«Ми просто робимо те, що любимо». Історія вінничан, які відкрили на карантині власну справу

«Ми просто робимо те, що любимо». Історія вінничан, які відкрили на карантині власну справу
Вінничани Крістіна, Ірина та Павло Чабан створили родинний бізнес і виготовляють крафтову косметику
  • Ірина та Павло Чабан і Крістіна Матвєйченко чотири місяці тому запустили родинний бізнес.
  • Молоді люди займаються виробництвом доглядової косметики для жінок та чоловіків.
  • І хоч у Вінниці через пандемію чимало підприємців зазнали краху, ця родина каже, що карантин у 2020 році став для них каталізатором розвитку.

Вінничанці Ірині Чабан 31 рік. За освітою вона юристка, багато років пропрацювала саме в цій сфері. А потім сталося так, що через стан здоров’я змушена була витрачати чимало часу, аби знайти підходящі засоби гігієни. 

— Спершу займалася миловарінням, жодні курси не проходила, самоучка, так би мовити. Я дуже хотіла відновити своє здоров’я і почала вивчати натуральну косметику, бо мені це було необхідно для шкіри та для волосся. Так вийшло, що захопилася цим і почала пробувати щось виготовляти власноруч, а потім моїми засобами почали користуватися знайомі та друзі, — розповідає Ірина Чабан.

Саме під час карантину вона разом зі своїм братом та сестрою почала розмірковувати, як перетворити хобі на заробіток. Дівчина пішла на курси з виробництва професійної косметики і там навчилася виготовленню сироваток, шампунів, бальзамів, скрабів, антицелюлітних засобів.

Відео дня

Крістіна Матвєйченко каже, що впродовж всього часу брат та сестра стали одним цілим. І це дуже важливо, коли є ідея, яку не «закопують» одразу, а навпаки, вигадують, як реалізувати.

— Взаємопідтримка та баланс, мабуть, стали основою, бо ми різного віку і якщо тим, хто старший, страшно робити якісь ризиковані кроки, то молодь навпаки, більш рішуча в діях, — каже Крістіна Матвєйченко. — Карантин нам допоміг розширити свої горизонти, ми зупинилися і подумали, а потім почали записувати, конспектувати і розвивати ідею. Так потихеньку вдалося зліпити те, що маємо зараз.

Родина дивилася багато тренінгів, щоб зрозуміти, як  працює бізнес, з чого він починається та як втриматися на плаву. Відтоді кожен почав займатися своєю справою: якщо Ірина організовує безпосередньо виробництво, то Крістіна займається «візуалкою», фотографує продукцію, малює у фотошопі та розробляє каталоги. Павло взяв на себе рекламу, а також роботу з клієнтами та постачальниками.  

— На моїх плечах ринок збуту, соцмережі та реклама, а також просування сайту. Зараз нашому бізнесу вже чотири місяці, він дуже молодий і ще не встиг повністю зайти на ринок, але напрацювання вже є, — зазначає Павло.

Розкрутка: цех та інтернет-магазин

Зараз в родини є власний інтернет-магазин. Ірина Чабан розповідає, що часто відвідує тематичні виставки, знайомиться з компаніями та людьми, які займаються постачанням сировини. Дівчина каже, що для своєї косметики використовує лише сертифіковані інгредієнти.

— Раніше я виготовляла мило та найпростіші скраби для тіла, на цьому в нас назбирався капітал, який ми і вирішили вкласти у новий бізнес. Зараз орендуємо приміщення: наш невеличкий «цех», де ми розміщуємося втрьох. Обладнання в нас, щоправда, поки небагато, вистачає якраз для невеликих партій, — каже Ірина Чабан.

Окрім того, партнери вирішили розробити власний сайт та каталог, в якому зобразили всі позиції, що є в асортименті. На це вони витратили чимало часу, лише каталог зайняв близько трьох місяців. І саме в процесі напрацювання технічних матеріалів, вже в минулому році молоді люди почали поступово замовляти тару для виготовлення продукції.

