Придатне лишити, все інше — на брухт. Транспортна компанія списує 19 трамваїв та тролейбусів

- «Вінницька транспортна компанія» отримала дозвіл на списання старих трамваїв і тролейбусів. У переліку, зокрема, є «Міражі» зі Швейцарії та ЗіУ-9 радянської доби.
- Усі агрегати та вузли, які придатні для використання знімуть, а залишок здадуть на брухт. На початку цього року також списали «новенькі» Tram 2000, які так і не спустили на рейки у Вінниці.
Вінницька мерія дозволила списати транспортній компанії 19 одиниць транспорту. Йдеться про трамваї та тролейбуси, яким виповнилося від 19 до 59 років.
Що конкретно списують
З рішення виконкому №1590 від 10 липня читаємо, що саме списує «Вінницька транспортна компанія»:
Десять тролейбусів ЗіУ-9 (у модифікаціях В і Г). Найстаріший з них виготовлений та введений в експлуатацію у 1981 році, «найновіший» — у 1993 році. Усі зношені на 100% від своєї балансової вартості.
Один тролейбус ЛАЗ-Е183Д1. Виготовлений у 2006 році, введений в експлуатацію у 2007 році. Таких у міста було пʼять, і чотири з них були списані ще у 2023 році.
Сім трамвайних вагонів Mirage Be 4/6. Їх виготовили у Цюриху в 1960-х, з 2010 року ці трамваї працювали на лініях у Вінниці.
Та один трамвайний вагон Tatra T4SU. Був виготовлений та введений в експлуатацію у далекому 1976 році. З 2010 року не використовувався, зберігався на майданчику поблизу Муніципального ринку.
Загалом 19 одиниць транспорту дозволили списати. Ще з тексту рішення читаємо, як проходитиме ця процедура:
- Придатні для подальшого використання вузли й агрегати зняти та використовувати за призначенням. Непридатні — здати на брухт.
- Кошти, які надійшли в результаті списання майна залишити у розпорядженні «Вінницької транспортної компанії» та використати на ремонтно-відновлювальні роботи об’єктів підприємства.
Торік порізали 40 одиниць транспорту
Минулого року, нагадаємо, «Вінницька транспортна компанія» списала аж 40 трамваїв та тролейбусів.
Порізали на брухт 20 тролейбусів ЗіУ-9В, які були випущені в 1981 – 1990 роках. Крім того, 10 чеських трамваїв Татра КТ4-СУ, що були випущені у 1980-х. І також списали 11 причіпних швейцарських трамвайних вагонів моделі FFA Be4 (роки випуску — 1960-1963; дата введення в експлуатацію у Вінниці 2007 - 2009 роки).
Таке рішення обурило вінничан. Люди висловлювалися у соцмережах, що деякі одиниці списаного транспорту було б доцільно використовувати далі. Якщо не у Вінниці, то в інших містах, де є дефіцит громадського транспорту.
На це все технічний директор «Вінницької транспортної компанії» Володимир Дудко говорив, що тролейбуси давно вичерпали свій ресурс, робити їм капітально-відновлювальний ремонт недоцільно, адже по вартості це вийде як новий тролейбус.
Трамваї Татра КТ4-СУ й так вже не використовувалися з 2010-го та стояли на майдачнику, що біля Протезного заводу. А причіпні вагони не можна було використовувати за призначенням, адже вони легкі та часто злітали з рейок, говорив журналісту Дудко.
Списують вже й Tram 2000
Ба більше, уже списують і новоприбулі вагони Tram 2000. У лютому 2025 року «під ніж» пішли два вагони, які привезли до Вінниці у квітні 2023 року та навіть не ввели в експлуатацію. Тобто, ці трамваї ніколи не виїжджали на міські маршрути.
Як тоді пояснив журналісту директор департаменту транспорту Андрій Сорокін, ці вагони від початку були як донори запчастин.
— За меморандумом зі швейцарськими партнерами, уся партія Tram 2000, яка буде доставлена у Вінницю, розподілена на дві серії: перша — донори запчастин, друга — випуск на лінію, — пояснив тоді журналісту посадовець. — Тобто ті трамваї, які ми списали, від початку були призначені як донори запчастин. Як самостійні одиниці вони вже не можуть працювати. І така ж практика була застосована раніше, коли Вінниця отримувала партію швейцарських вагонів, таких як «Міражі» та «Карпфени».
Раніше, нагадаємо, ми розповідали, що майже 5 мільйонів витратять на аудит «Вінницької транспортної компанії».
Читайте також:
Як змінився ринок житла у Вінниці та сусідніх регіонах: цифри вас здивують
Другий шанс на життя. Що планують зробити з колишнім санаторієм на Старому місті?
Як вінничанам безплатно опанувати нові професії? Усе про ваучери на навчання
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
А ПІСЛЯ ЦЬОГО ВТК БУДЕ ПРИВАТНОЮ ХФІРМОЮ.
Якщо це не зменшить автопарк що на дорозі то добре
Може все ж відновлять деякі кондиціонери в транспорті та дай боже інтернет знову буде в трамваях та тролейбусах