Тестовий режим та 23 світлофори. Що робитимуть з площею Гагаріна

Тестовий режим та 23 світлофори. Що робитимуть з площею Гагаріна
Попередньо, старт робіт визначений на другу половину літа. Після монтажу світлофорів, нової розмітки і переходів почнеться дослідження їхньої ефективності
  • Після критики в соцмережах, реорганізацію руху на площі Гагаріна вирішили представити офіційно. 
  • Архітектори пояснили для чого на перехресті світлофори, пішохідні переходи і чому зменшують кількість смуг. 
  • І ще стало відомо, що на проект готові витратити близько двох мільйонів гривень. Старт робіт — може бути вже цього літа.

Рух на площі Гагаріна збираються змінити: тут поставлять світлофори. Разом з цим прокладуть нові пішохідні переходи та зменшать кількість смуг для проїзду. Розробку проекту доручили фахівцям з компанії UCG, Івано-Франківськ. Однак, за такі новації нову схему руху розкритикували вінницькі водії, дорікаючи, що зі світлофорами і однією смугу руху на Соборну місто стоятиме в заторах.

Варто зазначити, що план з реорганізації Гагаріна з’явився неофіційно: активісту Віталію Павловському його передали наприкінці травня неназвані джерела. При цьому ми отримали підтвердження, що ця схема руху є правдивою.

Схема руху та візуалізації нової площі, яку опублікував активіст

Тиждень міська влада зберігала тишу, і 1 червня архітектори КП «Агенція просторового розвитку» публікують офіційну версію реорганізації руху на площі Гагаріна з поясненнями.

І ще за тиждень, 9 червня, представники цього комунального підприємства пояснили журналістам на прес-конференції мотивацію змін Гагаріна. Так для чого роблять нову площу?

Відео дня

Кожному потоку по світлофору

Керівник «Агенції просторового розвитку» Олександр Коротких на початку розповів, що простір навколо площі Гагаріна кардинально змінюється: є вуличний простір перед Аркою, триває реконструкція школи №2 з прилеглою територією, у планах — оновити простір навколо лебединого озера та частину вулиці Хлібної. І є потреба в оновленні самої площі Гагаріна, яка стає більш людною та з року в рік б’є рекорди по кількості ДТП — від 9 до 15 аварій щороку.

Проте варіант зі зміною пріоритетів руху не вирішує проблем площі.

— Через площу проходить більшість маршрутів громадського транспорту. Майже всі вони (крім трамваю №4) рухаються за напрямком Пирогова-Соборна, що є поясненням, чому головною на перехресті є саме ця дорога. Більшість поїздок по місту вінничани здійснюють саме на громадському транспорті — 52%, а доля приватних автомобілів у приміщеннях становить 14% (за даними дослідження GFK, 2018 рік), — говорить архітектор «Агенції просторового розвитку» Максим Кравчук.

Схема руху, яка була опублікована офіційно, на сайті Агенції

Відкинули і круговий рух. Якщо в нинішньому стані на площі 59 конфліктних точок, то з колом по центру їх буде 44. Плюс, за словами архітектора, на місця перетину шляхів різних учасників руху потраплятимуть і пішоходи. 

Тому обрали за основу варіант зі світлофорами, які будуть стояти на кожному напрямку — 10 для транспорту, 10 для пішоходів й три для трамваїв. 

— Є чотири цілі реорганізації площі Гагаріна — підвищити безпеку руху, прокласти нові пішохідні зв'язки, забезпечити стабільну роботу громадського транспорту та озеленення вивільнених площ від транспорту. Зі світлофорами і такою організацією руху нам вдасться цього досягти, — зазначив Олександр Коротких.

Чому забирають смугу

Декілька років тому був світлофор на перехресті Соборна-Театральна. Його вимкнули після кількох днів роботи, бо таке регулювання створювало лише затори. Чи буде так само зі світлофорами на Гагаріна?

