Минулої п’ятниці, 13 грудня, у мерії підписали меморандум між аеропортом, Вінницькою міськрадою та Агенцією з питань підтримки державно-приватного партнерства.
Як повідомив на своїй сторінці у фейсбуці міський голова Сергій Моргунов, це зробили, щоб знайти ефективного інвестора для реконструкції будівлі аеропорту.
«Агенція запропонувала Мінекономрозвитку включити вінницький аеропорт до переліку пріоритетних пропозицій у рамках державно-приватного партнерства, — пише Моргунов. — Окрім того, Агенція тісно співпрацює з консультантами Міжнародної фінансової корпорації IFC. Буде створена робоча група з представників профільних служб та аеропорту на чолі з заступником міського голови Андрієм Очеретним. І ми готові максимально взаємодіяти, щоб рухатися швидкими кроками у підготовці нашого проекту до реалізації».
У чому буде допомога Агенції розказав у коментарі журналісту директор департаменту економіки та інвестицій Віталій Погосян.
— Змінилося законодавство щодо державно-приватного партнерства і великі інфраструктурні проекти можуть пропонуватися вінницькою міською громадою для концесії. Це шлях, який довгий час використовується в Європі, для будівництва концесійних доріг та інших великих об’єктів.,
Агенція державно-приватного партнерства за власний кошт залучить фахівців. Вони допоможуть розробити документацію, щоб на міжнародному рівні шукати інвесторів, який погодиться зробити реконструкцію аеровокзалу.
З другого боку, хочемо навчитися, щоб потім й інші проекти, що підпадають під рамки державно-приватного партнерства залучати до концесії у місто Вінницю, — каже Погосян.
Концесія — це договір про передачу природних багатств, підприємств, інших господарських об'єктів, що належать державі чи територіальній громаді, в тимчасову експлуатацію іншим державам, іноземним фірмам, приватним особам. Першим об’єктом у Вінниці, який передадуть в концесію, може стати Залізничний вокзал.
На проектування реконструкції аеровокзалу хочуть витратити 4 мільйони 886 тисяч гривень. За ці кошти товариство «УВТ ГРУП» розробить проект, який повністю змінить будівлю аеропорту, починаючи від інженерних комунікацій та систем безпеки та завершуючи розробкою генплану прибудинкової території терміналу. Усе в купі дозволить збільшити пропускну здатність аеропорту до 800 пасажирів на годину.
За даними пошуково-аналітичної системи «.007», підрядник на виконання робіт отримав вже 1,037 мільйона гривень.
Водночас, мер Вінниці Сергій Моргунов розказав у своєму дописі про те, що на аеродромі готуються до реконструкції злітно-посадкової смуги:
«Наразі ми маємо приступити до першого етапу модернізації злітно-посадкової смуги аеродрому коштом державних інвестицій. Це дозволить підвищити якість послуг нашого аеропорту, сприятиме зростанню обсягів авіаперевезень, а це розвиток ділової та туристичної активності в регіоні», — пише Моргунов.
Про реконструкцію злітно-посадкової смуги аеропорту кажуть ще з початку року. Перший етап передбачає заміну покриття злітно-посадкової смуги, руліжну доріжку (РД-3), ремонт освітлення, водовідведення та покриття перону, заміна радіотехнічного забезпечення польотів та багато іншого. На це заклали 962 мільйони гривень.
Більш того, міський голова казав, що роботи мають розпочатися вже у серпні 2019-го.
Втім, через недоліки та дискримінаційні умови у тендерній документації, на що скаржилися учасники закупівлі, тендер змогли завершити тільки у листопаді цього року.
Переможцем обрали товариство «Шляхове будівництво «Альтком», яке запропонувало за всі роботи 896 мільйонів 875 тисяч гривень.
Субпідрядник — товариство «Енергосинтез-2006» влаштує все аеродромне обладнання, а також мережі електропостачання, зв’язку та управління на 21% від загальної вартості підряду.
Договір підписаний ще 22 листопада 2019 року. Але за даними «.007», компанія ще не отримала ані копійки з майже 900 мільйонної суми.
Товариство «Шляхове будівництво «Альтком» діє з 2000 року. Раніше було зареєстровано у Донецьку, але після початку війни на Сході України — перереєструвалося у Маріуполі.
Має понад 350 мільйонів гривень статутного капіталу та виконує роботи за основним видом діяльності «Будівництво доріг і автострад». Підприємство входить до товариства «Фінансово-промислова група «Альтком», якою володіє донецький бізнесмен Олександр Тісленко.
Його компанія активно залучалися до освоєння бюджетних коштів під час підготовки до Євро-2012. Зокрема, саме «Альтком» був генпідрядником будівництва нових терміналів та ремонту злітно-посадкових смуг аеропортів Львова і Донецька.
Видання «Наші Гроші» порахувало, що з 2008 до 2012 року, під час яких готувалися до Євро-2012, «Альтком» отримав підрядів на загальну суму 11 мільярдів гривень. І додає, що такого успіху не могло бути, якби не лояльність до донецького бізнесу міністра інфраструктури Бориса Колеснікова, який був в Уряді Азарова.
Олександр Тісленко (по центру) і Борис Колесніков (справа)
З «Альткомом» пов'язано чимало скандалів, пише «КиевVласть». У 2016 стало відомо, що трасу Київ — Одеса (М-05) протяжністю понад 450 км щороку реконструювала і ремонтувала компанія «Альтком». Тільки у 2015 році на це виділено майже 95,5 млн євро. Однак, стан дороги бажає кращого:
«М-05 — це показова дорога, основний коридор Київ — Одеса, знімаємо покриття — а там болото. Як вони це будували в попередні роки, я не знаю…», — казав колишній очільник «Укравтодору» Славомір Новак.
У 2018 році на компанію ТОВ «Шляхове будівництво Альтком» наклали штрафні санкції в розмірі 10% від вартості контракту (від 10 млн євро). Йдеться про ремонт дороги на ділянці Київ — Біла Церква, яку п'ятий рік поспіль «Альтком» ніяк не може завершити. Під кінець 2017 року цю дорогу віддали туркам з Onur.
Нагадаємо, мерія розірвала через суд договір з генпідрядником реконструкції Київського мосту, товариством «МСУ-2».
Читайте також:
Фото: фейсбук-сторінки Сергія Моргунова, аеропорту «Вінниця», скріншот з сайту altcom.ua, www.skyscrapercity.com
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 18 від 30 квітня 2025
Читати номер