Вінничани в соцмережах скаржаться, що після розрахунку на валідаторах у транспорті в них зняло гроші за декілька поїздок одразу. При чому подекуди це відбувалося і вночі, коли міський транспорт не їздить Вінницею.
Олена Проценко написала у фейсбук-спільноті «Оголошення Вінниця», що минулої п’ятниці з неї зняло чотири рази по чотири гривні з інтервалом у кілька хвилин. Хоча того дня, як пише дівчина, вона «взагалі з дому не виходила»
«Сума в 16 гривень не дуже суттєва, але все ж не приємно. Не хочеться думати, що відбувся злив бази Привата в муніципальному транспорті», — пише Проценко.
У коментарях до її допису вінничани писали, що також стикалися з подібною ситуацією.
«У мене також таке було, я декілька днів в селі, а списувалось, що я їхала трамваєм, хоч я мало ним користуюсь», — коментує допис Тетяна Шабанова.
«Я вчора також не виходила з дому, а ввечері зняло два рази по чотири гривні», — додає Ірина Литвак.
У інстаграм-спільноті «Чорний список Вінниця» опублікували скріншот з п’ятьма оплатами за проїзд по 5 гривень кожна.
«Таке враження, що вони намагаються поповнити свій бюджет нашим коштом. І знімають реально з тих, хто добросовісно сплачує проїзд. У мене також о третій ночі зняло за проїзд. Кажуть, що це тому, що не пройшла якась проплата раніше, але я завжди слідкую. І проплати проходили щоразу», — коментує допис Катерина «justapplecake».
«Просипаюсь зранку, який гарний день. А ні, зняли 8 гривень вночі. Ось тобі й добрий ранок», — додає під дописом Дмитро Трофімов.
Частина користувачів й під дописом у фейсбуку, і в інстаграмі пишуть, що причина знімання додаткових грошей — це оплата поїздок, за які не списувалися кошти раніше. І взагалі, як писали у коментарях, списання грошей з картки через кілька годин чи навіть днів — це «норма».
А чому так сталося? Як можна дізнатися, за які саме поїздки знімають гроші з банківської картки о 3-4 ночі? За роз’ясненнями звернулися до «Вінницякартсервіс».
Проблема не нова. Раніше в матеріалі «ТОП-4 збої у роботі Е-квитка» ми писали, що оплата проїзду через валідатори відбувається з затримкою. Наприклад, людина прикладає свою банківську картку до валідатора, бачить зелену «галочку», яка вказує на оплату проїзду. Але СМС зі списанням коштів може отримати протягом кількох годин та навіть днів.
При цьому валідатори працюють без постійного з’єднання з Інтернетом. Обладнання на борту накопичує інформацію про здійснені оплати та один раз на вісім хвилин передає їх на банк і сервер. Однак, це 3G інтернет від мобільного оператора, та ще й з лімітом.
— Його цілком вистачає, щоб передати пакети даних з оплатами. Але інтернет швидко закінчується, коли ми оновлюємо програмне забезпечення. Тому виходить, що інформацію з оплатами проїзду вдається завантажити вже у депо і тоді ж відбувається знімання коштів, — говорив раніше технічний директор «Вінницякартсервісу» Олег Іванов.
І якраз оновлення програмного забезпечення робили на минулих вихідних.
— Для цього наші фахівці були в депо транспортної компанії та вручну вивантажували дані з валідаторів. Інформацію про здійснені транзакції (розрахунок за проїзд - авт.), яка не була передана валідатором автоматично до банківської установи, завантажували на сервер для списання коштів за здійснені поїздки, — розказує директорка «Вінницякартсервісу» Катерина Бабіна.
Тож, за словами представників «Картсервісу» з банківських карток списують кошти тільки за здійснені поїздки, а щось додатково нарахувати вручну неможливо: фахівці, що мають доступ до системи е-квитка, бачать тільки чотири перших і чотири останніх цифри банківської картки.
Технічний директор Олег Іванов доповнює, що проблема з несвоєчасним списанням грошей за поїздки є комплексною і складається з ряду конструктивних недоліків, на частину з яких «Картсервіс» вплинути не може.
— На минулому тижні були проблеми зі своєчасним списанням грошей саме з боку банків: фінустанови отримували дані про транзакції, але списували їх подекуди за 6-12 годин, — говорить Іванов. — Ще є старі борти транспорту, в яких є перепади напруги в електромережі, що негативно впливає на валідатори. Через те, що з одним з серверів сталася надзвичайна ситуація, наші інженери не можуть дистанційно бачити, в якому стані вивантаження даних з валідаторів. Тож доводиться все робити вручну, в депо транспортної компанії. Ми стараємося усунути ці проблеми до мінімуму, але все виправити одночасно не маємо можливості.
— Що робити, якщо я бачу, що в мене знімають гроші за незрозумілі поїздки? — питає журналіст.
— Звертатися до нашої технічної підтримки у Телеграмі та Вайбері. Ми надамо виписку по вашій картці, де буде вказано коли, в якому транспорті були зняті гроші. Хочу зазначити, що за останні кілька днів ми отримали 54 таких звернення, хоча вдень до 10 тисяч разів розраховуються на валідаторах тільки банківськими картками, — відповів технічний директор
У «Вінницякартсервіс» розповіли, що в середньому щодня через валідатори проходять 108 тисяч оплат проїзду. З них 10 тисяч валідацій — це банківські картки, а 35 тисяч — через картки пільговика.
Щодо видачі готових «Карток вінничанина» пільговикам, то близько 60 тисяч вже на руках в жителів міста. І як говорила Катерина Бабіна, з основним навантаженням по видачі карток підприємство вже впоралося і тепер щодня видає до 150 пластикових карток.
На час дії карантину водії громадського транспорту тимчасово припинили продавати паперові квитки за готівку. Але продовжують діяти оплата проїзду через SMS та QR-коди.
Станом на березень 2020-го, нагадаємо, на електронний квиток витратили 2,9 мільйона євро.
Чи знімало у вас гроші з картки за незрозумілі поїздки у транспорті?
Читайте також:
«Збоїв неможливо уникнути». Фахівець оцінює роботу вінницького е-квитка
У Вінниці погодили установку ще 44 онлайн-табло. Де будуть розумні зупинки?
З 1 серпня для школярів і студентів почне діяти знижка на проїзд у громадському транспорті
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 1 від 8 січня 2025
Читати номер
Швець Світлана
Andrey Goncharenko
Вадим Шевчук
Ольга Мартынюк
Ще було заблокувало карту для розрахунків в транспорті бо бачете у мене вже в 1:35 коштів не було на рахунку😏