Старт роботи світлофорів, який анонсували на 2 жовтня, стався на день пізніше. Водії та пішоходи встигли оцінити яким тепер є рух через площу Гагаріна за вихідні.
Минулої суботи побачили, що під час червоного сигналу світлофору з боку Соборної в середньому стояло по 20-30 одиниць транспорту. Більшість машин встигали проїхати площу за один цикл. Пішоходи охоче користувалися новими переходами, а рух трамваїв не було ускладнено.
Однак справжній тест системи на придатність відбувся у перший будній день, 5 жовтня, коли містяни роз’їжджалися на роботу та навчання.
Відзняли відео про те, як транспорт рухався через площу до запуску світлофорів (у п’ятницю, 2 жовтня) і після їхнього старту(в понеділок, 5 жовтня). Далі в тексті наші суб’єктивні враження від нової організації руху.
Протягом ранкової години-пік, 5 жовтня, спостерігали, як рухається транспорт площею Гагаріна.
Перше, що впадає в око, це скупчення перед перехрестям. Світлофор змушує автомобілістів очікувати своєї черги на проїзд на кожному з трьох напрямків: з вулиці Пирогова, Хмельницького шосе та Соборної.
Найбільша тягнучка з боку Соборної. Авто вперемішку з громадським транспортом зупиняється біля школи-гімназії №2. Ускладнює тут проїзд і те, що періодично з вулиці Хлібної виїжджають машини поліцейських та батьків школярів, які «проштовхуються» крізь щільний ряд транспорту.
Проте під час наших спостережень навіть останній транспорт з черги від школи №2 і до світлофора встигає проїхати площею за один цикл світлофору. Орієнтовно, заїзд на площу тепер займає 30-35 секунд часу.
А ще помітили, що приватні авто та громадський транспорт не заважали один одному під час проїзду площею Гагаріна. Якщо раніше водії, які звертали з Пирогова на Хмельницьке шосе, блокували проїзд для трамваїв, то тепер цього немає: світлофор розвів транспортні потоки у часі.
Є зауваження до розташування стовпчиків на острівці, який встановили на виїзді з Соборної на Пирогова. Водії тролейбусу вимушені робити широкий розворот, щоб не злетіли струмоприймачі з контактної мережі. І цей розворот відбувається впритул до стовпчиків. Отож, якщо трохи забаритися, то ДТП, а згодом величезний «корок» буде гарантовано.
Крім того, потрібно врегулювати фази світлофорів. «Червоний» сигнал для водіїв, що їдуть з Хмельницького шосе на Соборну триває 99 секунд, що, ймовірно, є найдовшим «червоним світлом» у Вінниці. При тому, що транспортний потік машин з Хмельницького шосе незначний — до 15 машин. А, вочевидь, щоб не збирати тягнучку на Соборній має бути довшим «зелений» сигнал світлофору.
Отож, суб’єктивні висновки: через світлофори на Гагаріна Вінниця «не стала» і не помітили «транспортного колапсу», проте роботу світлофорів ще потрібно врегулювати. Час на це є, бо в мерії запланували, що протягом кількох місяців будуть тестувати нову організацію руху на площі Гагаріна.
Але до цього ще й варто розібратися, яким має бути проїзд авто на Соборній? Якщо вже на Гагаріна вказівники світлофору дають «зелений» сигнал на проїзд головною вулицею міста, то, можливо, знак, який це забороняє, варто зняти? Бо заборону просто ігнорують, що очевидно для кожного вінничанина.
Новою організацією руху вінницькі водії не задоволені. Принаймні, нову Гагаріна критикують в фейсбуку.
«Ніколи в житті не бачив там (на Гагаріна - авт.) стільки машин, скільки побачив їх сьогодні. Пішохід! Бережись автомобіля, бо пішохідні переходи також перенесли. Водій! Будь уважним, пішохід завжди правий, коли він мертвий», — пише Денис Безрученко.
«Зробити пробку та транспортний колапс там, де їх ніколи не було, це потрібно уміти», — зауважила Ельвіра Мрясова.
«Перший день чергового «покращення на Гагаріна». Так-так, затор аж за Театральну», — ділиться враженнями Андрій Кавунець.
Читайте також, які враження від нової Гагаріна у вінницьких пішоходів та водіїв.
Площа Гагаріна, нагадаємо, вже кілька років є «рекордсменом» за кількістю ДТП: у 2019 році — 13 ДТП, у 2018-му — 9, а у 2017 році взагалі антирекорд — 15 аварій. Водії винуватять в цьому зміну пріоритетів руху: головною дорогою з червня 2017 року стала Пирогова-Соборна замість Соборної-Хмельницьке шосе. Вони неодноразово подавали петиції до міської влади, щоб повернути старі пріоритети руху.
Однак у мерії вважають, що це не виправило б ситуацію. Тому запланували зробити проїзд на Гагаріна повністю регульованим: поставити 23 (!) світлофори для кожного потоку — автотранспорту, пішоходів, трамваїв.
Світлофори мають бути «розумними»: тривалість зеленого сигналу буде збільшуватися на тому напрямку, де найбільше скупчення транспорту.
На реорганізацію площі витратять близько 2 мільйонів гривень з бюджету Вінниці. Кілька місяців нова система руху працюватиме у «тестовому режимі», яким передбачена наладка інтервалів роботи світлофорів.
Як оцінюєте появу світлофорів на Гагаріна
Про зміну руху на Гагаріна писали у матеріалах:
Епіцентр ДТП стане осередком заторів? Що не так з планами на площу Гагаріна
Тестовий режим та 23 світлофори. Що робитимуть з площею Гагаріна
Коло — не варіант. Як і навіщо змінюють схему руху на площі Гагаріна
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 37 від 11 вересня 2024
Читати номер
Наталья Горошко
Алексей Степанчук
Дмитрий
Igor Baroni