Вінницький аеропорт – мішень для поглинання

Вінницький аеропорт – мішень для поглинання
Ще у 2008 році облдержадміністрація вклала в реконструкцію аеровокзального комплексу вісім мільйонів гривень. Відтоді наш аеропорт не сходить з уст зацікавлених осіб, можливих інвесторів. З’являється на сторінках газет, екранах телевізорів.

Три роки тому аеропорт почав приймати чартерні рейси. З’явилося чимало планів і сподівань, але разом з тим і нарікань скептиків, щодо масштабності розвитку порту, його необхідності як такого та щодо доцільності вкладання чималої суми грошей у реконструкцію. Мовляв, все класно, от тільки, де взяти необхідний пасажиропотік.
У свій час українське Міністерство закордонних справ говорило про Вінницький аеропорт, як про важливий транспортний вузол для організації паломництва іудеїв до своїх святинь на території України. За задумом колишнього губернатора Олександра Домбровського, він міг би бути задіяним для вантажних перевезень з Китаю до Росії та Близького Сходу.
Ми розуміємо, що аеропорт - унікальний об’єкт. Він – реалізована фантастика, втілена мрія, він споріднений з вишуканим художнім твором… Та полотном Леонардо да Вінчі не може володіти ЖЕК! У ЖЕКу картину або вкрадуть, або її там проп’ють, або на ній там намалюють плакат «Усі на боротьбу з амброзією!». Не по Сеньці шапка. Так вийшло й з Вінницьким аеропортом. Він був створений сильною державою. А у слабкої ця коштовність, що дісталася у спадок, випала з рук. Тому коли у Вінниці почали з’являтися перші інвестори, що бажали розкрутити аеропорт, влада зацікавилася пропозиціями… Принаймні, повинна була зацікавитися. Претенденти були не дрібні. Наприклад, поляки із Лодзю виявляли бажання співпрацювати та вивчати інвестиційну обстановку.
Були потенційні інвестори і зі Сходу.
Тим не менше все залишилося лише намірами.
У 2010 році поширювалися новини, що «Шанті Україна» - дочірня структура британської Shanti Capital – виграла конкурс на оренду потужностей Вінницького аеропорту. Називалася навіть ціна проекту – 200 мільйонів доларів. Однак пізніше Вінницька облдержадміністрація спростувала цю інформацію.
І зовсім недавно на останній сесії обласної ради депутати знизили планку вимог для майбутніх інвесторів Вінницького аеропорту – оренда потенційним інвесторам буде коштувати не 1 мільйон грн, а 200 тисяч гривень в квартал. Тема оренди фірмою «Шанті» Вінницького аеропорту мусується досі, хоча на сьогоднішній день він функціонує як комунальне підприємство Вінницької облради.
- Ця структура з незрозумілих причин розповідає, що виграла тендер по оренді, хоча це не правда, - каже депутат облради Валерій Коровій. - А от для чого постійно нав’язується думка, що вони вже орендатори, це цікаве питання.
Голова обласної ради Сергій Татусяк каже, що аеропорт збитковий і тому віддавати в оренду сильному інвестору просто необхідно. Депутати - прихильники того, аби аеропорт функціонував, як і функціонує. Стверджують, що це планова збитковість, як і всіх аеропортів. А ціна питання - один мільйон гривень на рік, це не великі гроші для нашої області.
Очевидно десь ведуться інші підрахунки.
Найактивніший орендатор українських аеропортів компанія «Шанті» поки що не розкриває власників.
У планах цієї загадкової, маловідомої компанії з британською пропискою - отримати контроль над половиною потенційно привабливих аеропортів України, через які поки що відсутнє регулярне сполучення. І якщо їй дійсно вдасться реалізувати проект у Вінниці, то використавши всі можливості нашого аеропорту, що обговорювалися раніше, копійка до копійки – все на користь компанії «Шанті» та якихось громадян України.
Регіональними аеропортами інвестори зацікавилися після того, як колишні державні ворота України («Бориспіль», «Харків», «Донецьк», «Дніпропетровськ», «Львів», «Одеса», «Сімферополь») стали показувати збільшення прибутку. Зараз через них проходить близько 95% пасажирського авіапотоку держави. Але якщо для цих «стратегічних» об’єктів держава ще виділяє хоч якісь засоби на реконструкцію, і функціонування декотрих з них сяк-так підтримується і без приватного капіталу, то для аеропортів дрібніших, що знаходяться в управлінні місцевої влади, відсутність інвестицій означає відсутність пасажирів.
Вінницький аеропорт через вигідне розташування може перетягнути на себе частину пасажиропотоків у напрямку великих міст або курортів. Крім того, «Гавришівка» може обслуговувати вантажні авіаперевезення. Це все не фантазії, а аксіома, але вже сьогодні пасажири, котрі час від часу літають з Гавришівки до Польщі нарікали, що квитки могли б бути дешевшими. І ставлять за приклад інші аеропорти.
У нас, очевидно, продовжують жити за майже математичним правилом: щоб в одного прибуло, треба, щоб у когось іншого убуло.
 

