У приміщенні колишнього Нацбанку на Соборній, 36 розташувалися працівники КП «Вінницякартсервіс». Це підприємство відповідає за впровадження електронного квитка, завдяки якому увесь громадський транспорт Вінниці переведуть на безготівкову оплату. І з вівторка, 5 березня, тут почали оформлювати е-квитки («Муніципальні картки вінничанина») пенсіонерам.
У перший день оформлення заяв на першому поверсі побачили кілька десятків людей, Вони згуртувалися біля офісу, щоб подати заявки на нові картки.
— Прийшла сюди за карткою, бо побачила рекламу по телевізору. Нині ми їздимо у громадському транспорті по пенсійному посвідченні, яке, як я чула, діятиме до 1 серпня. А далі по електронному квитку треба їздити. Бо якщо цього не зробимо, то доведеться платити за свій проїзд. При тому, що в мене пенсія 1500 гривень, — розказала пенсіонерка Світлана Полінейчук.
Принцип дії центру обслуговування «Вінницякартсервіс» аналогічний «Прозорим офісам»: люди записуються в електронну чергу, отримують талон та заходять, коли буде їхнє число на табло.
При тому пенсіонерам потрібно мати при собі паспорт, ідентифікаційний код, пенсійне посвідчення. Їх документи опрацьовують шість фахівців.
— Зараз ми у першу чергу обслуговуємо пенсіонерів, які мають право на безоплатний проїзд. Адже у Вінниці близько 80 тисяч людей саме цієї категорії, — розказав керівник центру обслуговування Олег Дорош. — Людину на місці фотографують, вносять дані в анкету-заяву на картку. Через два місяці людині на контактний номер телефону або електронною поштою приходить повідомлення, що муніципальна картка вже готова, її можна забрати.
Директорка КП «Вінницякартсервіс» Катерина Бабіна розказала, що пенсіонери зможуть і надалі їздити за своїм пенсійним посвідченням.
— Пенсіонерам не варто поспішати: за новою системою вони почнуть їздити з 1 жовтня. А до того часу діятиме і як традиційні пенсійні посвідчення, так і «Муніципальні картки вінничанина». Першу картку даватимуть пільговикам безкоштовно, а за виготовлення дублікату доведеться заплатити, — казала Бабіна.
Вона додала, що з квітня картки почнуть оформлювати й у приміщеннях управляючих компаній (колишніх ЖЕКах - авт.).
— А вже з понеділка (11 березня) можна буде записати в чергу на офіційному сайті: et.vn.ua, де людина зможе обрати дату і час прийому, — розповіла директорка. — З травня почнемо збирати заявки на персоніфіковані картки від школярів, студентів за місцем їх навчання. Тоді ж прийматимемо заявки і від інших вінничани, які не мають пільги, але хочуть мати персоніфіковані картки.
А як бути іншим людям, які не є пільговиками? З появою валідаторів (пристроїв для зчитування карток - авт.) можна буде заплатити за проїзд у транспорті банківською карткою з чіпом, смартфоном через NFC, «Муніципальною карткою вінничанина».
Навіть після 100% запуску е-квитка можна буде платити готівкою. Продовжать працювати кондуктори, що стануть ще й консультантами: пояснюватимуть пасажирам як користуватися валідатори.
Буде два види «муніципальних карток» — персоніфікована та неперсоніфікована.
Персоніфікована картка матиме фото, дані власника та персональний електронний гаманець. Її перевага у тому, що всі дані та суму грошей у гаманці можна буде відновити в разі втрати картки.
Неперсоніфіковану картку без даних власника, можна буде придбати у 550 точках продажу — кіоски «Преса», відділення «Укрпошти» та інші заклади поблизу зупинок громадського транспорту. Такі картки матимуть електронний гаманець. Поповнити його можна у місцях продажу карток, на офіційному сайті підприємства (et.vn.ua) та у мобільному додатку (ще у розробці).
Скріншот з сайту et.vn.ua
— Власники муніципальних карток матимуть перевагу: після сплати за проїзд в першому муніципальному транспорті можна буде протягом 30 хвилин безкоштовно пересісти в інший транспорт, — сказала директорка «Вінницякартсервіс» Катерина Бабіна. — Для прикладу, якщо пасажир з Київської у центр проїхав за 15 хвилин, то людина матиме ще 15 хвилин для поїздки у трамваї чи іншому виді транспорту. Але цей тариф не діятиме на поїздки в маршрутках.
Муніципальну картку продаватимуть за собівартістю — 60 гривень. Пільговики отримають безкоштовно. Але якщо втратять свою першу картку, то за виготовлення дублікату платитимуть повну вартість.
Чеська компанія «Мікроелектроніка» привезла у Вінницю третину від загальної кількості обладнання. Загалом має бути близько 3500 валідаторів, біля 700 бортових систем, 50 інформаційних табло, близько 600 POS-терміналів для поповнення карток, серверне обладнання, допоміжне кріплення.
Катерина Бабіна, директорка КП «Вінницякартсервіс»
— За графіком розпочнемо тестування системи з 15 квітня. Валідатори, бортові системи будуть встановлені на шести одиницях муніципального транспорту — трамваї, автобуси, тролейбуси. Тест триватиме до кінця травня, — сказала Бабіна.
Паралельно цьому процесу фахівці будуть монтувати валідатори на усьому міському транспорті. У червні буде 100 одиниць транспорту з приладами, у липні — 200 одиниць, протягом серпня-вересня — увесь громадський транспорт та маршрутки мають бути обладнані валідаторами.
Повноцінний запуск системи запланований на жовтень 2019 року. Але увесь наступний 2020 рік буде тестовим, і у транспорті можна буде надалі платити за проїзд готівкою.
Електронний квиток у вінницькому транспорті впроваджують за кошти Європейського банку реконструкції та розвитку — 5,5 мільйона євро та один мільйон євро з бюджету Вінницької міської ОТГ.
Центр обслуговування КП «Вінницякартсервіс» знаходиться на Соборній, 36 (колишнє приміщення Нацбанку).
Графік роботи: понеділок-п’ятниця, з 9:00 до 17:00, без перерви.
Телефон: 0-800-330-155
Сайт: http://et.vn.ua
Читайте також:
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер