Колія на Соборній має таку ж довжину, як і сама вулиця — 1602 погонних метри. І вона є ключовою магістраллю для громадського транспорту міста.
Подивилися на схемі транспорту, що тут проїжджають трамваї (3 маршрути), тролейбуси (6 маршрутів), автобуси (6 маршрутів), маршрутки (7 маршрутів). Увесь транспорт з шостої ранку та майже до півночі з’єднує мікрорайони Вінниці. І поступово «вбиває» дорогу.
У 2019 році візьмуться за ремонт колії на Соборній. Це анонсував на останній сесії міськради у 2018-му міський голова Сергій Моргунов. Казав, що тут потрібна «оксамитова» колія, яка зменшить вібрацію, шум та негативний вплив на дорогу і будинки навколо. Додавав, що на такі ремонти потрібна буде підтримка Держфонду регіонального розвитку: фінансового інструменту, який передає гроші з державної казни на втілення проектів у містах та селах.
Знайшли на сайті Держфонду заявку про реконструкцію колій на Соборній.
У ній пояснюють потребу ремонту в тому, що центральна вулиця є завантаженою громадським транспортом, рейки колії вже зношені. Плюс, проїжджаючі вагони створюють вібрацію, яка погано впливає на історичні пам’ятки в центрі.
Проте рейки хочуть замінити не на всій вулиці, а тільки на двох ділянках:
«У 2007 році за рахунок коштів з державного та міського бюджетів було виконано І та ІІ етапи реконструкції інженерних мереж із заміною трамвайних колій. Для завершення реконструкції необхідно виконати заміну трамвайної колії довжиною 1370 погонних метрів у одноколійному вимірі, — йдеться в анотації до проекту. — Проектом передбачається демонтаж старої колії, підготовка основи, укладання плит і рейок, мощення міжколійного простору на ділянках вулиці Соборної: від школи №2 до Театральної та від вулиці Кропивницького до центрального мосту».
Загальну вартість нових колій оцінили в 33 мільйони 706 тисяч гривень, з яких 25 мільйонів гривень хочуть взяти з Державного фонду регіонального розвитку, а 8 мільйонів 706 тисяч гривень — з міської казни.
Поки що проект реконструкції не був погоджений державною владою. А от мерія вже внесла у видатки бюджету на 2019 рік вісім мільйонів гривень для заміни колій по Соборній.
Намагалися з’ясувати коли почнеться реконструкція та що буде з громадським транспортом під час ремонтів.
— Це не наш проект, їм буде займатися департамент капітального будівництва, — казав директор департаменту комунального господарства та благоустрою Володимир Ніценко.
— Так, дві ділянки на Соборній — це наш об’єкт. Тендер (на проведення реконструкції - авт.) ще не оголошували. Плануємо у поточному місяці (січні - авт.), — казав заступник директор департаменту капітального будівництва Андрій Гринчук.
Відповіді на питання, коли почнуть міняти колії, чиновник не дав. Утім, аналогічну заміну колії на площі Гагаріна та на Замостянській починали робити у квітні-травні, а завершували до 1 вересня.
Як обмежать рух громадського транспорту? Чіткої відповіді на це питання не отримали.
— Ймовірно, буде реверсна колія для трамваїв, як це було на площі Гагаріна та Замостянській. Чи перекриють вулицю для проїзду інших видів транспорту — не готовий сказати, бо не затверджена вся документація, — казав генеральний директор «Вінницької транспортної компанії» Михайло Луценко.
А скільки потрібно буде часу, щоб замінити колію на Соборній?
— Виконавця робіт оберуть за тендером, і це не обов’язково будемо ми. Хоча якщо порівнювати із Замостянською, де ми міняли колію, то в нас на цю роботу пішло десь два тижні. Тоді в нас вже були заготовлені плити, підготовлена траншея під колію. Однозначно, на Соборній потрібно буде працювати швидко, — відповів Луценко.
План оновити колію в центрі міста існує більше ніж десять років. У 2007 році почали будувати «оксамитову» колію, що зменшує шум та вібрацію від вагонів. Взялися за дві ділянки: від вулиці Оводова до торговельно-економічного університету та від Оводова до будівлі «Укртелекому». Залишок старої колії на інших ділянках Соборної не змогли замінити, бо на це не виділили коштів з бюджету.
При будівництві нових ліній на Соборній біля тротуару монтували реверсну колію, а сама вулиця була повністю перекрита для іншого транспорту.
Перекривали дорогу для транспорту і під час реконструкції площі Гагаріна: тоді трамвай №4 їздив реверсною колією.
У 2017 році мерія замовила проект реконструкції Соборної. Але того року вулицю не захотіли робити, бо був закритий на ремонт Київський міст. Проект відклали. Але після завершення реконструкції мосту, мерія повернулася до наміру оновити колію на головній вулиці.
Коли буде старт робіт, як змінить рух транспорту та які будуть незручності для вінничан? Редакція «20хвилин» слідкуватиме за цією темою.
Нагадаємо, цьогоріч почнуть робити електронний квиток у транспорті. Про це в матеріалі: Е-квиток у Вінниці: коли запустять, де взяти картки та як платити смартфоном
Читайте також:
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер