На депутатській комісії у міськраді, 29 жовтня, вінницькі «копи» представили аналіз ДТП за останні дев’ять місяців.
Кількість аварій у Вінниці зросла: протягом січня-вересня 2019 року сталося 1043 аварії, тоді як за аналогічний період у 2018-му сталося 931 ДТП. Водночас, зменшилася кількість аварій з потерпілими: 98 проти 115 випадків, які були зафіксовані у 2018 році.
Поліцейські назвали найбільш небезпечні місця, де систематично стаються аварії з потерпілими та склали «графік» аварій.
По годинах: найчастіше ДТП стаються о 12-й годині, а аварії з постраждалими — о 17-й годині.
По днях тижня: найчастіше ДТП відбуваються по середах, а аварії з постраждалими — по п'ятницях.
По місяцях: найбільше ДТП з потерпілими відбуваються у вересні. А найбільше людей загинули в аваріях в лютому. Для чого була потрібна така статистика?
Найчастіше водії спричиняють ДТП через недотримання дистанції (393 випадки), найменше причиною аварій стає виїзд на зустрічну смугу і порушення правил проїзду переходів (по 5 випадків).
У поліції спостерігають негативну тенденцію: майже половина ДТП (47 з 98 інцидентів), де є потерпілі, сталася за участю пішоходів. Утім, аварії, у яких винуватцем є пішохід, було всього чотири:
— Ми не можемо сказати, де винен водій, а де пішохід, бо це встановлюють слідчі та судово-медична експертиза. Так встановив законодавець. У цьому звіті ми маємо чотири ДТП, де винуватцем аварії є пішохід, що було встановлено слідством. Можливо, таких випадків є більше, але це мають ще встановити слідчі та експертиза, — каже Сивак.
Питаємо, чи впливають на безпекову ситуацію острівці безпеки?
— Зараз складно сказати, оскільки немає з чим порівнювати. Більшість острівців була встановлена цього року. І потрібно, щоб вони побули певний проміжок часу, аби робити висновки, що ситуація з ДТП через острівці покращилася або погіршилася, — відповів майор поліції Дмитро Сивак.
На депутатській комісії поліції порадили більше звертати увагу на порушення правил дорожнього руху пішоходами та запропонували посилити безпеку на місцях, де найчастіше стаються аварії:
У поліції кажуть, що й так проводять профілактичну роботу, штрафують пішоходів, але доводять, що для того, щоб аварій у Вінниці стало менше, у них не вистачає екіпажів.
— У нас брак кадрів. Водії порушують правила дорожнього руху, вони не уважні. Для того, щоб підвищити безпеку на дорогах потрібно вживати заходи примусу. А для цього треба більше людей на лінії, потрібен особовий склад, що буде працювати.
Зараз вулиці Вінниці патрулюють тільки п'ять екіпажів, тоді як заступає на чергування від 12 до 15 екіпажів. На кожен екіпаж йде велике навантаження: біля 20 викликів щодня. І при великому навантаженні, наш батальйон показує гарні результати. За підсумками 2018 року вінницьке управління визнали найкращим серед підрозділів патрульної поліції України, — каже начальник відділу розшуку та опрацювання матеріалів ДТП патрульної поліції Дмитро Сивак
Питаємо, як може міськрада посприяти вирішенню проблеми з кадрами?
— Міськрада нам допомагає з покращенням матеріально-технічного забезпечення. Крім того, міська влада неодноразово відзначала почесними грамотами кращих патрульних. І людей це стимулює працювати краще, — каже Сивак.
Свої висновки щодо безпеки на дорогах опублікував у фейсбуку депутат, член транспортної комісії Олександр Зєрщиков. Публікуємо скорочену версію його допису:
Половина аварій з потерпілими у Вінниці — це ДТП за участю пішохода. Звертаюсь до пішоходів: будьте уважними, вам потрібна одна секунда, щоб зупинитися, а водію не менше трьох. При тому, на швидкості 50 км/г авто проїжджає 42 метри за три секунди.
Увага батьки! За дев’ять місяців сталося 18 аварій за участю дітей: навчіть своїх дітей бути уважними на пішохідних переходах і переходити тільки тоді, коли водій зупинив свій транспорт», — пише Зєрщиков.
Повністю поліцейський звіт можна подивитися у фотогалереї нижче:
Чому у Вінниці зростає кількість ДТП?
Читайте також:
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер