Для і заради людей. RIA продовжує спецпроект щодо обговорення майбутнього бренду Вінниці. Цього тижня журналісти поцікавились у вінницьких волонтерів про їх бачення іміджу нашого міста.
Кожен із опитаних нами волонтерів бував на передовій не раз. Вони об’їздили Україну уздовж і впоперек, а тому знають, чим Вінниця вирізняється з-поміж інших міст. Спеціально для читачів RIA вони розповіли, що, на їх думку, зробить наше місто впізнаваним у світі.
Андрій Сірак, 41 рік, комбат "Вінницького батальйону волонтерів"
Головне багатство нашого міста — це люди. А ще я багато подорожував Україною, і знаю, що дівчата у нашому місті найгарніші дівчата. А по-друге, взагалі усі його жителі найпривітніші.
<Спорт. Хочеться, щоб Вінниця була відома не лише своїм фонтаном. Ми — єдине місто, яке не має команди футболістів, які грають у Вищій лізі. Я днями був у Маріуполі: здавалось би, й містечко невелике, не обласний центр. Але у них є гарна футбольна команда, а в нас немає.
За “обличчя” Вінниці можна було б узяти водонапірну башту. Її зображення вже досить “розкручене”. А слоган підійшов би такий: “Вінниця — місто привітних людей”.
У першу чергу сконцентруватися на робочих місцях, якщо говорити про соціальну сферу. Як господарник можу сказати: не буде робочих місць, не буде й коштів на розвиток культури в суспільстві.
Якщо бренд міста запрацює як треба, Вінниця зможе заробляти на туризмі. Це одне із найзеленіших, найчистіших, найкомфортніших міст України. Чим більше до нас приїде відпочивати людей, тим активніше розвиватиметься інфраструктура Вінниці, тим швидше наповнюватиметься міський бюджет.
Валентина Вельган, 47 років, волонтер та підприємець
Останніми роками Вінниця розвивається в усіх напрямах. Але створити неповторний образ Вінниці допомогли б недорогі брендові заклади харчування. У Львові таких екстравагантних ресторанчиків купа. А от у Вінниці вони або дуже гарні і дорогі, або дешеві і банальні. От якби у нас з’явилися такі колоритні і доступні за цінами кафешки, для іміджу міста це було б супер.
Слоган Вінниці найбільше, на мою думку, підходить такий: або “Місто моєї мрії”, або “Місто, наповнене любов’ю”. На логотипі Вінниці однозначно має бути присутній фонтан. А навколо фонтану я би зробила веселкове коло. Чому фонтан? Бо наш - найкращий. От у Еміратах - найбільший у світі світломузичний фонтан: насправді великий - за площею. Але вінницький - яскравіший, вищий, у шоу гарно підібрана музика та мультиплікація. Словом, враження від нього отримуєш набагато яскравіші.
Найперше, що би я зробила, і у що б вклала гроші - у інформацію про Вінницю. Можна було б транслювати інформацію про місто декількома мовами. Нестандартно розповісти іншим про те, що є така країна, і є таке місто, де живуть надзвичайно гостинні люди.
Думаю, треба брати приклад з Івано-Франківська. Вони гарно попрацювали над образом свого міста: їх логотип у формі хрестика-стібка вишивки дуже гарно читається, і вони роблять багато сувенірної продукції. Коли хтось із іванофранківців їде у якусь закордонну подорож, вони беруть туди прапор міста: фотографуються з ним, наприклад, у Зімбабве та викладають на міському сайті. Чому б не зробити таку ініціативу у Вінниці? Адже це і впізнаваність і шана міста.
Юлія Вотчер, 65 років, президент ГО «Мольфар»
Я вважаю, найунікальнішими у місті є люди. Усе йде від них і для них. Останнім часом багато їжджу країною і хочу сказати, що у Вінниці - як ніде в Україні - багато усміхнених облич.
Я акцент буду робити на медицині. Це загнана у глухий кут галузь: починаючи від необов’язковості її виконавців та безконтрольності керівників до відсутності засобів для першої допомоги.
На День міста мене вразила кількість вагітних та молодих мам із маленькими дітьми. Я ніде не бачила стільки дітей, як у Вінниці: як-то кажуть, ніби як мішок розв’язався. Тому за логотип міста обрала б якесь дитяче обличчя “кнопочкою”, стилізований малюнок, але такий, щоб на нього хотілось дивитися. А щодо слогану: те, що скажу, не годиться, але я б обрала щось на кшталт “Вінниця попереду планети усієї”. Тому що саме тут починаються усі пілотні проекти.
Пам’ятаю, на параді на честь Дня Незалежності дружини урядовців усі були у вишиванках. Вишиті сорочки стали трендом: це каже про те, що люди почали пишатися своїм національним спадком. Тому перш ніж працювати із іміджем, треба з’ясувати цінність того, хто ти є. Це стосується мови, культури, держави взагалі. Якщо цю умову виконають, імідж буде вимальовуватися сам собою.
Я не можу сказати, як новий імідж вплине на економіку, на виробництво. Але я точно знаю, що якщо ми згуртуємося навколо однієї цінності, суспільство стане кращим.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 19 від 7 травня 2025
Читати номер