Пенсіонерам почали оформлювати е-квитки. А коли іншим?

Пенсіонерам почали оформлювати е-квитки. А коли іншим?
Пенсіонери, що прописані у Вінниці, отримають картки першими. Для пільговиків це безкоштовно, а от всім іншим — доведеться платити
  • З березня почали збирати документи на «Муніципальну картку вінничанина», якою можна буде платити за проїзд у міському транспорті.
  • Нині її оформляють тільки пільговикам-пенсіонерам. Які потрібні документи, куди звертатися та коли запрацює вся система?

У приміщенні колишнього Нацбанку на Соборній, 36 розташувалися працівники КП «Вінницякартсервіс». Це підприємство відповідає за впровадження електронного квитка, завдяки якому увесь громадський транспорт Вінниці переведуть на безготівкову оплату. І з вівторка, 5 березня, тут почали оформлювати е-квитки («Муніципальні картки вінничанина») пенсіонерам.

Як у «Прозорих офісах»

У перший день оформлення заяв на першому поверсі побачили кілька десятків людей, Вони згуртувалися біля офісу, щоб подати заявки на нові картки.

— Прийшла сюди за карткою, бо побачила рекламу по телевізору. Нині ми їздимо у громадському транспорті по пенсійному посвідченні, яке, як я чула, діятиме до 1 серпня. А далі по електронному квитку треба їздити. Бо якщо цього не зробимо, то доведеться платити за свій проїзд. При тому, що в мене пенсія 1500 гривень, — розказала пенсіонерка Світлана Полінейчук.

Відео дня

Принцип дії центру обслуговування «Вінницякартсервіс» аналогічний «Прозорим офісам»: люди записуються в електронну чергу, отримують талон та заходять, коли буде їхнє число на табло.

При тому пенсіонерам потрібно мати при собі паспорт, ідентифікаційний код, пенсійне посвідчення. Їх документи опрацьовують шість фахівців.

— Зараз ми у першу чергу обслуговуємо пенсіонерів, які мають право на безоплатний проїзд. Адже у Вінниці близько 80 тисяч людей саме цієї категорії, — розказав керівник центру обслуговування Олег Дорош. — Людину на місці фотографують, вносять дані в анкету-заяву на картку. Через два місяці людині на контактний номер телефону або електронною поштою приходить повідомлення, що муніципальна картка вже готова, її можна забрати.

Пенсіонери — перші

Директорка КП «Вінницякартсервіс» Катерина Бабіна розказала, що пенсіонери зможуть і надалі їздити за своїм пенсійним посвідченням.

— Пенсіонерам не варто поспішати: за новою системою вони почнуть їздити з 1 жовтня. А до того часу діятиме і як традиційні пенсійні посвідчення, так і «Муніципальні картки вінничанина». Першу картку даватимуть пільговикам безкоштовно, а за виготовлення дублікату доведеться заплатити,  — казала Бабіна.

Вона додала, що з квітня картки почнуть оформлювати й у приміщеннях управляючих компаній (колишніх ЖЕКах - авт.).

— А вже з понеділка (11 березня) можна буде записати в чергу на офіційному сайті: et.vn.ua, де людина зможе обрати дату і час прийому, — розповіла директорка. — З травня почнемо збирати заявки на персоніфіковані картки від школярів, студентів за місцем їх навчання. Тоді ж прийматимемо заявки і від інших вінничани, які не мають пільги, але хочуть мати персоніфіковані картки.

Переваги вінницьких карток

А як бути іншим людям, які не є пільговиками? З появою валідаторів (пристроїв для зчитування карток - авт.) можна буде заплатити за проїзд у транспорті банківською карткою з чіпом, смартфоном через NFC, «Муніципальною карткою вінничанина».

Навіть після 100% запуску е-квитка можна буде платити готівкою. Продовжать працювати кондуктори, що стануть ще й консультантами: пояснюватимуть пасажирам як користуватися валідатори.

Буде два види «муніципальних карток» — персоніфікована та неперсоніфікована.

Персоніфікована картка матиме фото, дані власника та персональний електронний гаманець. Її перевага у тому, що всі дані та суму грошей у гаманці можна буде відновити в разі втрати картки.

Неперсоніфіковану картку без даних власника, можна буде придбати у 550 точках продажу — кіоски «Преса», відділення «Укрпошти» та інші заклади поблизу зупинок громадського транспорту. Такі картки матимуть електронний гаманець. Поповнити його можна у місцях продажу карток, на офіційному сайті підприємства (et.vn.ua) та у мобільному додатку (ще у розробці).

