Днями, радник міського голови Віктор Перлов розповів, що у мерії є план зробити світлофорне регулювання на площі Гагаріна. Потребу в цьому він пояснив, що це перехрестя є місцем, де систематично утворюються ДТП. А облаштування світлофорів значно підвищить безпеку руху. До того ж, на їх проектування вже є рішення виконкому міськради.
У коментарях до його посту активіст, журналіст Віталій Павловський писав, що на Гагаріна не було практично ДТП, поки не змінили пріоритети руху, де головною дорогою стала Соборна — Пирогова.
На своїй сторінці він проводить опитування, де питає водіїв-вінничан, як було комфортніше і безпечніше їхати цим перехрестям — до зміни головної дороги чи після? Станом на 9 квітня, на це питання відповіли вже більше 200 вінничан. Тільки п’ять людей написали, що їх задовольняє те, як зроблені пріоритети руху зараз. Усі інші — вказали, що краще було з головним напрямком руху Хмельницьке шосе — Соборна.
Отож, спробували розібратися, як варто змінити рух на площі Гагаріна. І для цього розпитали трьох людей, які дотичні до сфери організації руху транспорту у Вінниці. Їм ставили приблизно однакові питання, щоб отримати їхні позиції як про світлофор, так і про повернення старих пріоритетів.
Віктор Перлов є радником міського голови та учасником групи «Транспорт та мобільність», яка пропонує варіанти змін дорожнього руху для підвищення безпеки. Але ідея зі світлофорами на Гагаріна є пропозицією івано-франківської фірми UCG, яка до цього розробила концепцію реконструкції проспекту Коцюбинського.
— Світлофори можуть поставити в місцях, де площа перетинається з вулицями Соборна, Хмельницьким шосе та Пирогова. Так вдасться прибрати всі конфліктні точки між учасниками руху, — каже Перлов.
Однак, світлофори вже були на Театральній-Соборній. І там створили тільки проблему — затори на Соборній починалися аж біля Універмагу. Тому їх вимкнули після кількох днів роботи.
— Про цей випадок ми також згадали під час обговорення ідеї з проектантами, — стверджує радник мера. — Тому UCG на камерах «Ситуаційного центру» порахували реальний трафік автомобілів та запропонували створити систему «розумних світлофорів». На тому напрямку, де найбільше скупчення машин, буде зростати тривалість «зеленого» світла, щоб оперативно регулювати рух транспорту в кожний момент часу.
— Якщо повернути старі пріоритети в організації руху на Гагаріна — це допоможе зі зниженням аварійності? — питає журналіст.
— Навряд чи, зміна пріоритетів руху в 2017 році вплинула на кількість ДТП. Площа Гагаріна й до цього була ділянкою з підвищеною аварійністю. Адже, на жаль, наші водії їздять «за звичкою» і не звертають увагу на дорожні знаки, не дотримуються правил дорожнього руху. І от це спричиняє ДТП, — каже Віктор Перлов.
— Хіба варіант зі світлофорами не виправляє ситуацію з організацією дорожнього руху на цьому перехресті?
— Завдання світлофорів — прибрати всі конфлікті точки, — відповів Перлов. — Тобто, світлофор не допускає, що хтось когось не пропускає. Якщо їх інтервали будуть підлаштовуватися під наявний трафік, то не буде заторів на тому чи іншому напрямку, які проходять через площу Гагаріна.
І ще Віктор Перлов розказав, що івано-франківська фірма UCG зараз розробляє проект, де буде кілька варіантів розміщення світлофорів, а також їхня вартість. Обиратимуть той варіант, який буде ефективний і відповідатиме можливостям міського бюджету. І вже тоді визначать терміни реалізації проекту.
Зміни в дорожньому русі міська влада має погоджувати з поліцією. Одним з тих, хто розглядає проекти до їх впровадження, є начальник відділу безпеки дорожнього руху патрульної поліції Анатолій Самусь. Він сказав, що проект регулювання площі Гагаріна патрульні ще не отримували.
— Це питання ми обговорювали на спільних нарадах. Але який буде режим світлофорів, місця їх розміщення, як буде влаштований рух через це перехрестя, який буде порядок пропуску — цього всього ми не бачили, тому позиції про світлофор від управління патрульної поліції немає, — каже Самусь.
— Водії стверджують, що нові пріоритети спричинили сплеск аварійності на площі Гагаріна. Чи це правда? — питає журналіст.
— Ми на сьогодні бачимо, що водії порушують правила проїзду перехресть. Збільшення аварійності — це недотримання правил дорожнього руху. Зокрема, не надання переваги у русі на цьому перехресті. Якщо ми повернемо все назад, то може зрости кількість аварій вже з транспортом, який рухається за напрямком Пирогова-Соборна. А якби всі дотримувались правил, то теоретично на цьому перехресті взагалі б не було аварій.
— Якщо облаштування світлофорів буде занадто дорогим, то місто навряд чи їх поставить. А заміна пріоритетів — це, по суті, поміняти декілька дорожніх знаків. Чи зменшить це аварійність на перехресті?
— Коли міняли пріоритети у Вінниці була зовсім інша кількість приватних авто. Зараз їх значно більше, — відповідає керівник відділу безпеки руху. — Тому, щоб розглядати варіант «повернути все як було» потрібно обстеження цієї ділянки: порахувати, скільки проїжджає через перехрестя громадського транспорту і приватного авто, перекласти ці дані на модель організації руху зі старими пріоритетами та визначити, чи є конфлікт між учасниками дорожнього руху за такої моделі. Для цього варто залучити фахівців, які у нас є в ВНТУ. Якщо це буде ефективно, то, можливо, можна повернути й старий напрямок пріоритетності руху.
Олександр Зєрщиков є депутатом міськради та учасником комісії з питань транспорту. Зокрема, ця комісія розглядає разом з поліцією причини ДТП у Вінниці. Чоловік пояснив, що проблему проїзду через площу Гагаріна потрібно вирішувати в комплексі. А світлофори будуть потрібні, якщо Соборну офіційно відкриють для всього транспорту.
— Якщо правила проїзду центральною вулицею залишаються без змін та не буде світлофору, то потрібно зробити зміну кількості смуг на кожному з напрямків, — каже Зєрщиков. — Зараз перед виїздом з Хмельницького шосе на Гагаріна маємо дві смуги, перед виїздом з Пирогова — маємо дві смуги, а виїзд з Соборної на площу Гагаріна має три смуги руху. Це все утворює багато конфліктних точок. Я би залишив одну смугу прямо з Хмельницького шосе на Соборну, з Пирогова на Соборну праворуч — також одну смугу.
— Чи доцільно тоді повернути старі пріоритети руху, бо, за словами водіїв, через нові пріоритети — утворився сплеск аварійності?
— Зміни пріоритетності руху були потрібні, щоб надати перевагу в русі громадському транспорту, якому незручно було повертати на Пирогова. Я не думаю, що є сенс повертати головний напрямок Хмельницьке шосе-Соборна, — каже Зєрщиков. — Найголовніше питання — Соборна в нас закрита чи відкрита? Якщо всі будуть дотримуватися правил дорожнього руху і не їздитимуть транзитом через Соборну, то буде менше машин і проблема з проїздом через перехрестя відпадає сама собою.
— Як тоді вирішувати проблему з проїздом через Гагаріна? — питає журналіст.
— Цю проблему потрібно розглядати в комплексі: потрібно розібратися у пропускній здатності площі Гагаріна. Чи треба нам така кількість смуг на Хмельницькому шосе, Соборній та Пирогова перед Гагаріна? — каже Олександр Зерщиков. — Якщо багато людей їздять через Соборну в години пік, то давайте ми будемо відкривати центральну вулицю для всіх у ці години, щоб не перевантажувати вулиці Коріатовичів та Магістратську. А в інші години — заборона на рух транспорту за діючими нині правилами.
Зєрщиков додає, що у разі «відкритої для всіх» Соборної — потрібен світлофор. Хоча при цьому також згадує негативний досвід регулювання на Театральній.
— Якщо режим роботи світлофора не буде відповідати кількості машин, що проїжджають площу, то ми отримаємо затори. Може бути як на Театральній-Соборній, де світлофори попрацювали кілька днів, і через нарікання водіїв їх просто прибрали з перехрестя, — каже Олександр.
І наостанок депутат міськради пропонує поставити нові знаки перед площею Гагаріна.
— Має бути краще інформування водіїв, які, для прикладу, у Вінниці вперше, — говорить учасник транспортної комісії міськради. — Потрібно встановити попереджуючи знаки, що Соборна закрита для автотранспорту, ще біля «Книжки» і одразу розвертати водіїв наліво, в бік Магістратської. На Пирогова цей знак має стояти на перетині з вулицею Гоголя, куди б водії повертали, щоб не їхати забороненою Соборною. Треба починати з дотримання правил дорожнього руху учасниками дорожнього руху, з покарання тих, хто порушує. І паралельно робити зрозумілою дорожню інфраструктуру!
Вінницькі водії дорікають, що до зміни пріоритетів площа Гагаріна була комфортним місцем для проїзду. Кажуть, що саме через головну дорогу за напрямком Пирогова-Соборна збільшилася кількість аварій. Чи справді це так?
Раніше ми писали, що в перший місяць дії пріоритетів, влітку 2017 року, справді збільшилася кількість аварій. Якщо за червень-липень 2016 року була тільки одна аварія на Гагаріна, то за ці ж місяці в 2017-му — сталося чотири ДТП. Під кінець року там вже було 13 аварій, що зробило площу Гагаріна рекордсменом по кількості ДТП.
Але такі дані, у 2020 році, є неповними для аналізу. Тому запросили в поліції дані по кількості ДТП на Гагаріна за останні п’ять років. Відповідь буде опублікована на сайті «Новини Вінниці на 20хвилин», тому слідкуйте за оновленням публікацій.
Як варто змінити рух на площі Гагаріна?
Читайте також:
Розповіли деталі ДТП на Юності, де зіткнувся Jaguar та мотоцикл
Як працює карантинний блокпост на в’їзді у Вінницю. Відеорепортаж
Розвиток транспорту Вінниці став «на паузу». Під питанням — нові VinLine і турецькі автобуси
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 41 від 9 жовтня 2024
Читати номер
Роман Дорошук
Валерій Сольонов
Сергей Холявко
Виктор Анатольевич