На Соборній хочуть замінити трамвайну колію. Вартість робіт — 33 мільйони

На Соборній хочуть замінити трамвайну колію. Вартість робіт — 33 мільйони
Точної відповіді, коли почнеться ремонт, ще немає. Але аналогічну заміну колій на площі Гагаріна та на Замостянській починали робити у квітні-травні, а завершували у вересні
  • Цього року в центрі хочуть замінити стару трамвайну колію на «оксамитовий» шлях.
  • Міняти рейки будуть на двох ділянках — від школи №2 до Театральної і від вулиці Кропивницького до центрального мосту.
  • Попередньо, такий ремонт оцінили у 33,7 мільйона гривень. А коли почнуть роботи та як змінять рух транспорту — ще точно невідомо.

Колія на Соборній має таку ж довжину, як і сама вулиця — 1602 погонних метри. І вона є ключовою магістраллю для громадського транспорту міста.

Подивилися на схемі транспорту, що тут проїжджають трамваї (3 маршрути), тролейбуси (6 маршрутів), автобуси (6 маршрутів), маршрутки (7 маршрутів). Увесь транспорт з шостої ранку та майже до півночі з’єднує мікрорайони Вінниці. І поступово «вбиває» дорогу.

Буде «тиха» колія

У 2019 році візьмуться за ремонт колії на Соборній. Це анонсував на останній сесії міськради у 2018-му міський голова Сергій Моргунов. Казав, що тут потрібна «оксамитова» колія, яка зменшить вібрацію, шум та негативний вплив на дорогу і будинки навколо. Додавав, що на такі ремонти потрібна буде підтримка Держфонду регіонального розвитку: фінансового інструменту, який передає гроші з державної казни на втілення проектів у містах та селах.

Відео дня

Знайшли на сайті Держфонду заявку про реконструкцію колій на Соборній.

У ній пояснюють потребу ремонту в тому, що центральна вулиця є завантаженою громадським транспортом, рейки колії вже зношені. Плюс, проїжджаючі вагони створюють вібрацію, яка погано впливає на історичні пам’ятки в центрі.

Проте рейки хочуть замінити не на всій вулиці, а тільки на двох ділянках:

«У 2007 році за рахунок коштів з державного та міського бюджетів було виконано І та ІІ етапи реконструкції  інженерних мереж із заміною трамвайних колій. Для завершення реконструкції необхідно виконати заміну трамвайної колії довжиною 1370 погонних метрів у одноколійному вимірі, — йдеться в анотації до проекту. — Проектом передбачається демонтаж старої колії, підготовка основи, укладання плит і рейок, мощення міжколійного простору на ділянках вулиці Соборної: від школи №2 до Театральної та від вулиці Кропивницького до центрального мосту».

Загальну вартість нових колій оцінили в 33 мільйони 706 тисяч гривень, з яких 25 мільйонів гривень хочуть взяти з Державного фонду регіонального розвитку, а 8 мільйонів 706 тисяч гривень — з міської казни.

Як змінять рух транспорту

Поки що проект реконструкції не був погоджений державною владою. А от мерія вже внесла у видатки бюджету на 2019 рік вісім мільйонів гривень для заміни колій по Соборній.

Намагалися з’ясувати коли почнеться реконструкція та що буде з громадським транспортом під час ремонтів.

— Це не наш проект, їм буде займатися департамент капітального будівництва, — казав директор департаменту комунального господарства та благоустрою Володимир Ніценко.

— Так, дві ділянки на Соборній — це наш об’єкт. Тендер (на проведення реконструкції - авт.) ще не оголошували. Плануємо у поточному місяці (січні - авт.), — казав заступник директор департаменту капітального будівництва Андрій Гринчук.

Відповіді на питання, коли почнуть міняти колії, чиновник не дав. Утім, аналогічну заміну колії на площі Гагаріна та на Замостянській починали робити у квітні-травні, а завершували до 1 вересня.

Як обмежать рух громадського транспорту? Чіткої відповіді на це питання не отримали.

— Ймовірно, буде реверсна колія для трамваїв, як це було на площі Гагаріна та Замостянській. Чи перекриють вулицю для проїзду інших видів транспорту — не готовий сказати, бо не затверджена вся документація, — казав генеральний директор «Вінницької транспортної компанії» Михайло Луценко.

А скільки потрібно буде часу, щоб замінити колію на Соборній?

— Виконавця робіт оберуть за тендером, і це не обов’язково будемо ми. Хоча якщо порівнювати із Замостянською, де ми міняли колію, то в нас на цю роботу пішло десь два тижні. Тоді в нас вже були заготовлені плити, підготовлена траншея під колію. Однозначно, на Соборній потрібно буде працювати швидко, — відповів Луценко.

Новий шлях робили ще в 2007 році

План оновити колію в центрі міста існує більше ніж десять років. У 2007 році почали будувати «оксамитову» колію, що зменшує шум та вібрацію від вагонів. Взялися за дві ділянки: від вулиці Оводова до торговельно-економічного університету та від Оводова до будівлі «Укртелекому». Залишок старої колії на інших ділянках Соборної не змогли замінити, бо на це не виділили коштів з бюджету.

При будівництві нових ліній на Соборній біля тротуару монтували реверсну колію, а сама вулиця була повністю перекрита для іншого транспорту.

Перекривали дорогу для транспорту і під час реконструкції площі Гагаріна: тоді трамвай №4 їздив реверсною колією.

У 2017 році мерія замовила проект реконструкції Соборної. Але того року вулицю не захотіли робити, бо був закритий на ремонт Київський міст. Проект відклали. Але після завершення реконструкції мосту, мерія повернулася до наміру оновити колію на головній вулиці.

Коли буде старт робіт, як змінить рух транспорту та які будуть незручності для вінничан? Редакція «20хвилин» слідкуватиме за цією темою.

Нагадаємо, цьогоріч почнуть робити електронний квиток у транспорті. Про це в матеріалі: Е-квиток у Вінниці: коли запустять, де взяти картки та як платити смартфоном

Читайте також:

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (41)
  • Irina Lebedeva

    Народ, чи ви забули, що вибори на носі, завжди глобальний деребан перед виборами
  • Валентин Порохняк

    Чудова новина ! молодці . Як раз не вистачає ремонту від Собору і до мосту. Чекаємо на зміни.
  • fank franko

    Так гроші то на вибори треба
  • Андрей Ящук

    Шукають об'єкти де можна замутити на матеріалах і прихованих роботах транспорті , а  на трубах не заробиш багато !!!
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Вінниці за сьогодні
20:44 Вінницькі гімнастки підкорили Грузію. Привезли 21 нагороду з «Keti Cup Tbilisi» photo_camera 20:29 Родичі та бізнес-партнери у вінницьких МСЕК: знайшли багато цікавого в деклараціях членів комісій 19:35 «Ми гідно робимо свою роботу». Про історію та випробування війною Ладижинської ТЕС 18:45 Класична, сирна, шоколадна. Знані вінничани діляться рецептами великодньої паски та хліба photo_camera Від читача 13:03 EPAM Україна та ГО «Загартовані серця» передали Силам оборони 100 автомобілів 18:10 Оригінальні автозапчастини від провідних виробників тепер доступні для вінничан (Новини компаній) 18:09 У Вінниці виділять 21 мільйон гривень на потреби Захисників та Захисниць 17:48 Шукає ту, яку ніколи не цілував. Вони обоє із Джурина: хвилююча історія двох наших земляків 17:32 Як вінничанам з хронічними захворюваннями безплатно отримати ліки 17:00 Афіша Вінниці. Де і як відпочити дітям і дорослим на вихідних 27 та 28 квітня 16:35 Охорона та безпека під час війни: вінницькі охоронні фірми, сигналізація та відеонагляд (партнерський проєкт) 16:33 В останні дні квітня на вулицях біля Київського мосту обмежать рух. Яка причина та скільки це триватиме 14:45 З’явився білий бенгальський тигр. Чим ще здивує Подільский зоопарк у новому сезоні? photo_camera 13:45 У Вінниці чоловік з сокирою накинувся на контролера обленерго 13:32 «Колосівські» тхеквондисти здобули дві бронзи на турнірі «Hereya open» в Болгарії 13:20 Де смачно пообідати на Вишенці: огляд бізнес-ланчі і не тільки (партнерський проєкт) 12:45 За вбивство продавця трактора хмільничанин сидітиме 15 років 12:21 «Коли в темну пору йшли по траві, іскри сипалися з-під ніг». Спогади про аварію в Чорнобилі photo_camera 12:00 Адреси, де у Вінниці 26 квітня тимчасово не буде світла чи води 12:00 Як знайти роботу в Польщі: поради для українців (Новини компаній)
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Вінниці Ваші відгуки про послуги у Вінниці
keyboard_arrow_up