Головною відмінністю в отриманні цих вражень від попередніх, є той факт, що на карт я сів не вперше. У мене вже був досвід однієї поїздки, але в іншому місті. Тому з приводу керування, яке і так дуже просте, у мене питань не виникало: ліва педаль – гальма, права педаль – газ, також є кермо. Ось і все.
Перш ніж сісти за карт, мене проінструктував маршал. Так називаються тамтешні інструктори. Він пояснив, що «під час заїзду не можна навмисно йти на таран, не рекомендується одночасно тиснути на обидві педалі і не варто дрифтувати».
Не дрифтувати? Та це ж чи не найголовніше, чому хочеться йти кататися. Ми ж усі натхнені фільмами «Форсаж», і хочемо показати на що здатні (насправді, спочатку ми ні на що не здатні, але наша уява вважає інакше).
А ще чи не у кожного перед очима виникають кадри гонок за участю Шумахера та Алонсо: ось їхні боліди ще далеко, потім вжух, і вони блискавкою пролітають повз тебе.
Тому сідаючи за карт, хочеться полетіти з вітерцем. Благо у цьому тебе ніхто не обмежує. Втім, максимум на що можна розраховувати – 55 км / г.
Спойлер – на трасі довжиною у 450 метрів, вам вистачить цієї швидкості з головою.
«Йти на межі без контактів з іншими картами та перешкодами» – у цьому й полягає основна ідея картингу. Коли пілот знаходиться на межі і не пускає машину в занос, у нього виходять найкращі результати по часу.
Мій найкращий результат подолання кола – 38.870 секунди. Для початківця такі показники вважаються непоганими. Власне, 14 кіл, що я проїхав за відведені мені 10 хвилин, також вважаються добрим результатом.
Хто засікає час та рахує кількість кіл? Телеметричні засоби, що вмонтовані у карти та під’єднані до комп'ютера адміністратора. По закінченню заїзду вам подарують папірець, де будуть вказані найкращі результати, середня швидкість подолання траси і загальна кількість кіл, що ви проїхали.
Звичайно вас цікавить, з якого віку можна кататися на картах. Одразу скажу, що не віком тут все вимірюється, а зростом. Він має становити не менше 140 см. Себто, якщо у свої 9-10 років ваша дитина досягла необхідної відмітки, їй дають зелене світло.
Про всяк випадок поясню, що зріст тут важливий через те, щоб пілоту було зручно діставатися до педалей.
І тут же додам, що прохання на кшталт «моя дитина маленька і легенька, я візьму її на руки та поїду», тут не працює. Карт розрахований на одну людину і на цьому крапка.
Вмовляння по типу: «а можна без шолома?» або «я випив всього пляшечку пива» – також не розглядаються. Шолом – це єдиний обов’язковий елемент захисту. А найменша підозра на вживання алкоголю, може стати приводом не допускати учасників до пілотування. Так що майте це на увазі.
Порушення на кшталт їзди у зворотному напрямку та самостійного вставання з карту, караються штрафними очками та часом перебування на піт-лейні. Найзапекліших порушників знімають з траси.
Усього на вінницькому картодромі вісім машин. Ті, хто хоче покататися великою компанією і без зайвих учасників на трасі, мають заздалегідь забронювати час.
Адміністратори запевняють, що на їхній трасі одночасно комфортно їздити, навіть 10-12 картам.
Технічний стан міні-машин мене також цікавив. Втім, працівники картодрому заспокоюють, мовляв, щодня перевіряють стан коліс та налаштування двигуна. Щотижня роблять технічне обстеження.
Якщо говорити про лайфхаки, мені вдалося засвоїти всього один. Коли під час пілотування я починав працювати корпусом. Я нахиляв тіло у протилежний від повороту бік, тим самим навантажував зовнішні колеса, а не внутрішні, і як наслідок легше входив у повороти.
Підводячи підсумки, скажу, що поки не спробуєш проїхатися бодай раз, не зрозумієш, що воно таке. Для мене картинг перетворився на жагу до господарювання трасою і чергову галочку у графі проекта «Нові_Враження».
Вартість 10 хвилин катання на карті – 180 грн
У вихідні дні – 200 грн
Тел: (067)160-70-77
Читайте також:
#Нові_Враження: як ми вперше каталися на пітбайку
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 17 від 23 квітня 2025
Читати номер