Десять електробусів куплять для Вінниці у 2022 році. Дізналися про ціну та особливості транспорту

Десять електробусів куплять для Вінниці у 2022 році. Дізналися про ціну та особливості транспорту
У місті їздить один електроавтобус. Це китайський SkyWell, який купили в лізинг / Фото з архіву «20хвилин»
  • Міська влада планує позичити в банку 70 мільйонів гривень. Кредит витратять на закупівлю десяти електроавтобусів та зарядних станцій до них.
  • На новий вінницький транспорт має «скинутися» і держава. Її внесок вдвічі більший від тієї суми, яку заплатить місто.
  • Розповідаємо про умови угоди, якими будуть нові електробуси та який ще громадський транспорт поїде вулицями Вінниці у цьому році.

Позику на електробуси планують брати в «Укргазбанку». Вінницька мерія підготувала умови, і планує використовувати кредит по частинах: куплять спочатку три електроавтобуси, які хочуть зробити заставою для банку.

При цьому більшу частину від 212 млн грн, — а саме така очікувана ціна десяти електробусів — має профінансувати саме Держбюджет. Та й то, це мають бути кошти не українських платників податків, а іспанські інвестиції.

Про гроші досить. Тепер про характеристики — один електробус зможе перевозити максимум 75 пасажирів, є придатним для користування людьми з інвалідністю, та має кондиціонер в салоні. Постачальник дає два роки гарантії на цю машину.

Відео дня

Але давайте по черзі, — під які умови влада хоче взяти кредит, за який потім розраховуватися вінницьким платникам податків?

Позика на п’ять років

Виконком міськради 13 січня затвердив проект кредитної угоди на закупівлю нового транспорту.

За цим документом «Вінницькій транспортній компанії» хочуть дозволити взяти кредит в «Укргазбанку» на суму 70 млн грн. За ці кошти планують закупити десять електроавтобусів, три пантографних станції швидкої зарядки (300 кВт) та п’ять пристроїв повільної зарядки (40-50 кВт).

Умови позики зараз такі:

  • процентна ставка — 10,5% річних;
  • термін кредитування — п’ять років;
  • комісія за управління кредитними коштами в частині обслуговування позичкового рахунку — 0,5% від загального ліміту кредитної лінії щомісячно, протягом першого року кредитування;
  • повертати основну суму боргу планують щомісячно, починаючи з жовтня 2022 року.

Кредит отримають по частинах — перший транш має складати 30% від позики або 21 млн грн. Для цього банку передадуть в заставу три тролейбуси «VinLine» — кожен з них коштує 8,5 млн грн.

Скріншот з рішення виконкому, джерело: 2021.vmr.gov.ua

А потім виконком міськради може передати у заставу банку три електроавтобуси та дві зарядних станції, що будуть придбані за кредитні кошти.

Умови кредитного договору має затвердити своїм рішенням Вінницька міська рада на найближчій сесії, що відбудеться 28 січня.

Хто ще «скинеться» на електробуси

Утім, не дочекавшись дозволу від депутатів міськради, «Вінницька транспортна компанія» вже оголосила тендер на закупівлю десяти електроавтобусів, трьох зарядок прискореного типу («швидка зарядка») та п’ять зарядок тривалого циклу («повільна зарядка»). 

Оголошення про закупівлю опублікували у вересні 2021 року. Початок торгів призначили на березень 2022-го.

Очікувана сума закупівлі — 212 мільйонів 659 тисяч 214 гривень. При цьому пам’ятаємо, що міська влада планує брати у кредит на електробуси тільки 70 млн грн. Отож, хто заплатить більшу частину (близько 70% суми) від вартості нового транспорту? Міська влада сподівається на допомогу уряду.

Наприкінці вересня 2021-го «Вінницька транспортна компанія» та Міністерство захисту довкілля підписали договір про співпрацю: з держбюджету профінансують закупівлю семи електробусів, двох станцій швидкої зарядки пантографного типу та чотирьох станцій повільної зарядки.

— Пайова участь громади — 3 електробуси та по одній зарядній станції кожного типу, — говорив міський голова Сергій Моргунов.

Характеристики нового транспорту

З тендеру дізнались технічні параметри електробусів. «Вінницька транспортна компанія» хоче отримати нові машини, вироблені у 2022 році та такі, що підлягають першій реєстрації.

Це має бути низькополий транспорт, довжиною 12 метрів і шириною 2,55 метра. Загалом салон електробусу повинен вміщувати не менше 75 пасажирів, з яких 28 — на сидячих місцях (включаючи місце водія). Кількість дверей — три.

В салоні повинна бути обладнана система вентиляції та опалення. А ще інформаційна система: табло + динаміки. Мають бути підключені три валідатори та бортова консоль у водія.

У лютому 2021-го на сесії міськради говорили, що для Вінниці планують придбати десять Solaris. Однак в документації до тендеру немає зауважень, що "купують машини тільки від польського виробника" / Фото ілюстративне, джерело: lardimarket.com

Кузов електробусу має бути виготовлений з нержавіючої сталі чи зі сталі, обробленої антикорозійним покриттям. Колір кузову — зелений з екорекламою. Таким чином, нові електробуси за дизайном нагадуватимуть китайський SkyWell, який Вінниця придбала у лізинг.

Тип двигуна — асинхронний або синхронний центральний не менше 1 х 200 кВт,  або 2 х 60 кВт (в піку 2 х 125 кВт), інтегрований з портальним мостом ZF, або еквівалент. Сумарна ємність батарей — 210 кВт-год.

Гарантійний строк експлуатації електробусів — 24 місяці без обмеження пробігу. Термін експлуатації кузова — не менше 15 років, термін експлуатації батарей — не менше 7 років.

Внесок держави за екобуси заплатить уряд Іспанії

Наміри держави щодо купівлі електробусів для Вінниці підтвердила у жовтні 2021-го заступниця міністра захисту довкілля Ірина Ставчук. Очікується, що гроші на електробуси дасть Іспанія.

— У 2021 році на засіданнях Наглядового комітету між Міністерством захисту довкілля  України та Міністерством екологічних перетворень Іспанії погоджені чотири проекти цільових екологічних (зелених) інвестицій. Це заміна 45 старих автобусів на сучасні електробуси у Вінниці, Києві, Запоріжжі та Ужгороді. Вартість проекту становить майже 890 мільйонів гривень, — зазначила Ставчук.

До слова, це вже не перша транспортна співпраця уряду та міста. Раніше держава допомогла придбати Вінниці 40 тролейбусів і 30 великогабаритних автобусів «Богдан» / Фото: myvin.com.ua

Чиновниця підсумувала: іспанські інвестиції будуть здійснені в рамках Кіотського протоколу. Цей документ підписали 191 країна ООН в 1997 році. Мета — на наступні десятиліття потрібно скоротити або стабілізувати викиди парникових газів у атмосферу на рівні 1990 року.

Екс-голова держекоінспекції Андрій Мальований говорив, що у 2019 році у порівнянні з 2017 роком Україна скоротила викиди парникових газів з 203 до 196 мільйонів тонн. У 1990 році цей показник складав аж 783 мільйони тонн.

«На жаль, така динаміка спричинена не модернізацією, а падінням промислового виробництва. Тепер у нашій країні продукують менше парникових газів на душу населення, ніж в середньому по ЄС», — писав Мальований у колонці для УП

Дія Кіотського протоколу закінчилася у 2020 році. На його заміну стала Паризька кліматична угода, яка ставить за мету утримати потепління на рівні, значно нижчому за 2⁰С.

Оновлення громадського транспорту. План на 2022 рік

Крім закупівлі десяти електроавтобусів з зарядками, вінницька влада запланувала протягом року зробити сім тролейбусів VinLine: два з них зможуть проїхати до 20 км без підключення до контактної мережі; ще п’ять тролейбусів складуть без батарей автономного ходу.

До того ж очікується, що саме цього року до Вінниці привезуть чергову партію вживаних трамваїв з Цюриха. Швейцарська сторона готова передати 35 вагонів типу Tram 2000. Вік цих трамваїв — 40-50 років, але вони регулярно проходили капітальний ремонт за швейцарськими стандартами.

Tram 2000 у депо компанії VBZ (Цюрих) / Фото: fb.com/SAMorgunov

Тридцять п’ять трамваїв дістануться нам майже «за безцінь». При загальному бюджеті проекту у 3,55 млн швейцарських франків (110 млн грн), Вінниця заплатить тільки 300 тисяч франків, що у перерахунку на національну валюту складає 9,3 млн грн. 

Також швейцарці нададуть запчастини та навчать персонал трамвайного депо, як працювати з вагонами. Про це докладно у матеріалі: Вінниці можуть передати 70 трамваїв зі швейцарського Цюриха. Що це будуть за вагони?

Минулого року, нагадаємо, мерія Вінниці придбала десять турецьких автобусів Otokar.

 

Читайте також:

Проїзд пільговиків у Вінниці: як змінили ліміти та чи треба приїжджим платити за транспорт

Знайте свої права! Як діяти, якщо контролери змушують платити штраф за «безквитковий» проїзд

«Без старих трамваїв Цюрих вже не той». Вінничанин розказав, на чому швейцарці їздять зараз

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі

keyboard_arrow_up