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (5)
  • Anonymous

    Аэропорт можно развивать, если не будет лишних хапуг и посредников. Он раньше работал. А сейчас что? Нужен авиарейс на Москву, лучше транзитный, типа Черновцы-Винница-Москва. И внутренние транзитные авиарейсы завести. Например Львов-Донецк сажать в Виннице. И будет движение. Он именно так и работал раньше . В основном дальние рейсы были транзитные.
  • Anonymous

    а кому нужен этот аэропорт? 2-3 часа и ты в Киеве, в Борисполе Думаю ничего не будет

    Anonymous reply Anonymous

    При Советском Союзе в нашем аэропорту было много хороших рейсов.И сейчас многие люди пользовались бы услугами нашего аэропорта,если бы он работал.
  • Anonymous

    на сколько я знаю, на ремонт аэропорта доил предпринимателей бывший нач.управления транспорта ОДА Рыбак В,Б......теперь он вроде командует аэропортом...человек мутный и не предсказуемый......вот и ситуация с объектом такая же. он своего не упустит, а опыт зарабатывания денег-лобирования интересов комерсов, у него есть....вспомнить хотя бы что он творил при проведении конкурсов на пригородные и междугородние маршруты. много тогда честных предпринимателей-перевозчиков остались без работы-их маршруты забрали структуры связанные с вышеупомянутым господином. вот так и теперь......хотя кто знает????
  • Anonymous

    Писали, типа в Польшу билет 800 гривен. Оказалось 1200. За такую сумму я не полечу. Мне с семьей проще машиной добраться, а заодно во Львове на день остановиться.
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Вінниці за сьогодні
21:00 Військовий з Тульчинщини Руслан Петін отримав почесну нагороду «Залізний хрест» 20:03 Нова система щеплень в Україні: що зміниться з 2026 року 19:22 Майже 2 мільйони за техніку переплатила 28-річна посадовиця онкодиспансеру — коментар керівництва 18:48 Злочинна група тримала мережу підпільних онлайн-казино на Вінниччині. Підозри отримали 13 людей Від читача 16:33 Майбутні підприємці Вінниччини ярмаркували у Хмельницькому 18:18 Місто без барʼєрів: у центрі та біля медичних закладів ремонтують тротуари photo_camera 17:49 Розповсюджував наркотики серед білого дня: затримали 18-річного хлопця з закладками PVP-солей 17:05 Підірвав гранатою себе і жінку, а його поховали з почестями: трагедія на дні народження у Вінниці 16:46 Чоловіка відправили під домашній арешт за фейк про загрозу вибуху в школі 15:52 Вимагали хабар у вдови загиблого: на Вінниччині затримали депутатку та адвоката 14:42 У Вінниці 70-річний чоловік випав з вікна багатоповерхівки. Він помер у лікарні 14:03 На вулиці Соборна горіла квартира в багатоповерхівці play_circle_filled 13:13 Продав через OLX — готуйся до податкової? Усі обговорюють зміни в онлайн-торгівлі 12:38 Затримали іноземців за підпал залізничних об'єктів на Вінниччині 12:20 Сімейний адвокат у Вінниці: вирішення питань з розлучення, аліментів та поділу майна (партнерський проєкт) 11:42 Відійшов у вічність брат Юзеф Хроми — настоятель монастиря капуцинів 10:48 У Вінниці через ДТП на Гніванському шосе частково змінили схему руху транспорту 10:04 У Ямполі вздовж Дністра планують звести паркан з колючим дротом і питають думку мешканців 09:42 Де у Вінниці 8 квітня відключили воду та світло? Перелік адрес 09:05 Вакансії в супермаркеті «Грош», в АН «Благоустрій« та 70 актуальних пропозицій роботи у Вінниці
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Вінниці Ваші відгуки про послуги у Вінниці
keyboard_arrow_up