Про будівництво мосту через залізничні колії, який з’єднає вулиці Янгеля та Ватутіна говорять щонайменше два роки. Ще в жовтні 2018-го в мерії поділилися намірами побудувати підвісний міст, довжина якого складатиме 550 метрів.
Згодом архітектори склали проект детального плану, на якому зазначили, що міст матиме довжину вже 627 метрів. А якщо рахувати з дорогою від Янгеля до Ватутіна — це 1126 метрів. Сам міст матиме чотири смуги руху для транспорту, а на одному з тротуарів — буде й велодоріжка.
Оскільки проектний план займає територію ділянок та будівель, які не у комунальній власності, то міська влада планує їх вилучити / викупити. Декілька будівель пропонують знести, бо вони знаходяться на місці, де проектується шляхопровід. Такі наміри погодили минулої весни на громадських слуханнях: 43 учасники слухань були «За», один — проти.
Через рік, 26 березня, міськвиконком ухвалив рішення, за яким продовжується підготовка до будівництва мосту на Тяжилів. У тексті розписані завдання кільком департаментам, які вони мають виконати для проектування та побудови переправи. Але цей план дій мають погодити ще й депутати, на сесії міської ради.
Так, департамент капітального будівництва:
Департамент земельних ресурсів повинен:
Департамент комунального майна:
має визначити терміни виконання всіх доручень та обсяг коштів на всі види робіт, які необхідні для проектування / будівництва шляхопроводу від Янгеля до Ватутіна.
Департамент правової політики та якості
повинен займатися підготовкою документів для позову в суд на тих власників та користувачів, які будуть відмовлятися від викупу (вилучення) ділянок та об’єктів нерухомого майна, що підпадають під зону будівництва мосту.
Департамент фінансів міськради
має передбачити видатки, в межах реальних можливостей бюджету,на фінансування заходів, які напрацюють виконавці цього рішення, щоб побудувати шляхопровід на Тяжилів.
Ще до початку пандемії коронавірусу стало відомо, що бюджет міста у 2020 році є найменшим за останні роки та за розрахунками 4,3 мільярди гривень. І міський голова Сергій Моргунов неодноразово зазначав, що для побудови вантового мосту потрібно шукати «фінансовий ресурс», оскільки на це не вистачить власних коштів Вінниці.
Зараз, це будівництво точно не на часі, а точних термінів виконання такого масштабного проекту в мерії не зазначають. Більш того, нині міська влада хоче згорнути програму реконструкції та ремонту об’єктів у Вінниці.
— Через карантин зупиняється економіка. За нашими підрахунками втрати міського бюджету будуть не менше 242 мільйонів гривень тільки за два місяці. Ми будемо вимушені згорнути багато програм капітального будівництва. Найголовніше зараз — забезпечити всім необхідним наші медичні заклади і належну роботу об’єктів критичної інфраструктури, — сказав Моргунов на брифінгу у Вінницькій ОДА.
І ще додав, що у травні скасовується святкування Дня Європи, а гроші (1 мільйон 116 тисяч гривень), які хотіли витрати на організацію свята — передадуть на медичну галузь.
У тексті про мости варто згадати й про багатостраждальний Київський міст. Якщо коротко, його реконструкція почалася у 2017 році, але шляхопровід ще не до кінця відремонтований. Опори і тротуари потрібно покрити захисним матеріалом, що не було зроблено, оскільки міська влада через суд розірвала договір з підрядником робіт.
Зараз департамент капітального будівництва шукає нового підрядника для завершення реконструкції. Однак, вже дві спроби виявилися невдалими: на тендер не подаються учасники, і схоже, що ніхто не хоче ремонтувати Київський міст.
Тому вирішили провести торги вже втретє. Закупівлю оголосили 31 березня, розмір пропозиції не змінився — 13 мільйонів 658 тисяч 700 гривень. Від майбутнього підрядника очікують виконання тих же завдань, що і раніше: зробити поліуретанове покриття тротуарів з обох боків мосту (958 кв.м); виконати захист відремонтованих та підсилених залізобетонних конструкцій під мостом (9800 кв.м), облаштувати нові сходи з мосту до пляжів біля річки (53 м); змонтувати перила і колесовідбій (800 м); замінити 10 ліхтарів; укріпити конуси шляхопроводу під мостом.
За планом, визначити підрядника мають 21 квітня. Нині очікують на подання пропозицій від претендентів. Посилання на тендер.
На місці м’ясокомбінату, нагадаємо, «Епіцентр» отримав дозвіл на проектування нового гіпермаркету
Читайте також:
Торговий центр, який будують біля Західного автовокзалу, став об’єктом розслідування поліції
Комплекс з басейном і офісами хочуть збудувати біля Центрального парку
Нові дороги, ТЦ і парковки. Ухвалили план перебудови району М’ясокомбінату
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер
Николай Галандзовский
Александр Ящук
Сергей Фокин
Елена