Понад 52 мільйони пасажирів перевіз вінницький транспорт за рік. А скільки на цьому заробили?

Понад 52 мільйони пасажирів перевіз вінницький транспорт за рік. А скільки на цьому заробили?
Найбільше пасажирів перевіз електротранспорт. Трамваї та тролейбуси виконали 80,5% від загального річного обсягу перевезень
  • Попри війну міський транспорт продовжує розвиватися. Вінницькі транспортники отримали трамваї зі Швейцарії, купили тролейбуси в Польщі та продовжували збирати власні «VinLine».
  • І за 2023 рік муніципальний транспорт, не рахуючи маршруток, перевіз 52 мільйони 101 тисячу пасажирів! А скільки на цьому вони заробили?

До сесії міськради підготували проєкт рішення, в якому відзвітували про розвиток муніципального громадського транспорту та інфраструктури для нього у 2023 році. Переглянули документ. Виділили з нього ключові деталі.

Зріс пасажиропотік та кількість транспорту

Кількість пасажирів, яких перевезли на трамваях, тролейбусах, муніципальних автобусах за рік склало 52 мільйони 101 тисячі. Це, у порівнянні з 2022 роком, на 16,9% більше (на 7 мільйонів 529 тисяч пасажирів - авт.).

Найбільше пасажирів користувалися послугами саме тролейбусів та трамваїв — електротранспорт виконав 80,5% від загального річного обсягу перевезень (перевезли 41 мільйон 918 тисяч пасажирів - авт.).

Відео дня

Торік працювали над оновленням/ремонтом автопарку «Вінницької транспортної компанії». Зокрема:

  • Ввели в експлуатацію 21 тролейбус Solaris Trollino 12, закуплені у польському Любліні. Вони замінили морально та технічно застарілі ЗіУ-9. І оскільки вони є енергоощадними, то використання «Солярісів» зменшило споживання електроенергії; менші витрати на їх технічне обслуговування.
  • Протягом року до міста привезли 28 трамвайних вагонів Tram2000 зі швейцарського Цюриха. На кінець минулого року на маршрутах уже були 16 вагонів Tram 2000. Чому не всі одразу? А тому, що перед виїздом на рейси вагони проходять технічну адаптацію до вимог українського законодавства і реєстрацію. Їм проводять налаштування інформаційних систем та встановлюють валідатори.
  • Фахівцями комунального підприємства «Вінницька транспортна компанія» проведено капітально відновлювальний ремонт 14 тролейбусів та 1 автобуса. Виконано капітальний, середній ремонти 24 трамвайних вагонів та 38 тролейбусів.
  • За 2023 рік зібрали 11 тролейбусів «VinLine». Усі вони енергоощадні, низькопідлогові, обладнані відкидними пандусами, окремим місцем для пасажира на кріслі колісному та системою автономного ходу.

«Завдяки реалізації проектів по зборці тролейбусів з автономним ходом запустили два нові тролейбусні маршрути до мікрорайонів, де відсутня контактна мережа тролейбуса: №17 «Залізничний вокзал – Мікрорайон «Академічний» та №20 «Вишенька – Хутір Шевченка», — пишуть в проєкті рішення.

Про відремонтовану інфраструктуру

Також фахівці виконували роботи з ремонту інфраструктури, необхідної для роботи муніципального транспорту. Це, зокрема:

  • Капремонт колій по Коцюбинського (на перехресті з вулицею Нансена в обох напрямках; від площі Героїв Чорнобиля до перехрестя з вулицею Нансена; від площі Перемоги до зупинки «Музей Коцюбинського»);
  • Капремонт контактної мережі для трамваїв по Хмельницькому шосе (1 тисяча 469 метрів погонних), по вулиці Пирогова (365 метрів погонних);
  • Капремонт контактної мережі для тролейбусів по проспекту Коцюбинського (1 тисяча 30 метрів), по вулиці Брацлавській (500 метрів погонних), по вулиці Лебединського (290 метрів погонних), по вулиці Київській (100 метрів). 

Задля зменшення споживання електроенергії від традиційних джерел, у 2023 році, на даху трамвайного депо, побудувати сонячну електростанцію. Всього встановили 240 панелей із загальною генерацією 130 кВт.

За роботу отримує сотні мільйонів, але все одно збиткове

Окремо говоримо і про заробітки «Вінницької транспортної компанії» від перевезення пасажирів.

За перевезення пасажирів на електротранспорті «ВТК» отримало 208 мільйонів 118 тисяч гривень. А за перевезення на муніципальних автобусах — 82 мільйони 30 тисяч гривень. Тобто, разом це 290 мільйонів 149 тисяч гривень з бюджету нашої громади. І це суто за виконану транспортну роботу «Вінницькою транспортною компанією».

Місцеві чиновники вважають, що через сучасні умови, що склалися в економіці України (зростання вартості енергоносіїв, збільшення податків, розміру мінімальної, середньої зарплат тощо) переважна більшість підприємств комунальної форми власності є збитковими.

«Вінницька транспортна компанія» не виняток: попри мільйонні заробітки підприємство залишається збитковим. За даними, що викладені у програмі економічного і соціального розвитку Вінницької громади, КП «ВТК» мало такі результати:

  • 2018 рік — мінус 31,2 мільйона гривень;
  • 2019 рік — мінус 17,9 мільйона гривень;
  • 2020 рік — мінус 17,1 мільйона гривень;
  • 2021 рік — мінус 15,7 мільйона гривень;
  • 2022 рік — мінус 14,1 мільйона гривень;
  • 9 місяців 2023-го — мінус 3,4 мільйона гривень.

Щоб перекрити хоча б частину збитків місцевий бюджет надає дотації транспортникам.

Зокрема, відомо, що у 2019 році фінансова підтримка для «Вінницької транспортної компанії» складала 56,2 мільйона гривень. У 2020-му — 99,4 мільйона гривень дотацій. А у 2021 році — підприємство отримало 24,1 мільйона гривень фінансової підтримки з місцевого бюджету.

Надалі, у звітах про виконання місцевого бюджету, відсутня окрема графа «фінансова підтримка КП «ВТК». Але компанію продовжують підтримувати через поповнення статутного капіталу — як грошима, так і матеріальними ресурсами (нові транспортні засоби, підстанції та інше, що зараховують в статутний капітал транспортної компанії - авт.). У 2022 році статутний капітал підприємства поповнили на 189 мільйонів гривень; за 9 місяців 2023 року — 200,4 мільйона гривень.

Станом на 21 березня статутний капітал КП «Вінницька транспортна компанія» складає 763 мільйони гривень, що робить її другою найдорожчою муніципальною компанією Вінниці. Раніше ми писали, хто на першому місці й чим володіють керівники найбільших КП Вінниці.

Опитування

Як ви думаєте, які є проблеми у муніципального транспорту Вінниці (трамваї, тролейбуси, муніципальні автобуси)?

 

Читайте також:

Сезон розпочався: скільки коштує оренда електросамокатів у Вінниці

Готують підвищення податків в Україні: які зміни пропонують та що на це кажуть експерти

«Долину плюс» знову виганяють з Вінниці? Ми розбиралися, що сталося

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (9)
  • Тетяна Мельник

    Цікава статистика
  • Santa

    Шо там з колишнім начальником втк який бабки на охороні мутив???? Все, Замяли і забули?)))))
  • Олександр

    А десь є інформація, як вплинули оці валідатори, коли перестала ходити готівка?
  • AK

    На Вишеньку їхдуть запаковані, на Агрономічне — порожні. Якщо б у відношення розподілу кількість транспорту/посажири не вмішувались чиїсь рішення, заробіток був би більшим.

keyboard_arrow_up