«Якщо хочеш стати психом, то йди працювати»: кондуктор про свою роботу

«Якщо хочеш стати психом, то йди працювати»: кондуктор про свою роботу
  • Ми не станемо вказувати справжнє ім’я та прізвище нашого джерела. Назвемо його Степаном. Чоловік кондуктор вінницького тролейбуса. На посаді не перший місяць. А тому вже встиг ознайомитися із тамтешніми умовами праці.
  • В інтерв’ю для RIA Степан розповів, наскільки різняться реальні зарплати від тих, які вказують в оголошеннях. Згадав про упереджене ставлення пасажирів. Про ревізорів, які спеціально створені для контролю кондукторів. І про те, чому люди не затримуються на цій роботі надовго.

– Я побачив оголошення, що кондукторам платять чотири з половиною тисячі гривень. Прийшов, але мені сказали, що така зарплатня буде, тільки за умови постійного виконання плану. А щоб виконати той план, треба працювати ледве не у дві зміни. Це просто нереально!

Плани там захмарні. Іноді складається таке враження, що цифри вони беруть зі стелі. Хіба не розуміють, що за деякими маршрутами їздять одні тільки пенсіонери, студенти та школярі? Як наприклад по сьомому. Адже Тяжилів – це район пенсіонерів та студентів.

І якщо ви звертали увагу, деякі маршрути взагалі без кондукторів. Бо їм там просто нічого робити. Це одиниця, двійка, сімка та п’ятнадцятка. Зворотна ситуація з трійкою, п’ятіркою, шісткою та, можливо, з тринадцяткою. То найкращі маршрути.

У перших числах місяця план ще можна виконувати. Бо тоді багато хто ще не придбав проїзні. А потім на щось розраховувати немає сенсу. Ти просто отримуєш свої п’ять відсотків. І радієш їм.

«Літні люди полюбляють наїхати на кондукторів»

– Працювати кондуктором, не значить бути у безпеці. У вересні був випадок, коли озброєні пасажири на задньому майданчику чіплялися до людей. У них був пістолет. Тоді кондуктор був вимушений закритися в кабіні водія та викликати поліцію. На наступній зупинці «копи» забрали порушників.

Нерідко можна дізнатися про себе багато нового. Або почути, як тебе посилають куди подалі, погрожують. Особливо літні люди, які полюбляють наїхати на кондукторів. Ось нещодавно один дід назвав мене легальним вимагачем і рекетиром.

Часто бувають проблеми із посвідченнями. Бо пасажири не хочуть їх пред’являти. Якщо ви звертали увагу, то у кожному тролейбусі і трамваї є правила користування транспортом. Зокрема там є обов’язки кондуктора. У них написано, що кондуктор може попросити пасажира пред’явити посвідчення. І пасажири тим користуються. Мовляв, а там же не написано, що я зобов’язаний його пред’являти.

Контролерів зараз немає. Проте є ревізори. Це ті ж самі контролери, але для кондукторів. Наприклад виявив він у тебе зайвий квиточок, і все, штраф.

Іноді люди повертають квитки. Це реально допомагає. Бо за ту зайву двадцятку ти можеш купити чай, цукор чи картоплю. Або просто хліб. Це гарантія того, що у кишені завжди буде якась копійчина.

Лікарняні не оплачуються

– Кондукторів не вистачає, тому що люди йдуть працювати в інші місця. Коли набирала «рошенка», то багато хто пішов саме туди. Деякі поїхали працювати у Київ чи Польщу.

Зарплати також не влаштовують. Мінімалка 3200, але ми навіть її не отримуємо. Бо доводиться сплачувати всі податки та віддавати за те, що нас годують. Виходить десь дві з копійками – три тисячі гривень, на місяць..

Проте у нас є й сторожили. Але вони немов роботи. Пам’ятаю свого товариша, який прийшов працювати кондуктором п’ять років тому. Він став зовсім іншою людиною. З ним неможливо навіть нормально поговорити. Став якимось психованим. Якщо щось не так, одразу «вибухає». Тобто, якщо хочеш стати психом, то йди працювати кондуктором.

Не певен щодо трамваїв, але у деяких тролейбусах задля економії електрики вимикають опалювання. І ти такий ходиш по салону і роздаєш тремтячими руками ті квитки.

Так недалеко й застудитися. Але не можу назвати жодної людини, якій би оплатили лікарняний. Хоча із відпустками все добре. Як і належить, вона триває 24 календарні дні.

На відпочинок грошей не вистачає

– Встаю о четвертій ранку. Десь о п’ятій виїжджаю в депо. Працює до третьої години дня. Приходжу додому і сил вже немає. Це і фізично, і психологічно вимотує.

У цій професії треба постійно бути на ногах. Робочий день триває 8-9 годин. І по трудовому кодексу України ми маємо право на вісім вихідних на місяць. Але у нас їх забирають. Відпочиваємо від трьох до п’яти днів на місяць.

І повірте, було би добре, після такої роботи десь відпочивати. Але грошей на це не вистачає. Раз на місяць можемо зустрітися із друзями. Посидіти пару годинок у кафе, випити пива. На цьому весь мій відпочинок.

Більшість моєї зарплатні йде на харчування. На залишок можу дозволити купити собі якісь речі у секонд-хенді. Наприклад робу або нове взуття для роботи. Бо постійно об щось чи когось чіпляєшся, постійно тобі наступають на кросівки. І через постійний рух відклеюється підошва.

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (16)
  • Qwerty
    Логика кондуктора дававшего интервью

    - Я краду у ВТК а злые ревизоры когда на этом меня ловят то штрафуют (повторная продажа билета).

