На минулому тижні міській владі стало відомо, що урядовці готують рішення про виключення Вінниці з державної підтримки аеропортів України до 2023 року.
— Шановні вінничани, хочу вас повідомити, що Вінницю збираються позбавити сучасного аеропорту. Міністерство інфраструктури на найближче засідання Уряду готує проект рішення, де мають виключити наш аеропорт з переліку об’єктів, на які передбачено державне фінансування за цільовою програмою розвитку аеропортів до 2023 року, — говорив на брифінгу, 14 серпня, міський голова Сергій Моргунов.
За цією програмою міжнародний аеропорт «Вінниця» мав отримати понад 1 мільярд гривень на реконструкцію «злітки». Але намір видати такі кошти державна влада хоче скасувати. І за нашою інформацією, замість Вінниці в програму підтримки аеропортів поставлять Мукачево. Відповідний проект рішення є в розпорядженні редакції.
Проте, за словами голови Вінницької ОДА Сергія Борзова, наш аеропорт все ж залишається пріоритетним для державної влади України.
«Мав розмову з міністром інфраструктури України Владиславом Криклієм. Говорили про вінницький аеропорт — збереження проекту його реконструкції серед заходів програми розвитку аеропортів. Питання стратегічне: на летовищі базуються військові бригади авіації Командування Повітряних сил ЗСУ, злітна смуга використовується й під комерційні рейси КП «Аеропорту Вінниця». Після розмови із міністром дійшли до розуміння, що реконструкція аеропорту «Вінниця» залишається в завданні Державної цільової програми розвитку аеропортів на період до 2023 року», — написав у своєму фейсбуку, 17 серпня, голова ОДА Борзов.
Для чого витрачати сотні мільйонів на злітно-посадкову смугу регіонального аеропорту? Що від цього отримають вінничани? Та чи розмірковує влада про план «Б»? Про це поговорили з заступником міського голови Андрієм Очеретним.
Андрій Очеретний з листопада 2019-го став заступником міського голови Вінниці, який замінив на цій посаді Владислава Скальського.
Під його підпорядкування став напрямок розвитку бізнесу, інвестицій та соціально-економічного розвитку Вінницької міської ОТГ. І, зокрема, питання щодо реконструкції злітно-посадкової смуги вінницького аеропорту, над яким працюють вже більше двох років.
За словами Очеретного, вінницька «злітка» потребує оновлення для того, щоб приймати великі за пасажиромісткістю літаки, що в перспективі стане однією з переваг нашого аеропорту для відомих компаній-лоукостерів.
— Ті, хто літав, то знають, що існує певний дискомфорт посадки-зліту з бетонних плит, з яких складається наша смуга, — говорить Андрій Очеретний. — Головна мета — оновити «злітку», щоб наше летовище змогло приймати літаки такого типу як Boing-737 — 800 та Airbus 320. Їх ми й зараз можемо приймати, але це «на межі» можливостей злітно-посадкової смуги. Міська влада проводить перемовини з відомими лоукостерами, але вони також висувають ряд вимог.
Вінницький аеропорт показував гарні темпи зростання пасажиропотоку: кілька разів на тиждень виконували регулярні рейси до Варшави та Тель-Авіву. Був внутрішній рейс на Київ. У 2017 році у Вінниці прийняли 52 тисячі пасажирів, у 2018-му — 63 тисячі пасажирів. Торік сталося скорочення трафіку до 40 тисяч пасажирів, оскільки з літа аеропорт припинив приймати рейси та готувався до початку реконструкції.
Питаємо, а наскільки злітно-посадкова смуга готова до початку реконструкції?
— Рівень готовності в нас найвищий, серед всіх інших українських аеропортів, — каже Андрій Очеретний. — Повністю розроблена проектно-кошторисна документація, яка пройшла державну експертизу, на що ми витратили не менше 10 мільйонів гривень з міського бюджету. Був проведений міжнародний тендер, на якому перемогла українська компанія «Шляхове будівництво «Альтком», що запропонувала за роботи 896 мільйонів гривень. А це на понад 100 мільйонів менше, ніж та фінансова підтримка від держави, яка була прописана в цільовій програмі підтримки аеропортів-2023 (1 мільярд 13 мільйонів - авт.).
За словами заступника міського голови, підрядник має чималий досвід у будівництві, реконструкції аеропортів, оскільки проводив подібні роботи з летовищами Борисполя, Львова та Донецька.
— Більш того, «Альтком» вніс гарантійний внесок, що зобов'язується приступити до робіт у Вінниці: а це 22 мільйони гривень, які до сьогодні залишаються на рахунку нашого аеропорту, — каже Очеретний. — Щодо готовності до початку робіт, то вінницький аеропорт був готовий до цього ще у 2019 році. Могли б закупити частину матеріалів, розпочати підготовчі роботи, підвезти техніку, щоб пришвидшити темп робіт. Але зараз в нас відбулося зміщення на дев'ять місяців.
Таке тимчасове зупинення робіт було викликане тим, що 300 мільйонів гривень, які на реконструкцію «злітки» запланував уряд Володимира Гройсмана, скасував уряд Олексія Гончарука. За словами секретаря міської ради Павла Яблонського, за 2019 та 2020 роки вінницький аеропорт не отримав обіцяних державою 700 мільйонів гривень.
— Міський голова Сергій Моргунов дав доручення переглянути по аеропорту можливості, знайти інші варіанти, можливо, більш бюджетні для того, щоб ми у 2021 році повернулися до теми реконструкції аеропорту, — говорив Яблонський ще в березні 2020 року.
Для чого ж тоді Вінниці залишатися в державній програмі підтримки аеропортів, якщо грошей держава все одно не дасть?
— Виключення з цієї програми позбавляє наше летовище не тільки державного фінансування, а й державних гарантій. В нас є план «Б»: розглядаємо варіант взяти кредит в державному банку на реконструкцію злітно-посадкової смуги. Відсоткова ставка буде залежати від гарантії держави, яка б стала «поручителем» та гарантом, що ми виконаємо свої зобов’язання. Наш кредитний рівень дозволяє отримати низьку ставку, але чим більше гарантій — тим вигідніші умови, — пояснив Очеретний.
Для реконструкції терміналу аеропорту, нагадаємо, хочуть залучити інвестора
Як вважаєте, чи потрібно ремонтувати злітну смугу та будівлю аеропорту «Вінниця»?
Читайте також:
День міста-2020 відзначатимуть три дні. Як це робитимуть в «епоху» коронавірусу?
Частина Київського мосту перекрита для пішоходів. Триває ремонт
Замкова гора, музей алмазів та парк Кумбари. Як з Вінниці будуть робити туристичне місто
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 48 від 27 листопада 2024
Читати номер
Svyatoslav Usatyuk
Віталій Мельник
А ви далі продовжуйте, уважно, слухати ЗЕленого очільника області.
Який буде вам розповідати, що аеропорт в пріоритеті у них.
Анонім
Пане авторе, Валерій Чудновський, хочеться дізнатись вашу думку.
Чому коли читач отримує від Вас інформацію про "чудові" НАШ комунальні підприємства ми не бачимо їх фінансової звітності?
https://www.vmr.gov.ua/MunicipalEnreprise/ContentLibrary/50e6e473-0e6f-4a6c-90f3-e21eeba3372c/8/Звіт%20за%209%20місяців%202019.pdf
2,3 млн грн збитку за 9 місяців 2019 року...
Пан Валерій , можливо у 2020 році прибутки, концертна діяльність?
Декларацію пана Мазурка не цікаво показати читачу.
Чому коли ми бачимо комунальне підприємство - звітність збиток? а ЗП керівника "мечта"?
"Закатати у полосу" купу грошей....... Це зробить підприємство прибутковим?
До нас почнуть прилітати люди з Європи? Цей проєкт створить сотні тисяч робочих місць?
Та ні ... Усе закінчиться піаром нашої влади та пана Моргунова , а наші діти будуть платити по кредитам.
Аноним reply Анонім
Анонім reply Аноним
Я звертався до автора якщо плескати у долоні то поясняти це на цифрах. Нагадую Вам про пафос влади та пана Чудновького про 200 рейсів у різні куточки світу....
Аноним reply Анонім