Розробляти туристичний бренд для Вінниччини розпочали ще восени 2019-го. Тоді у листопаді відбулася перша бренд-сесія, яку особисто провів президент Національної туристичної організації України Іван Ліптуга. Тоді обговорили побажання щодо дизайну та важливість брендування області.
Далі — обласна адміністрація вибрала студію, яка займалася розробкою дизайну, і ось бренд Вінниччини презентували на конференції 3 червня.
Як дізнаємося зі сторінки Івана Ліптуги, у партнерстві з яким розробляли бренд, нова айдентіка була розроблена у співпраці з Ivan Voin Studio.
«Лого містить два основних елементи: букву V — першу букву в назві області, і серце, яке за формою нагадує географічний контур області на карті. Вийшов простий, лаконічний, інтуїтивно зрозумілий, легкий у використанні та красивий логотип, який може мати безліч колірних інтерпретацій. Бонусом до логотипа йде фірмовий жест, який символізує букву V, а також має значення «мир» і «перемога», — пише президент Національної туристичної організації України.
Під час презентації бренду Вінниччини, розповіли, що над ним працювали обласна державна адміністрація, представниками туристичного сектору, органи місцевої влади, бізнес, громадськість та навчальні заклади.
Як дізнаємося із сайту ОДА, Сергій Борзов вважає, що бренд регіону — це емоційно сильна торговельна марка, що має не тільки назву чи дизайнерське рішення, а ще й цілий комплекс асоціацій та ідентифікацій. Саме тому обласною державною адміністрацією було прийнято рішення щодо необхідності розроблення, патентування та просування туристичного бренду Вінницької області.
Нагадаємо, ще у 2019-му у Вінниці з'явився новий бренд міста — «Місто ідей». Його розроблювали Андрій Федорів з командою. Зараз він активно використовується у туристичній промоції Вінниці. Власний бренд для області теж розробили задля того, щоб підвищити туристичну впізнаваність Вінниччини.
— Туристичний брендинг — це найгучніший рупор для просування регіону, — каже президент Національної туристичної організації України Іван Ліптуга. — Туристична, інвестиційна, подієва привабливість дестинації залежить від того, яку маркетингову стратегію вибрав собі той чи інший регіон. А будь-яка маркетингова стратегія починається з позиціювання та брендингу.
Ми намагалися дізнатися в ОДА у скільки області обійшлося створення бренду, проте у телефонному режимі нам не вдалося взяти коментар. Ми надіслали офіційний запит і опублікуємо відповідь згодом на сайті.
Загалом було дев'ять варіантів, з яких обрали один, який і презентували. У фотогалереї можете поглянути, як виглядали перші варіанти.
— Логотип вийшов лаконічним, простим, інтуітивно-зрозумілим, універсальним для використання і, на наш погляд, вдалим і природним саме для Вінницької області. У ньому легко читається буква V і вгадується форма серця, яка присутня в контурах Вінницької області, — каже Іван Ліптуга. — У логотипу є два основних графічних варіанти і безліч додаткових кольорових тематичних. У кольоровій версії основного логотипа можна побачити, крім контуру карти всередині букви V, різні елементи Трипільської символіки, як, наприклад, дерево життя, спіраль часу і жива вода, а також сонце, річку і ноти культурно бренду Вінниччини — Щедрика.
Де його тепер використовуватимуть? Розробники на презентації запропонували кілька варіантів, як варто використовувати новий бренд.
— Зараз у даного бренду буде найскладніший етап. Від перших двох-трьох років залежить чи буде життя у даного бренду в майбутньому, чи ні. Тому зараз важливо, щоб впровадженням бренду зайнялася професійна команда креативних і активних громадян регіону з абсолютно різних сфер, — каже Ліптуга. — Бренд повинен щодня з'являтися в різних комунікаціях, щоб люди до нього звикли. Всупереч усталеним традиціям в нашій країні, які дісталися нам у спадок з радянського минулого, необхідно виділяти достатні фінансові ресурси на просування і маркетинг. Саме нічого не станеться.
У день представлення цього туристичного бренду Вінниччини, 4 червня, ми писали публікацію про це і запитали у наших читачів, чи подобається їм бренд.
Як бачимо, з результатів опитування читачів більшості, а саме 69%, не подобається таке брендування. Ще 23% наших читачів вважають, що нове лого — хороше. І ще 8% байдуже ставляться до цього.
У соцмережах також можна побачити схвальні й, м’яко кажучи, не дуже позитивні відгуки на туристичний бренд області. Вінничанка Юлія під нашим дописом про новий бренд, до прикладу, пише «Ні смаку, ні фантазії». Також вінничанка Алла пише: «Хочеться заплакати й вклепати лопатою автору цього творіння поміж ріг».
Натомість під дописом Сергій Борзова про туристичний бренд можна знайти й схвальні коментарі. До прикладу, вінничанка Ірина пише: «Дуже круто! Сподіваюсь, втілювати ідею будуть творчі та креативні люди! Не розчаруйте мене».
Під час презентації Іван Ліптуга підсумовував: «Бажаю Вінниччині максимально ефективно використовувати цю айдентику для свого макетного просування. Сподіваюсь що цей брендбук буде прийнятий людьми, які проживають в області».
Пропонуємо вам теж проголосувати, чи подобається вам новий туристичний бренд області?
Чи подобається вам новий туристичний бренд Вінницької області?
Читайте також:
V — Вінниччина. Для області розробили власний туристичний бренд (ОПИТУВАННЯ)
Кросворд від 20minut.ua: що ви знаєте про вінницькі школи?
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер