У Вінниці в маршрутках ставлять валідатори. Готівка залишиться?

- У вінницьких маршрутках відновили монтаж валідаторів. Фахівці з Чехії напрацювали схему розташування пристроїв, аби ті не закривали огляд водіям.
- За планами «Картсервісу» перед масовим запуском валідатори увімкнуть на одному з маршрутів тестовому режимі.
- А чи буде «ходити» готівка паралельно з е-квитком?
У «Вінницякартсервіс», яке курує впровадження е-квитка у транспорті, розповіли, що з 19 жовтня відновили монтаж валідаторів у маршрутках. Очільниця комунального підприємства Катерина Бабіна каже, що запланували ставити прилади у кількох одиницях транспорту щодня та попередньо визначилися, що мають завершити монтаж системи у всіх вінницьких маршрутних таксі до кінця 2020 року.
— Зараз монтуємо систему в «Мерседесах». Водії мали претензію, що бортові комп’ютери закривають огляд, тож підрядник з Чехії, компанія «Мікроелектроніка» напрацювала декілька пропозицій, щоб цю проблему усунути, — говорить Бабіна.

Далі, як кажуть в Картсервісі, схему установки приладів оплати погодять з перевізниками та складуть графік монтажу: за ним працюватимуть дві групи фахівців — одна група техніків монтуватиме валідатори у «Спринтерах», інша група — у «Богданах».
Хоча частина з 265 машин вже мають пристрої, запускати їх будуть «комплексно»: коли більшість транспорту буде під’єднана до системи електронного квитка.
— І перед масовим запуском, як і у випадку з «Вінницькою транспортною компанією», ми проведемо тестування: на одному з маршрутів почнуть працювати валідатори, щоб побачити, де та які є помилки у їхній роботі, — говорить керівниця «Вінницякартсервіс» Катерина Бабіна.
Перш ніж запускати валідатори в муніципальному транспорті, нагадаємо, їх роботу тестували в трамваях №5.
Готівка буде, а QR та SMS — не планується
За словами Бабіної, після завершення монтажу і тестування перехід з готівки на електронний квиток відбудеться швидко.
— Вінничани вже розуміють як користуватися валідаторами. Відмінностей, якщо порівнювати з муніципальним транспортом, тут не буде. Пристрої у маршрутках так само прийматимуть оплату з «Карток вінничанина», банківських карток та смартфонів з NFC-чіпом, — каже чиновниця та додає, що скарг на вінницький е-квиток від приватних перевізників не отримували.
— Єдина претензія — це бортовий комп'ютер, який перешкоджав огляд водіям «Спринтерів», але й це питання ми спільними зусиллями владнаємо, — говорить Катерина Бабіна.
А от голова асоціації перевізників ГО «Маршрут» Олександр Гота каже, що поки важко висловити думку щодо електронного квитка.
— Багато питань лишаються без відповідей. Зокрема, скільки коштуватиме обслуговування валідаторів від Картсервісу, як швидко вони будуть перераховувати кошти на рахунки перевізників тощо. Будемо оцінювати користь від валідаторів, коли ця система почне працювати. Звісно, з готівкою краще працювати, бо люди до неї звикли, — говорить Гота.
За його словами, готівка у маршрутках продовжить «ходити» наряду з е-квитком. Проте наскільки тривалим буде цей процес і коли припинять водії брати гроші за проїзд — зараз сказати неможливо, бо ще не запустили валідатори.
Катерина Бабіна додає, що альтернативні методи сплати проїзду, на кшталт QR-кодів, SMS-оплати, можливо запустити за ініціативи перевізників, які є власниками машин.
Видали на руки понад 210 тисяч «Карток вінничанина»
Вінничани активно користуються валідаторами. Якщо в лютому 2020-го у Картсервісі реєстрували 1000-1200 оплат на добу, то у жовтні маємо 132-135 тисяч валідацій у громадському транспорті на день.
Як розказує керівниця «Вінницякартсервісу» Катерина Бабіна на руках у вінничан вже понад 210 тисяч карток.
— Черг біля офісу на Соборній, 36 на отримання карт вже немає. Наприклад, за минулий тиждень ми видали всього 340 карт, тоді як раніше видавали по 500-600 карток щодня. Тому зараз більше уваги приділяємо тим приміським селам, які приєднаються до Вінницької міської ОТГ після місцевих виборів: їхні жителі отримають муніципальні картки. Пільговики з інших міст та сіл, які не мають карток вінничанина, продовжують їздити за своїми посвідченнями, — розказує Бабіна.
Комунальне підприємство «Вінницякартсервіс» у 2015 році отримало позику від Європейського банку реконструкції та розвитку на 8 мільйонів євро. У 2018-му після проведення міжнародного тендеру ціна знизилася до 5 мільйонів 531 тисяча 866 євро. Підряд отримала чеська компанія «Мікроелектроніка». Вони мають поставити у транспорт понад 2000 валідаторів, 635 бортових консолей, GPS-навігацію, 50 онлайн-табло на зупинках з актуальним графіком руху.
У березні 2020 року, нагадаємо, стало відомо, що чехи виконали робіт на 2,9 мільйона євро.
Задоволені роботою валідаторів?
Читайте також:
Як Окружний суд відмовився скасувати е-квиток у Вінниці. Опублікували повне рішення
Тролейбус №7 вже їздить до «Вінниччини-Авто». Маршрут продовжили
У Вінниці погодили установку ще 44 онлайн-табло. Де будуть розумні зупинки?
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
-
ЮрийЛучше бы запретили маршрутки. Это издевательство над людьми. Как в маршрутке проехать матери с коляской или инвалиду? А в период эпидемии - это вообще оружие массового поражения! Маршрутки всегда забиваются под завязку и все без масок! Ездить чаще, но брать меньше пассажиров им видишь ли не выгодно. Маршрутчикам на все насрать, только бабло платите.
-
Наталья ГорошкоА штрафы берут наличкой. Кто там писал о "распространении страшного вируса"?!Сергей Лебедь reply Наталья ГорошкоМожна і карточкою оплатит
-
Любов КовальчукЦе дибилізм!! Як люди які приїжджають з різних сіл, і вперше це почують, як їм оплатити? Чи зразу штрафи хапати як у тролейбусах чи трамваях. А потім собі в карман!!! Жах.Daily reply Любов Ковальчукв битуби джеверли ваши люди з сёл сотни тысяч грн знали как запхати а тут прям дибилизм.
-
Рембокак можно в этом корыте с га-м ездить?