З восьмого класу школярі починають вивчати Біологію людини. Будову її організму, себто анатомію. Як правило, найцікавішою з цього курсу може бути поїздка в міський морг. Та й то, далеко не всіх учнів туди возять і далеко не всі з них погоджуються туди їхати.
Якщо не брати до уваги профільників, то навряд чи існує бодай один клас, де всі без винятку учні розуміють і захоплюються цим предметом. Як правило, поглиблене вивчення біології, цікаве або окремим учням, або тим, хто збирається складати з неї ЗНО. То як тоді привернути увагу школярів до цієї дисципліни?
Вихід запропонували в клубі віртуальної реальності «VR VN UA». Адміністрація закладу знайшла VR-курс, у якому детально представлена будова організму і процеси, що в ньому відбуваються.
- Віртуальна реальність (VR) – ілюзія дійсності, створювана за допомогою комп'ютерних систем, які забезпечують зорові, звукові та інші відчуття.
Щоб стерти грань між реальним світом і віртуальним, необхідно вдягнути спеціальні окуляри і взяти до рук контролери. Як тільки ви це зробите, то опинитесь у віртуальному світі з людськими органами, кістками і клітинами.
Шолом віртуальної реальності
– Ми запросили вчителя біології технічного ліцею та показали йому, як влаштована VR. Хотіли дізнатися, наскільки це може бути корисним в шкільній освіті та наскільки представлена в ній інформація відповідає дійсності, – розповідає адміністраторка клубу. – Йому сподобалося. Особливо те, як зображені деякі процеси, які, на звичайному уроці, дуже складно пояснити та зрозуміти учням.
Коли людина поринає в реальність, вона може розібрати і роздивитися в деталях всю будову нашого тіла. А за допомогою контролерів, що імітують руки, юзер може витягати, вертіти і переміщувати будь-які частини тіла та органи.
Контролери
– Всім відомо, що ми краще сприймаємо інформацію візуально, – продовжує адміністраторка. – Тому з кожним новим рівнем, цей метод навчання все більше заглиблює учня в процеси, що відбуваються в нашому організмі. Плюс, це дуже весело.
Під час гри можна навіть зменшитися до розмірів лейкоцитів, еритроцитів і блукати просторами кров’яних судин в уявній капсулі. Паралельно, в навушниках, лектор пояснює функцію та будову тих елементів, до яких ви проявляєте цікавість. Щоправда, лекції читаються англійською.
Руслан Полешко, викладач біології
– VR-матеріали, є дуже корисним доповненням до навчальної програми. Самі подумайте, коли ми викладаємо біологію, то, зазвичай, використовуємо презентації, таблиці або сидимо за комп'ютерами. А коли діти потрапляють сюди і вдягають окуляри віртуальної реальності, вони можуть на власні очі побачити і навіть стати учасником біологічних процесів. Після, учні по-іншому починають сприймати предмет, тому що змогли зазирнути в нього зсередини.
У черзі за окулярами
На думку організаторів таких уроків, до сучасних технологій дітей потрібно привчати змалечку. Особливо в тих випадках, коли справа стосується освіти.
– Віртуальна та ігрова форми викладання зацікавлюють дитину в предметі навіть тоді, якщо раніше їй взагалі не подобалося це вивчати. Сьогодні такі технології в новинку, але колись вони стануть невід’ємною частиною нашого життя. І чим раніше ми почнемо їх опановувати, тим краще для нас самих.
На сьогоднішній день, VR-уроки провели кільком класам технічного ліцею. З наступного навчального року адміністрація клубу планую розширити свою аудиторію і ввести нову дисципліну – Астрономію.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 17 від 24 квітня 2024
Читати номер