Дівчина розповідає, що сама концепція їхньої косметики полягає в натуральності. Весь склад виробники обов’язково вказують на упаковці — підтримують прозорість і чесність по відношенню до клієнтів. На тестування, сертифікацію та оформлення необхідних документів у підприємців теж пішло чимало часу.

— Натуральна косметика виготовляється здебільшого з ефірних олій. В нас є одна клієнтка-алергік, вона не могла підібрати собі навіть елементарний гель для душу, який продається в будь-якому мас-маркеті, завжди були якісь подразнення. Нашим гелем вона користується спокійно і не має висипань, — згадує Ірина Чабан. — Найчастіше я використовую гідрофільні олії, вони дуже корисні для шкіри.

Іра розповідає, що зараз не готує великі склади продукції наперед. А ось сироватки, які продаються рідше, роблять під замовлення. У вільний між замовленням час дівчина тестує продукцію, каже, що на тестування йде чимало часу — не день-два, а місяць.

— Термін придатності продукції від шести до 12-ти місяців. Ми пакуємо готовий продукт у пластикові баночки, оскільки вся доглядова косметика зазвичай зберігається у ванній кімнаті — буде неприємно, якщо впаде і розіб’ється, — каже Ірина.

Позитивний бізнес і робота на перспективу

Павло Чабан каже, що при ціноутворенні радилися і порівнювали свою продукцію з конкурентами у цій сфері. Загалом, кажуть, що поставили уже лояльні ціни на крафтову косметику родина Чабанів утворила порівнянні з конкурентами. Від 40 грн до 200 грн.

Крістіна пояснює, що поки бізнес «розкачується», ціни спеціально не завищували. Іра додає, що в першу чергу клієнти повинні мати можливість собі дозволити купити продукцію і при цьому отримати користь.

— Ми намагаємося робити так, щоб клієнти до нас поверталися знову і знову. Ми можемо порадити те, що необхідно, проконсультувати. Клієнтів ми любимо і кожен важливий для нас, тому намагаємося всім догодити, — каже Павло. — Ми займаємося улюбленою справою і впевнені, що згодом вона буде приносити дохід.

Іра каже, що починали з малого, зараз поступово бізнес зростає: з'являються нові клієнти, замовлення, а відтак збільшуються і доходи. В планах у молодих бізнесменів розширення асортименту. Ірина Чабан планує пройти курси і навчитися виготовляти ще й декоративну косметику на основі натуральних інгредієнтів.

 

Клієнти — це любов

Свій бізнес партнери зуміли відкрити ще в грудні, дуже поспішали зробити це до новорічних свят. Саме в цей період був непоганий попит на їхню продукцію, коли люди готували подарунки для своїх друзів та близьких.

Найбільше ж запам’яталося восьме березня: було багато корпоративних замовлень.

Іра ж згадала, що через сайт їх знайшла дівчинка з іншого міста. Вони зв’язалися по телефону і оформили замовлення для клієнтки та її мами.

— Вони були одні з перших, замовили кілька позицій. А буквально через тиждень вони знову зателефонували і зробили величезне замовлення — готували подарунки для своїх знайомих та родичів. Як виробник цього продукту, я дуже радію, коли людям подобається моя робота і те, що вони з задоволенням нею користуються, — підкреслює Ірина.

Складнощі на перших етапах

«Розкрутитися, знайти клієнта, вигадати рецепт та якісно його реалізувати, створити картинку з вау-ефектом»: Іра, Павло та Крістіна наввипередки озвучували те, з чим стикаються й до цього часу у своїй роботі. Це саме ті фактори, які інколи ускладнюють, але й роблять цікавішим процес роботи.

— В нас хоч і маленький бізнес, але ми вже встигли в ньому «поваритися». Найголовніше — позбутися ліні та страхів. Якщо обираєш бізнес, то не втечеш від податкової, з родиною потрібно домовлятися, шукати якісь компроміси та рухатися, а не стояти на місці. Але й разом з тим, потрібно займатися улюбленою справою, тоді працювати взагалі не доведеться, — каже Крістіна Матвєйченко.  

Невдалим для бізнесменів став досвід з таргетною рекламою.

— Ми замовляли таргетну рекламу у фейсбуці, яка обійшлася в кілька сотень доларів. Але «вихлопу» не було, або налаштували неправильно або просто люди не зреагували на продукт. Потім були спроби реклами в інстаграмі, але й вона привела лише двох клієнтів, — каже Павло Чабан.

Догляд за собою  

Ми дізналися, наскільки актуальна натуральна доглядова косметика для тіла та обличчя. Іра Чабан зазначає, що зазвичай дівчата змивають макіяж за допомогою спеціальних гелів для вмивання. Саме тут є неприємний нюанс: хлорована вода.

— Вода, яка тече в нас з-під кранів, сушить шкіру і пришвидшує процес старіння. Тому після того, як вмилися, потрібно обов’язково протерти лице тоніком, який зволожить і додатково очистить шкіру. Також дуже добре використовувати сироватки для обличчя, вони діють набагато активніше, ніж креми. А все тому, що за рахунок активних інгредієнтів вона проникає глибоко під шкіру. Вже після 25-ти років це дуже актуально, — підкреслює Ірина Чабан.

Нагадаємо, що раніше ми вже писали про вінничан, які відкрили бізнес під час локдауну. Ось кілька публікацій:


Читайте також: 

Бюджетний тур Вінницею: якщо не можете подорожувати світом, то познайомтесь з містом

На Зодчих, де сталося кілька резонансних аварій, просять встановити огорожу

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Вінниці за сьогодні
17:01 Справа на мільйон. Заступника мера Гнівані знову звинувачують у розкраданні бюджетних коштів 16:00 Афіша Вінниці. Де і як відпочити дітям і дорослим на вихідних 20 та 21 квітня 15:31 У Вінниці на «зебрі» Volkswagen збив пенсіонерку. Жінка у лікарні 15:19 Браконьєр на Вінниччині наловив риби на 117 тисяч гривень photo_camera Від читача 16:59 Із фестивалю у Сочі на псевдовибори у Луганськ: пропагандистські контрасти для іноземної молоді 14:04 Через два роки вінницькі ліцеї перероблять у гімназії та школи. Пояснюємо рішення виконкому 13:13 Обгін по зустрічній закінчився автотрощею. Постраждала 13-річна дівчинка photo_camera 12:10 Лабораторія ДІЛА - не лише про дослідження, а про турботу до команди, благодійність та підтримку госпіталів (новини компаній) 12:02 Окупанти втратили ще 870 солдатів та два засоби ППО — Генштаб ЗСУ 11:01 У Вінниці знеструмили 10 вулиць: адреси, де немає світла та причина відключення 11:00 Що таке вініри? Де їх встановити у Вінниці (партнерський проєкт) 10:10 «Ця картина — не порнографія». Чому через роботу вінницького художника спалахнув скандал photo_camera 09:35 Мікрорайон Слов'янка та ще п'ять вулиць без води. АДРЕСИ 09:05 Наші оборонці вночі знищили ворожий бомбардувальник, 15 ракет та 14 ударних безпілотників 08:40 Вентиляція та димовідведення: як обрати оптимальне обладнання для вашого будинку (Новини компаній) 08:29 Сьогодні вітаємо Івана та Єгора. Історія, заборони та прикмети 19 квітня 21:28 «Це поставить хрест на Буші». Власники екосадиб проти створення кар'єру у заповіднику photo_camera 21:01 Судитимуть браконьєрів, які хотіли поласувати рибкою за 174 тисяч гривень 20:25 «Це конкуренти поширюють чутки, що нас уже нема». Інститут землеустрою продовжує працювати 20:03 Вінниччина готується до сильного вітру: оголосили жовтий рівень небезпеки
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Вінниці Ваші відгуки про послуги у Вінниці
keyboard_arrow_up