Наразі для містян доступно 33 е-самокати. У найближчому майбутньому їх кількість має зрости до 57. Впізнати такі можна за характерним для компанії зеленим кольором. Побачити «самокатерів» можна у будь-якій частині міста, проте оренда і паркінг доступні поки що лише у центрі та на Вишеньці. Ми протестували e-wings, що стояв біля «Макдональдсу» на Соборній.
До кожного самокату прикріплена невеличка інструкція, що допомагає зорієнтуватись новим користувачам. Перед орендою просять встановити додаток E-wings. Робимо це, а після реєструємось в системі: вказуємо ім’я та прізвище, номер мобільного, електронну пошту, даємо згоду на доступ до геоданих і прив’язуємо банківську картку. Авторизація картки чомусь платна і коштує 5 гривень.
Далі потрібно поповнити гаманець в додатку. Для цього доступні лише три варіанти: 100, 200 та 500 гривень. Обираємо перший і бачимо: «Тепер ви можете насолоджуватись поїздками».
Перед тим, як розповідати далі, зупинимось на одному моменті. Коли ви прив'яжете і поповните картку, на екрані вашого смартфону з’явиться мапа з доступними для оренди самокатами. Більшість користувачів, ймовірно, після цього перейде до самої оренди. Ми ж радимо ще раз зайти у розділ «Гаманець» і звернути увагу на опцію «Автопоповнення», що стає доступним після додавання картки.
Ця опція автоматично активована, а значить, якщо ви раптом втратите відлік часу і проїздите кошти, які у вас на рахунку в додатку, то система самостійно зніме з вашої картки ще 100 гривень. Якщо ви не хочете цього, просто деактивуйте опцію, перетягнувши повзунок вбік.
Отже, бачимо мапу Вінниці з доступними поблизу самокатами. Бронюємо той, що стоїть прямо перед нами. З наших ста гривень 15 одразу знімають за розблокування самокату. Зазначимо, що максимальний термін бронювання (не плутати з користуванням) — 15 хвилин. Радимо одразу почати експлуатацію двоколісного, адже кожна хвилина броні коштуватиме вам по гривні.
Після початку користування самокатом додаток перестає знімати гроші за бронювання, тепер їх списують безпосередньо за поїздку. Кожна хвилина поїздки коштує дві гривні. Якщо ви, наприклад, зупинитесь перед світлофором, або з інших причин будете стояти, система все одно буде списувати кошти, ніби ви рухаєтесь.
У майбутньому кожна хвилина оренди у вихідні і святкові дні коштуватиме 3 гривні.
В додатку доступна інформація про заряд самокату, його номер, час в поїздці, поточний баланс і мапа Вінниці. На останній, зокрема, видно локації, де можна запаркуватись, вони виділені яскраво-зеленим кольором.
Відтак бачимо, що залишити e-wings можна на Поділлі, вздовж вулиці Костянтина Василенка (там де податкова), вздовж усього проспекту Космонавтів, на перетині Келецької та 600-річчя і майже в усій центральній частині міста, крім Центрального парку.
Керувати самокатом не складно. Якщо ви ніколи цього не робили, у додатку ви знайдете всю необхідну для цього інформацію. Наприклад, аби почати їхати, вам потрібно відштовхнутись ногою і використати правий важіль для прискорення. Зліва на кермі є гальма і дзвіночок. Також самокат обладнаний системою освітлення для поїздок у нічний час.
У кол-центрі E-wings нам розповіли, що у перший день прокат працюватиме до опівночі, але надалі двоколісні будуть доступні цілодобово.
На сто гривень ми встигли покататись на Соборній, Європейській площі, вулиці Грушевського і в Центральному парку. В останньому, до слова, наші гроші і скінчились. Коли це сталось, живлення на самокаті вимкнулось, а після зупинки заблокувалось заднє колесо. При спробі зрушити транспорт з місця, він гучно сигналив.
Оскільки, згідно мапи додатку, у Центральному парку заборонено залишати самокати, ми зателефонували до кол-центру. Назвали операторці номер транспорту, вона прийняла нашу заявку і попросила залишити e-wings на місці.
Після закінчення поїздки, на рахунку у нас було мінус дві гривні. Такий баланс нам пояснили тим, що самокат не зупинився вчасно. У кол-центрі нас запевнили, що більшим за дві гривні мінус у гаманці бути не може.
Пам’ятайте, що орендуючи самокат, ви маєте дотримуватись правил дорожнього руху для велосипедистів. Не використовуйте e-wings у стані алкогольного або наркотичного сп'яніння.
Читайте також:
Марко Галаневич із «ДахаБраха» – про репресованого прадіда і дворянську рідню із Гайсина
«Мене питають: а що так можна було?» Це вінничани, які пересуваються на лежачих велосипедах
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 6 від 5 лютого 2025
Читати номер
Vendetta Alive
Александр Руденко
Максим Машталир
Максим Машталир reply Максим Машталир
Inna Sergiivna reply Максим Машталир
Максим Машталир reply Максим Машталир
Максим Машталир reply Максим Машталир
Максим Машталир reply Максим Машталир
Vendetta Alive reply Максим Машталир
Inna Sergiivna reply Максим Машталир
Максим Машталир reply Максим Машталир
Inna Sergiivna reply Максим Машталир
Максим Машталир
Hitriy Lys reply Максим Машталир