До нас їде ревізор! Майже 5 мільйонів витратять на аудит «Вінницької транспортної компанії»

- Мерія замовила консультаційні послуги щодо оптимізації управління муніципальним перевізником. На це готові витратити 4,97 мільйона гривень.
- Аудиторів зобов’язали проаналізувати витрати, закупівлі, управління персоналом і навіть юридичні права на майно.
- А що з нашим муніципальним перевізником щось не так?
Вінницька мерія замовила роботу аудиторів для «Вінницької транспортної компанії». На консультаційні послуги щодо оптимізації управління цим комунальним підприємством готові будуть витратити 4 мільйони 997 тисяч гривень. Яка мета цього аудиту та в чому він полягає?
Будуть шукати резерви
З тендеру читаємо, що головна мета цього проєкту — пошуки шляхів оптимізації управління комунальним підприємством для підвищення ефективності його діяльності.
В рамках послуги підрядник має проаналізувати загальну ефективність управління КП «Вінницька транспортна компанія», ключові витрати, активи, зобов’язання та фінансові показники підприємства. Тобто, переглянути усю фінансову звітність транспортників.
Крім того, аудиторам доручать роботу з перевірки того, як транспортна компанія проводить закупівлі; процеси, що повʼязані з управлінням майном, трудовими ресурсами та кадрової політики.
А ще — перевірити як у транспортників з організацією судово-претензійної роботи та ознайомитись із правовим статусом ключового рухомого, нерухомого майна.
«За результатами надання консультаційних послуг виконавець також має надати рекомендації щодо резервів покращення діяльності підприємства у відповідних напрямках», — йдеться у технічному завданні до закупівлі.
Зауважимо, що до закупівлі про аудит транспортників уже обрали переможця, з яким планують підписати договір. Це товариство «Делойт і Туш» — український філіал міжнародної компанії «Делойт», що представлена у 150 країнах світу.
До тендеру надали довідку про досвід виконання аналогічних договорів. Так, «Делойт і Туш» раніше консультували Укргазбанк, Нацбанк України, Ощадбанк, Укртранснафту, Оператора ГТС України. Та ще проводили аудит «Вінницяміськтеплоенерго» і «Вінницяоблводоканал». Однак, у випадку з останнім, аудиторів спочатку не допустили на підприємство, яке забезпечує вінничан водою.
А що, з Вінницькою транспортною компанією теж щось не так?
Транспортна галузь міста збиткова
Раніше, нагадаємо, ми розповідали, що за минулий рік транспортники перевезли майже 52 мільйони пасажирів і проїхали понад 11 мільйонів кілометрів загалом.
Витрати на роботу муніципального транспорту склали 1 мільярд 45 мільйонів гривень. Це більше на 17,4%, ніж було у 2023 році. Однак і доходи підросли: 935 мільйонів гривень (+8,6%).
Однак громадський транспорт Вінниці продовжує залишатися збитковим. Транспортники звітують, що відсоток покриття витрат загальними доходами склав 89,5%, тоді як через реалізацію квитків на проїзд — лише 27,8%.
Окремо про наміри на цей рік, про що дізналися з фінансового плану підприємства.
Всього, у 2025 році, транспортне підприємство планує заробити 1,7 мільярда гривень. З цієї суми 405,8 мільйона гривень планують отримати завдяки тому, що в грудні минулого року прийняли рішення про подорожчання проїзду (це на 41,7% буде більше, ніж дохід з реалізації квитків у 2024-му).
Собівартість перевезень теж суттєво зросте: до 1,5 мільярдів гривень (це на 71% більше, ніж минулого року). Проте компанія планує завершити цей рік з мінімальними збитками: вийти на «нульовий» фінансовий результат наприкінці року.
Раніше, нагадаємо, ми розповідали про те, що пʼяний за кермом не основна загроза. Як судять за ДТП із потерпілими та загиблими?
Читайте також:
Як змінився ринок житла у Вінниці та сусідніх регіонах: цифри вас здивують
Другий шанс на життя. Що планують зробити з колишнім санаторієм на Старому місті?
Як вінничанам безплатно опанувати нові професії? Усе про ваучери на навчання
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
-
Вадим ШмагаловДавно пора було це зробити. Бо питання, куди діваються кошти з бюджету, що виділяються на цю конторку чи компанію, у всіх значеннях цього поняття та куди ідуть кошти з оплати проїзду, давно цікавить небайдужих членів громади. Головне, щоб результати аудиту були публічно оприлюднені.
-
Микола ВасилюкЦікаво, а як довго буде аудит? Скільки спеціалістів в цій комісії? Може краще за ці гроші купити якийсь транспорт, а не бюрократів годувати. Не думаю, що ВТК керують не компетентні працівники.