Вінничани в соцмережах скаржаться, що після розрахунку на валідаторах у транспорті в них зняло гроші за декілька поїздок одразу. Крім того, часто це відбувалося вночі, коли міський транспорт не їздить Вінницею. У журналістки «20 хвилин», яка розраховується банківською карткою у громадському транспорті, теж посеред ночі 17 разів зняло гроші за проїзд, хоча вона впродовж цього дня лише двічі користувалася транспортом. Зайшовши в чат технічної підтримки «Вінницякартсервіс» у Телеграмі, ми побачили, що це не одинока проблема. Схожа ситуація виникла у десятків вінничан за крайній тиждень.
«Їхала в автобусі, розрахувалась карткою, кошти знялись через тиждень, коли вже не було грошей на балансі. А коли гроші з'явилися, то тричі зразу зняло по п'ять гривень. Що робити? Припиніть красти гроші!», — пише вінничанка Анастасія.
Схожих скарг чимало. Люди скаржаться, що у них знімають гроші, хоча вони навіть з дому не виходять.
«Уже місяць знаходжусь в армії, поїздками взагалі не користуюсь. Але кожен день знімаються кошти за «вітер-поїздку». Я, звісно, розумію, що кошти невеликі, але кожен день по вісім гривень, не хочеться віддавати. Тим паче, що це не одиничний випадок», — пише вінничанин Влад.
Така ситуація не нова, нагадаємо, у липні ми теж писали про цю проблему. Тоді люди розповідали схожі історії, а у «Вінницякартсервіс» говорили, що проблема з несвоєчасним списанням грошей за поїздки є комплексною і складається з ряду конструктивних недоліків, на частину з яких «Картсервіс» вплинути не може. Ми запитали у «Вінницякартсервіс» у чому полягає проблема цього разу і що у таких випадках робити вінничанам.
Технічний директор Картсервісу Олег Іванов запевняє, що вони провели кілька сотень перевірок, і не знайшли збоїв у системі, лише стає щоразу відомо, що зняття грошей провели із затримкою. Тобто, системою обліку оплати проїзду із банківських карток списуються кошти виключно за здійснені вами поїздки. Як пояснюють у підприємстві, списання коштів за проїзд із банківської картки відбувається не миттєво, а у проміжок часу від декількох хвилин до декількох днів або тижнів. Внаслідок цієї особливості у користувачів можуть виникати питання стосовно несанкціонованих зайвих списань з картки. За їх словами, може здаватись, що ці списання відбуваються навіть тоді, коли картка не була використана для оплати.
— З 16 по 22 жовтня «Укргазбанк», який забезпечує зняття коштів, змінював налаштування процесінгу, і тому списання відбувалися дуже кволо. На одне списання витрачалося близько 30 секунд, і в результаті всі транзакції, які поступали на авторизацію, формували чергу. Близько тижня ці списання неможливо було провести, — пояснює Олег Іванов. — Потім, коли в «Укргазбанку» виправили неполадки, то вони вирішили, що кошти будуть зніматися і вночі, щоб швидше ліквідувати цю утворену чергу. Приблизно 22 жовтня вони всі трансакції запустили і відбулося масове зняття. Останнє тривало десь до 28 жовтня кількома хвилями. В результаті цього було багато списань. Звісно, пішла хвиля непорозуміння у людей, але у них є можливість отримати звіти по списанню коштів, і упевнитися, що всі гроші зняті коректно.
За словами Іванова, за рік контролю за картками він не знайшов жодного повторного списання у нашій системі. Списують лише ті оплати за проїзд про які люди забули. Каже, пам’ять системи значно краща, ніж в людини. Людина може забути про поїздку, а в системі все чітко видно.
За словами технічного директора, звіт по банківській картці щодо списань коштів за проїзд можна отримати самостійно у мобільному додатку. У цьому додатку вам потрібно вибрати банківську картку та ознайомитися із актуальною інформацією про вашу картку. У звіті міститься інформація про дати придбання е-квитків та дати списання коштів із рахунку за відповідні поїздки.
— Не потрібно щоразу звертатися до нашої технічної підтримки. Зараз я відклав інші справи і відповідаю тільки на ці скарги людей. Але насправді у мене є інша важлива робота, і було б непогано, щоб люди спочатку завітали на нашу сторінку, — каже технічний директор. — На сайті є розділ «Поширені запитання», де є лаконічні та зрозумілі відповіді на всі питання.Тому варто спочатку прочитати цю інформацію і скачати мобільний додаток, щоб проаналізувати звіт. Якщо ж ви не знайшли відповідь на своє запитання, то лише у такому випадку звертайтеся у технічну підтримку.
Також за словами Іванова, якщо ви розраховується смартфоном, то бажано зберігати або сфотографувати один з квитків, які видає другий валідатор у транспорті.
— Для чого це може бути потрібно? Коли ви оплачуєте смартфоном, то оплата відбувається від імені віртуальної картки, тобто номер банківської картки у платіжній системі не той, який на вашій пластиковій картці, в чеку відображено цей інший віртуальний номер. Знаючи його цифри, ми легко можемо надати звіт про ваші списання, — каже чоловік.
Додамо, звіт по банківській картці щодо списань коштів за проїзд можна також замовити у центрі обслуговування за адресою Соборна, 36. За письмовою заявою вам нададуть звіт у друкованому вигляді.
За словами Олега Іванова, через такі несвоєчасні списання велика кількість людей, які розраховувалися банківською карткою, перейшли на використання картки вінничанина.
— Користуючись карткою вінничанина, таких затримок немає та ще й працює пересадка в 30 хвилин, — каже Іванов. — У середньому щодня через валідатори проходять 140 тисяч оплат проїзду. Це враховуючи те, що є обмеження у кількості людей у транспорті. У цю суму включені і пільговики, і оплати карткою вінничанина, і банківськими картками.
Комунальне підприємство «Вінницякартсервіс», додамо, у 2015 році отримало позику від Європейського банку реконструкції та розвитку на 8 мільйонів євро. У 2018-му після проведення міжнародного тендеру ціна знизилася до 5 мільйонів 531 тисяча 866 євро.
Підряд отримала чеська компанія «Мікроелектроніка». Вони мають поставити у транспорт понад 2000 валідаторів, 635 бортових консолей, GPS-навігацію, 50 онлайн-табло на зупинках з актуальним графіком руху. У березні 2020 року, нагадаємо, стало відомо, що чехи виконали робіт на 2,9 мільйона євро.
Читайте також:
ТОП-4 головних питання про «збої» у роботі Е-квитка
«Збоїв неможливо уникнути» Фахівець оцінює роботу вінницького е-квитка
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 48 від 27 листопада 2024
Читати номер
Irina Lavryk
Читач50
Ольга Мизюнська
Ирина Рябоконь