135 мільйонів гривень отримав аеропорт «Вінниця». На що їх витратять?

- З держбюджету перерахували перші 135 млн грн на реконструкцію «злітки».
- Підряднику доручили звести будівельний майданчик і поставити бетонний завод.
- Що встигнуть зробити до кінця року? Чому для початку робіт треба домовлятися з військовими? І коли наш аеропорт почне приймати літаки?
Минулої п’ятниці на рахунку в Держказначействі з’явилися гроші на реконструкцію злітно-посадкової смуги вінницького аеропорту. Держава перерахувала 135 з обіцяних 604 мільйонів гривень. Цих коштів вистачить, щоб до кінця року провести підготовчі роботи, про що розказав директор аеропорту «Вінниця» Володимир Ніценко.
Гроші на підготовчі роботи
— Якщо нам погода дозволить, то ми плануємо зробити максимальний комплекс робіт по існуючому покриттю, — каже Ніценко. — А саме пройти етап підготовки до реконструкції злітно-посадкової смуги — демонтаж існуючих плит, фрезерування, викладання вирівнюючого шару бетону тощо. Також будуть виконані роботи по прокладанню підземних комунікацій, лівньовок.
Директор летовища розповів, що підряднику — маріупольській компанії «Шляхове будівництво «Альтком» — поставили завдання мобілізувати ресурси: підвезти техніку, персонал, зробити будівельний майданчик, поставити бетонний завод.

— Паралельно цьому ведуться перемовини з військовими, щоб ми змогли закрити смугу на ремонт, — говорить Володимир Ніценко. — Адже наше летовище використовується військовою авіацією. Це стратегічний об’єкт для всієї держави.
Питаємо чи є «план Б», якщо наступного року припинить фінансування реконструкції «злітки»?
— Держава взяла на себе зобов'язання — профінансувати реконструкцію аеродрому Вінниці. Це все прописано в нормативних документах та програмах. Тому я, сподіваюсь, що підтримка не припиниться і в 2022 році, — каже директор аеропорту. — Якщо роботи вже розпочалися, то їх потрібно завершити до логічного кінця — здати в експлуатацію першу чергу злітно-посадкової смуги та приймати регулярні авіарейси
Одночасно зі «зліткою» — перебудова аеровокзалу
Паралельно реконструкції злітно-посадкової смуги буде і реконструкція аеровокзалу. Пропонований розмір приміщень — 11 тисяч кв.метрів та буде складатись з внутрішньої та міжнародної зони авіасполучення, про що йдеться на сайті розробника проекту «УВТ Груп». Там же представили нове бачення аеровокзалу.
— Міська рада взяла на себе зобов'язання профінансувати ці роботи. У кредит отримали 300 мільйонів гривень. Наразі допрацьовується проектно-кошторисна документація і будемо оголошувати тендер. Бо ідея така — ми здаємо в експлуатацію першу чергу злітно-посадкової смуги і першу чергу реконструйованого аеровокзалу, — розказує Володимир Ніценко.
— У які терміни буде готова злітно-посадкова смуга? І коли аеропорт зможе приймати літаки? — питає журналіст.
— Не хочу казати щось завчасно. Бо, розумієте, нам дали фінансування під кінець будівельного сезону. І наші плани дещо змістились. Наміри підрядника — виконати максимум підготовчих робіт до кінця 2021-го. А з наступного року стати і класти 38 сантиметрів шару бетону, з якого буде складатися злітно-посадкова смуга. Тоді вже можна буде казати, що основний обсяг робіт виконаний і ми от-от почнемо приймати літаки, — підсумував директор аеропорту.
Хронологія «реконструкції» нашого аеропорту
Уперше про реконструкцію летовища в мерії сказали ще в 2017 році. Посадовці підписали меморандум з Міністерством оборони, оскільки у Гавришівці базується штаб військово-повітряних сил ЗСУ. Це мало спростити доступ до 200 млн грн, які держава була готова дати для початку робіт.
Потім тривала підготовка проектно-кошторисної документації. І наступного року в мерії запевнили — реконструкція злітно-посадкової смуги почнеться в 2019-му. Попередньо, роботи оцінили у 1 мільярд гривень.
Такий масштабний проект планують виконати, щоб надалі виконувати більше рейсів та на перспективу, залучити до виконання рейсів у Вінницю міжнародні компанії-лоукостери.
Виконавцем реконструкції «злітки» обрали маріупольську компанію «Шляхове будівництво «Альтком», яке запропонувало за всі роботи 896 мільйонів 875 тисяч гривень.
Субпідрядник — товариство «Енергосинтез-2006» влаштує все аеродромне обладнання, а також мережі електропостачання, зв’язку та управління на 21% від загальної вартості підряду. Договір підписаний ще 22 листопада 2019 року.
Однак замість того, щоб перерахувати кошти з держбюджету, влітку 2020-го уряд задумав викреслити вінницький аеропорт з державної програми підтримки летовищ. Після розголосу від такого плану урядовці відмовилися, але й забрали всі видатки, заплановані на реконструкцію аеропорту «Вінниця».
Наприкінці 2020-го стало відомо, що у Держбюджеті-2021 призначено 604 млн грн для реконструкції нашого летовища. Кошти пообіцяли виплатити у квітні цього року, чого так і не сталося.

Через підготовку до реконструкції, нагадаємо, Вінниця втратила всі регулярні рейси, які раніше виконувалися з нашого летовища.
Читайте також:
Аеропорт «Вінниця» прийматиме по два борти одночасно. Куди б хотіли полетіти?
З вінницького аеропорту планують запускати нові рейси в чотири європейських країни
Чи вистачить 600 мільйонів гривень на оновлення аеропорту «Вінниця»
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
Сергій Поліщук