«Оксамитову» колію на Соборній робили 12 років тому. Тоді нові шляхи поклали на відрізку вулиці від торговельно-економічного інституту до католицького костелу. Зробити все не зуміли, адже не вистачило бюджетних грошей.
У 2019 році чиновники знову взялися за реалізацію цього проекту. Адже Соборна є завантаженою громадським транспортом, рейки зношені, а вібрація від вагонів руйнує історичні будівлі.
Раніше стало відомо, що на проект хочуть витратити 33,7 мільйонів гривень. Нещодавно проект подали на тендер у ProZorro і ціна збільшилася до 46 мільйонів! Що будуть робити та як обмежать рух транспорту?
Департамент капітального будівництва міської ради, 5 квітня, оголосив тендер у ProZorro на реконструкцію колій на Соборній.
Загальна довжина шляхів, які потрібно замінити — 1,37 кілометра. Це дві ділянки: від школи №2 до Театральної і від вулиці Кропивницького до Центрального мосту.
Загалом, майбутній підрядник має виконати 281 позицію реконструкції. Серед них: демонтаж існуючих трамвайних колій, зняття покриття проїзної частини вулиці в межах необхідних для виконання будівельних робіт, влаштування нових трамвайних колій з дренажем; захист інженерних мереж під новими трамвайними коліями.
Зокрема, підрядник має укладати плити «оксамитової» колії на підготовлену основу, яка має гідроізоляцію та дренаж. А на спуску до Центрального мосту — забезпечити конструкцію бетонними упорами, аби утримати плити від сповзання. Шви між рейками потрібно зварювати.
Роботи оцінили у 46 мільйонів 812 тисяч гривень. Зараз триває період подання пропозицій, а 23 квітня між заявниками проведуть електронний аукціон. Тоді визначать підрядника та ту ціну, за яку компанія погодиться зробити реконструкцію.
У документації вказано, що реконструкція колій має бути виконана протягом 2019 року. Але немає чітких строків. Утім, аналогічну заміну колій на площі Гагаріна та на Замостянській починали робити у квітні-травні, а завершували у вересні.
Також вказано, що на час проведення робіт зупиняється рух трамваїв. І обмежується рух автотранспорту на тих ділянках, де «неможливо виконувати роботу при русі транспорту».
Утім, гендиректор «Вінницької транспортної компанії» Михайло Луценко сказав, що питання щодо обмеження руху ще не вирішене.
— Є декілька варіантів схем як налагодити рух трамваїв та іншого транспорту, які ми будемо обговорювати з підрядником робіт. Оскільки ще потрібно узгодити графік та послідовність робіт. Тому про обмеження руху чи налагодження альтернативної схеми говорити ще зарано. Реконструкцію, однозначно, мають виконати у найкоротший термін. Ймовірно, за літній період, коли зменшується пасажиропотік, — сказав Луценко.
По Соборній прокладені 22 з 69 маршрутів громадського транспорту міста! Центральною вулицею проїжджають трамваї (3 маршрути), тролейбуси (6 маршрутів), автобуси (6 маршрутів), маршрутки (7 маршрутів).
План оновити колію в центрі міста існує більше ніж десять років. У 2007 році почали будувати «оксамитову» колію, що зменшує шум та вібрацію від вагонів. Взялися за дві ділянки: від вулиці Оводова до торговельно-економічного університету та від Оводова до будівлі «Укртелекому».
Залишок старої колії на інших ділянках Соборної не змогли замінити, бо на це не виділили коштів з бюджету. При будівництві нових ліній на Соборній біля тротуару монтували реверсну колію, а сама вулиця була повністю перекрита для іншого транспорту.
Перекривали дорогу для транспорту і під час реконструкції площі Гагаріна: тоді трамвай №4 їздив реверсною колією.
У 2017 році мерія замовила проект реконструкції Соборної. Але того року вулицю не захотіли робити, бо був закритий на ремонт Київський міст. Проект відклали. Але після завершення реконструкції мосту, мерія повернулася до наміру оновити колію на головній вулиці.
Читайте також:
Фото: «20хвилин», ілюстрації до книги «Вінницький трамвай. 100 років»
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер