«Муніципальною карткою вінничанина», яка за розміром схожа на банківську, будуть розраховуватися за проїзд у міському транспорті. Як розказали у «Вінницякартсервіс», що займається оформленням карток, за перший місяць вже зібрали більше 10 тисяч заявок. Оформлюють картки тепер у офісах семи управлінських компаній (колишні ЖЕКи).
А у травні вінничани, які не є пільговиками, зможуть замовити картку через Інтернет та забрати вже готовий пластик у офісі комунального підприємства. Коли запрацює електронний квиток у транспорті, які переваги дасть картка та чи зможуть її отримати люди не з Вінниці?
У березні щодня на Соборній почали збиратися черги з людей поважного віку. Вони гуртувалися перед будівлею колишнього Нацбанку, щоб зробити собі «Муніципальні картки вінничанина».
— Нині ми їздимо у транспорті за пенсійним посвідченню, яке, як я чула, діятиме до 1 серпня. А далі за електронним квитком треба їздити. Бо якщо цього не зробимо, то доведеться платити за свій проїзд. При тому, що в мене пенсія 1500 гривень, — казала пенсіонерка Світлана Полінейчук.
Утім, керівниця «Вінницякартсервіс» Катерина Бабіна спростувала таку інформацію: традиційні посвідчення діятимуть щонайменше до кінця 2019 року. І додала, що за перший місяць вони оформили вже більше 10 тисяч заявок — шість фахівців заповнюють не менше 600 заявок від вінничан щодня.
— Плануємо, що на кінець квітня буде ще 25 тисяч заявок. І до цього процесу залучили ще сім колишніх ЖЕКів, які зараз є управлінськими компаніями: це шість ЖЕКів у Вінниці та один у Десні (адреси). Вінничани зможуть оформлювати картки у будь-якому ЖЕКу. Прив'язки до територій немає, — сказала Бабіна.
На сайті «Вінницякартсервіс» вказано, що пільговики з 33 категорій можуть отримати пільгові картки: пенсіонери, чорнобильці, учасники бойових дій, багатодітні родини, люди з інвалідністю, переселенці, які мають право на безоплатний проїзд і постійно проживають у Вінниці, тощо. Повний перелік за цим посиланням
Пільгову картку можуть отримати тільки ті люди, які проживають у Вінниці та у Десні, яка з 2019 року є частиною Вінницької міської ОТГ.
— У березні 2018 року Кабмін прийняв постанову, за якою пільговики мають отримувати кошти на оплату проїзду в транспорті. Уряд визначив, що за їхні пільги мають платити місцеві бюджети. При цьому, оплачувати не менше 30 поїздок щомісяця. А людям, яким належить супровід, кількість поїздок подвоюється.
За нашими розрахунками, на 100 тисяч пільговиків у Вінниці потрібно закласти 145 мільйонів гривень у бюджеті. І навряд чи бюджет Вінниці зможе покрити витрати на проїзд пільговиків ще з нашої області та з інших міст України.
Але зараз пільговики можуть користуватися міським транспортом необмежену кількість разів, місто ще не затвердило рішення Кабміну, — сказала Катерина Бабіна.
Перші картки почнуть видавати на руки у травні-червні: людям, картки яких вже готові, надішлють СМС з датою, коли та у яке відділення потрібно приходити. При собі потрібно мати паспорт, посвідчення пільговика.
Надалі почнуть збирати дані для оформлення карток та студентів. Але, на відміну від пільговиків, вони мають заплатити за свою картку — 60 гривень.
— У травні наші працівники прийдуть у заклади освіти, де ми централізовано зберемо дані від школярів та студентів. За розрахунками, які нам надавала «Вінницька транспортна компанія», близько 6000 школярів та 6000 студентів купують проїзні квитки. Отже, очікуємо, що така кількість і буде подавати заявки на отримання карток, — сказала Катерина Бабіна.
Починаючи з травня, на сайті «Вінницякартсервіс» запустять сервіс, за допомогою якого можна подати всі документи на «Муніципальну картку» онлайн.
— Послугою зможуть скористатися всі, крім пільговиків. Тобто, студенти, школярі та інші вінничани. Адже пільговикам видають першу картку безкоштовно, а так є ризик, що люди, які не є пільговиками, будуть спеціально оформлювати саме ці картки.
Людина одразу оплачує онлайн вартість картки — 60 гривень. А коли картка буде готова, людина приходить до нас з паспортом та підтверджує, що вона є власником цього пластику, — сказала директорка «Вінницякартсервіс» Катерина Бабіна.
Сервіс буде доступний на сайті et.vn.ua за цим посиланням
Електронний квиток у транспорті — це не тільки картки вінничан, а ще близько 3500 валідаторів (пристроїв, які будуть знімати гроші з карток та видавати квитки - авт.), близько 700 бортових систем.
Нині у кожному трамваї, тролейбусі, автобусі прокладають додаткову кабельну мережу для їх роботи: обладнали вже 135 одиниць міського транспорту, на які можна вже чіпляти валідатори та бортове обладнання для водія.
Платити за проїзд можна буде готівкою, банківськими картками, смартфоном з NFC-чіпом. Але найбільше переваг матиме «Муніципальна картка вінничанина».
— Власники карток зможуть їздити з пересадкою в муніципальному транспорті протягом 30 хвилин. Для прикладу, якщо пасажир з Київської у центр проїхав за 15 хвилин, то людина матиме ще 15 хвилин для поїздки у трамваї чи іншому виді транспорту. Але цей тариф не діятиме на поїздки в маршрутках.
На картку можна буде замовити пакет проїзних квитків, який буде дійсний протягом 30 днів. Для прикладу, придбали 10-го числа проїзний квиток і зможете використовувати його до 10-го числа наступного місяця. Така послуга буде доступною з вересня 2019 року, — роз’яснила директорка «Вінницякартсервіс» Катерина Бабіна.
З 15 квітня почнуть тест-системи на шести одиницях муніципального транспорту — трамваї, автобуси, тролейбуси. Протягом літа увесь транспорт обладнають валідаторами, щоб запустити е-квиток у жовтні 2019 року.
Але увесь наступний 2020 рік буде тестовим, і у транспорті можна буде надалі платити за проїзд готівкою. Електронний квиток у вінницькому транспорті впроваджують за кошти Європейського банку реконструкції та розвитку — 5,5 мільйона євро та один мільйон євро з бюджету Вінницької міської ОТГ.
— Е-квиток займатиме 1/15 від пам'яті у чіпі цієї картки. Ще ми можемо під'єднати 14 сервісів фізично та безліч сервісів через інтернет-мережу. Тим паче, картка може виконувати роль ID-посвідчення людини для муніципальних органів влади.
У перспективі на картці може бути сервіс для велопрокату «Nextbike», підв'язати послуги страхової компанії, електронна медична картка, розрахунок за послуги платної парковки, ідентифікація людини у «Прозорому офісі». І взагалі, «Муніципальною карткою» можна буде розраховуватися в магазинах, аптеках і отримувати певну знижку тощо. Але це все поки що плани. На 2019 рік наше завдання — зробити і запустити електронний квиток, — розказала Катерина Бабіна.
Нагадаємо, монетизацію «безкоштовного» проїзду пільговиків почнуть робити після появи електронного квитка
Читайте також:
Фото: «20хвилин», скріншоти з et.vn.ua
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 48 від 27 листопада 2024
Читати номер
олег
Сергій Руднік
Сергій Руднік
Наталья