Вінничанці Ірині Чабан 31 рік. За освітою вона юристка, багато років пропрацювала саме в цій сфері. А потім сталося так, що через стан здоров’я змушена була витрачати чимало часу, аби знайти підходящі засоби гігієни.
— Спершу займалася миловарінням, жодні курси не проходила, самоучка, так би мовити. Я дуже хотіла відновити своє здоров’я і почала вивчати натуральну косметику, бо мені це було необхідно для шкіри та для волосся. Так вийшло, що захопилася цим і почала пробувати щось виготовляти власноруч, а потім моїми засобами почали користуватися знайомі та друзі, — розповідає Ірина Чабан.
Саме під час карантину вона разом зі своїм братом та сестрою почала розмірковувати, як перетворити хобі на заробіток. Дівчина пішла на курси з виробництва професійної косметики і там навчилася виготовленню сироваток, шампунів, бальзамів, скрабів, антицелюлітних засобів.
Крістіна Матвєйченко каже, що впродовж всього часу брат та сестра стали одним цілим. І це дуже важливо, коли є ідея, яку не «закопують» одразу, а навпаки, вигадують, як реалізувати.
— Взаємопідтримка та баланс, мабуть, стали основою, бо ми різного віку і якщо тим, хто старший, страшно робити якісь ризиковані кроки, то молодь навпаки, більш рішуча в діях, — каже Крістіна Матвєйченко. — Карантин нам допоміг розширити свої горизонти, ми зупинилися і подумали, а потім почали записувати, конспектувати і розвивати ідею. Так потихеньку вдалося зліпити те, що маємо зараз.
Родина дивилася багато тренінгів, щоб зрозуміти, як працює бізнес, з чого він починається та як втриматися на плаву. Відтоді кожен почав займатися своєю справою: якщо Ірина організовує безпосередньо виробництво, то Крістіна займається «візуалкою», фотографує продукцію, малює у фотошопі та розробляє каталоги. Павло взяв на себе рекламу, а також роботу з клієнтами та постачальниками.
— На моїх плечах ринок збуту, соцмережі та реклама, а також просування сайту. Зараз нашому бізнесу вже чотири місяці, він дуже молодий і ще не встиг повністю зайти на ринок, але напрацювання вже є, — зазначає Павло.
Зараз в родини є власний інтернет-магазин. Ірина Чабан розповідає, що часто відвідує тематичні виставки, знайомиться з компаніями та людьми, які займаються постачанням сировини. Дівчина каже, що для своєї косметики використовує лише сертифіковані інгредієнти.
— Раніше я виготовляла мило та найпростіші скраби для тіла, на цьому в нас назбирався капітал, який ми і вирішили вкласти у новий бізнес. Зараз орендуємо приміщення: наш невеличкий «цех», де ми розміщуємося втрьох. Обладнання в нас, щоправда, поки небагато, вистачає якраз для невеликих партій, — каже Ірина Чабан.
Окрім того, партнери вирішили розробити власний сайт та каталог, в якому зобразили всі позиції, що є в асортименті. На це вони витратили чимало часу, лише каталог зайняв близько трьох місяців. І саме в процесі напрацювання технічних матеріалів, вже в минулому році молоді люди почали поступово замовляти тару для виготовлення продукції.
Дівчина розповідає, що сама концепція їхньої косметики полягає в натуральності. Весь склад виробники обов’язково вказують на упаковці — підтримують прозорість і чесність по відношенню до клієнтів. На тестування, сертифікацію та оформлення необхідних документів у підприємців теж пішло чимало часу.
— Натуральна косметика виготовляється здебільшого з ефірних олій. В нас є одна клієнтка-алергік, вона не могла підібрати собі навіть елементарний гель для душу, який продається в будь-якому мас-маркеті, завжди були якісь подразнення. Нашим гелем вона користується спокійно і не має висипань, — згадує Ірина Чабан. — Найчастіше я використовую гідрофільні олії, вони дуже корисні для шкіри.
Іра розповідає, що зараз не готує великі склади продукції наперед. А ось сироватки, які продаються рідше, роблять під замовлення. У вільний між замовленням час дівчина тестує продукцію, каже, що на тестування йде чимало часу — не день-два, а місяць.
— Термін придатності продукції від шести до 12-ти місяців. Ми пакуємо готовий продукт у пластикові баночки, оскільки вся доглядова косметика зазвичай зберігається у ванній кімнаті — буде неприємно, якщо впаде і розіб’ється, — каже Ірина.
Павло Чабан каже, що при ціноутворенні радилися і порівнювали свою продукцію з конкурентами у цій сфері. Загалом, кажуть, що поставили уже лояльні ціни на крафтову косметику родина Чабанів утворила порівнянні з конкурентами. Від 40 грн до 200 грн.
Крістіна пояснює, що поки бізнес «розкачується», ціни спеціально не завищували. Іра додає, що в першу чергу клієнти повинні мати можливість собі дозволити купити продукцію і при цьому отримати користь.
— Ми намагаємося робити так, щоб клієнти до нас поверталися знову і знову. Ми можемо порадити те, що необхідно, проконсультувати. Клієнтів ми любимо і кожен важливий для нас, тому намагаємося всім догодити, — каже Павло. — Ми займаємося улюбленою справою і впевнені, що згодом вона буде приносити дохід.
Іра каже, що починали з малого, зараз поступово бізнес зростає: з'являються нові клієнти, замовлення, а відтак збільшуються і доходи. В планах у молодих бізнесменів розширення асортименту. Ірина Чабан планує пройти курси і навчитися виготовляти ще й декоративну косметику на основі натуральних інгредієнтів.
Свій бізнес партнери зуміли відкрити ще в грудні, дуже поспішали зробити це до новорічних свят. Саме в цей період був непоганий попит на їхню продукцію, коли люди готували подарунки для своїх друзів та близьких.
Найбільше ж запам’яталося восьме березня: було багато корпоративних замовлень.
Іра ж згадала, що через сайт їх знайшла дівчинка з іншого міста. Вони зв’язалися по телефону і оформили замовлення для клієнтки та її мами.
— Вони були одні з перших, замовили кілька позицій. А буквально через тиждень вони знову зателефонували і зробили величезне замовлення — готували подарунки для своїх знайомих та родичів. Як виробник цього продукту, я дуже радію, коли людям подобається моя робота і те, що вони з задоволенням нею користуються, — підкреслює Ірина.
«Розкрутитися, знайти клієнта, вигадати рецепт та якісно його реалізувати, створити картинку з вау-ефектом»: Іра, Павло та Крістіна наввипередки озвучували те, з чим стикаються й до цього часу у своїй роботі. Це саме ті фактори, які інколи ускладнюють, але й роблять цікавішим процес роботи.
— В нас хоч і маленький бізнес, але ми вже встигли в ньому «поваритися». Найголовніше — позбутися ліні та страхів. Якщо обираєш бізнес, то не втечеш від податкової, з родиною потрібно домовлятися, шукати якісь компроміси та рухатися, а не стояти на місці. Але й разом з тим, потрібно займатися улюбленою справою, тоді працювати взагалі не доведеться, — каже Крістіна Матвєйченко.
Невдалим для бізнесменів став досвід з таргетною рекламою.
— Ми замовляли таргетну рекламу у фейсбуці, яка обійшлася в кілька сотень доларів. Але «вихлопу» не було, або налаштували неправильно або просто люди не зреагували на продукт. Потім були спроби реклами в інстаграмі, але й вона привела лише двох клієнтів, — каже Павло Чабан.
Ми дізналися, наскільки актуальна натуральна доглядова косметика для тіла та обличчя. Іра Чабан зазначає, що зазвичай дівчата змивають макіяж за допомогою спеціальних гелів для вмивання. Саме тут є неприємний нюанс: хлорована вода.
— Вода, яка тече в нас з-під кранів, сушить шкіру і пришвидшує процес старіння. Тому після того, як вмилися, потрібно обов’язково протерти лице тоніком, який зволожить і додатково очистить шкіру. Також дуже добре використовувати сироватки для обличчя, вони діють набагато активніше, ніж креми. А все тому, що за рахунок активних інгредієнтів вона проникає глибоко під шкіру. Вже після 25-ти років це дуже актуально, — підкреслює Ірина Чабан.
Нагадаємо, що раніше ми вже писали про вінничан, які відкрили бізнес під час локдауну. Ось кілька публікацій:
Читайте також:
Бюджетний тур Вінницею: якщо не можете подорожувати світом, то познайомтесь з містом
На Зодчих, де сталося кілька резонансних аварій, просять встановити огорожу
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 6 від 5 лютого 2025
Читати номер