Придатне лишити, все інше — на брухт. Транспортна компанія списує 19 трамваїв та тролейбусів

Придатне лишити, все інше — на брухт. Транспортна компанія списує 19 трамваїв та тролейбусів
Фото з сайту «Міський електротранспорт»
  • «Вінницька транспортна компанія» отримала дозвіл на списання старих трамваїв і тролейбусів. У переліку, зокрема, є «Міражі» зі Швейцарії та ЗіУ-9 радянської доби.
  • Усі агрегати та вузли, які придатні для використання знімуть, а залишок здадуть на брухт. На початку цього року також списали «новенькі» Tram 2000, які так і не спустили на рейки у Вінниці.

Вінницька мерія дозволила списати транспортній компанії 19 одиниць транспорту. Йдеться про трамваї та тролейбуси, яким виповнилося від 19 до 59 років.

Що конкретно списують

З рішення виконкому №1590 від 10 липня читаємо, що саме списує «Вінницька транспортна компанія»:

Десять тролейбусів ЗіУ-9 (у модифікаціях В і Г). Найстаріший з них виготовлений та введений в експлуатацію у 1981 році, «найновіший» — у 1993 році. Усі зношені на 100% від своєї балансової вартості.

Відео дня

Один тролейбус ЛАЗ-Е183Д1. Виготовлений у 2006 році, введений в експлуатацію у 2007 році. Таких у міста було пʼять, і чотири з них були списані ще у 2023 році.

Сім трамвайних вагонів Mirage Be 4/6. Їх виготовили у Цюриху в 1960-х, з 2010 року ці трамваї працювали на лініях у Вінниці. 

Та один трамвайний вагон Tatra T4SU. Був виготовлений та введений в експлуатацію у далекому 1976 році. З 2010 року не використовувався, зберігався на майданчику поблизу Муніципального ринку.

Загалом 19 одиниць транспорту дозволили списати. Ще з тексту рішення читаємо, як проходитиме ця процедура:

  1. Придатні для подальшого використання вузли й агрегати зняти та використовувати за призначенням. Непридатні — здати на брухт.
  2. Кошти, які надійшли в результаті списання майна залишити у розпорядженні «Вінницької транспортної компанії» та використати на ремонтно-відновлювальні роботи об’єктів підприємства.

Торік порізали 40 одиниць транспорту

Минулого року, нагадаємо, «Вінницька транспортна компанія» списала аж 40 трамваїв та тролейбусів.

Порізали на брухт 20 тролейбусів ЗіУ-9В, які були випущені в 1981 – 1990 роках. Крім того, 10 чеських трамваїв Татра КТ4-СУ, що були випущені у 1980-х. І також списали 11 причіпних швейцарських трамвайних вагонів моделі FFA Be4 (роки випуску — 1960-1963; дата введення в експлуатацію у Вінниці 2007 - 2009 роки).

Таке рішення обурило вінничан. Люди висловлювалися у соцмережах, що деякі одиниці списаного транспорту було б доцільно використовувати далі. Якщо не у Вінниці, то в інших містах, де є дефіцит громадського транспорту.

На це все технічний директор «Вінницької транспортної компанії» Володимир Дудко говорив, що тролейбуси давно вичерпали свій ресурс, робити їм капітально-відновлювальний ремонт недоцільно, адже по вартості це вийде як новий тролейбус. 

Трамваї Татра КТ4-СУ й так вже не використовувалися з 2010-го та стояли на майдачнику, що біля Протезного заводу. А причіпні вагони не можна було використовувати за призначенням, адже вони легкі та часто злітали з рейок, говорив журналісту Дудко.

Списують вже й Tram 2000

Ба більше, уже списують і новоприбулі вагони Tram 2000. У лютому 2025 року «під ніж» пішли два вагони, які привезли до Вінниці у квітні 2023 року та навіть не ввели в експлуатацію. Тобто, ці трамваї ніколи не виїжджали на міські маршрути.

Як тоді пояснив журналісту директор департаменту транспорту Андрій Сорокін, ці вагони від початку були як донори запчастин.

— За меморандумом зі швейцарськими партнерами, уся партія Tram 2000, яка буде доставлена у Вінницю, розподілена на дві серії: перша — донори запчастин, друга — випуск на лінію, — пояснив тоді журналісту посадовець. — Тобто ті трамваї, які ми списали, від початку були призначені як донори запчастин. Як самостійні одиниці вони вже не можуть працювати. І така ж практика була застосована раніше, коли Вінниця отримувала партію швейцарських вагонів, таких як «Міражі» та «Карпфени».

Раніше, нагадаємо, ми розповідали, що майже 5 мільйонів витратять на аудит «Вінницької транспортної компанії».

 

Читайте також:

Як змінився ринок житла у Вінниці та сусідніх регіонах: цифри вас здивують

Другий шанс на життя. Що планують зробити з колишнім санаторієм на Старому місті?

Як вінничанам безплатно опанувати нові професії? Усе про ваучери на навчання

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (10)
  • М. Бутенко
    БУДЕ ПЕРЕРЕЄСТРАЦІЯ З КЗ НА ТОВ.
    А ПІСЛЯ ЦЬОГО ВТК БУДЕ ПРИВАТНОЮ ХФІРМОЮ.
  • Макс Кирилюк
    З описаного вище зрозуміло що списують техніку стару та деяку нову по схемі донорів
    Якщо це не зменшить автопарк що на дорозі то добре
    Може все ж відновлять деякі кондиціонери в транспорті та дай боже інтернет знову буде в трамваях та тролейбусах
  • Харченко Александр
    А что серия 100 новых купила?,где ОТЧЕТ Мэрии по данному вопросу, что эти под нож 🤯
    Максим Краснопір reply Харченко Александр
    GuyFox Комунальна це означає що вона у власності населеного пункту . Так її супсудують з бюджету міста але це пов'язано з тим що більша частина пасажирів різноманітні пільговики і реальна вартість проїзду набагато вище 12 гривень. І вони регулярно звітують на сесії міськради .
    Максим Краснопір reply Харченко Александр
    Александр Марченко А ти що спеціаліст в цьому питанні щоб зрозуміти що в тому ЗВІТІ буде написано і взагалі ти хто такий щоб тобі звітувала "Транспортна компанія"?
  • Ukraina
    Скоро у тролейбусах і трамваях появляться хлопці з фронту на костилях як їм втриматись у такому тролейбусі'чи їх будуть перевозити у таксі'якщо до простих людей немає поваги так нехай хоть поважають цих хлопців що зараз знаходЯться у окопах.

keyboard_arrow_up