Різати не можна лишити. У Вінниці пішли на брухт понад 40 трамваїв і тролейбусів

Різати не можна лишити. У Вінниці пішли на брухт понад 40 трамваїв і тролейбусів
  • Мерія дозволила «Вінницькій транспортній компанії» списати з балансу частину рухомого складу.
  • Йдеться про 20 тролейбусів ЗіУ-9, 10 трамваїв Татра і ще 11 вагонів-причепів до швейцарських «Міражів» та «Карпфенів».
  • У соцмережах вінничан обурило це рішення, адже деякий списаний транспорт ще їздив по місту торік.
  • Тоді в чому причина? Чому Вінниця сама себе позбавляє частини електротранспорту?

«Вінницькій транспортній компанії» дозволили списати 41 транспортний засіб зі свого балансу. Про це йдеться в рішенні виконкому міськради №697 від 21 березня.

З тексту рішення читаємо, як проходитиме ця процедура.

  1. Придатні для подальшого використання вузли й агрегати зняти та використовувати за призначенням.
  2. Усе інше — здати на брухт.
  3. Гроші, отримані від списання майна, залишити у розпорядженні «Вінницької транспортної компанії» і використати на ремонтно-відновлювальні роботи на підприємстві.

У додатку визначили, що хочуть порізати на брухт 20 тролейбусів ЗіУ-9В, які були випущені в 1981 – 1990 роках. Крім того, 10 чеських трамваїв Татра КТ4-СУ, що були випущені у 1980-х. І також списують 11 причіпних швейцарських трамвайних вагонів моделі FFA Be4 (роки випуску — 1960-1963; дата введення в експлуатацію у Вінниці г 2007 - 2009 роки).

Відео дня

Проте таке рішення обурило вінничан у соцмережах.

Чому не треба утилізувати

Вінничанин Іван Супряга вважає, що тролейбуси ЗіУ-9 під номерами 209, 215, 226, 227, 269 — ще придатні до використання. Деякі з них ще їздили по Вінниці торік. Тож замість утилізації він пропонує передати їх, наприклад, до Кривого Рогу, Харкова, Херсону чи Запоріжжя

«Я знаю, що в Запоріжжі унаслідок ракетного обстрілу рашистами Дніпрогесу було знищено тролейбус, за кермом якого загинув водій (світла йому пам'ять!), тому вважаю що один з (вінницьких - авт.) тролейбусів міг би замінити тролейбус, знищений ракетним ударом рашистів», — написав на своїй facebook-сторінці.

У спільноті «Urban-Про Місто» Володимир Белов назвав рішення «Вінницької транспортної компанії» про списання причіпних вагонів недолугим. Журналісту він детально пояснив свою позицію.

— Причіпні вагони у Вінниці майже не використовували. Це неправильно, бо у нашому місті існують пікові навантаження на мережу: зранку та увечері, коли вагони переповнені,  — каже він. — Щоб перекрити цю проблему «Вінницька транспортна компанія» випускає на маршрути по дві «четвірки» (маршрут «Залвокзал — Барське шосе») або по дві «шістки» підряд, де найбільше пасажирів.

Замість того, щоб пускати повноцінні вагони, які споживають більше електроенергії та й заважають один одному (довше стоять на світлофорах, усе одно мають витримувати інтервали між зупинками) — простіше було б пустити вагон типу «Міраж» з причепом.

— А щодо кількості місць, то причіпний вагон майже повністю перекриває цю потребу: у стандартному «Міражі» з кабіною водія 47 сидячих місць, тоді як в причепі — 32.

Тобто, замість того, щоб пускати на лінію два трамваї поспіль за одним маршрутом, можна пускати трамвай з причепом, — сказав Володимир Белов.

Ремонтувати уже недоцільно

Ми також дізналися позицію «Вінницької транспортної компанії» у цій історії. А саме, чому вони вирішили списати цей електротранспорт.

— Наприклад, тролейбуси, які ми списуємо, уже повністю використали свій ресурс, — каже технічний директор Володимир Дудко. — Вони пройшли певний пробіг, після якого потребують капітально-відновлювального ремонту. Але робити його для цих 20 одиниць недоцільно. Вони потребують заміни агрегатів, мостів, двигунів, проводки, повної заміни обшивки кузова, кузовні роботи. Такий ремонт коштуватиме майже стільки ж, скільки потрібно витратити на купівлю нового тролейбуса. До того ж на заміну списаним тролейбусам вже працюють 21 польський тролейбус Solaris та 10 тролейбусів VinLine.

З кузова знімають буквально все. Так виглядає капітально-відновлювальний ремонт ЗіУ-9

Щодо 10 трамваїв типу Татра КТ4-СУ, то технічний директор «ВТК» розказав, що вони й так з 2010 року не використовуються. 

— Стоять на майданчику на протезному заводі, непридатні для подальшої експлуатації, — відповів Дудко.

— А як же причіпні вагони? Хіба їм теж немає місця на коліях у Вінниці? — спитав журналіст.

— Ці причіпні вагони дуже легкі й вони часто злітали з рейок — на поворотах, через бокові качки, або якщо водій трохи перевищив швидкість чи різко загальмував. І, тим паче у нас достатньо моторних вагонів, які справляються з перевезенням у пікові години. Тому катати за вагоном причіп, обслуговувати його — це додаткові, непотрібні витрати, — відповів технічний директор «Вінницької транспортної компанії» Володимир Дудко.

Опитування

Як ви ставитесь до того, що «Вінницька транспортна компанія» списує рухомий склад?

Коли востаннє їздив транспорт, який здають на брухт

Через спільноту «Міський електротранспорт», яку наповнюють любителі цього рухомого складу, ми побачили, коли востаннє використовували ті машини, що виконком дозволив списати.

Наприклад, тролейбус ЗіУ з бортовим номером 264 (заводський номер 30356) був побудований у 1988 році, пройшов капітально-відновлювальний ремонт у 2013 році, а востаннє виходив на маршрут №13 23 березня 2023 року.

Його «брат» — ЗіУ 1988 року випуску з номером 272 (заводський номер 31418) теж пройшов капітально-відновлювальний ремонт в 2013, а востаннє вийшов на маршрут №5 31 травня 2023 року.

А от ЗіУ з бортовим номером 209 взагалі проходив два капітально-відновлювальних ремонти: у 2006 році з повною заміною кузова та ще один капремонт в 2015-му. Не виходить на маршрути міста з 31 жовтня 2022 року.

Щодо 10 вагонів типу Татра КТ4-СУ. Їх вивезли на територію протезного заводу у квітні 2010 року, щоб прийняти чергову партію «швейцарців». Начебто «законсервували», але з останніх світлин видно, що вагони іржавіють просто неба.

І про 11 причепів до швейцарських вагонів «Карпфенів» і «Міражів». Усі вони були прийняті на експлуатацію у 2007-2008 роках. Деякі з них працювали на лінії з перервами до 2014 року. Деякі — залишилися на території трамвайного депо.

Наприклад, причіп №258 востаннє зафіксували на маршруті у 2012 році.

Причіп №250 сфотографували у 2012 році на маршруті по Соборній.

Причіпний вагон №262 побачили у 2009 році на маршруті №4.

Щодо решти 8 причепів, то по них або немає світлин, або вони так і не виїжджали на маршрути у Вінниці. Наприклад вагон №278, який так і не покинув територію депо.

Світлина зроблена у 2018 році.

Пропонують створити нову фотозону в Центральному парку

Зараз на сайті електронних петицій збирають підписи під зверненням «Створити у Вінниці «Трамвайний парк».

Його автор Владислав Боднар запропонував кілька списаних трамвайних вагонів розмістити в Центральному парку на окремому майданчику. 

«Таким чином з'явиться нова туристична родзинка у Вінниці, яку можна буде використовувати, наприклад, як фотозону», — пише він.

Підтримати звернення можна за цим посиланням.

 

Читайте також:

Понад 52 мільйони пасажирів перевіз вінницький транспорт за рік — скільки на цьому заробили?

Вінниця посіла перше місце у рейтингу громадського транспорту

Що вас дратує у громадському транспорті Вінниці? Ми запитали

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (14)
  • Сергей Мартинюк

    Все вірно,в Херсоні мало травматизму нехай ще недай бог наші списані.трамваї калічать людей!!!!!!
  • Hypole

    В Херсон віддати безкоштовно!
  • G.A.I.

    Накінець то, не пройшло і тисячоліття. 🙄☝️
  • Andrey

    Списують, щоб попиляти на закупках нових. Така наша карма

    Nelia reply Andrey

    Моргунову Швейцарія непогано зайшла. Між "справами", можна будиночок у горах пригледіти. Балкани вже освоєні ..

keyboard_arrow_up