На минулому тижні міській владі стало відомо, що урядовці готують рішення про виключення Вінниці з державної підтримки аеропортів України до 2023 року.
Міський голова Сергій Моргунов заявляв, що це ставить під загрозу майбутню реконструкцію злітно-посадкової смуги, до якої влада міста підготувала все: проект, державна експертиза, тендер, генпідрядник, який готовий був розпочати роботи ще у 2019 році.
За проектом рішення урядовців, яке є в розпорядженні редакції, в програму розвитку аеропортів замість Вінниці мали включити Мукачево. При тому, що там мають робити все «з нуля» — не готовий навіть проект будівництва нового летовища на Закарпатті.
На заклик «зберегти Вінницю в переліку програми розвитку аеропортів» зреагував очільник ОДА Сергій Борзов. У своєму фейсбуку зазначив, що мав розмову з міністром інфраструктури Владиславом Криклієм, з яким «дійшов до розуміння, що реконструкція нашого аеропорту залишається в завданні Державної цільової програми розвитку аеропортів на період до 2023 року».
Отож, на засіданні Кабміну, 19 серпня, схвалили рішення, де аеропорт «Мукачево» все-таки включили в перелік летовищ, які отримають державну підтримку. Аеропорт «Вінниця» — не виключили зі списку. Але повністю позбавили фінансування з держбюджету: у 2019-му мали дати 300 мільйонів, а цьогоріч — ще 400 мільйонів гривень.
Нардеп Олексій Гончаренко від партії «Європейська Солідарність» у своєму телеграм-каналі розмістив допис про рішення, яким уряд збільшив фінансування аеропорту «Одеса» та припинив фінансування реконструкції вінницького аеродрому.
До свого повідомлення додав текст рішення уряду. В ньому можна побачити такі ключові зміни:
На самому засіданні уряду про зміни, що стосуються Вінниці, не говорять взагалі. Прем’єр-міністр України Денис Шмигаль сказав, що це рішення уряду допоможе пришвидшити завершення реконструкції злітної смуги аеропорту «Одеса» і також розпочати процес будівництва аеропорту «Мукачево».
Водночас на Закарпатті є ще один аеропорт — «Ужгород». Щоб відновити його повноцінну та цілодобову роботу, вже у вересні збираються підписати угоду зі Словаччиною.
Як пише Мукачево.net цей аеропорт знаходиться поблизу кордону, а в минулі роки частину санітарно-захисної смуги аеродрому забудували житловими багатоповерхівками. І через це літаки злітають та сідають не через Ужгород, а через небо сусідньої Словацької республіки.
— Кожен регіон повинен мати власний авіаційний транспортний вузол. Це стратегія нашого уряду, — запевнив у кінці своєї промови прем’єр-міністр Денис Шмигаль.
На офіційному сайті Кабміну рішення, яке опублікував Гончаренко, ще немає. Для чого ж тоді Вінниці залишатися в державній програмі підтримки аеропортів, якщо грошей держава все одно не дасть?
— Виключення з цієї програми позбавляє наше летовище не тільки державного фінансування, а й державних гарантій. В нас є план «Б»: розглядаємо варіант взяти кредит в державному банку на реконструкцію злітно-посадкової смуги. Відсоткова ставка буде залежати від гарантії держави, яка б стала «поручителем» та гарантом, що ми виконаємо свої зобов’язання. Наш кредитний рівень дозволяє отримати низьку ставку, але чим більше гарантій — тим вигідніші умови, — пояснив заступник міського голови Вінниці Андрій Очеретний.
На реконструкцію «злітки» мали витратити майже 900 мільйонів гривень. Генпідрядником стала маріупольська компанія «Шляхове будівництво «Альтком». До Євро-2012 вона будувала / оновлювала летовища міст Києва, Львова та Донецька.
Для реконструкції терміналу аеропорту, нагадаємо, хочуть залучити інвестора
Як вважаєте, чи потрібно ремонтувати злітну смугу та будівлю аеропорту «Вінниця»?
Читайте також:
Замкова гора, музей алмазів та парк Кумбари. Як з Вінниці будуть робити туристичне місто
«Південний Буг» хочуть переробити у багатофункціональний центр. Що в ньому буде?
Нічого не лишилося від м’ясокомбінату. Як зараз виглядає новий «Епіцентр» у Вінниці
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 18 від 30 квітня 2025
Читати номер
Пипл хочет знать не только про Винницкий порт, но и про Одесский порт, если шо то Винницкие перцы там главные на корабле.
http://w-n.com.ua/archives/9521