— Нову площу Гагаріна можна порівняти з організацією руху на перехресті біля ринку Урожай. І там, і там є багато маршрутів громадського транспорту, світлофорне регулювання. Щоправда, на Урожаї пішоходи пересуваються підземним переходом. Але можна точно сказати, що рух на перехресті біля ринку є зрозумілим і дозволяє уникнути всіх конфліктних точок, які наразі притаманні площі Гагаріна, — відповів Коротких.

Найбільше водійську спільноту цікавило, а для чого зменшувати кількість смуг для проїзду на такому жвавому перехресті. Керівник «Агенції просторового розвитку» відповів, що є аргументи та дослідження трафіку на користь цьому.

— Трафік підраховували, є всі дані з цього приводу. Вони не є закритими. Свого часу, думаю, ми їх опублікуємо, як і сам проект. І будь-хто з фахівців чи активістів зможуть провести свою незалежну експертизу, — відповідає Олександр Коротких. — Немає цілі покращувати якість в'їзду в центральну частину міста для автомобілів, є мета забезпечити стабільний рух громадського транспорту. Зрозумійте, як тільки ми створимо більш сприятливі умови для проїзду, то ці умови заповняться на всі 100%. І матимемо ще більше приватного транспорту на головній вулиці, де рух його, за правилами, є заборонений.

Одна з 13 (!) аварій, які трапилися на площі Гагаріна у 2019-му. Легковик не поступився дорогою маршрутці, що їхала головною дорогою з Соборної на Пирогова

— Якщо стається аварія на оновленій площі Гагаріна, де стовпчиками перекриті ділянки дороги, вивільнені від транспорту, то як водії зможуть об'єкти місце ДТП? Чи не стане все місто в заторах? — питає журналіст.

— Складно спрогнозували, що саме на правому повороті з Пирогова на вулицю Соборну мають відбуватися регулярні ДТП, і тому потрібна ще ціла смуга для повороту, щоб об'їхати місце аварії, — каже керівник «Агенції просторового розвитку». — Проектантам поставлена мета, щоб на площі Гагаріна був такий світлофорний об'єкт, який би унеможливлював виникнення аварії. Хоча, мабуть, можуть бути несподівані ситуації, які на певний час можуть в певний спосіб ускладнити перетин цього перехрестя.

Тест за два мільйони

Раніше міський голова Сергій Моргунов говорив, що робота над реорганізацією площі Гагаріна може початися у другій половині літа в 2020-му. Проект на завершальній стадії, а далі має пройти державну експертизу. 

А після цього триватиме «тестовий режим» — на площі змонують певну частину рішень з проекту. Як пояснили архітектори, це потрібно, бо моделювання недосконале і роботу нової схеми руху має пройти перевірку реальним життям. Тому орієнтовно три місяці буде вестися відеофіксація, соцопитування і підрахунок змін трафіку.

Питаємо, а які можуть бути зміни після тестового режиму? Для прикладу, чи можуть забрати переходи, стовпчики, які, можливо, будуть недоречні?

— Досить багато часу пішло на аналіз нинішнього стану площі, опрацювання проектних рішень, бачення. Навряд чи будуть серйозні зміни між проектом і його впровадженням. Що може змінитися? Наприклад, фази роботи світлофорів чи інші нюанси. Але це можливо лише після тестового режиму, коли ми отримаємо зауваження та пропозиції всіх учасників руху, — відповів керівник «Агенції просторового розвитку» Олександр Коротких.

Архітектор Агенції Максим Кравчук зазначив, що попередня вартість реалізації тестового режиму — близько двох мільйонів гривень.

— Половина від суми — це влаштування світлофорних об'єктів та ще половина — нанесення дорожньої розмітки («холодний» пластик), влаштування стовпчиків та діленіаторів, які відмежують трамвайну колію. Та деякі роботи по організації пішохідних переходів — пониження бордюрів, влаштування ділянок тротуарів, — сказав Кравчук.

