З третього жовтня на площі Гагаріна запустили світлофори. Тоді побачили, що під час червоного сигналу світлофору з боку Соборної в середньому стояло по 20-30 одиниць транспорту. Більшість машин встигали проїхати площу за один цикл. Пішоходи охоче користувалися новими переходами, а рух трамваїв не було ускладнено.
Однак справжній тест системи на придатність відбувся у перший будній день, 5 жовтня. Відео як транспорт проїжджає перехрестя під час ранкової години пік, можна подивитися в цьому матеріалі.
А що водії та пішоходи думають про «нову Гагаріна»?
Микола (47), таксист
— Моргунов сказав, що у пріоритеті спочатку люди, потім велосипедисти й громадський транспорт, і в останню чергу — водії приватних авто. Мене це обурює, бо основна маса містян їздять на машинах.
Щодо нарікань, то не розумію навіщо ці «гумки» вздовж колій поставили? Їх же скоро знесуть, гроші «на вітер». Робота світлофорів з боку другої школи (на в'їзді з Соборної) — бездарна. Це сьогодні понеділок тільки, далі буде гірше й затори починатимуться аж з «Урожаю». Навіщо ставити через кожні сто метрів світлофори та пішохідні переходи — не розумію.
А навіщо потрібні стовпчики? Хіба що дурнів-«мажорів» ловити, які з місцевого ресторану напідпитку виїжджають. Побачите, через місяць-два ці стовпчики всі погнуті будуть стояти.
Віта (19), студентка
— Мені здається, що пішохідні переходи тут потрібні, вважаю, що це правильне рішення. Я навчаюсь у Торгово-економічному інституті й раніше мені доводилося підійматися вгору, переходити по небезпечному переходу, щоб перейти до Універмагу. Тепер же комфортний перехід.
Олександр (42), монтажник, водій
— Вважаю, що затори в години-пік тут будуть постійним явищем. А ці делінеатори стануть причиною масових ДТП. Їх «ловитимуть» колесами постійно. Дай Боже, щоб машина не переверталася від зіткнення з цією конструкцією. Коли буде ожеледиця, то це ж взагалі жах: без мату тут нічого не скажеш. Усі люди, з ким я говорив про нову розв'язку на Гагаріна — всі невдоволені.
Світлана (25), у декретній відпустці
— Бачу, що недоробили перехід на трамвайну зупинку: світлофор поставили, але «зебри» немає. І ще не вистачає пандусу, щоб для коляски був комфортний з'їзд. Думаю, що вони це зроблять. А так, мені як пішоходу, все подобається. Громадським транспортом майже не користуюсь, тому не можу сказати чи нормальний тут проїзд на транспорті.
Максим (19), студент, водій
— Мені не подобаються ці пішохідні переходи. Люди поки губляться, не можуть знайти місце, щоб перейти дорогу. Через світлофори аварійність може й зменшиться, але це спричинить ускладнення руху на Соборній. Сьогодні людей ще не багато, тому більш-менш проїхали. Але у п'ятницю будуть величезні затори. У цілому, гарно зробили, але ці червоні відбійники просто жахливі та неестетично виглядають.
Альона (21), адміністратор
— Я працюю в центрі, й щоб перейти ділянку з Соборної (від дому №101 - авт.) до Універмагу доводилося підійматися вгору на пішохідний перехід. З новими переходами зручно, хоча і доводиться доволі довго чекати на світлофорі.
Як світлофори вплинуть на трафік складно сказати, але на Соборній вже давно зранку та ввечері, у години-пік, утворюються сильні затори.
Площа Гагаріна, нагадаємо, вже кілька років є «рекордсменом» за кількістю ДТП: у 2019 році — 13 ДТП, у 2018-му — 9, а у 2017 році взагалі антирекорд — 15 аварій. Водії винуватять в цьому зміну пріоритетів руху: головною дорогою з червня 2017 року стала Пирогова-Соборна замість Соборної-Хмельницьке шосе. Вони неодноразово подавали петиції до міської влади, щоб повернути старі пріоритети руху.
Однак у мерії вважають, що це не виправило б ситуацію. Тому запланували зробити проїзд на Гагаріна повністю регульованим: поставити 23 (!) світлофори для кожного потоку — автотранспорту, пішоходів, трамваїв.
Вони мають бути «розумними»: тривалість зеленого сигналу буде збільшуватися на тому напрямку, де найбільше скупчення транспорту.
На реорганізацію площі витратять близько 2 мільйонів гривень з бюджету Вінниці. Кілька місяців нова система руху працюватиме у «тестовому режимі», яким передбачена наладка інтервалів роботи світлофорів.
Долучайтесь до опитування, яке проводимо на фейсбук-сторінці «Новини Вінниці на 20хвилин»
Про зміну руху на Гагаріна писали у матеріалах:
Епіцентр ДТП стане осередком заторів? Що не так з планами на площу Гагаріна
Тестовий режим та 23 світлофори. Що робитимуть з площею Гагаріна
Коло — не варіант. Як і навіщо змінюють схему руху на площі Гагаріна
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 41 від 9 жовтня 2024
Читати номер
Как-то так
NY
Oleksii Bobko
Яна Киливник reply Oleksii Bobko
Яна Киливник reply Oleksii Bobko
Юля Ве
Сергей Киселев reply Юля Ве
Юля Ве reply Юля Ве
Sergey Kiselyov для упоротих асів водіння https://www.facebook.com/watch/?v=337405147552419
Юля Ве reply Юля Ве
Сергей Киселев reply Юля Ве
Нервный срыв может вызвать не 15 секунд светофора и даже не 5 мин, а миллионы зря потраченных бюджетных средств, которые, вместо пользы, создают трудности, а также люди, которые пытаются оправдать подобные неэффективные действия.
Юля Ве reply Юля Ве
Сергей Киселев reply Юля Ве
Для тех кто по жизни не торопится и не стремиться ни к чему - нормальная позиция: подождать минут 5-10, пока проедешь, потому что идиоты поставили 50 светофоров там, где они точно не нужны.