Чому вінничани не можуть „зловити” квиток на поїзд

Чому вінничани не можуть „зловити” квиток на поїзд
Вінничанам у касах вокзалу кажуть: „Зараз нема квитків, приходьте в день відправлення поїзда”. Чому нема білетів, якщо залізничники на літо додають потягів і постійно звітують, що моніторять ситуацію для врегулювання? RIA дізналася, що винуваті у цьому зовсім не квиткові спекулянти.

Літо – гарячий сезон для подорожі не через температуру повітря, а тому, що виїхати з Вінниці на відпочинок нереально. Якщо не встиг замовити квиток, щойно відкрилися продажі, у касах вокзалу порадять прийти за білетом у день відправлення поїзда. Але гарантії, що тоді вільні місця будуть, теж не дадуть.
Чому нема квитків для вінничан, редакція спробувала розібратися. На залізничному вокзалі журналісту пояснили, що для пасажирів проміжних станцій, як Вінниця, продаж вільних місць закриває система резервування. Цієї системою залізниця формування составу залишає собі право продати квитки своїм пасажирам. Всім іншим відкриють можливість купити місце тільки тоді, коли потяг відправився з першої станції і в ньому не розкупили всі місця.
А найбільше розкуповують, як каже завідувачка квиткових кас вокзалу на станції Вінниця Ірина Кравець, квитки на Сімферополь, Львів та Одесу.
- Зараз найбільший попит у Південному і Кримському напрямку, - каже вона. – На Сімферополь є три потяги. „Львів-Сімферополь” №86 курсує. З 14 червня - поїзд „Жмеринка-Сімферополь” №284. І з першого липня - №296 „Чернівці-Сімферополь”. А до Одеси виїзд ми забезпечуємо. Є денні поїзди. З нічними трохи складніше. Але у добу відправлення теж відправляємо пасажирів.


- Система резервування була завжди. Зараз, можливо, менше місць виділено. Ми ж не вузлова станція. Тому нашим пасажирам, які їдуть до Криму, пропонуємо пересідати на нашій транзитній станції - в Києві, - каже завідувачка квиткових кас залізничного вокзалу на станції Вінниця Ірина Кравець (36)

Місця є, а квитків нема
За 45 діб до відправлення поїзда у вільний продаж потрапляє тільки відсотків десять квитків. Інші місця спочатку реалізує станція, з якої виїжджає поїзд. І щойно він виїхав, на моніторах працівниць інших кас з’являться дані про непродані місця.
- Коли состав відправляється, тоді з’являються місця по всій лінії. Їх може бути відсотків п’ять від усієї кількості. Може не залишитися для нас нічого. Залізниця формування потяга дає пріоритет своїм пасажирам, - пояснює Ірина Кравець. - В принципі, люди знають цю проблему. На попередній продаж може даватися один плацкартний і один купейний вагон. Звісно, таку невелику кількість місць розкуповують через Інтернет, якщо планують поїздку заздалегідь. А ми, через те, що територіально відносимося до Південно-західної залізниці, тобто до Києва, пропонуємо транзит пасажиру – їхати до Києва, а звідти відправляємо вже на Південь. Або є ще один варіант - потяг 132 „Хмельницький –Сімферополь” з посадкою в Жмеринці. До Жмеринки маршруткою можна доїхати за хвилин 40, а електричкою за годину. Тим більше, що цей поїзд зручний по часу. Відправляється о 16.30 і в Сімферополі о 9.40.

Вихід – купувати всю поїздку
Ще один варіант виїхати на Крим, коли квитків з Вінниці нема - заплатити за білет на весь маршрут. Такі місця завжди є, але переплатити доведеться не лише за зайву дорогу, якою ви не будете їхати, а й за те, щоб ваше місце доїхало до Вінниці порожнім.
Для цього з квитком треба підійти до нашого чергового по вокзалу і доплатити ще гривень 30. Десятку в довідкове бюро, щоб попередили, що ви сядете у Вінниці. Ще гривень 20 (залежить від кількості слів) за телеграму на станцію відправлення поїзда.
- Якщо нема такої телеграми, начальник поїзда має право на другій станції виписати квитанцію іншому пасажиру на порожнє місце, - пояснює завідувачка кас.
Порахуємо переплату за квиток на весь маршрут. Якщо за місце в купе поїзда „Львів-Сімферополь” (№86) з Вінниці до Сімферополя треба заплатити від 216 до 352 гривні, то зі Львова до кінцевої - від 270 до 440 гривень. Це більше на сотню. Місце у вагоні СВ з Вінниці на курорт обійдеться у 730, а зі Львова – 930 гривень. Плюс дві сотні. І ще 30 гривень за попередження.  
- Ми направляли лист в управління Південно-західної залізниці з проханням, щоб хоча б із поїздів нашої Південно-західної залізниці „Жмеринка-Сімферополь” (№284) і „Хмельницький-Сімферополь” (№132) зняли регулювання, - каже Ірина Кравець. – Погодили тільки поїзд 284, тому лише на нього можемо продавати більше місць попередньо пасажирам і не тільки зі станції відправлення, а й по лінії.

Перекупників в нас не шукають
В пресі не раз друкували матеріли про те, що система продажу квитків через Інтернет, допомагає квитковим спекулянтам. Скупив місця наперед, а тоді шукай реального покупця і йди з його даними роздруковувати квиток у касу.
- Чула таке. Може бути. Але, щоб у нас були такі випадки, не знаю, - говорить  завідувачка квиткових кас. - Нас не питають, як ми до цього ставимося. Далі вказівку, і ми працюємо. Єдине можу сказати, що у нас все вдосконалюється, але недопрацьовується.
Але правила, розроблені залізницею для обмеження касирів в можливості співпрацювати з „баригами”, у Вінниці діють. Касир не має права працювати з мобільним. Телефони вони здають під ключ і підпис. Вже вивчили наказ про покарання за порушення – штраф та позбавлення премії.    
Сказав, що не було на Вінницькому вокзалі жодного факту спекуляцій з квитками, заступник лінійного відділу міліції Андрій Савостін. Він на посаді 2,5 роки. Про останні вісім років говорять те саме помічниця начальника міліції на станції Жмеринка Євгенія Гавриш. Мовляв, то у Києві та інших великих станціях ловлять перекупників і нечистих на руку касирів. У нас такого нема, бо квитки з’являються у продажу в останній момент, тому не викупиш. У нас, виходить, єдині спекулянти – ті, що торгують біля поїздів пиріжками і пивом.

Схема „квиткової мафії”
У фейсбуку зараз активно обговорюється схема роботи підпільних продавців дефіцитними квитками. Пишуть, що у „квитковій мафії” чотири ключові фігури. «Білетчик» - спекулянт, який знаходить покупців серед пасажирів. Касир, що оформляє іменні квитки на потрібні прізвища. Міліціонер, який бездіє, дивлячись на спекуляцію. І «бригадир» - людина, яка керує цим бізнесом і знімає плату.
На сповідь чоловіка, який продавав втридорога квитки на київському вокзалі, на своєму акаунті відреагувала „Укрзалізниця”. Оприлюднила власті методи боротьби з «квитковою мафією». Їх чотири.
1. Касира оштрафують за мобільний на робочому місці.
2. Провідника звільнять за пасажира з квитком на інше прізвище.
3. Біля кас повернення чатують міліціонери, щоб завадити спекулянту здати непроданий втридорога проїзний документ.
4. У затриманих спекулянтів „згорять” всі квитки, бо їх всіляко утримують до відправлення поїзда, на який при ньому знайшли білети. Для перекупника це суттєвіше покарання, ніж законний штраф, трохи більший за сотню гривень.  

Ажіотаж з квитками - штучно створена проблема
Так каже Денис Левін (32), координатор ініціативи проти комерціалізації залізниці:

- Ситуація з квитками загадкова. Вільні місця є, але вони не продаються на проміжних станціях. Це одна зі схем, за допомогою якої залізницю намагаються дискредитувати, а потім - приватизувати. Залізниця з радянського часу була як соціальна послуга, а зараз з неї намагаються зробити послугу комерційну, - каже експерт. - Замість плацкартних вагонів складають состави із купейних вагонів. Створюють умови, щоб людина вимушена була брати квитки на купе, СВ, на фірмовий якийсь поїзд. В зручний для далеких поїздок нічний час вони, замість дешевших потягів, пускають інтерсіті, комфорт яких можна поставити під сумнів. По всіх напрямках проводять з точки зору менеджменту сумнівні дії. Це робиться для того, щоб показати: державне управління залізницею не ефективне і варто віддати в приватне володіння шматок цієї бюджетоутворюючої галузі. А щоб приватизувати, треба обґрунтування неефективності роботи в теперішніх. З цією метою, думаю, створений і ажіотаж з квитками, коли не продають білети на проміжних станціях, стараються продати на повну поїздку. Місця ж є. Така загадкова ситуація... І є цілий ряд схем. Наприклад, біля київського центрального вокзалу утворився повноцінний автовокзал. В тому хтось зацікавлений, щоб люди не могли купити квитки на залізницю і вимушені були пересаджуватися на менш безпечний автотранспорт. Думаю, що протест таким заходам залізниці набере обертів якраз під час літнього курортного сезону. Коли люди будуть намагатися потрапити на моря чи в Карпати, проблема стане більш актуальна. І мені відомо, що зараз планують акції в Ужгороді, в Луцьку, де адміністрація залізниць розчищає доступні маршрути поїздів, щоб пересадити пасажирів на фірмові потяги.







