Епіцентр ДТП стане осередком заторів? Що не так з планами на площу Гагаріна

Епіцентр ДТП стане осередком заторів? Що не так з планами на площу Гагаріна
Вінничан обурює те, що замість розширення буде зменшення кількості смуг на площі. У соцмережах нарікають, що з новою схемою руху транспорт стане в заторах
  • Рух на площі Гагаріна знов збираються змінити.
  • Для цього мерія залучила проектантів з Івано-Франківська, які розраховують як там поставити світлофори. І нещодавно нову схему руху «злили»: тепер її жваво критикують в соцмережах.
  • Що обурило вінничан і чи справді це наша «Гагаріна 2.0»?

З року в рік площа Гагаріна збирає багатий «врожай» з аварій: у 2019 році — 13 ДТП, в 2018-му — 9, а в 2017 році взагалі антирекорд — 15 аварій. Щоб це виправити влада збирається поставити світлофори. Над проектом зараз працює івано-франківська компанія UCG, яка спеціалізується на змінах схем організації дорожнього руху.

І днями громадський активіст Віталій Павловський розмістив у фейсбуку схему руху, яку розробили для площі Гагаріна. А потім опублікував ще й візуалізації до ймовірного проекту.

— Навіщо зменшувати кількість смуг за напрямком Соборна-Пирогова? Попри те, що Соборна заборонена, сюди їде громадський транспорт, машини Нацполіції, міськради та транспорт людей, які працюють або живуть на цій вулиці, — говорить Віталій Павловський. —  Це сотні авто, які будуть стояти в заторах на площі, бо не зможуть вчасно роз’їхатися. А якщо станеться аварія, яку через стовпчики ніяк не об’їхати, то стане увесь центр Вінниці й прилеглі райони.

Через такі ж питання обурюються й інші вінничани в соцмережах. Ба більше, вже зареєстрували петицію з вимогою звільнити радника мера Віктора Перлова, якому приписують авторство проекту площі Гагаріна. Тому давайте розбиратися, що очікує на цю площу.

Відео дня

Кожному потоку по світлофору

Замовником проекту для площі Гагаріна є «Вінницька дільниця з організації дорожнього руху». Керівник цього комунального підприємства Сергій Чернов підтвердив журналісту «20хвилин», що опублікована активістом схема руху відповідає дійсності.

— Коли ми її побачили, то дуже здивувалися — незрозуміло, як на такому жвавому перехресті можна прибирати смугу для руху транспорту. Проте, ми є замовниками, проектом займається команда з Івано-Франківську, — говорить Чернов.

Питаємо, як зможуть проїхати машини, якщо на напрямку Соборна-Пирогова станеться ДТП? Чи можна буде прибрати стовпчики?

— Ні, вони будуть стаціонарними: їх прикрутять до дорожнього покриття. Оперативно усувати наслідки аварії має патрульна поліція. Хоча, справді, якщо приватний транспорт і зможе роз’їхатися, то тролейбусам і трамваям доведеться постояти, — відповідає Сергій Чернов.

Він також розказав, що вздовж трамвайних колій будуть делініатори, щоб машини не виїжджали на колію. Головний напрямок не зміниться — це Соборна-Пирогова. До того ж, продовжить діяти заборона на проїзд центральною вулицею — дорожній знак 3.2.

А ще на Гагаріна з’явиться аж 13 (!) світлофорів.

— У кожного потоку буде свій світлофор — трамваї, автотранспорт та пішоходи будуть проходити через цю площу за своїм сигналом, — говорить керівник «Вінницької дільниці з організації дорожнього руху» Сергій Чернов.

Як ми писали раніше, на площі Гагаріна буде облаштувана система «розумних світлофорів» — вони стоятимуть на кожному в’їзді-виїзді з площі та їхні інтервали можуть змінювати в режимі реального часу. Тобто, на тому напрямку, де найбільше скупчення машин, буде зростати тривалість «зеленого» світла, щоб не було заторів.

Поліція погодила схему руху

З’явиться й декілька нових пішохідних переходів, які по центру площі з’єднають прохід до парку, непарну частину Соборної та Універмаг. І всі вони будуть регульованими, бо поліція не дозволила б їх прокладати без світлофору.

— Ця схема погоджена. Ми мали зауваження, але вони були технічного характеру, щоб проектувальник змінив місця розміщення знаків, аби вони відповідали вимогам правил дорожнього руху, — каже керівник відділу безпеки дорожнього руху патрульної поліції Анатолій Самусь

— Тобто, поліція немає зауважень до того, що за напрямком Соборна-Пирогова залишиться тільки одна смуга для проїзду? — питає журналіст.

— Управління патрульної поліції не може впливати на організацію руху. Цим завідує власник вулично-дорожньої мережі (в нашому випадку, це міська влада - авт.). За законодавством власник вулично-дорожньою мережі відповідає за аварійність, а поліція — контролює дотримання правил дорожнього руху, — відповідає Самусь.

Ціна — від 2 до 2,5 мільйонів

Для організації нової схеми руху залучили Urban Consulting Group з Івано-Франківську, що є однією з найкращих компаній у сфері планування вулиць і моделювання транспортних потоків, як каже радник міського голови Віктор Перлов. 

І їхня робота над площею Гагаріна ще не завершена.

— Те, що було опубліковано в соцмережі — схема організації дорожнього руху, нанесення розмітки та кілька візуалізацій — це тільки одна дуже маленька складова всього проекту, один папірець зі ста, — говорить Перлов. — А сам проект складається з аналітики, з розрахунків трафіку, обґрунтування таких змін та багато іншого. Цього ми ще не маємо, бо робота над проектом площі Гагаріна все ще триває.

Тому, як каже радник мера, відповіді на питання «чому на Соборну йде одна смуга» мають бути відображені в кінцевому варіанті проекту.

— Думаю, коли ми нарешті отримаємо документацію, то UCG зможуть презентувати свій проект, відповісти на питання громадськості, розібрати цей проект по деталях. А зараз, повторюю, це робити передчасно, — каже Віктор Перлов.

Однак глобальних змін в організації дорожнього руху вже не буде, оскільки схема погоджена в поліції, говорив керівник КП «Вінницька дільниця з організації дорожнього руху» Сергій Чернов. І ще він сказав орієнтовну ціну нової площі Гагаріна.

— Проектант говорив, що вартість усіх цих змін складатиме орієнтовно 2-2,5 мільйони гривень. Така вартість через велику кількість елементів: для прикладу, один стовпчик коштує під 300 гривень, а їх потрібно багато, плюс кабелі, світлофори, розмітка, роботи. От і виходить така сума, — сказав Чернов.

Готовий проект очікують наприкінці травня, але точної дати немає. І залежно від умов карантину презентація «Гагаріна 2.0» може бути в одному з приміщень міськради, так і онлайні — через сервіси для відеоконференцій.

Експерименти покажуть, чи запрацює нова організація руху

Олександр Зєрщиков, учасник депутатської комісії з питань транспорту

— Те, що я бачу на схемі, дає уявлення скільки всього там треба переробити: розмітку, прокласти кабелі, встановити світлофори, розподілити їх між собою. А чи до кінця зрозуміло до чого це призведе? Тому б я сьогодні пішов би дуже простим шляхом — провів би ряд експериментів.

Для прикладу, зменшити кількість смуг можна вже зараз: тумбами, які виставляють під час ремонту доріг, загородити частину проїзду Пирогова-Соборна і подивитися як воно спрацює. Таке дослідження може тривати 2-3 дні: для прикладу, жваві четвер і п'ятниця та один вихідний. Під час цього процесу можна порахувати кількість транспортних засобів, що їдуть цим перехрестям, опитати водіїв зручно чи ні тощо.

Далі, тимчасово можна змінити напрямок головної дороги — з Пирогова-Соборна на Соборна-Хмельницьке шосе. А потім проаналізувати результати за два-три дні. І ще один експеримент — поставити на це перехрестя регулювальника, щоб людина керувала транспортними потоками. Така «симуляція» роботи світлофорів покаже чи встигатимуть всі роз'їжджатися цим перехрестям і чи не буде від світлофорів заторів.

Перехрестя справді складне, рішення має враховувати інтереси всіх учасників дорожнього руху, а результати експериментів дадуть можливість допрацювати схему і зробити правильні висновки. Бо просто набити стовпчиків, а потім виправляти помилки — не хотілося б.

А ще на новій схемі організації руху ми бачимо, що Соборна залишається забороненою для проїзду. Тобто, порушники так само будуть їздити закритою вулицею? Якщо буде змінена розмітка, поставлять світлофори і стовпчики, а інтенсивність потоку авто не зміниться, то напевно, все тільки погіршиться.

 

Замість масштабних змін площі Гагаріна, нагадаємо, вінничани пропонували повернути старі пріоритети руху. Однак так петиція зібрала 140 з 350 необхідних підписів для розгляду в міськраді.


 

Читайте також:

Світлофор чи старі пріоритети? Як варто змінити рух на площі Гагаріна

Карантин не вплинув на статистику ДТП. Що робити, щоб зменшити кількість аварій у Вінниці

Штрафують за грубі порушення. Як наводять лад з парковками на Соборній

Слідкуйте за новинами Вінниці у Facebook, Telegram, Instagram, Viber та YouTube.

Коментарі (37)
  • Валентина Васильковська

    Як варіант - зробіть рух по колу в тестовому режимі. Це дешево. Тільки одні стовпчики і контактна мережа для тролейбуса трошки пересунеться, і все стане відомо.
  • Sasha Sinelnikv

    Это полный ПЕСЕЦ, обычный Т-образный перекрёсток - а его уже 10 лет мудохают и отмывают деньги на нём, а ездить всё хуже и хуже.
    Архитекторы, строители и инженеры остались в УССР - а в "незалежной" только урбанисты, которые наверное табличку умножения даже не знают, не то что бы дороги НОРМАЛЬНО строить.
  • Вс Лук

    То есть сзема разметки есть, светофоров налепили - а аналитика иобоснование - "только в процессе"?
    А на основании чего рисовали новую схему? "Я художник, я так вижу!" ?
  • Как-то так

    Та цій площі має бути круговий рух.

    Торон Туй reply Как-то так

    Исключено. Трамваи.
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Вінниці за сьогодні
21:01 Ворожа куля обірвала життя. Оратів попрощався з загиблим Героєм photo_camera 20:10 ФОП у 15 років: юний вінницький волонтер зареєстрував на сайті президента петицію play_circle_filled 19:07 ГРВІ та грип. Де у Вінницькій області найвищі рівні захворюваності? play_circle_filled photo_camera 18:35 Понад 160 вінницьких вулиць отримали нові назви. Чи знаєте ви на честь кого? (ТЕСТ) Від читача 16:03 ПРИМУСОВА ПАСПОРТИЗАЦІЯ легітимна виключно для злочинців! 18:04 На Вишеньці 19-річний парубок мав розкласти 25 «закладок». Не встиг photo_camera 17:22 «Хаймарсів буде більше і ще дечого». Що робила у Пентагоні онука нашого земляка з Калинівки? 17:14 Наслідки ДТП вихідних: п'ятеро травмованих, шість побитих машин та мотоцикл photo_camera 16:11 З жовтня субсидії та пільги виплачує Пенсійний фонд України 15:15 Боронячи нашу країну загинув 56-річний військовий з Вінниччини photo_camera 15:01 «Може сотні років стояти». Столяр продає дубовий стіл, всі виручені гроші передасть військовим photo_camera 14:29 На Нечая Chevrolet збив 74-річного пішохода. Потерпілий загинув 13:34 Історія міста у світлинах, як зігрітися у холодній квартирі та інше важливе за 2 жовтня у Вінниці 13:01 Зміни для вінничан у жовтні — нова «мінімалка», іпотека під 3% та зростання пенсій 12:22 Потрощена машина в кюветі. На Жмеринщині сталася смертельна автопригода 11:33 Один летальний та 50 нових випадків. Ситуація з COVID-19 у Вінницькій області photo_camera 11:21 Доля собачки, яку збив водій на Audi, відома. Невідома доля справи про жорстоке поводження з тваринами 10:41 Без води та світла. Перелік адрес, де у Вінниці 3 жовтня відключили послуги play_circle_filled 10:12 В останню путь провели загиблого на Донеччині воїна Віктора Тарана 09:18 В Україні оголосили штормове попередження. Що чекати вінничанам? photo_camera
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Вінниці Ваші відгуки про послуги у Вінниці
keyboard_arrow_up