На місці падіння літака-винищувача продовжує працювати спеціально сформована група розслідувачів. Військовим офіцерам і прокурорам допомагають поліцейські та надзвичайники. З останніх повідомлень Командування Повітряних сил України знаємо, що спеціалісти знайшли чорну скриньку. Доки не дослідять її вміст, говорити про будь-які версії авіакатастрофи вважають передчасним.
Редакції 20minut.ua вдалося дізналася про ймовірні причини падіння Су-27УБ від нашого джерела з Міноборони. Співрозмовник розказав, чому під час виконання навчально-бойового польоту могла статися ця трагедія і з якої причини не катапультувалися льотчики.
— Можу перерахувати з десяток версій, що могло бути, — говорить військовий і називає такі можливі причини падіння літака: — Несприятлива погода чи погана видимість. Відмова двигуна, одного і другого. Залетіли птахи могли в повітрозбірник. Зачепитися за перешкоду могли (дерево, лінію елетропередач), тому що летіли низько, наскільки я розумію.
Несправність літака також була названа джерелом. Але найбільш імовірною причиною авіакатастрофи співрозмовник вважає людський фактор.
— Так, людський фактор — одна з основних причин, коли стаються такі речі, — говорить джерело. — Помилка пілота могла бути. Від цього він ніколи не застрахований, хоча льотчик був одним із найдосвідченіших. Малого того, йому просто могло стати зле. Знепритомнів, наприклад. І таке цілком можливо.
В мережі багато пишуть здогадок на тему, чому не катапультувалися пілоти. Нагадаємо, що у складі екіпажу були американець (імені його досі не оприлюднили) і український полковник Іван Петренко (заступник командира з авіації — начальник авіації повітряного командування «Схід»).
В Мінборони нам також сказали: є інформація про те, що катапульта не розкрилася. Вона одна на двох пілотів у такому типі літака. Але це знову непідтверджена інформація. Співрозмовник пояснив: якби були хоч якісь попередні результати розслідування, то можна було б звузити перелік версій.
— Найближчими днями можуть сказати, чи дійсно на гранично низькій висоті маневрували, чи літак заглух і його відводили. А поки немає ніякої попередньої інформації, офіційних версій не озвучать. Вони, як бачите, можуть бути різні, — додав військовий журналісту.
Нагадаємо, як мешканці села Уланів Хмільницького району, очевидці падіння літака, описали побачене: «Не так високо летів, як для «СУ-шки». Голосно. Десь пропав з поля зору, а потім штопором пішов...».
Виконуючий обв’язки прес-секретаря командувача Повітряних сил України Дмитро Струтинський вже дав пресі коментар про технічну справність літака, який розбився з екіпажем. Заявив: «Літак був справним. Він не раз виконував завдання під час навчань «Чисте небо». Літав майже щодня».
За фактом падіння винищувача Су-27УБ військова прокуратура Центрального регіону почала розслідування. Провадження відкрила за статтею 416 Кримінального кодексу України – «Порушення правил польотів або підготовки до них».
Як раніше інформував 20minut.ua за повідомленням Командування Повітряних Сил України, бaгaтонaціонaльне авіаційне навчання «Чисте небо — 2018» вирішили продовжувати, не зважаючи на трагедію. В ньому беруть участі 8 держaв-членів Північноатлантичного альянсу. Навчання триватиме ще два дні, по 19 жовтня. Територія проведення навчань — Хмельницька (м. Старокостянтинів) тa Вінницька (аеродром Гaвришівкa) області.
Читайте також:
Полковник Петренко відводив винищувач від будинків. Про падіння літака біля Уланова
Біля села Уланів впав військовий літак. Інформація з місця: два пілоти розбилися
У небі над Вінницею літатимуть американські літаки. Коли і чому?
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер
Если машина неисправна, то кто-то ее проверял, допустил к полетам после 30 лет службы, кто-то готовил к полетам.
И такая цепочка виновных потянется, что мама не горюй..
Живые пойдут в отказ, будут бороться за себя.. Валить всё на мертвых... У мёртвых нет адвокатов, только горюющие семьи, которым не до разборок..