З року в рік площа Гагаріна збирає багатий «врожай» з аварій: у 2019 році — 13 ДТП, в 2018-му — 9, а в 2017 році взагалі антирекорд — 15 аварій. Щоб це виправити влада збирається поставити світлофори. Над проектом зараз працює івано-франківська компанія UCG, яка спеціалізується на змінах схем організації дорожнього руху.
І днями громадський активіст Віталій Павловський розмістив у фейсбуку схему руху, яку розробили для площі Гагаріна. А потім опублікував ще й візуалізації до ймовірного проекту.
— Навіщо зменшувати кількість смуг за напрямком Соборна-Пирогова? Попри те, що Соборна заборонена, сюди їде громадський транспорт, машини Нацполіції, міськради та транспорт людей, які працюють або живуть на цій вулиці, — говорить Віталій Павловський. — Це сотні авто, які будуть стояти в заторах на площі, бо не зможуть вчасно роз’їхатися. А якщо станеться аварія, яку через стовпчики ніяк не об’їхати, то стане увесь центр Вінниці й прилеглі райони.
Через такі ж питання обурюються й інші вінничани в соцмережах. Ба більше, вже зареєстрували петицію з вимогою звільнити радника мера Віктора Перлова, якому приписують авторство проекту площі Гагаріна. Тому давайте розбиратися, що очікує на цю площу.
Замовником проекту для площі Гагаріна є «Вінницька дільниця з організації дорожнього руху». Керівник цього комунального підприємства Сергій Чернов підтвердив журналісту «20хвилин», що опублікована активістом схема руху відповідає дійсності.
— Коли ми її побачили, то дуже здивувалися — незрозуміло, як на такому жвавому перехресті можна прибирати смугу для руху транспорту. Проте, ми є замовниками, проектом займається команда з Івано-Франківську, — говорить Чернов.
Питаємо, як зможуть проїхати машини, якщо на напрямку Соборна-Пирогова станеться ДТП? Чи можна буде прибрати стовпчики?
— Ні, вони будуть стаціонарними: їх прикрутять до дорожнього покриття. Оперативно усувати наслідки аварії має патрульна поліція. Хоча, справді, якщо приватний транспорт і зможе роз’їхатися, то тролейбусам і трамваям доведеться постояти, — відповідає Сергій Чернов.
Він також розказав, що вздовж трамвайних колій будуть делініатори, щоб машини не виїжджали на колію. Головний напрямок не зміниться — це Соборна-Пирогова. До того ж, продовжить діяти заборона на проїзд центральною вулицею — дорожній знак 3.2.
А ще на Гагаріна з’явиться аж 13 (!) світлофорів.
— У кожного потоку буде свій світлофор — трамваї, автотранспорт та пішоходи будуть проходити через цю площу за своїм сигналом, — говорить керівник «Вінницької дільниці з організації дорожнього руху» Сергій Чернов.
Як ми писали раніше, на площі Гагаріна буде облаштувана система «розумних світлофорів» — вони стоятимуть на кожному в’їзді-виїзді з площі та їхні інтервали можуть змінювати в режимі реального часу. Тобто, на тому напрямку, де найбільше скупчення машин, буде зростати тривалість «зеленого» світла, щоб не було заторів.
З’явиться й декілька нових пішохідних переходів, які по центру площі з’єднають прохід до парку, непарну частину Соборної та Універмаг. І всі вони будуть регульованими, бо поліція не дозволила б їх прокладати без світлофору.
— Ця схема погоджена. Ми мали зауваження, але вони були технічного характеру, щоб проектувальник змінив місця розміщення знаків, аби вони відповідали вимогам правил дорожнього руху, — каже керівник відділу безпеки дорожнього руху патрульної поліції Анатолій Самусь
— Тобто, поліція немає зауважень до того, що за напрямком Соборна-Пирогова залишиться тільки одна смуга для проїзду? — питає журналіст.
— Управління патрульної поліції не може впливати на організацію руху. Цим завідує власник вулично-дорожньої мережі (в нашому випадку, це міська влада - авт.). За законодавством власник вулично-дорожньою мережі відповідає за аварійність, а поліція — контролює дотримання правил дорожнього руху, — відповідає Самусь.
Для організації нової схеми руху залучили Urban Consulting Group з Івано-Франківську, що є однією з найкращих компаній у сфері планування вулиць і моделювання транспортних потоків, як каже радник міського голови Віктор Перлов.
І їхня робота над площею Гагаріна ще не завершена.
— Те, що було опубліковано в соцмережі — схема організації дорожнього руху, нанесення розмітки та кілька візуалізацій — це тільки одна дуже маленька складова всього проекту, один папірець зі ста, — говорить Перлов. — А сам проект складається з аналітики, з розрахунків трафіку, обґрунтування таких змін та багато іншого. Цього ми ще не маємо, бо робота над проектом площі Гагаріна все ще триває.
Тому, як каже радник мера, відповіді на питання «чому на Соборну йде одна смуга» мають бути відображені в кінцевому варіанті проекту.
— Думаю, коли ми нарешті отримаємо документацію, то UCG зможуть презентувати свій проект, відповісти на питання громадськості, розібрати цей проект по деталях. А зараз, повторюю, це робити передчасно, — каже Віктор Перлов.
Однак глобальних змін в організації дорожнього руху вже не буде, оскільки схема погоджена в поліції, говорив керівник КП «Вінницька дільниця з організації дорожнього руху» Сергій Чернов. І ще він сказав орієнтовну ціну нової площі Гагаріна.
— Проектант говорив, що вартість усіх цих змін складатиме орієнтовно 2-2,5 мільйони гривень. Така вартість через велику кількість елементів: для прикладу, один стовпчик коштує під 300 гривень, а їх потрібно багато, плюс кабелі, світлофори, розмітка, роботи. От і виходить така сума, — сказав Чернов.
Готовий проект очікують наприкінці травня, але точної дати немає. І залежно від умов карантину презентація «Гагаріна 2.0» може бути в одному з приміщень міськради, так і онлайні — через сервіси для відеоконференцій.
Олександр Зєрщиков, учасник депутатської комісії з питань транспорту
— Те, що я бачу на схемі, дає уявлення скільки всього там треба переробити: розмітку, прокласти кабелі, встановити світлофори, розподілити їх між собою. А чи до кінця зрозуміло до чого це призведе? Тому б я сьогодні пішов би дуже простим шляхом — провів би ряд експериментів.
Для прикладу, зменшити кількість смуг можна вже зараз: тумбами, які виставляють під час ремонту доріг, загородити частину проїзду Пирогова-Соборна і подивитися як воно спрацює. Таке дослідження може тривати 2-3 дні: для прикладу, жваві четвер і п'ятниця та один вихідний. Під час цього процесу можна порахувати кількість транспортних засобів, що їдуть цим перехрестям, опитати водіїв зручно чи ні тощо.
Далі, тимчасово можна змінити напрямок головної дороги — з Пирогова-Соборна на Соборна-Хмельницьке шосе. А потім проаналізувати результати за два-три дні. І ще один експеримент — поставити на це перехрестя регулювальника, щоб людина керувала транспортними потоками. Така «симуляція» роботи світлофорів покаже чи встигатимуть всі роз'їжджатися цим перехрестям і чи не буде від світлофорів заторів.
Перехрестя справді складне, рішення має враховувати інтереси всіх учасників дорожнього руху, а результати експериментів дадуть можливість допрацювати схему і зробити правильні висновки. Бо просто набити стовпчиків, а потім виправляти помилки — не хотілося б.
А ще на новій схемі організації руху ми бачимо, що Соборна залишається забороненою для проїзду. Тобто, порушники так само будуть їздити закритою вулицею? Якщо буде змінена розмітка, поставлять світлофори і стовпчики, а інтенсивність потоку авто не зміниться, то напевно, все тільки погіршиться.
Замість масштабних змін площі Гагаріна, нагадаємо, вінничани пропонували повернути старі пріоритети руху. Однак так петиція зібрала 140 з 350 необхідних підписів для розгляду в міськраді.
Читайте також:
Світлофор чи старі пріоритети? Як варто змінити рух на площі Гагаріна
Карантин не вплинув на статистику ДТП. Що робити, щоб зменшити кількість аварій у Вінниці
Штрафують за грубі порушення. Як наводять лад з парковками на Соборній
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 41 від 9 жовтня 2024
Читати номер
Валентина Васильковська
Sasha Sinelnikv
Архитекторы, строители и инженеры остались в УССР - а в "незалежной" только урбанисты, которые наверное табличку умножения даже не знают, не то что бы дороги НОРМАЛЬНО строить.
Вс Лук
А на основании чего рисовали новую схему? "Я художник, я так вижу!" ?
Как-то так
Торон Туй reply Как-то так