Після критики в соцмережах мерія опублікувала роз’яснення про необхідність змін руху на площі Гагаріна. Текст розмістили на блог-платформі комунального підприємства «Агенції просторового розвитку».
Як нам було відомо раніше, архітектори цього КП й готували технічне завдання по Гагаріна, чим скористалися при проектуванні площі фахівці з франківської фірми UCG з Івано-Франківська. Коротко перекладаємо зміст пояснень, повністю можна прочитати ось тут
На площі Гагаріна часто трапляються аварії. Тільки у 2019 році тут сталося 13 ДТП.
Тут проходять п’ять з шести трамвайних маршрутів міста, 18 з 33 автобусних, тролейбусних маршрутів. Майже всі вони (крім трамваю №4) рухаються за напрямком Пирогова-Соборна, що є поясненням, чому головною на перехресті є саме ця дорога. Більшість поїздок по місту вінничани здійснюють саме на громадському транспорті - 52%, а доля приватних автомобілів у переміщеннях становить 14% (за даними дослідження GFK, 2018 р.).
Тому проектується рішення, яке б забезпечило безпеку руху, оптимальне регулювання з мінімумом затримок транспорту. А також з появою реконструйованої локації біля Арки Центрального парку, яку стали відвідувати більше вінничан, є потреба в безпечних пішохідних зв’язках.
Під час аналізу площі розглядали варіант облаштування перехрестя з круговим рухом. Проте наявність трамвайного руху у трьох напрямках та необхідність створення безпечних пішохідних переходів роблять таке рішення малоефективним.
На перехресті існують 59 конфліктних точок. Зміна схеми організації руху, наприклад із застосуванням кругового руху, може зменшити кількість конфліктних точок до 44.
Тому за основу обрали рішення зі світлофорами. Це дає можливість безконфліктного регулювання руху на перехресті, де всі учасники рухаються в різних фазах світлофору.
Тривалість фаз світлофора визначалась з урахуванням даних про транспортне навантаження на перехресті.
Розроблене рішення є тестовим. У період тестування будуть проводитись дослідження, які включатимуть соцопитування, відеофіксацію, підрахунок зміни трафіку. За результатами будуть прийняті рішення щодо реалізації остаточного варіанту організації площі із висадкою дерев, зміною геометрії проїзної частини та влаштуванням острівців безпеки.
Наступна локація для якої розробляються рішення з реорганізації мобільності є перехрестя вулиць Соборна та Театральна.
Раніше ми з’ясували, що на перехресті буде 13 «розумних» світлофорів, десятки стовпчиків та делініатори вздовж трамвайних колій. Крім того, проектанти хочуть зменшити кількість смуг за напрямком Соборна-Пирогова та прокласти по центру площі пішохідні переходи.
Попередньо, вартість реорганізації руху на Гагаріна оцінюють від 2 до 2,5 мільйонів гривень. Про це в матеріалі: Епіцентр ДТП стане осередком заторів? Що не так з планами на площу Гагаріна
Читайте також:
Світлофор чи старі пріоритети? Як варто змінити рух на площі Гагаріна
Площа Гагаріна — епіцентр ДТП. Це сталося через зміну пріоритетів?
Штрафують за грубі порушення. Як наводять лад з парковками на Соборній
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 41 від 9 жовтня 2024
Читати номер
Діма Бубновський
Rikz Bodnik
лишь бы как
А по правильному было бы не городить херню изначально: главная тудой - главная сюдой. А нанять бы нормальную проектную организацию. Прописать правильное техзадание. Собрать данные об интенсивностях и направлениях транспортных потоков а также их составе и распределении по времени суток.
Проанализировать эти данные. Разработать пару вариантов с прогнозированием эффекта. И тогда уже двигаться в этом направлении.
Короче я не верю что там сделают нормально. Или зажмут бабла или раздеребанят. Одно хорошо - я там езжу ну очень редко.
Семен
Чим не складне перехрестя Привокзальне???? Як на мене, враховуючи трафік, там найскладніша на сьогодні ситуація і з громадським транспортом і з приватним, яка є показово нормально фунціонуючою розвязкою! Там коло. Не найкраща головна дорога на тому колі, але коло! без світлофора.
А на Гагаріна, я відверто здивований, як там не з'явилось коло ще при реконструкції?! Той стовп там тихо офігіває як стільки років він одиноко стоїть в центрі проїзної площі а не в центрі кола!))))
Nick Zenko reply Семен