Скріншот з сайту et.vn.ua

— Власники муніципальних карток матимуть перевагу: після сплати за проїзд в першому муніципальному транспорті можна буде протягом 30 хвилин безкоштовно пересісти в інший транспорт, — сказала директорка «Вінницякартсервіс» Катерина Бабіна. — Для прикладу, якщо пасажир з Київської у центр проїхав за 15 хвилин, то людина матиме ще 15 хвилин для поїздки у трамваї чи іншому виді транспорту. Але цей тариф не діятиме на поїздки в маршрутках.

Муніципальну картку продаватимуть за собівартістю — 60 гривень. Пільговики отримають безкоштовно. Але якщо втратять свою першу картку, то за виготовлення дублікату платитимуть повну вартість.

Коли запрацює система

Чеська компанія «Мікроелектроніка» привезла у Вінницю третину від загальної кількості обладнання. Загалом має бути близько 3500 валідаторів, біля 700 бортових систем, 50 інформаційних табло, близько 600 POS-терміналів для поповнення карток, серверне обладнання, допоміжне кріплення.

Катерина Бабіна, директорка КП «Вінницякартсервіс»

— За графіком розпочнемо тестування системи з 15 квітня. Валідатори, бортові системи будуть встановлені на шести одиницях муніципального транспорту — трамваї, автобуси, тролейбуси. Тест триватиме до кінця травня, — сказала Бабіна.

Паралельно цьому процесу фахівці будуть монтувати валідатори на усьому міському транспорті. У червні буде 100 одиниць транспорту з приладами, у липні — 200 одиниць, протягом серпня-вересня — увесь громадський транспорт та маршрутки мають бути обладнані валідаторами.

Повноцінний запуск системи запланований на жовтень 2019 року. Але увесь наступний 2020 рік буде тестовим, і у транспорті можна буде надалі платити за проїзд готівкою.

Електронний квиток у вінницькому транспорті впроваджують за кошти Європейського банку реконструкції та розвитку — 5,5 мільйона євро та один мільйон євро з бюджету Вінницької міської ОТГ.

Довідково

Центр обслуговування КП «Вінницякартсервіс» знаходиться на Соборній, 36 (колишнє приміщення Нацбанку).

Графік роботи: понеділок-п’ятниця, з 9:00 до 17:00, без перерви.

Телефон: 0-800-330-155

Сайт: http://et.vn.ua

Читайте також:

  • Нічні маршрутки та тролейбуси у села. Як влада відповідає на транспортні петиції
  • Ми перевірили: як платити за проїзд через SMS
  • Чому тролейбус був таємним і куди поділися «гармошки»

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (17)
  • fank franko
    Повна і абсолютна дурня.В постанові Кабміну йде мова про монетизацію пільг а не про персоніфікацію.У "картсервісі" на моє питання ,чи можу я їздити,як гарантує держава,по пенсійному посвідченню а не по Е квитку,мені відповіді не дали!Як громадянин України я категорично проти тотального контролю держави за моїм пересування по цій державі!Підкажіть,хто ,де і яким чином вирішує ці питання у Вінниці?
  • Грицько Штахета
    Тож цейго... хлопці... які ще муніципальні картки?? ви ж запровадили можливість платити з телефону за проїзд, договори з приматбанком підписували, додаток спіціяльний зі сканером коду розробляли рік, тестували, наліпки ліпили так, що їх просканувати тільки в пустому тролейбусі можна... Чи то був розпил грошей? Чи це - розпил грошей? Чи обидві ці штуки - розпил грошей?
  • Галя
    Як послуга для тих, хто губить посвідчення, це гарно. Але взагалі це транжирення грошей. Тупо розпилюють. Бо найшлась бідна родичка Катя бабіна, якій потрібна була роботка))))
  • Галя
    Так діло в тому, що в інших містах нічких карток не видають. В закону, який зобов'язує ті картки видавати, візьмемо який-небудь хутір Гукливий у горах. Раз в місяць бабці їздять на електричці продавати в Мукачево гриби, варення, верес і т.д. От їхня сільрада ті картки буде робить? Але якщо хоча б один район чи сільрада не видасть картки, то ніякого права забороняти пенсіонерам їздити без картки немає ПО ДІЮЧИХ ЗАКОНАХ! То начорта тоді картеи?

keyboard_arrow_up