Заважають чи рятують? Для чого у місті з'являються острівці безпеки

Заважають чи рятують? Для чого у місті з'являються острівці безпеки
  • Острівці безпеки з’являються у місті, як гриби після дощу. Водії скаржаться, що їздити стало незручно.
  • А пішоходи задоволені — відчувають себе у безпеці. Ми проаналізували вплив острівців на аварійність. Та пригадали, які на чи біля них були аварії.

Ще у 2018-му в Україні почали діяти нові державні будівельні норми, за якими стало обов’язково облаштовувати нерегульовані «зебри» острівцями безпеки. Мова йде про нерегульовані пішохідні переходи з чотирма та більше смугами руху.

Заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе на своїй facebook-сторінці про це писав так:

«Сподіваюся, що ці зміни значно підвищать безпеку пішоходів на дорогах і зменшать кількість аварій за їх участю, адже за статистикою кожного дня в Україні через неправильно обладнані наземні пішохідні переходи гинуть близько 10 людей», — написав він.

Відео дня

Вінниця стала одним із перших міст, які почали активно впроваджувати острівці безпеки. Станом на серпень 2019-го, їх  зробили вже 17.

Нещодавно Лев Парцхаладзе написав, що саме завдяки острівцями аварійність у Вінниці знизилася на 70 %.

За кілька днів до цього посту радник міського голови Вінниці Віктор Перлов написав, що через міські заходи з безпеки руху аварійність знизилася на 69 %.

«Вартість облаштування острівців безпеки на переході співмірна вартості лікування одного пішохода, травмованого в ДТП», — також написав Перлов. Чи так це?

Які були аварії на острівцях

Пригадали кілька ДТП, що сталися на острівцях чи біля них. Ось, наприклад, одна з перших аварій була восени 2018-го, на Хмельницькому шосе, біля Лісопарку, через кілька місяців після появи там острівця безпеки.

Водій за кермом Volkswagen на швидкості їхав нічною вулицею. Авто зачепило острівець і машина майже перелетіла через конструкцію. Volkswagen залишився на ходу й поїхав далі. Аварію зафіксували камери спостереження.

У травні 2019-го бачили ще ДТП на острівці, що на вулиці Магістратській. Daewoo Lanos виїжджав від житлового комплексу на дорогу. У цей час там їхала KIA. Водій першого авто не надав перевагу в русі KIA, через це сталося зіткнення. Обидві машини опинилися на острівці безпеки.

На цьому ж місці, але в січні, сталася одна з найстрашніших аварій — постраждав хлопець, який переходив дорогу.

Водій Audi розповів, що хлопець перебігав дорогу з острівця безпеки в бік Центрального парку. Він був одягненим у куртку темного кольору та був у навушниках. Через це його й було складно помітити. Також кермувальник сказав, що вже на середині дороги постраждалий помітив авто, що наближалося й почав відходити назад. Водій викручував кермо, але оминути хлопця йому не вдалося.

У судовому реєстрі знайшли постанову, у якій описано, як острівець безпеки зупинив п’яного водія. Це сталося на другому острівці, що встановлений на Магістратській. Водій отримав штраф 10200 гривень. Намагався оскаржити штраф в апеляції, але не вийшло.

Острівець з’явився ще в одній кримінальній справі. Він зупинив водія, який керував машиною, будучи «під кайфом». Двоє пасажирів травмувалися. Водію дали два роки «умовно».

Вплив на аварійність

Вирішили дослідити, як саме острівці впливають на аварійність. Для цього зробили запит в управління патрульної поліції, попросили надати статистичні дані.

Узяли шість острівців безпеки, які встановили у Вінниці рік чи трохи менше тому, щоб можна було говорити про якийсь вплив.

Від поліції отримали інформацію стосовно ДТП, які сталися в районі «зебри» протягом року до появи острівця та протягом року після його облаштування. З’ясували, що, у місцях, де з’явилися острівці безпеки, стало менше аварій, у яких травмуються люди. Для прикладу, на Київській за рік до появи споруди таких ДТП було чотири, а наступного року — одна. Натомість зросла кількість ДТП без постраждалих.

Але є місця, де тенденція протилежна. Ось на переході біля Лісопарку, де одним із перших з’явився острівець нового зразка, кількість аварій із потерпілими залишилася такою ж, а от матеріальних ДТП стало більше.

Так само й на Магістратській, не доїжджаючи до перехрестя з Хмельницьким шосе — кількість аварій як із постраждалими людьми, так і матеріальних тільки збільшилася.