 

Відео дня

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (26)
  • Anonymous
    а якщо ближче до виїзду квитків не буде геть ? так хоч синиця в руках буде....
  • Anonymous
    Минуло року мала таку ситуацію (квитки були ще не іменними, тому зловживань було більше). Вирішили їхати в Крим на день Конституції 28 червня. Брала квиток з Вінниці за місяць. Одне бокове місце біля туалету, а їхати з дитиною 18 годин:( Потім до нас вирішив приєднатись чоловік і квиток ми добирали десь за тиждень. Вибір був хоч відбавляй. Томц скористайтесь порадою купувати ближче до виїзду
  • Anonymous
    Закликаю всіх небайдужих підписати петицію з вимогою закупівлі нових вагонів! Петиція знаходиться тут: http://www.petitions247.net/-novie_vagoni
  • Anonymous
    столкнулась пару дней назад с такой ситуацией, нужно ехать на Одессу, на кассе ЖД вокзала касирши кричат:"Билетів немає! Підійдыть в день відправки поїзду". Ага...подойдите в день отправки...а гарантий то некаких что точно можно будет уехать...Вобщем ситуация решилась таким образом, купила билет онлайн на сайте "Укрзалізниця"....смотрю на сайте, а там 2 места первого класса и 20 мест 3-го класса свободных, а эти курицы в кассах кричат:"Мест нет, мест нет!!!"
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Вінниці за сьогодні
21:01 За кожною цифрою — біль: суд розповів про допомогу жертвам домашнього насильства 20:10 Старовинні гроші та марки намагалися провезти через кордон на Вінниччині play_circle_filled 19:20 На Вінниччині понад сто років тому розводили верблюдів: яким був палац у Софіївці photo_camera 19:11 Вінницька «Нива» запізнилася на матч в Горішніх Плавнях і мінімально програла Від читача 12:25 Мапування малих річок Вінницької громади для збереження та сталого управління 18:55 «Сад Підтримки»: Колись плоди з цих дерев нагадають, як вінничани у війну висадили сад з шаною до Героїв! photo_camera 18:09 Кричала та смикала за одяг: вінничанку оштрафували за знущання з доньки 17:14 У залі сучасного Собору Вінниці 40 років тому відбувся перший органний концерт photo_camera 17:03 Через Вінницю, Козятин та Жмеринку курсуватиме додатковий поїзд з Києва 16:32 «На щиті» до Жмеринки повертається 33-річний захисник Олег Чадюк 16:11 На Вінниччині палало: рятувальники за добу ліквідували 25 пожеж photo_camera 15:41 Тепло ненадовго. Синоптик розповіла про погодний «сюрприз», який чекає українців 15:05 Народився в Погребищі, був зіркою ТБ. Де зараз легендарний диктор Сафонов і що про нього відомо photo_camera 14:48 Кривава розправа у Вінниці: ревнивець витяг чоловіка з авто і побив 14:03 Небезпечний обгін призвів до потрійної ДТП у Тульчинському районі 13:36 Уланівська громада в жалобі: загинув Герой Дмитро Дулісов 13:02 ЗСУ відбили сотні атак: ворог рветься вперед на сході, але зазнає втрат photo_camera 12:15 Гвоздика Коцюбинського. Як письменник привіз насіння квітки в Україну 11:08 Битва за «Електромережу»: мешканці Вінниччини відстояли зручний автовокзал play_circle_filled 10:14 Масована дронова атака: вночі 183 «шахеди» атакували Україну photo_camera
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Вінниці Ваші відгуки про послуги у Вінниці
keyboard_arrow_up