У місті побільшає трамваїв з «низькою підлогою». Звідки їх братимуть?

У місті побільшає трамваїв з «низькою підлогою». Звідки їх братимуть?
  • Вінницькі транспортники планують збільшити кількість «низькопідлогових» трамваїв на маршрутах міста. Коли це станеться? Як це робитимуть? І навіщо це взагалі потрібно?

У Вінниці, як і в багатьох інших українських містах з трамвайною мережею, бракує вагонів з низькопідлоговими вставками. Через це чимало людей практично не мають можливості користуватися цим видом громадського транспорту або ж відчувають значний дискомфорт при вході/виході з вагону. 

До прикладу, люди на кріслі колісному можуть користуватися лише трамваями VinWay. Тільки ці вагони у нашому місті наразі мають «низьку підлогу», але їх всього чотири одиниці. Крім того, одночасно їх усі майже ніколи не випускають на лінії. 

Що стосується всіх інших вагонів, а це Tatra КТ-4, Karpfen, Mirage та Tram-2000, то жоден із них не обладнаний секціями з «низькою підлогою». Відповідно на зупинках без підвищення, як ось на вулиці Соборній чи проспекті Коцюбинського, містянам старшого віку, людям на протезах та іншим категоріям, доводиться докладати чимало зусиль аби заходити та виходити з транспорту.  

Відео дня

У місті проблематику цих питань обговорювали неодноразово, і перші кроки з їх розвʼязання вже роблять. На Prozorro бачимо, що «Вінницька транспортна компанія» оголосила тендер на придбання каркаса середньої секції з низьким рівнем підлоги для одного Tram-2000. 

Очікувана вартість закупівлі 1,021 мільйона гривень. За допомогою придбаного каркаса вінницькі транспортники сподіваються зробити дослідний зразок трамвая. 

— Цей каркас нам ще, звісно, потрібно знайти, — пояснює технічний директор ВТК Володимир Дудко. — Отримати його сподіваємося до кінця травня. Далі виконуватимемо підготовчі роботи з його облаштування у вагоні. Опісля збиратимемо трамвай на його базі. Якщо все буде добре, то «низьку підлогу» матимуть й інші вагони цієї моделі. 

За словами директора департаменту транспорту та міської мобільності Андрія Сорокіна, впродовж наступних пʼяти років майстри «Вінницької транспортної компанії» зможуть переобладнати 20 вагонів Tram-2000 на низькопідлогові. 

Володимир Дудко додає, що їхній досвід переобладнання середньої секції вагонів Tatra під час збірки «ВінВеїв» та наявна потужність підприємства справді дозволять оновлювати по чотири трамваї на рік. Однак посадовець не відкидає, що за сприятливих умов ця кількість може зрости, хоча й несуттєво. 

— Насправді багато чого зараз залежить від перебігу воєнних дій. Можливо буде так, що у нас на підприємстві не залишиться фахівців, які можуть виконувати такі роботи, — міркує Дудко. 

Сьогодні, 10 січня, до Вінниці доставили вже 39-й вагон Tram-2000. Загалом цьогоріч їхня кількість має зрости до 70-ти одиниць. Після усіх підготовчих робіт близько 50-ти з них перевозитимуть пасажирів, решта вагонів — стануть донорами запчастин. Наразі на маршрутах міста працює 22 такі трамваї. 

Нагадаємо, що Tram-2000 випустили впродовж 1976-1987 років. Вони не мають низькопідлогової вставки. Їхня довжина складає 21,4 метра, ширина 2,2 метра, там 50 сидячих і 54 стоячі місця.

У салоні великі вікна, менше хромованих вставок та більше пластикових панелей помаранчевого кольору. Сидіння з м'якою оббивкою. Двері ширші, ніж у «Міражів» та «Карпфенів». 

 

Читайте також:

Понад 118 мільйонів Вінниця готова заплатити за товари для ЗСУ. На що витратять наші гроші?

Плата за доставку газу: як вона зміниться для вінничан у 2025 році?

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (1)
  • Катерина Кобильченко

    Комедія ,Тай годі

keyboard_arrow_up