    - Я не могу выполнить план - значит это не реально, хотя большинство план выполняет

    - Я получаю полностью "белую" ЗП, плачу все налоги, и почему же она ниже чем "черная" ЗП без оформления у часников?

    - Я не знаю никого кому оплачивают больничные значит их не выплачивают.

    И все в таком же духе, следующая статья будет назваться "Винницкие таксисты дают реккомендациии как управлять страной"
  • Афродіта
    ЧЕРЕЗ НЕХВАТКУ КОНДУКТОРІВ(ЗВІЛЬНЯЮТЬСЯ  ДУЖЕ БАГАТО,ПРИЧИНА-ЗАРПЛАТА)ВИХІД ЗНАЙШЛИ,В 2 ЗМІНИ ПРАЦЮЮТЬ ,ЗАРПЛАТА 3,5-ДО 5ТИС В 5РАНКУ ЗАХОДИШ В ТРОЛЕЙБУС,23 +_ ВИХОДИШ.ВСІ ДОВОЛЬНІ,ЗАРПЛАТА НОРМАЛЬНА,НА ДВІ ПУТІВКИ ПРАЦЮЕШ.ВИПУСКИ ТРОЛЕЙБУСІВ ПОСКОРОЧУВАЛИ,ВОДІІ БЕЗ КОНДУКТОРА,КОНТРОЛЮ МАЛО.ВИРУЧКИ МАЛО.А ВИ - ЛЮДИ МЕРЗНІТЬ НА ОСТАНОВКАХ І ГРАФІКИ ВИВЧАЙТЕ,ТА ПРОІЗНІ КУПЛЯЙТЕ.НЕХВАТКА КОНДУКТОРІВ,ТАК НА РОБОТУ НЕ БЕРУТЬ,ПЕРСОНАЛ УЖЕ НАБРАНИЙ.ВИХІДНІ Й ТАК ЗАБИРАЮТЬ.ЗА ГОДИНИ НЕ ПЛОТЯТ,КАРАВАНАМИ ІЗДЯТЬ.
  • Афродіта
    ЦЕ ВСЕ ПРАВДА,ОДНЕ ЦІКАВО,ВІННИЦЬКІ ПЕНСІОНЕРИ ІЗДЯТЬ СУТКАМИ ТРАНСПОРТОМ БЕЗКОШТОВНО  ХТО КУДИ,А ІНШІ ЖИВУТЬ В СЕЛІ,РАЗ У ГОД ПОПАДУТЬ В МІСТО,І ХОЧА ЗАКОН ОДИН ДЛЯ ВСІХ.КОНДУКТОРИ СТРАЖДАЮТЬ ВІД ЦЬОГО.БУВАЕ ,ЩО ЛЮДИ ЗАЛИШАЮТЬСЯ НА ОСТАНОВКАХ...А ПЕНСІОНЕРІВ ВЖЕ ПАМЯТАЮ В ЛИЦЕ,НА ДЕНЬ ІЗДЯТЬ ПО ДЕКІЛЬКА РАЗІВ.ЗНАЮТЬ,ЩО КОНДУКТОР ЗОБОВЯЗАНИЙ,А СВОІХ ОБОВЯЗКІВ НЕ ЗНАЮТЬ!!!!!!!!
  • vindepo.ua
    Какой безвиз???

    Не все хотят даже 3 грн. в троллейбусе заплатить.

    Печаль-беда: люди даже трем тысячам  зарплаты рады....
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Вінниці за сьогодні
13:13 Перформанс на Пирогова: чоловік кидався на машини та сів посеред дороги play_circle_filled 13:05 Команда Стрижавки виграла Кубок області серед ветеранів волейболу 12:48 Чемпіонат Вінниці виграли юні футболістки «Ниви», серед яких були збірниці України 12:41 Інсульт «молодшає»: як розпізнати і врятувати життя за хвилини play_circle_filled photo_camera Від читача 22:40 🙏 Збір на лікування мами — кожна гривня наближає до одужання!! 12:20 Завершується вступна кампанія до вишу у Вінниці: «Промавтоматика» дає гранти на навчання на кафедрі автоматизації та робототехніки (новини компаній) 12:09 Жінка випала з дев'ятого поверху. Вона загинула 11:21 Чи підготували світлофори до цьогорічних блекаутів? Ми дізналися 11:07 Фейк про «воїн-колумбієць розбестив дитину»: пропаганда знову вигадала історію про Вінницю 10:35 Як підтримати людину, яка хворіє: важливість емоційного інтелекту (партнерський проєкт) 10:03 Оперативна інформація для вінничан: де немає опалення, світла та води 29 жовтня 09:03 Останній бій — проти хвороби: відійшов у вічність захисник України Василь Ковбасюк 08:15 Кого сьогодні вітаємо та що святкуємо. Історія та прикмети 29 жовтня 21:01 Через вимкнену секцію світлофора Renault зіткнувся з Kia: двоє пасажирів у лікарні play_circle_filled photo_camera 20:09 Дитина постраждала в аварії біля Сокиринців, а в Жмеринці нетверезий водій збив пішохідку photo_camera 19:03 Вінничанин Василь Войтюк привіз «срібло» Чемпіонату України 18:32 Де вінничани можуть взяти гроші на бізнес: добірка актуальних грантів 18:07 Ювілей транспорту. Як 112 років тому у Вінниці запустили перший трамвайний маршрут 17:50 «Поранених клали в авто один на одного»: як вчитель врятував на Курщині понад сто бійців 17:05 Місто, в якому хочеться жити: як «DOBROBUD» формує нову якість життя у Вінниці photo_camera
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Вінниці Ваші відгуки про послуги у Вінниці
keyboard_arrow_up