Голова ОДА Сергій Борзов має велику надію, що інфраструктура вінницького летовища скоро зміниться.
За словами Сергія Борзова, головна проблема: недостатня несуча спроможність покриттів злітно-посадкової смуги – обмеження лише до 14 злітно-посадкових операцій на тиждень літаків класу Боїнг737-800 та Єірбас-320, а також застаріле аеродромне обладнання за характеристиками вже не відповідає сучасним вимогам міжнародних авіакомпаній. Тому вкрай необхідною є реконструкція аеродрому із заміною всього обладнання.
«Але без державного фінансування такий проєкт не реалізувати. Адже аеродром є власністю Міноборони і, відповідно, використовується спільно з комунальним аеропортом для потреб цивільної авіації та підтримання обороноздатності країни. Зокрема, це спільні програми Україна-НАТО. Проєкт реконструкції аеродрому повністю підтримується і зі сторони Міноборони. Як відомо, Вінниця – повітряна столиця України, тут знаходиться штаб Повітряних Сил», — наголосив голова ОДА.
Наприкінці минулого року Верховна Рада за поданням Мінінфраструктури/Укрінфрапроекту прийняла державний бюджет, де передбачено 1 млрд грн для аеропортів Вінниця, Херсон та Рівне з джерелом фінансування – Спецфонд. Кабмін за поданням Мінінфраструктури/Укрінфрапроекту прийняв зміни до постанови КМУ №126 від 24.02.2016 року – про бюджетне фінансування двох черг проєкту реконструкції аеродрому у Вінниці в обсязі 1,577 млрд грн на 2021-2023 роки, в тому числі 604,27 млн грн на 2021 рік.
Сергій Борзов повідомив, що у першому кварталі 2021 року очікується затвердження в КМУ розподілу коштів за поданням Мінінфраструктури/Укрінфрапроекту та потенційний початок фінансування проєктів у квітні-травні 2021 року.
Мер Вінниці Сергій Моргунов, нагадаємо, зазначив, що окрім державного фінансування на реконструкцію злітно-посадкової смуги аеропорту, місто також має самостійно профінансувати реконструкцію приміщення аеровокзалу. Зокрема для збільшення пропускної спроможності аеропорту до 400 пасажирів за годину.
Володимир Зеленський на пресконференції 29 вересня у Вінниці запевнив, що реконструкція аеропорту «Вінниця» відбудеться за його каденції:
«А ось чому, наприклад, люди, які виросли у вас, які стали великими політиками, які з Вінниці, і чому вони до цього моменту не будували аеропорт “Вінниця”, то треба запитати: «Чому немає аеропорту?»
Аеропорт «Вінниця» має унікальне розташування: зона обслуговування — понад 6 млн людей — 10 областей України та північні райони Молдови.
Варто також зазначити, що є практичний досвід польотів молдован із Вінниці на регулярних рейсах. Підтверджено здатність вінницького аеропорту надавати безпечні та якісні послуги за міжнародними стандартами, завдяки чому на 2021 рік було заплановано відновлення рейсів з Тель-Авівом на регулярній основі від МАУ та традиційної щорічної чартерної програми на Рош-Ха-Шана для паломників до Умані, а також низки нових регулярних маршрутів від провідного Європейського лоу-косту.
«Нині аеропорт «Вінниця» працює у штатному режимі – стовідсоткова готовність. Так, пандемія змінила режим роботи – не виконуються регулярні та чартерні рейси, які відправляють пасажирів на відпочинок, як у попередні роки. Але виконуються тренувальні польоти. Наприклад, сьогодні приймали рейс з Білої Церкви – літак здійснив посадку у Вінниці, а далі – на Київ. Санітарні рейси теж є, як і будь-які, що не підлягають під категорію «регулярні і програмні чартерні». Днями у Вінницю санітарний рейс був з Німеччини», — підкреслив Сергій Борзов.
Штат аеропорту — 70 працівників. Порівняно з іншими, вінницький має мінімальну кількість людей, але свою роботу вони виконують у повноцінному об’ємі.
До речі, останній офіційний рейс, який приймали у нашому аеропорту, — приліт Президента України Володимира Зеленського 29 вересня 2020 року.
Читайте також:
З вінницького аеропорту планують запускати нові рейси в чотири європейських країни
На «зоні» вінничанин продовжував «грабувати» чужі банківські картки
Повідомлення від вчителів: вінницькі школярі повертаються за парти 25 січня
«Хто казав, що карантин, то скучно»: хлопці роздяглись та стрибнули з мосту
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер