У громадському транспорті встановлюють електронні лічильники. Прилади, які розробила вінницька фірма Gemicle рахуватимуть пасажирів, які заходять у транспорт. Непомітні «коробки» з електронним начинням, що мають назву «Інтрансо», поставили над кожними дверима шести одиниць транспорту: у двох тролейбусах, автобусах та трамваях.
«Наші алгоритми розпізнають, як люди заходять та виходять у транспорт. І ми можемо надавати інформацію по кожній зупинці — скільки людей зайшло, вийшло; відстежувати, де знаходиться транспорт, які були затримки на маршруті тощо», — розказує керівник компанії Gemicle Марат Хазін в сюжеті телеканалу «ВІТА».
Водночас подібний функціонал — відстежування кожної одиниці транспорту, підрахунок пасажирів, слідкування за інтервалами — має й електронний квиток, який складається з валідаторів та бортового комп’ютера у водія. Для чого ж тоді «Вінницькій транспортній компанії» ще одна розумна система на борту?
— Валідатори фіксують пасажирів, які розрахувалися за проїзд. А ця система з лічильником — рахує кількість пасажирів, які зайшли у транспорт, — пояснив журналісту «20 хвилин» гендиректор транспортної компанії Михайло Луценко. — Розумієте, люди, які не платять за проїзд, нікуди не ділися з громадського транспорту. Але якщо ми матимемо дані про кількість пасажирів та дані про кількість оплат на кожному борту, то зможемо отримати різницю. І, відповідно зможемо реагувати: на маршрути, де найбільше так званих «зайців» будемо направляти більше контролерів.
Крім того, Луценко розказав, що лічильник «зайців» транспортники ще тестують, щоб побачити реальну похибку пристрою. На перспективу встановлювати більше приладів «Інтрансо» поки не планують.
До цього журналіст спілкувався з Марахом Хазіним, який очолює вінницьку компанію Gemicle. Система з електронним лічильником, яку розробляє ця компанія, має ще й відеонагляд, бортовий комп’ютер для водія та онлайн-диспетчера, який надає рекомендації по зміні транспортного потоку.
Раніше фахівці змонтували систему підрахунку пасажирів Intranso в електробусі SkyWell. Водночас «Інтрансо» змонтовані у транспорті Львова і Маріуполя, система діє і за кордоном. Загалом, близько 1000 автобусів працює з лічильниками від вінницької IT-фірми. Також Хазін розповідав журналісту про свої враження від роботи вінницького е-квитка.
У вінницьких маршрутках, нагадаємо, ставлять валідатори. Чи залишиться готівка?
Читайте також:
«Зняло 17 разів за проїзд о п'ятій ранку»: вінничани знову скаржаться на роботу валідаторів
Як Окружний суд відмовився скасувати е-квиток у Вінниці. Опублікували повне рішення
З 1 вересня пільговики мають фіксувати проїзд через валідатори. А як діятимуть проїзні?
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 14 від 2 квітня 2025
Читати номер
Читач48
Bohdan Kotlovskyj
Жанна Гайдай
Daily