Вінниці можуть передати 70 трамваїв зі швейцарського Цюриха. Що це будуть за вагони?

- У місті перебуває делегація зі Швейцарії. З посадовцями міськради обговорять технічні питання угоди про передачу чергової партії трамваїв.
- Так, у 2022 році Вінниця отримає 35 вагонів з Цюриха. Таку ж кількість може отримати після реалізації першої частини угоди.
- Що це будуть за трамваї? В якому стані? Скільки за них заплатять?
До Вінниці знову приїхала делегація зі Швейцарії. Про це передає Вінницька міська рада.
Координаторка проектів Програми співробітництва Посольства Швейцарії в Україні Анна Кузнєцова нагадала, що з трамваїв стартувала співпраця Швейцарії та Вінниці 15 років тому.
— Тоді Вінниця отримала 116 вагонів. Завдяки цьому місто змогло зекономити в еквіваленті один мільйон швейцарських франків. Це в тому числі дозволило Вінниці провести реформу транспорту і замінити частину маршруток на більш зручний транспорт, — каже Анна Кузнєцова. — Сьогодні ми зібрались для того, щоб обговорити наш наступний проект — постачання 30-35 трамваїв. Ми сподіваємось, що це також буде сприяти подальшому вдосконаленню системи громадського транспорту у Вінниці.

У серпні, нагадаємо, швейцарці дали «добро» на те, що у 2022 році наше місто отримає 35 вагонів з Цюриха.
У листопаді, під час відвідин міста, делегація з Цюрихської транспортної компанії (VBZ) сказали про можливість передачі ще 35 вагонів. Рішення про передачу другої партії вагонів Tram2000 буде прийматись після проведення оцінки ефективності реалізації 1-ї частини нової Угоди. Відтак Вінниця може отримати 70 трамваїв типу Tram2000.
Що відомо про «нові» вживані трамваї
Вагони Tram 2000 були виготовлені наприкінці 1980-х років у Швейцарії. Трамвай без низькопідлогової вставки має 21,4 метра довжину, 2,2 метра ширину, 50 сидячих і 54 стоячих місць.
Вагон із «низькою підлогою», який пристосований для перевезення людей на візках, має такі параметри: 28 метрів довжина, 2,2 метра ширина, 68 сидячих та 75 стоячих місць.
В салоні великі вікна, менше хромованих вставок та більше пластикових панелей помаранчевого кольору. Сидіння з м'якою оббивкою. Двері ширші, ніж у «Міражів» та «Карпфенів», які вже їздять по Вінниці. Також в салоні дублюється вказівник маршруту, а на екранах пишуть назву зупинки і час прибуття до неї.
А завдяки м’якій підвісці трамваї мають плавний хід, що робить проїзд для пасажирів більш комфортним.
Скільки заплатимо за вагони
Наприкінці 2020-го вінницька мерія та уряд Швейцарії підписали угоду про передачу трамваїв. Тоді ж говорили, що Вінниця отримає трамваї, яким по 40-50 років, але ця техніка регулярно проходила капітальний ремонт за швейцарськими стандартами.

Меморандумом передбачене надання запчастин, матеріалів, обладнання, консультаційних послуг та допомоги у навчанні персоналу «Вінницької транспортної компанії», аналогічно тому, як це відбувалося під час першої передачі цюрихських трамваїв у 2006-2011 роках.
Загальний бюджет проекту складає 3,55 мільйона швейцарських франків (102 млн грн за нинішнім курсом НБУ - авт.). З цієї суми внесок швейцарської організації SECO — 3,2 млн, компанії VBZ — 50 тисяч, а Вінницької міської ради — 300 тисяч швейцарських франків. Вінницька мерія витратить свій внесок на адаптацію цюрихських трамваїв до українських стандартів, введення їх в експлуатацію та підготовку депо для обслуговування цих вагонів.
Майбутні «вінницькі трамваї» оцінював вінничанин Валерій Старжинський, про що в матеріалі: «Без старих трамваїв Цюрих вже не той». Вінничанин розказав, на чому швейцарці їздять зараз.
Читайте також:
«Скупчення людей на вході та виході»: чи змінили у Вінниці правила проїзду в транспорті
«Маршрутками катайтесь і не скигліть». Чому вінничани незадоволені роботою громадського транспорту?
У Вінниці презентували 10 турецьких автобусів на газу і два нових маршрути
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
-
Іра СверділКрасива ВІННИЦЯ 🇺🇦Новими трамваями🙂🙂🙂Ірина. живу У ВІННИЦІ.
-
Ols Katїздити ними можна буде лише громадянам при наявностi сертифiката про вакцинацiю або свiжого ПЛР-теста