Вінницька компанія Gemicle розробляє систему «Розумний автобус», що включає в себе інструменти підрахунку пасажирів, відеонагляд, бортовий комп’ютер для водія і онлайн-диспетчера, який надає рекомендації по зміні транспортного потоку.
У Вінниці вони змонтували систему підрахунку пасажирів Intranso у електробусі SkyWell. Водночас, «Інтрансо» змонтовані у транспорті Львова і Маріуполя, система діє і за кордоном. Загалом, близько 1000 автобусів працює з системою від вінницької IT-фірми.
Керівник компанії Gemicle Марат Хазін стикався з подібною системою е-квитка, яку зараз реалізують у Вінниці та знає її переваги та недоліки. Розпитали його про те, що найбільше наболіло у вінничан.
Вінницький е-квиток повноцінно стартував у грудні 2019 року. Що, на вашу думку, з ним не так?
— Навпаки, я думаю, що це дуже гарний проект. Мені невідомі інші українські міста, де система електронного квитка впроваджена так як у Вінниці — більш-менш вчасно і у такій якості. Команда спрацювала добре, і це великий проект, який має не тільки технічну складову, а й соціальний аспект. Людям потрібно пояснити як користуватися е-квитком, зробити комфортно для кожної з вікових груп: від маленьких діток до людей поважного віку.
Але ж є нарікання — кредитна картка має довгий термін виконання транзакцій, розрахунок може тривати цілу добу
— Це логічно, що за два місяці після запуску є нарікання від користувачів. Помилок і збоїв неможливо уникнути, впроваджуючи таку масштабну систему. Впевнений, що та команда, яка працює над впровадженням е-квитка, достатньо швидко усуне проблеми.
А якби ви робили систему електронного квитка у Вінниці?
— Я б її зробив інакше. Європейські країни готуються впроваджувати автопілот, який планують запускати через два десятки років. А ми робимо, як це було в Європі й копіюємо це. З іншого боку я розумію, що перед запуском такої моделі е-квитка, яку має Вінниця, був детальний аналіз, що потрібно місту, враховуючи наявні можливості.
У «Вінницякартсервіс» кажуть, що цей рік буде перехідним, система буде допрацьовуватися протягом 2020 року. Цього часу багато чи мало?
— Від монтажу обладнання до того моменту, коли система буде працювати ідеально, має пройти не менше 12 місяців. Система буде постійно допрацьовуватися, оновлюватися — у IT-сфері іншого шляху немає.
Але все ж ми зараз можемо змінити вектор розвитку е-квитка чи взагалі повернутися до старої системи розрахунку?
— На нинішньому етапі електронний квиток можна лише оптимізувати та покращувати функціонал, адже гроші Європейського банку реконструкції та розвитку вже отримані, вкладені в обладнання. А навіщо інакше? Бажаю команді не зупинятися, незважаючи на критику та оптимізувати систему надалі.
Раніше з’ясовували у людей, які керують е-квитоком, чому система має технічні помилки та як їх виправити:
ТОП-4 головних питання про «збої» у роботі Е-квитка — тут говорили про найбільш поширені проблеми з працівниками «Вінницякартсервіс».
Е-квиток у Вінниці. Для чого водії вимикають валідатори — а ось тут про те, чому деколи валідатори у транспорті заблоковані для оплати з поясненням від «Вінницької транспортної компанії».
Після оплати на валідаторі заблокувало банківську картку. Не вдалося розрахуватися «Муніципальною карткою вінничанина», бо не надійшли гроші на баланс. Не виходить розрахуватися через NFC. Валідатор показав, що «картка невідповідна». Куди звертатися з подібними скаргами? Для цього діє технічна підтримка «Вінницякартсервісу» в Телеграм або у Фейсбуку або на номер гарячої лінії 0800 330 155
Чи були у вас проблеми з розрахунком через валідатори?
Читайте також:
Пільговики проти е-квитка. З мерією судяться вже понад 100 вінничан
Вінницькому тролейбусу — 56 років! Чому його запускали таємно і куди поділися «гармошки»
«Копи» повезли тверезого водія в наркодиспансер, бо на цій машині раніше їздив п’яний
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 49 від 4 грудня 2024
Читати номер
Tetyana Smirnova
Валерий Чудновский reply Tetyana Smirnova
fank franko
Ols Kat
Валерий Чудновский reply Ols Kat
Ols Kat reply Валерий Чудновский