Чому два Tram 2000 у Вінниці списали на брухт? Ми дізналися

- Два вагони, які привезли до нас з Цюриха у 2023 році, списали.
- Вінницькій транспортній компанії» дозволили зняти придатні для використання запчастини, усе інше — здати на брухт.
- Зауважимо, що їх навіть не ввели в експлуатацію. Але їм, як і решті «Трамів», які уже працюють у Вінниці, по 38-45 років.
- То що з ними не так? Чому ці два трамваї вирішили порізати?
Виконком міськради 30 січня погодив списання чотирьох одиниць транспорту: автобус Богдан А 701.30, ЛАЗ А 183 F0, а також двох трамваїв Tram 2000.
Автобуси відпрацювали на лініях у Вінниці чимало років. Наприклад, Богдан возив вінничан з 2014 року, а ЛАЗ — з 2012-го. Тоді як швейцарські вагони навіть не були введені в експлуатацію. То чого їх списують?
Прибули до Вінниці у 2023 році
З рішення виконкому №231 читаємо, що первісна вартість трамваїв — 1 мільйон 181 тисяча 697 гривень кожного вагону. Така ж залишкова вартість. Знос «нуль» гривень. Рік виробництва: 1977.
Так от виконком дозволив списати ці трамваї. Придатні для подальшого використання вузли й агрегати використати, непридатні — здати на брухт. Кошти, що надійшли в результаті списання майна залишити у розпорядженні «Вінницької транспортної компанії» та використати на ремонтно-відновлювальні роботи об’єктів підприємства.
На сайті «Міський електротранспорт», де любителі слідкують за громадським транспортом, опублікували, що швейцарські Tram 2000 із заводськими номерами 2016 і 2030, були привезені до Вінниці у квітні 2023 року. У нашому місті вони так і не працювали: за майже два роки їх не ввели в експлуатацію.

За словами Андрія Сорокіна, директора департаменту транспорту та міської мобільності, ці трамваї від початку були призначені як донори запчастин.
— За меморандумом зі швейцарськими партнерами, уся партія Tram 2000, яка буде доставлена у Вінницю, розподілена на дві серії: перша — донори запчастин, друга — випуск на лінію, — каже посадовець. — Тобто ті трамваї, що ми списали, від початку були призначені як донори запчастин. Як самостійні одиниці вони вже не можуть працювати. І така ж практика була застосована раніше, коли Вінниця отримувала партію швейцарських вагонів, таких як «Міражі» та «Карпфени».

Ба більше, Андрій Сорокін розповів, що частини списаних трамваїв — каркаси, запчастини тощо — будуть використані для виробництва трисекційних вагонів з вставкою «низька підлога» по середині. До такого трамвая можна буде заїхати на кріслі колісному або із дитячим візком.
Раніше він говорив, що план на наступні п’ять років — переобладнати 20 вагонів Tram-2000 на низькопідлогові.
Будуть й інші донори запчастин
Tram-2000 випустили впродовж 1976-1987 років. Їхня довжина складає 21,4 метра, ширина 2,2 метра, там 50 сидячих і 54 стоячі місця.
У салоні великі вікна, менше хромованих вставок та більше пластикових панелей помаранчевого кольору. Сидіння з м'якою оббивкою. Двері ширші, ніж у «Міражів» та «Карпфенів».
Ми також писали, що у 2025 році до Вінниці продовжать привозити швейцарські вагони Tram 2000. Загалом їх має бути 70 одиниць. Після переобладнання під українські стандарти та установки валідаторів близько 50 з них перевозитимуть пасажирів, решта вагонів — стануть донорами запчастин. Про це читайте в матеріалі: У місті побільшає трамваїв з «низькою підлогою». Звідки їх братимуть?
Читайте також:
Для Вінниці схвалили нову «п’ятирічку» розвитку транспорту. Її ціна — понад 4 мільярди гривень
Скільки та якого муніципального транспорту є у Вінниці? Ми порахували
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
Сергей
Igor Mochelyuk
Таня Сук
Таня Сук