Заважають чи рятують? Для чого у місті з'являються острівці безпеки

Заважають чи рятують? Для чого у місті з'являються острівці безпеки
  • Острівці безпеки з’являються у місті, як гриби після дощу. Водії скаржаться, що їздити стало незручно.
  • А пішоходи задоволені — відчувають себе у безпеці. Ми проаналізували вплив острівців на аварійність. Та пригадали, які на чи біля них були аварії.

Ще у 2018-му в Україні почали діяти нові державні будівельні норми, за якими стало обов’язково облаштовувати нерегульовані «зебри» острівцями безпеки. Мова йде про нерегульовані пішохідні переходи з чотирма та більше смугами руху.

Заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе на своїй facebook-сторінці про це писав так:

«Сподіваюся, що ці зміни значно підвищать безпеку пішоходів на дорогах і зменшать кількість аварій за їх участю, адже за статистикою кожного дня в Україні через неправильно обладнані наземні пішохідні переходи гинуть близько 10 людей», — написав він.

Вінниця стала одним із перших міст, які почали активно впроваджувати острівці безпеки. Станом на серпень 2019-го, їх  зробили вже 17.

Нещодавно Лев Парцхаладзе написав, що саме завдяки острівцями аварійність у Вінниці знизилася на 70 %.

За кілька днів до цього посту радник міського голови Вінниці Віктор Перлов написав, що через міські заходи з безпеки руху аварійність знизилася на 69 %.

«Вартість облаштування острівців безпеки на переході співмірна вартості лікування одного пішохода, травмованого в ДТП», — також написав Перлов. Чи так це?

Які були аварії на острівцях

Пригадали кілька ДТП, що сталися на острівцях чи біля них. Ось, наприклад, одна з перших аварій була восени 2018-го, на Хмельницькому шосе, біля Лісопарку, через кілька місяців після появи там острівця безпеки.

Водій за кермом Volkswagen на швидкості їхав нічною вулицею. Авто зачепило острівець і машина майже перелетіла через конструкцію. Volkswagen залишився на ходу й поїхав далі. Аварію зафіксували камери спостереження.

У травні 2019-го бачили ще ДТП на острівці, що на вулиці Магістратській. Daewoo Lanos виїжджав від житлового комплексу на дорогу. У цей час там їхала KIA. Водій першого авто не надав перевагу в русі KIA, через це сталося зіткнення. Обидві машини опинилися на острівці безпеки.

На цьому ж місці, але в січні, сталася одна з найстрашніших аварій — постраждав хлопець, який переходив дорогу.

Водій Audi розповів, що хлопець перебігав дорогу з острівця безпеки в бік Центрального парку. Він був одягненим у куртку темного кольору та був у навушниках. Через це його й було складно помітити. Також кермувальник сказав, що вже на середині дороги постраждалий помітив авто, що наближалося й почав відходити назад. Водій викручував кермо, але оминути хлопця йому не вдалося.

У судовому реєстрі знайшли постанову, у якій описано, як острівець безпеки зупинив п’яного водія. Це сталося на другому острівці, що встановлений на Магістратській. Водій отримав штраф 10200 гривень. Намагався оскаржити штраф в апеляції, але не вийшло.

Острівець з’явився ще в одній кримінальній справі. Він зупинив водія, який керував машиною, будучи «під кайфом». Двоє пасажирів травмувалися. Водію дали два роки «умовно».

Вплив на аварійність

Вирішили дослідити, як саме острівці впливають на аварійність. Для цього зробили запит в управління патрульної поліції, попросили надати статистичні дані.

Узяли шість острівців безпеки, які встановили у Вінниці рік чи трохи менше тому, щоб можна було говорити про якийсь вплив.

Від поліції отримали інформацію стосовно ДТП, які сталися в районі «зебри» протягом року до появи острівця та протягом року після його облаштування. З’ясували, що, у місцях, де з’явилися острівці безпеки, стало менше аварій, у яких травмуються люди. Для прикладу, на Київській за рік до появи споруди таких ДТП було чотири, а наступного року — одна. Натомість зросла кількість ДТП без постраждалих.

Але є місця, де тенденція протилежна. Ось на переході біля Лісопарку, де одним із перших з’явився острівець нового зразка, кількість аварій із потерпілими залишилася такою ж, а от матеріальних ДТП стало більше.

Так само й на Магістратській, не доїжджаючи до перехрестя з Хмельницьким шосе — кількість аварій як із постраждалими людьми, так і матеріальних тільки збільшилася.

У міській раді у відповіді на наш запит написали, що не займаються вивченням аварійності на острівцях безпеки та біля них. Відтак, даних про користь їх появи на вінницьких «зебрах» мерія не має. Написали, що така інформація може бути в патрульних.

Але в патрульній поліції також не знають, як вплинули на аварійність нові острівці. У відповіді на запит патрульні написали, що таких досліджень у них немає.

Постраждалих стало менше

За даними патрульної поліції, протягом 2017 року у Вінниці сталося 1116 аварій, які обійшлися без постраждалих та 298, де травмувалися люди. У цей рік острівці нового зразку ще не з’являлися.

Протягом цілого 2018 року матеріальних ДТП було 1129 та 142 — з постраждалими. Із серпня цього року почали з’являтися острівці безпеки. Статистика говорить, що кількість аварій, де травмувалися люди, зменшилася майже у два рази.

Від початку січня по кінець серпня у Вінниці сталося 734 аварії без травмованих та 78 ДТП, у яких постраждали люди. На щастя, спостерігаємо тенденцію зниження кількості аварій із потерпілими.

Тобто ДТП із постраждалими у 2018-му стало менше на 47,6 % у порівнянні з 2017 роком. І ця статистика залишається приблизно на тому ж рівні у 2019-му. Але, крім острівців, у Вінниці для безпеки людей впроваджують цілий комплекс заходів із безпеки руху, який дає свої результати. Роблять підвищені пішохідні переходи, ставлять помаранчеві фігурки «школярів», вішають проблискові маячки над «зебрами».

Водії та пішоходи

Журналісти вийшли на вулицю та запитали людей про їхнє ставлення до острівців нового зразка.

— Я знижую швидкість, коли до них доїжджаю, — каже Володимир, у якого 15 років водійського стажу. — Вони звужують проїжджу частину. Думаю, що вони убезпечують пішохода в першу чергу. Абсолютно позитивно ставлюся, вважаю, що такі острівці мають бути.

— Заважають. Взимку, коли багато буде снігу, як воно буде? Як їх мають чистити? Думаю, що їх замете, — каже Сергій із 20-річним водійським стажем.

— Не дуже вони заважають, але інколи й таке буває, — говорить Анатолій, що за кермом уже 29 років. — Недосвідчена людина може не побачити острівець. Для пішохода грає велику роль, а для водія він не дуже зручний.

— Заважають, дуже. Я думаю, що для безпеки пішоходів треба робити підземні переходи, — каже Владислав із 29-річним стажем за кермом. — Корки утворюються. У мене ніякої зручності острівці не викликають.

— Трохи заважають, — каже Віталій, що 4 роки за кермом. — Краще б поставили світлофори. Часто острівці погано видно. Проїзд звузився, стало трішки незручно. Але людина на острівці помітна.

Також запитали думку пішоходів.

— На мою думку, добре, що з’явилися острівці. Коли стоїш посеред дороги, завдяки конструкціям, відчувається більша безпека, — говорить Едгар.

— Острівці полегшують рух через дорогу, — каже Юлія. — Стало набагато безпечніше й комфортніше.

— В принципі, відчуваю себе безпечніше, — говорить Андрій. — Менше шансів, що автомобіль зіб’є посеред дороги. Нехай такі острівці з’являються й далі.

Думки із соцмереж

Крім опитування на вулиці, ми також запитали наших читачів у facebook про те, як вони оцінюють появу острівців безпеки: позитивно чи негативно. Під постом із цим питанням користувачі залишили понад три сотні коментарів. Їх можна почитати за посиланням. А ми вибрали найцікавіші з них.

  • «Serhii Slobodianiuk»: «Острівці це добре. Але реалізація підкачала. Полоса не має звужуватись заради острівка. Ще й так несподівано. У цьому місці б мала бути розширена дорога. Або щонайменше знак, що попереджає про звуження».

  • «Viktor Hryhoruk»: «Позитивно. На Заході вже давно їх використовують».

  • «Юлія Фіалковська»: «Негативно. Не розраховані для великогабаритного транспорту. Значно звужують проїжджу частину».

  • «Дмитро Загурський»: «95 % водіїв написали, що ставляться до острівців безпеки негативно! Бо в першу чергу обмежили їхню свободу. А от пішоходи задоволені, бо подбали про їхню безпеку. Моя думка, це потрібно місту! Інакше 70 км/год. це мінімальна швидкість руху для автотранспорту! Знаки не допоможуть».

Новини за темою Читайте також
Коментарі (70)
  • Питання

    Хіба ці острівці захистять, якщо вас захоче вбити хтось на кшталт Пивовара?
  • Denis Kubinets

    Убивают
  • Николай Цыба

    Таке враження що регулюють рух неадеквати.Осривци пидвищують небезпеку зиткнення.И змини биля" Сатурна" жах.Привокзальна-коли поставлять свитлофор?Покращився рух по Киивський добавили часи на произд по гол.    дорози.
  • Artem Sv

    Учитывая видео, где чувак пролетел через этот островок, про какую безопасность на нем можно говорить? Выходит, одним мешает, а другим дает иллюзию безопасности. Если бы с обеих сторон были, например, бетонные тумбы, тогда еще куда не шло. А так , слепили из говна и палок, т.е. из пластика. Вот она - винницкая школы экономики, а именно, денег срубили и "все" довольны что у нас "так много всего делается". А те кто "не все" пускай идут лесом, также как и с велодорожками на тротуарах.

    Artem Sv reply Artem Sv

    Руслан Лобас ну оторвал бы колесо и пролет дальше, пускай даже на несколько метров(при малой скорости), люди уже пострадают. Это все все вспомогательные меры, а основное - это реально действующая правоохр. система.

    Руслан Лобас reply Artem Sv

    Artem Sv мне серавно строят вот и правильно делают, я седня переходил возле универмага. тролейбус остановился, авто на второй полосе тоже притормозило. но умник какойто выехал с за трелейбуса, подрезав второе авто и на полном газе попер вперед. пришлось бежать при чем бысто...былбы там островок то он оторвалбы там себе колеса как минимум

    Artem Sv reply Artem Sv

    Руслан Лобас выше я писал что статистика нарушений пдд и провокаций дтп переходами не ведется, т.к. их не наказывают, т.е. и не фиксируют. Сбитые остановки, да хер с ними, главное чтобы люди не гибли. Зайцева, Харьков и т.д. это, как раз, и есть последствия беспредела на дорогах, который есть в любом городе, ввиду беспомощности, некомпетентности и корумпированости структур, которые должны за этим следить. Уже писал, хоть 30 км. ограничение составь, толку не будет. Зайцева, Харьков? Зачем далеко ходить, а как же ДТП на Келецкой где под чем то сын валютчицы угробил людей и две семьи остались сиротами? Где он, сел, наказан? Так вот, при этой системе, сколько островков и т.д. не поставь, безопасные не будет - одна показуха.

    Руслан Лобас reply Artem Sv

    Artem Sv ну вспомним к примеру Харьков и зайцеву...сколько там человек за раз погибло?посмотрим на дтп в области за пару дней черещ превышение скорости пара лобовых с трупами....гдето мнсяц назад мудило сбил остановку на вишенке, это повезло что там людей небыло...сколько остановок сбили пешеходы или велосипедисты?

    Artem Sv reply Artem Sv

    Руслан Лобас эмм, а разве пешеходы выбегая на дорогу не провоцируют ДТП, в т.ч. со смертельным исходом? Каждый день вижу как пешеходы нарушают подвергая опасности и себя и других, но такое нигде не фиксируется и реально не наказывается, т.к. у нас водила всегда виноват, только потому что он водила. Так что больше или меньше это ещё вопрос...

    Руслан Лобас reply Artem Sv

    Artem Sv только вот проблема в том что через автомобилистов и их гарушения гибнет людей больше чем от пешеходов или велосипедистов

    Artem Sv reply Artem Sv

    Руслан Лобас пробовали вызывать полицию, став свидетелем нарушения? Например, неправильной парковки. На прошлой неделе стал свидетелем такого в самом центре города. Если коротко, полиция не приехала, сам нарушитель обматерил недовольных тем что он припарковался на газоне. Сам был свидетелем как полицаи видя явное нарушение со стороны пешеходов или евро- велосепидистов просто отворачивались и ехали дальше. Предлагаю вечером, да в любой вечер, пойти и сделать замечание тем кто бухает возле памятника Коцюбинского и даже вызвать полицаев. Интересно чем закончиться)) Если следить и штрафовать только водителей, а не пешеходов, вело и прочий транспорт, то выходит как то нелогично и несправедливо что ли...  Почему одни безнаказанно нарушают, те самые пешеходы, а другим все больше и больше закручиваются гайки и ограничивают? В какой то момент осознаешь абсурдность соблюдения правил и вообще забиваешь на них. Взять на себя функции по охране порядка и соблюдение правил? А зачем нам тогда буквально армия силовиков, зачем кормить это бесполезное стадо? Сравните количество только полиции у нас с любой более менее развитой страной. А ещё всякие сбу, прокуроры, всякие муниципальные типа полицейские нафиг тогда нужны? Чтобы поддерживать старые добрые коррупционные традиции?))

    Руслан Лобас reply Artem Sv

    Artem Sv ну побывав за границей я могу сказать что там контролирует общество. там никто не ходит по велодорожкам, не паркует авто на зебре. если ты нарушил то к тебе прохожие подойдут и скажут что так делать нельзя и тут парковаться нельзя. лимит для того чтобы все ездили 50 ибо привыкли превышать. так сделали в Белоруси к примеру.....так что водители сами виноваты в своих неудобствах, они сами паркуються на зебрах...и если остальным пофиг и они кричат о том что это дело полиции....то мне жаль такое общество и будет оно мимо островков бетонных ещдить

    Artem Sv reply Artem Sv

    Руслан Лобас само по себе конструкции, камеры и т.д. кто все вспомогательные меры и все действует в комплексе. А у нас берут отдельные элементы и натягивают на нашу реальность. В итоге, ситуация не изменилась, но уже Европа)

    Artem Sv reply Artem Sv

    Руслан Лобас а в Европе все сами себя контролируют? Или, быть может, реально действуют большие штрафы, при чем для всех участников движения? Риторика "начни с себя" и "а что сделал ты?" удобная для тех с кого в цивилизованных странах спрашивают о результате и эффективности использования бюдж. денег. Можно вообще сделать лимит 30, а на трассе 60)) Уверен что ситуация сильно измениться) Насчет полицаев, то их просто не уважают, в первую очередь из-за непрофессионализма , незнания законов и т.д. Раньше водителя корочками и связями гайцов пугали, а сейчас любое прыщавое чмо из ютуба может нагрузить и по закону обосновать.

    Руслан Лобас reply Artem Sv

    Artem Sv как показивает практика то такие конструкции во всем мире есть, так что ненадо тут говорить о абсурде...коль дебилы ща рулем не могут сами себя контролировать то пусть страдают все...раньше всем мешпли даишники которие тормозили и требовали...но их забрали а количество дтп увеличилось....есть ограничения скорости...но все превышают ибо есть лимит за которий не штрафуют....как по мне пора ставить знак 40

    Artem Sv reply Artem Sv

    Руслан Лобас парируете доведением до абсурда? Патрули вроде как есть, камеры тоже, но количество пьяных и летающих смущает. Деньги из бюджета, т.е. наши, идут на создание видимости Европы или на реальный результат? Да можно сказать что раньше просто давали взятки и решали потому редко такие ситуации предавались огласке, но и сейчас практика порешать очень даже работает, разве что, не на месте уже.

    Руслан Лобас reply Artem Sv

    Artem Sv вот когда в каждой машинe возлe волитeля будeт сидeть бравий полицeйский, вот и конусов не будет)

    Artem Sv reply Artem Sv

    Руслан Лобас тогда само название "островок безопасности" нужно изменить, чтобы не вводить в заблуждение общественность) Тогда можно поставить отбойник как на трассе с пребыванием на переходах. Думал что контроль скоростного режима и соблюдение пдд лежит на наших бравых полицаях, а не островках, желтых конусах и прочих конструкциях...

    Руслан Лобас reply Artem Sv

    Artem Sv их цеоь не убезопасить человека на нем, а заставить водителей сбавлять скорость, сделать невозможным обгон на большой скорости и т.д...но никак не спасать от дебилов с превышением...
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні

Новини Вінниці за сьогодні

21:10 Вони приходять на Урожай поїсти. Хто опікується безхатьками у Вінниці? 19:03 У Жмеринці 11-річний школяр не повернувся до центру реабілітації 18:18 Одного дня Софійці різко погіршало. Тепер на її порятунок потрібно 5,5 мільйонів гривень 17:45 Де у Вінниці святкувати новорічні корпоративи? (Продовження) Від читача 22:43 Які вони - сонячні діти? 17:40 Де у Вінниці зустрічати рік щура: огляд новорічних корпоративів 17:37 «Він тепер частково білорус»: рятувальнику Сергію Довганю пересадили печінку 17:23 Рок-«Щедрик», фаєр-шоу та пісочна анімація! Чим у суботу здивує новий фестиваль у Тульчині? play_circle_filled photo_camera stars 17:01 «Також є свій позитив»: синоптик розповіла про погоду на Новий Рік 16:47 Пакет не потрібен: Рада попередньо схвалила закон про заборону пластикових пакетів play_circle_filled stars 16:20 Верховна Рада ухвалила закон про ринок землі. Що далі? stars 16:16 «Не можна, поки не станемо правовою державою»: вінничани про відміну мораторію на продаж землі stars 16:01 Затримала студента, який у Вінниці розкладав закладки з амфетаміном 15:19 Шестеро на одне місце. Хто претендує на вакансії суддів у Вінницькому апеляційному? stars 15:08 Грип на порозі: скільки вінничан вакцинувалося та які вакцини пропонують? 14:51 Ура! Перемога! Школа "Гарант" здобула перемогу у конкурсі "Знак якості" (Новини компаній) 14:35 Від малих до великих: як стати Народним брендом? 14:02 У Могилів-Подільському «сімка» злетіла у кювет. Рятувальники деблокували людей 13:01 Оприлюднили модель аеропорту «Вінниця» після реконструкції (ФОТО) photo_camera stars 12:20 Наймолодший у світі: Папа Римський призначив вінницького священика єпископом
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Афіша та квитки на Moemisto.ua Афіша:
keyboard_arrow_up