У міській раді у відповіді на наш запит написали, що не займаються вивченням аварійності на острівцях безпеки та біля них. Відтак, даних про користь їх появи на вінницьких «зебрах» мерія не має. Написали, що така інформація може бути в патрульних.

Але в патрульній поліції також не знають, як вплинули на аварійність нові острівці. У відповіді на запит патрульні написали, що таких досліджень у них немає.

Постраждалих стало менше

За даними патрульної поліції, протягом 2017 року у Вінниці сталося 1116 аварій, які обійшлися без постраждалих та 298, де травмувалися люди. У цей рік острівці нового зразку ще не з’являлися.

Протягом цілого 2018 року матеріальних ДТП було 1129 та 142 — з постраждалими. Із серпня цього року почали з’являтися острівці безпеки. Статистика говорить, що кількість аварій, де травмувалися люди, зменшилася майже у два рази.

Від початку січня по кінець серпня у Вінниці сталося 734 аварії без травмованих та 78 ДТП, у яких постраждали люди. На щастя, спостерігаємо тенденцію зниження кількості аварій із потерпілими.

Тобто ДТП із постраждалими у 2018-му стало менше на 47,6 % у порівнянні з 2017 роком. І ця статистика залишається приблизно на тому ж рівні у 2019-му. Але, крім острівців, у Вінниці для безпеки людей впроваджують цілий комплекс заходів із безпеки руху, який дає свої результати. Роблять підвищені пішохідні переходи, ставлять помаранчеві фігурки «школярів», вішають проблискові маячки над «зебрами».

Водії та пішоходи

Журналісти вийшли на вулицю та запитали людей про їхнє ставлення до острівців нового зразка.

— Я знижую швидкість, коли до них доїжджаю, — каже Володимир, у якого 15 років водійського стажу. — Вони звужують проїжджу частину. Думаю, що вони убезпечують пішохода в першу чергу. Абсолютно позитивно ставлюся, вважаю, що такі острівці мають бути.

— Заважають. Взимку, коли багато буде снігу, як воно буде? Як їх мають чистити? Думаю, що їх замете, — каже Сергій із 20-річним водійським стажем.

— Не дуже вони заважають, але інколи й таке буває, — говорить Анатолій, що за кермом уже 29 років. — Недосвідчена людина може не побачити острівець. Для пішохода грає велику роль, а для водія він не дуже зручний.

— Заважають, дуже. Я думаю, що для безпеки пішоходів треба робити підземні переходи, — каже Владислав із 29-річним стажем за кермом. — Корки утворюються. У мене ніякої зручності острівці не викликають.

— Трохи заважають, — каже Віталій, що 4 роки за кермом. — Краще б поставили світлофори. Часто острівці погано видно. Проїзд звузився, стало трішки незручно. Але людина на острівці помітна.

Також запитали думку пішоходів.

— На мою думку, добре, що з’явилися острівці. Коли стоїш посеред дороги, завдяки конструкціям, відчувається більша безпека, — говорить Едгар.

— Острівці полегшують рух через дорогу, — каже Юлія. — Стало набагато безпечніше й комфортніше.

— В принципі, відчуваю себе безпечніше, — говорить Андрій. — Менше шансів, що автомобіль зіб’є посеред дороги. Нехай такі острівці з’являються й далі.

Думки із соцмереж

Крім опитування на вулиці, ми також запитали наших читачів у facebook про те, як вони оцінюють появу острівців безпеки: позитивно чи негативно. Під постом із цим питанням користувачі залишили понад три сотні коментарів. Їх можна почитати за посиланням. А ми вибрали найцікавіші з них.

  • «Serhii Slobodianiuk»: «Острівці це добре. Але реалізація підкачала. Полоса не має звужуватись заради острівка. Ще й так несподівано. У цьому місці б мала бути розширена дорога. Або щонайменше знак, що попереджає про звуження».

  • «Viktor Hryhoruk»: «Позитивно. На Заході вже давно їх використовують».

  • «Юлія Фіалковська»: «Негативно. Не розраховані для великогабаритного транспорту. Значно звужують проїжджу частину».

  • «Дмитро Загурський»: «95 % водіїв написали, що ставляться до острівців безпеки негативно! Бо в першу чергу обмежили їхню свободу. А от пішоходи задоволені, бо подбали про їхню безпеку. Моя думка, це потрібно місту! Інакше 70 км/год. це мінімальна швидкість руху для автотранспорту! Знаки не допоможуть».

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (96)
  • Питання

    Хіба ці острівці захистять, якщо вас захоче вбити хтось на кшталт Пивовара?

    Человек reply Питання

    никакие островки не помогут, по этому они и не должны быть на дорогах и не создавать фейковую иллюзию защищённости . Светофор кнопочный лучше с этим справится, всем сразу видно даже ночью, в ливень, туман, снегопад, ураган и прочие катаклизмы, что кто-то хочет перейти дорогу
  • Denis Kubinets

    Убивают
  • Николай Цыба

    Таке враження що регулюють рух неадеквати.Осривци пидвищують небезпеку зиткнення.И змини биля" Сатурна" жах.Привокзальна-коли поставлять свитлофор?Покращився рух по Киивський добавили часи на произд по гол.    дорози.
  • Artem Sv

    Учитывая видео, где чувак пролетел через этот островок, про какую безопасность на нем можно говорить? Выходит, одним мешает, а другим дает иллюзию безопасности. Если бы с обеих сторон были, например, бетонные тумбы, тогда еще куда не шло. А так , слепили из говна и палок, т.е. из пластика. Вот она - винницкая школы экономики, а именно, денег срубили и "все" довольны что у нас "так много всего делается". А те кто "не все" пускай идут лесом, также как и с велодорожками на тротуарах.

    Artem Sv reply Artem Sv

    Руслан Лобас ну оторвал бы колесо и пролет дальше, пускай даже на несколько метров(при малой скорости), люди уже пострадают. Это все все вспомогательные меры, а основное - это реально действующая правоохр. система.

    Руслан Лобас reply Artem Sv

    Artem Sv мне серавно строят вот и правильно делают, я седня переходил возле универмага. тролейбус остановился, авто на второй полосе тоже притормозило. но умник какойто выехал с за трелейбуса, подрезав второе авто и на полном газе попер вперед. пришлось бежать при чем бысто...былбы там островок то он оторвалбы там себе колеса как минимум

    Artem Sv reply Artem Sv

    Руслан Лобас выше я писал что статистика нарушений пдд и провокаций дтп переходами не ведется, т.к. их не наказывают, т.е. и не фиксируют. Сбитые остановки, да хер с ними, главное чтобы люди не гибли. Зайцева, Харьков и т.д. это, как раз, и есть последствия беспредела на дорогах, который есть в любом городе, ввиду беспомощности, некомпетентности и корумпированости структур, которые должны за этим следить. Уже писал, хоть 30 км. ограничение составь, толку не будет. Зайцева, Харьков? Зачем далеко ходить, а как же ДТП на Келецкой где под чем то сын валютчицы угробил людей и две семьи остались сиротами? Где он, сел, наказан? Так вот, при этой системе, сколько островков и т.д. не поставь, безопасные не будет - одна показуха.

    Руслан Лобас reply Artem Sv

    Artem Sv ну вспомним к примеру Харьков и зайцеву...сколько там человек за раз погибло?посмотрим на дтп в области за пару дней черещ превышение скорости пара лобовых с трупами....гдето мнсяц назад мудило сбил остановку на вишенке, это повезло что там людей небыло...сколько остановок сбили пешеходы или велосипедисты?

    Человек reply Руслан Лобас

    а вот чтоб такого не было как в Харькове, перед каждым возможным скоплением людей на тротуаре, перед пешеходными переходами, остановками и тд. Должны стоять толстенные трубы вмурованные в землю, которые смогут автобус в заносе остановить, не то что легковшку. Вот это хорошая мера безопасности. Заборы должны быть посреди ул. Юности , чтобы её не перебегали везде где вздумается. Отбойники должны быть вдоль всего спуска на свердлова, а не только там где дом вылез на дорогу . На Замостянской были заборы вдоль всего бульвара, почему не установили новые, там с проспекта теперь детишки от бабушек сбегают и могут прямиком выбегать под трамвай и машины, я уже не говорю о взрослых, которые теперь в любом месте внезапно переходят дорогу

    Artem Sv reply Artem Sv

    Руслан Лобас эмм, а разве пешеходы выбегая на дорогу не провоцируют ДТП, в т.ч. со смертельным исходом? Каждый день вижу как пешеходы нарушают подвергая опасности и себя и других, но такое нигде не фиксируется и реально не наказывается, т.к. у нас водила всегда виноват, только потому что он водила. Так что больше или меньше это ещё вопрос...

    Человек reply Artem Sv

    особенно бесит на урожае, возле бастилии, на юности и на замостянской теперь

    Руслан Лобас reply Artem Sv

    Artem Sv только вот проблема в том что через автомобилистов и их гарушения гибнет людей больше чем от пешеходов или велосипедистов

    Artem Sv reply Artem Sv

    Руслан Лобас пробовали вызывать полицию, став свидетелем нарушения? Например, неправильной парковки. На прошлой неделе стал свидетелем такого в самом центре города. Если коротко, полиция не приехала, сам нарушитель обматерил недовольных тем что он припарковался на газоне. Сам был свидетелем как полицаи видя явное нарушение со стороны пешеходов или евро- велосепидистов просто отворачивались и ехали дальше. Предлагаю вечером, да в любой вечер, пойти и сделать замечание тем кто бухает возле памятника Коцюбинского и даже вызвать полицаев. Интересно чем закончиться)) Если следить и штрафовать только водителей, а не пешеходов, вело и прочий транспорт, то выходит как то нелогично и несправедливо что ли...  Почему одни безнаказанно нарушают, те самые пешеходы, а другим все больше и больше закручиваются гайки и ограничивают? В какой то момент осознаешь абсурдность соблюдения правил и вообще забиваешь на них. Взять на себя функции по охране порядка и соблюдение правил? А зачем нам тогда буквально армия силовиков, зачем кормить это бесполезное стадо? Сравните количество только полиции у нас с любой более менее развитой страной. А ещё всякие сбу, прокуроры, всякие муниципальные типа полицейские нафиг тогда нужны? Чтобы поддерживать старые добрые коррупционные традиции?))

    Руслан Лобас reply Artem Sv

    Artem Sv ну побывав за границей я могу сказать что там контролирует общество. там никто не ходит по велодорожкам, не паркует авто на зебре. если ты нарушил то к тебе прохожие подойдут и скажут что так делать нельзя и тут парковаться нельзя. лимит для того чтобы все ездили 50 ибо привыкли превышать. так сделали в Белоруси к примеру.....так что водители сами виноваты в своих неудобствах, они сами паркуються на зебрах...и если остальным пофиг и они кричат о том что это дело полиции....то мне жаль такое общество и будет оно мимо островков бетонных ещдить

    Человек reply Руслан Лобас

    интересно вот вы побывали за границей, а разницу не заметили, что если есть островок на дороге, то есть и равнозначное расширение дороги без сужения её полос, что есть достаточное количество паркомест, что есть целые огромные здания в много этажей, которые являются только паркингами, что трафик продуман так мудро, что никто никому не мешает и даже идиот может спокойно передвигаться по дорогам и не наткнуться на островок всотой 20 см, не вырвать колёса, погнуть пороги лонжероны и в целом затоталить машину???  Вот пример из центра Варшавы. В правом углу часть паркинга

    Человек reply Человек

    Человек reply Человек

    Artem Sv reply Artem Sv

    Руслан Лобас само по себе конструкции, камеры и т.д. кто все вспомогательные меры и все действует в комплексе. А у нас берут отдельные элементы и натягивают на нашу реальность. В итоге, ситуация не изменилась, но уже Европа)

    Artem Sv reply Artem Sv

    Руслан Лобас а в Европе все сами себя контролируют? Или, быть может, реально действуют большие штрафы, при чем для всех участников движения? Риторика "начни с себя" и "а что сделал ты?" удобная для тех с кого в цивилизованных странах спрашивают о результате и эффективности использования бюдж. денег. Можно вообще сделать лимит 30, а на трассе 60)) Уверен что ситуация сильно измениться) Насчет полицаев, то их просто не уважают, в первую очередь из-за непрофессионализма , незнания законов и т.д. Раньше водителя корочками и связями гайцов пугали, а сейчас любое прыщавое чмо из ютуба может нагрузить и по закону обосновать.

    Руслан Лобас reply Artem Sv

    Artem Sv как показивает практика то такие конструкции во всем мире есть, так что ненадо тут говорить о абсурде...коль дебилы ща рулем не могут сами себя контролировать то пусть страдают все...раньше всем мешпли даишники которие тормозили и требовали...но их забрали а количество дтп увеличилось....есть ограничения скорости...но все превышают ибо есть лимит за которий не штрафуют....как по мне пора ставить знак 40

    Artem Sv reply Artem Sv

    Руслан Лобас парируете доведением до абсурда? Патрули вроде как есть, камеры тоже, но количество пьяных и летающих смущает. Деньги из бюджета, т.е. наши, идут на создание видимости Европы или на реальный результат? Да можно сказать что раньше просто давали взятки и решали потому редко такие ситуации предавались огласке, но и сейчас практика порешать очень даже работает, разве что, не на месте уже.

    Руслан Лобас reply Artem Sv

    Artem Sv вот когда в каждой машинe возлe волитeля будeт сидeть бравий полицeйский, вот и конусов не будет)

    Artem Sv reply Artem Sv

    Руслан Лобас тогда само название "островок безопасности" нужно изменить, чтобы не вводить в заблуждение общественность) Тогда можно поставить отбойник как на трассе с пребыванием на переходах. Думал что контроль скоростного режима и соблюдение пдд лежит на наших бравых полицаях, а не островках, желтых конусах и прочих конструкциях...

    Руслан Лобас reply Artem Sv

    Artem Sv их цеоь не убезопасить человека на нем, а заставить водителей сбавлять скорость, сделать невозможным обгон на большой скорости и т.д...но никак не спасать от дебилов с превышением...

    Человек reply Руслан Лобас

    не вижу смысла сбавлять скорость перед островком, если рядом нет пешеходов!!!! только рагуль, который не знает габариты машины, будет шугаться островка, тормозить перед ним, менять рядноть, подрезая остальных. Я такую ситуацию наблюдал воочию, когда слева от меня ехала машина в своём ряду, шуганулась островка и вылетела на средину дороги, где было предусмотрено две полосы движения, подрезая меня. Хорошо что сзади машины ехали на достаточном растоянии, чтобы успеть тоже затормозить. Так что эти островки создают только иллюзию защищённости и никак не помогают всем участникам движения. Что мешает установить кнопочный светофор для пешехода???? Синхронизированный с остальными, чтоб не нарушал "зелёную волну" . Которую так распиарили, а она тоже нигде не работает. А копам нужно делать свою работу, контролировать скоростной режим и рядность. Они ж ничерта не делают, я много раз видел как перед самой машиной копов нарушали и они ничего не делали.
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Вінниці за сьогодні
21:16 Про що потрібно знати, якщо у вас сезонна алергія? Розповідає професорка медичного університету 20:55 Дівчатам та жінкам не можна в церкву в штанах? Це вигадка — сказали в ПЦУ 20:05 У Вінниці завершився чемпіонат міста з волейболу серед чоловіків сезону 2023–2024 photo_camera 19:40 Юлія Тимошенко вимагає негайної відставки Сольського з посади міністра аграполітики (Прес-служба ВО "Батьківщина") Від читача 18:08 Присвоєння звання ГЕРОЯ УКРАЇНИ посмертно Бондаренко Ігорю Вікторовичу 19:30 Дощі і пил із Сахари. Коли до Вінниці повернеться сонце? 19:09 «Чому їм можна, а нам ні?» Через незаконне будівництво у селі Прибузьке затоплює ліс photo_camera 19:03 Майже 200 тисяч гривень для ЗСУ: у Вінниці завершився благодійний шкільний марафон photo_camera 18:36 У світі відзначили День книги. Що почитати у вінницьких авторів та авторок 18:34 П’ять років позбавлення волі за розбещення дітей: суд виніс вирок чоловіку 18:30 Допоможуть у тяжку хвилину: ритуальні послуги та товари, кафе та обіди на замовлення (партнерський проєкт) 18:13 Зловили ухилянта-екстремала. Він плив на надувному матраці до Молдови play_circle_filled photo_camera 17:25 Вимагав 2 тисячі доларів за нерозкриття ДТП. На Вінниччині затримали в.о. командира photo_camera 17:07 На Вінниччині підприємствам ввели обмеження використання електрики 17:02 «Реальні смертники: ми по них б’ємо, а вони все одно повзуть» — Як вчитель став військовим 16:55 Конкурс із закупівлі послуг з підготовки грантових заявок для бізнесу (Прес-служба Спілки підприємців "Стіна") 16:07 Була піна та мертва риба. Екоінспекція перевірила воду в озері «Миру» 16:00 Зубки як у казці: історія успіху клініки "ПАВЛІН" (Новини компаній) 15:10 Малюють місця сили Вінниччини. Стартував восьмий пленер «Кращий художник» 14:03 Вінницький суд виніс вирок громадянину Молдови. Він переправляв чоловіків за кордон
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Вінниці Ваші відгуки про послуги у Вінниці
keyboard_arrow_up