Новий бренд Вінниці: як виглядає, на що схожий та які реакції вінничан

Новий бренд Вінниці: як виглядає, на що схожий та які реакції вінничан
  • Андрій Федорів разом із командою презентували у Вінниці новий бренд міста – «Місто ідей».
  • Агентство створило новий логотип, шрифти, колір та композицію.
  • В мережі одразу з'явилися різні реакції від вінничан.
  • Тому розповідаємо як створювалася нова концепція та маркетингова стратегія міста і що, власне, це дає Вінниці.

 

– Ми не створювали логотип, ми не створювали слоган, ми створили систему, – розпочав очільник креативної компанії FEDORIV Андрій Федорів.

Бренд міста – це те,з чим воно асоціюється і чим запам'ятовується, в першу чергу, вінничанам, туристам і інвесторам. Як зараз виглядає основна візуальна та аудіо-візуальна концепція міста?

Герб

Герб Вінниці було затверджено ще у 1796-му році. На щиті зображені: християнський хрест, рибацькі гачки та шаблі.

– Ці шаблі для мене тут найцікавіші, тому що вони показують кілька речей: це місто, яке знаходиться на кордоні, фактично, двох цивілізацій. Крім того, ці шаблі породжують точку перетину. У ній з'являється щось нове, бо в цьому є активна взаємодія, – пояснює Андрій Федорів.

Розробники говорять, що результат – це еволюція спрощення. Тому що, за їх словами, попереднє зображення – не зручне для використання у сучасному світі.

– У нас не було задачі якимось чином переробляти цінність міста, але якщо ми говоримо про академічну класичну комунікацію, то вона не дуже зручна у використанні, навіть у свої формі. Якщо говорити про світ, у якому панують смартфони, де є великі екрани – ми повинні мати щось практичне, що може використовуватися і в громадському транспорті, і в міськраді, і де завгодно, – заявив Андрій.

Основною задачею для креативної компанії було осучаснити те, що вже було у міста. Тому кольорова гама залишилася незмінною – основний червоний колір і трохи жовтого. Хоча стосовно цього в групі розробників були дискусії.

Зображення гербу можна трактувати по-різному.

– Зазвичай, зображення викликає різні сенси. Іноді вони не відповідають тим, які були закладені, – пояснює Андрій Федорів. – Тут немає, наприклад, піщаного годинника, але якщо ви його бачите, то він там є.

Крім піщаного годинника, присутні на презентації побачили у двох жовтих трикутниках знак безкінечності та чоловічий метелик. А от верхня частина зображеного нагадувала корону, а виявилося, що це частина башти. До речі, свої асоціації можете залишати в коментарях.

Шрифти

Зміни герба було замало, тому креативна група шукала інструмент, який зміг би передати велику кількість текстів у місті. Таким чином з'явилася система шрифтів Vinnytsia City Систему складають Serif, Sans Serif і декоративний шрифт. Тут поєднуються кирилиця і латиниця, тому написи цими шрифтами робить їх характерними. Щоправда, декоративний шрифт, наприклад, з першого разу досить складно розібрати.

Цю систему шрифтів дизайнери пропонують використовувати на вивісках у магазинах, кафе та ресторанах. Або на рекламних сітілайтах. Крім того, на День Європи у вінничан була змога придбати футболку із різними написами декоративним вінницьким шрифтом. Коштувала вона – 180 гривень.

Треба зауважити, що розробники пропонують використовувати шрифти в офіційній документації, стаканчиках та на одязі.

– Стиль повинен поступово проникати у всі сфери життя, – говорить керівник проекту Олександр.

Мелодія

– Бренд – це емоція. Емоція не виникає з нічого. Емоція – це мистецтво і воно має багато проявів. Тому аудіо-візуальна історія у цьому питанні надважлива, – наголосив Андрій Федорів.

Спочатку розробники просто шукали фонову музику, але потім згадали про найвідомішу мелодію, яка асоціюється із Вінницею – «Щедрик».

– Я дивився «Один вдома» разом із дитиною. І подумав, що з Вінниці до «Один вдома», до Америки такий короткий шлях, адже мелодія відома у всьому світі, – пояснив Андрій.

Особливість класичного, як сказав Андрій, церковного виконання асоціювала Вінницію із новорічною музикою, тому розробники долучили композиторів, щоб досягти більш сучасного звучання. Перша версія була у стилі дабстеп. Проте, очільник креативної агенції говорить про те, що Вінниця звучала б темно та похмуро. Так народився джазовий варіант «Щедрика». Саме так у FEDORIV сприймають Вінницю на аудіо:

Деталі проекту

За словами Віталія Погосяна, директора департаменту економіки та інвестицій, з бюджету Вінниці не було витрачено жодної гривні на розробку нового бренду.

Фінансування відбувалося за рахунок грантових надходжень від компанії ПРОМІС. Проект розробляли більше року. 

Офіційні дані про вартість проекту поки невідомі. Запитали у Віталія Погосяна, які кошти були витрачені на проект, на що він відповів, що наразі точної суми назвати не може і потрібно дивитися договір. Редакція чекатиме на відповідь, а також готує інформаційні запити в ПРОМІС і FEDORIV.

– Бренд міста – це промоція міста в цілому і в окремих напрямках. Наприклад, промоція малого та середнього підприємництва. Таким чином можна стимулювати розвиток інновацій, щоб вінницькі компанії залишалися у Вінниці, – наголосив Віталій Погосян. – Це не фінал. Це тільки початок. Ми створюємо нові ідеї, наше місто – місто інновацій. Так вулицями Вінниці їздить екологічний транспорт – ВінВей, нещодавно запустили новий тролейбус.

Творці наголошують, що шрифти та мелодію зможуть використовувати вінницькі бізнесмени. Саме тому сайт розроблено з відкритим кодом, щоб бренд переростав у продукцію.  

Схожий проект

У мережі Фейсбук на новий бренд одразу відреагували коментарем про співзвучне місто Славутич. Його називають «Містом нових ідей».

На що Андрій Федорів відповів: «Ми приречені, щоб комусь щось нагадувало. Комусь щось буде нагадувати ця корона чи ще щось. Що більше простою є форма, то більша схожість».

Реакції вінничан

Андрій Федорів одразу наголосив, що негативне сприйняття у будь-якому проекті завжди буде присутнє. Незалежно від того, чи бренд розробляється для «Нової пошти», магазину «Розетка» чи міста Вінниця.

– Я не пам'ятаю жодного проекту, який не сприймався б негативно. Це іноді прикро. Але це життя. Але жоден із цих проектів не перестав працювати. Тому ми беремо відповідальність за це творче рішення. Проект не є законсервованим. Є певні константи, які можна наповнювати різними сенсами. Це виклик для міської ради: чи зможуть вони найближчими роками довести своїми діями, що Вінниця – це справді місто ідей, а не декларацій, – наголосив Андрій Федорів.

Поки розроблявся бренд у Вінниці був створений департамент туризму та маркетингу міста, який очолила Галина Малець. Протягом довго часу жінка працювала із туристичним розвитком у Львові і минулого року приїхала до Вінниці:

– Перед тим як опрацьовувати новий бренд,  ми маємо почути вас, почути громаду, почути місто. Якщо громада добре це сприймає, ми однозначно даємо це в публічний простір для кожного, – говорить Галина. – Усі канали комунікації відкриті. Ми маємо використовувати весь інструментарій і ту систему, які нам пропонує Андрій Федорів для того, щоб бачити краще як це сприймається. Першочергово громадою, потім туристами та інвесторами. Тому що бренд це не тільки внутрішня історія, а це так як нам би хотілося, щоб нас бачив світ.

З власного досвіду Галина Малець впевнена, що вінничанам «зайде» новий бренд. Очільниця департаменту навіть не виключає, що доведеться ще раз запрошувати Андрія Федоріва, щоб він пояснив вінничанам філософію нового бренду.

 

 

 

 

Коментарі (40)
  • Yulia Krivickaya

    какой
  • Slava Slava

    Вот -,и бездарное дурачье,- вот,что есть. Может вы и не видели  этот герб города и не знаете о нем. То хоть сейчас возьмите,- и соопоставьте его,который был и есть,- с тем гавном,которое вы там в поте чела разработали. Что за маниакальное стремление в стране последние годы,- все хорошее,- превращать в шлак. Просто программа самоуничтожения,- иначе не назовешь.
  • Лев Левченко

    Це не креатив а кретин таке створив...дитина в paint жирніше намалює(((
  • Евгений Белоус

    Незрозумілі ці японські ієрогліфи, та ще й кольорова гама жовто-червона не дуже пасує, натяк на "червону" Вінницю. Та нехай йому грець повернути цю червону заразу.
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні

Новини Вінниці за сьогодні

09:10 Видимість 200 метрів: на Вінниччині оголосили попередження жовтого рівня небезпеки 08:18 Сьогодні – Василя, Стефана та Григорія. Що не можна робити у цей день? 00:30 Як пройшла церемонія нагородження «Народного Бренду 2019» photo_camera 21:01 У Вінниці проведуть фест ялинкових прикрас для багатодітних родин. Як взяти участь? Від читача 13:49 «Темна конячка» Батьківщини 20:09 «Лід та полум’я» на Сніговій королеві. Репортаж з конкурсу перукарського мистецтва photo_camera 19:33 Будували для дітей району. Чому новий дитсадок на Трамвайній стане приватним photo_camera stars 19:00 Зворушливий фоторепортаж: спецзагін поліцейських з Вінниці вирушив у зону ООС 18:06 Вихідні дні 2020-го року: коли та скільки відпочиваємо (Календар) 17:20 «Нафтогаз» встановив гарантовану ціну на газ. Що буде у платіжках з 1-го січня? 17:03 Під Козятином спалахнув електровоз. Загоряння гасили три екіпажі пожежників 16:40 «Є-Малятко»: на Вінниччині по-новому реєструватимуть народжених дітей 16:01 Не продешевили. Вінницька служба автодоріг купила дві білі Toyota Land Cruiser stars 15:20 Не по-грудневому: вінницькі синоптики здивували прогнозом до кінця тижня 14:40 Під Шаргородом 35-річний водій на Кіа злетів з дороги. Є потерпілі 14:01 Вранішна пожежа на Хуторах: 12 рятувальників гасили будинок 13:01 «Миротворець» зупиняє сервери. Троє вінницьких злочинців можуть радіти 12:19 Керівника Держгеокадастру Вінниччини Юрія Козака відсторонили для перевірки 11:48 У США продавали пляжний рушник з «Останнім євреєм Вінниці» stars 11:40 Бензин та паливо дешевшає не лише у Вінниці. Експерти розповіли про два чинники
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Афіша та квитки на Moemisto.ua Афіша:
keyboard_arrow_up