«Можливо, це його останній крик». Чи допоможе паровозний тур врятувати вузькоколійку?

«Можливо, це його останній крик». Чи допоможе паровозний тур врятувати вузькоколійку?
Паротяг у Бершаді 10 березня 2021 року. Цей рейс може стати останнім.
  • Акцію «Паровозний тур Гайворон-Бершадь» організували по єдиній в області вузькоколійці.
  • Залізничники показали унікальний раритет — єдиний на ходу локомотив, що використовує парову машину у ролі двигуна.
  • Чим викликаний такий тур?

Інформація про «Паровозний тур» з’явилася напередодні у соціальних мережах. Організували його з ініціативи керівника локомотивного депо у райцентрі Гайворон сусідньої Кіровоградської області Омеляна Свідрука. До речі, пан Омелян виконав роль машиніста. Маршрут: Гайворон — Бершадь. У Бершаді йому передали підписи пасажирів на чотирьох акршах. Вони просять відновити рух потяга на вузькоколійці Гайворон - Рудниця.

У Гайворонському депо зберігається єдиний в Україні локомотив, який у ролі двигуна використовує парову машину. Уточнюю: єдиний такий локомотив на ходу. Раритетний локомотив виготовлений у 1950 році у Німеччині. Принаймні, так стверджують у локомотивному депо, де він зберігається. 

Демонстрацією унікального залізничного раритету мають намір привернути увагу до збереження вузькоколійки.

«Увага пасажири, паротяг з Гайворона запізнюється»

Відстань між Гайвороном і Бершаддю менше 40 кілометрів. За інформацією соцмереж,  з Гайворона паротяг з одним вагоном мав вирушити о дев’ятій ранку. Прибуття у Бершадь планувалося через годину.

Насправді потяг прибув після 12-ї.

На вокзалі зібралося чимало охочих побачити незвичний локомотив. Прийшли і дорослі, і діти. Можна було побачити людину на інвалідному візку.

Більшість терпляче чекала, щоб побачити раритетний локомотив.Частина людей залишила вокзал. Надто вже надовго запізнився "чорний" поїзд. 

Нарешті присутні побачили в небі клубок диму. Потім пролунав паровозний «крик».

— Можливо, це його останній крик, бо як розберуть вузькоколійку, то паровоз назавжди залишиться в депо, — каже бершадчанин Федір Шевчук.

Охочих сфотографуватися було немало. Дехто піднімався в кабіну локомотива. Присутні з усіх боків розглядали пофарбований у чорний колір локомотив. Як пояснив машиніст, такий колір обрали неспроста, на ньому не видно кіптяви, що димить з труби.

Герой фільмів

— Цей локо мотив використовують хіба що для зйомок фільмів, — розповів Федір Шевчук. — В одному з них, до речі, я також знімався. Все було дуже несподівано.

За словами пана Федора, йдеться про художній багатосерійний фільм «Дев’ять життів Нестора Махна». Частину сюжету знімали, зокрема, у Бершаді. Охочих подивитися на зйомки не бракувало. Був серед них і пан Шевчук.

— Я стояв, як кажуть, розкривши рота, дивлячись за роботою команди кіношників на залізничному вокзалі біля потяга, — розповідає він. — Коли раптом біля мене зупинилася незнайома дівчина. «О! Це наш доктор» — промовила вона. Кажу, я не доктор, ви помилилися. «Якраз ви дуже схожий на доктора. Ходімо зі мною».

Майбутнього учасника зйомок привели в одну з кімнат на вокзалі, яку передали кіношникам на час зйомок фільму. Там його оглянули автори фільму. Кандидатуру на роль лікаря схвалили одразу.

— Все відбувалося так швидко, що й оком не моргнув, як мене вже нарядили в якесь лахміття, натягнули великі окуляри, які носили в давнину. Зверху одягли білий халат. І повели у вагон. У руках я ніс лікарський чемоданчик.

Роль нового актора була надзвичайно проста. Він ходив з одного купе в інше  і запитував, чи нема серед присутніх поранених.

По завершенні зйомок, чоловік запитав, для чого було надягати на нього старе вбрання, якщо його прикривав білий халат. «Це щоб ви відчули дух минулого часу!» — такою була відповідь кіношників.

Як стверджує Федір Шевчук, вузькоколійка Гайворон-Рудниця (Піщанський район-Авт.) найдовша не тільки у нашій державі. Раніше по ній курсував потяг з тепловозом. В народі його називали «кукушка». Це завдяки сигналу, який він подавав. Чимось нагадує голос зозулі. Тепер рух припинено. У такий спосіб, тобто з допомогою паровозного туру, вирішили привернути увагу до необхідності збереження  такої колії.

«Підтримайте «кукушку»

— Наша вузькоколійка найдовша в Європі, — написав на своїй сторінці у Фейсбуці Олег Васильєв. — На жаль, «Укрзалізниця» прагне позбутися так званих непрофільних активів у вигляді вузькоколійок. Під загрозою закриття опинилася залізнична колія, шириною 750 мм Гайворон-Рудниця.

Як стверджує пан Васильєв, до карантину курсували приміські потяги, тепер нема жодного.

Автор запису звертається до тих, хто проживає у населених пунктах, де прокладена вузькоколійка з пропозицією підтримати акцію «Паровозний тур».

— Ваша активна участь може змінити ситуацію, не залишайтеся байдужими, підтримайте залізничників, які організували акцію, підтримайте «кукушку», інакше це може бути останній рейс.

Пан Васильєв також наголошує, що одночасно в охочих є унікальна можливість побачити паротяг, до речі, можливо в останній раз…

Фото надала Тетяна Бондар

 

Читайте також:

Равлики у червоному вині. Авторський рецепт п’ятикласниці з Бара

«Леніну можна, а Кобзареві ні?». Як встановлювали пам’ятник Тарасу Шевченку у селі Війтівка

Кандидатів на медичний Оскар визначать у п’яти номінаціях. Кращих оберуть з 35 претендентів

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (30)
  • Наталья Лебединская
    Как любят наши правители смотреть на запад,так там из всего выгоду делают. И уж такую узкоколейку точно бы сделали туристической,кое что добавить,какие то экскурсии,и просто супер будет! Нет,наши привыкли не утруждаться,а брать,ничего не делая. Прискорбно иметь такую власть
  • Юрай Курай
    +++++++++++++++++++++++
  • Нелля Хитрук
    Скільки виїздила з Підгородної до Синюхи...
  • Наталія Яцковець
    У Гайвороні можна створити музей залізничної техніки (вагони,  цистерни, локомотиви для вузькоколійної залізниці ). Все це 10 років тому було діюче. Окрім того у гайворонівських колійників були унікальні власні розробки (легкова машина на залізничному ходу, велосипеди на залізничному ходу та інше). Потрібно організовувати туристичні маршрути і включити їх в тури Україною і для іноземців
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Вінниці за сьогодні
21:15 «Вийшла з лікарні, а будинку нема, розвалили бульдозером»: як одинока жінка опинилася на вулиці 21:01 Сліди ковша та протектори. Екоінспекція знайшла незаконний кар'єр у Джулинській громаді 20:02 Виробник будматеріалів з Вінниці п'ять років не платив ПДВ та податок на прибуток 19:19 Де у Вінниці готові працевлаштовувати людей з інвалідністю? Огляд актуальних вакансій Від читача 17:32 У мережі поширюються численні маніпуляції щодо санкцій РНБО проти двох фігурантів розслідування НАБУ 19:04 Як одна помилка на заправці може «вбити» ваш дизельний двигун 18:01 Двоє жінок загинули у вогні. Під час куріння спалахнув будинок у селі Станіславчик photo_camera 17:07 На Оводова перекриють рух через аварію на тепломережі 16:19 Судитимуть трійцю, що за $14 000 допомагала ухилянтам. Серед фігурантів — місцевий депутат 15:35 Де працювати у Вінниці під час блекаутів: добірка комфортних просторів з генераторами 15:06 У Вінниці через залишений зарядний пристрій ледь не згорів будинок photo_camera 14:10 Загинув водій, троє людей у лікарні. Під Гайсином зіткнулися KIA і Ford 13:24 Як вінницькі ОСББ можуть отримати кредити від міста? Ми дізналися 12:35 Після суду у дисбат відправили працівника ТЦК. Що він накоїв? 12:11 Посадовець вимагав пальне, щоб «допомогти» з відстрочкою від мобілізації 11:10 У темряві теж є світло: сьогодні — день людей, які «бачать» серцем photo_camera 10:02 У Вінниці сьогодні без води кілька вулиць — комунальники лагодять мережі (адреси) 09:25 GTM: Українська техніка для будівництва майбутнього (новини компаній) 09:12 Вінниця проводить в останню путь «Таксиста» — захисника Олександра Грищука 08:46 Сьогодні вітаємо Іванів. Історія, прикмети та забобони 13 листопада
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Вінниці Ваші відгуки про послуги у Вінниці
keyboard_arrow_up