— Чи можна зробити тестовий режим «підручними матеріалами»? Для прикладу, перекрити частину смуг конусами чи бочками, а замість світлофора поставити регулювальника, щоб одразу не витрачати близько двох мільйонів гривень, — питає журналіст.

— Через складнощі з карантином і коронавірусом, які призвели до економічної кризи, у міста є ціль зробити проект дешевшим. Тому питання щодо організації цього тестового режиму також обговорюється, — відповів Олександр Коротких.

Минулої осені конусами і баками перекривали проїзд біля площі Перемоги. Так тестували майбутню пішохідну зону між Будинком офіцерів та Ювілейним

Світлофори на Гагаріна, нагадаємо, мають бути «розумними»: тривалість зеленого світла для проїзду буде збільшуватися на тому напрямку, де найбільше скупчення транспорту.

 

Читайте також:

Епіцентр ДТП стане осередком заторів? Що не так з планами на площу Гагаріна

Коло — не варіант. Як і навіщо змінюють схему руху на площі Гагаріна

Київський міст за «крок» до початку ремонту. Чи перекриють його знову?

Слідкуйте за новинами Вінниці у Facebook, Telegram, Instagram, Viber та YouTube.

Коментарі (17)
  • Человек

    может полиция должна делать свою работу и штрафовать за не соблюдение рядности и проезд на соборную??? И тем более пропуск пешеходов на переходах
  • Человек

    А что на соборную уже будет разрешён вьезд всем кроме общественного транспорта???? к чему там светофоры, если туда ехать нельзя с пирогова и с хмельницкого шоссе
  • Александр Владимирович

    Цей довбаний Архітектор-Велосепедист взагалі не друже з головою!!! Замість того щоб збільшувати пропускну спроможність доріг з поглядом на майбутнє (що роблять в усьому світі, особливо у США), він навпаки її зменшує! Це якись нонсес! Строять непотрібні велосипедні доріжки замість розширення смуг руху... Подивіться зараз вже які затори!

    Человек reply Александр Владимирович

    он же даже не архитектор, он в политехе учился на задрыпаной специальности

    Человек reply Александр Владимирович

    Абсолютно согласен. Особенно жесть будет, ползти с пирогова на соборную в один ряд за троллейбусом, которые там едут 5км/час и автобусами. Которые иначе никак не объехать.!!!!

    Sasha Sinelnikv reply Александр Владимирович

    Не нужно так НАГЛО врать - вся Европа сокращает парковочные места, сужает дороги, вводит кабальные налоги на авто, дорогущий ТО, запрет на въезд в центр городов дизелей, строит огромное колличество велодорожек, расширяют тротуары, а водителей авто всячески щимят, и т.д.,  поэтому не надо выдавать желаемое за действительное.

    лишь бы как reply Sasha Sinelnikv

    Ну поищи тогда в Европе города с населением около 500 тыс и покатайся по них на гугл-карте в панорамном режиме. Лиссабон например. И потом продемонстрируй нам конкретно где это они сокращают количество парковок, расширяют тротуары и сужают дороги.
    Там все центральные улицы по две-три полосы в каждом направлении. И процентов 50 улиц еще и с разделительной полосой. Парковки возле каждого магазина да и вдоль улиц почти везде в сплошную
    Может мы разную Европу обсуждаем.

    Sasha Sinelnikv reply лишь бы как

    Не надо путать х@й с пальцем, столица государства Лиссабон и недообласной сельский центр Винница. В Киеве тоже полно улиц с  2-3 полосами в каждом направлении.

    Лишь бы как reply Sasha Sinelnikv

    А вот по этому комменту и видно отношение почитателей "главного урбаниста" Винницы к городу где они живут. И их стремление превратить Винницу не в город равный столице европейского государства  а в обыкновенный Мухосранск или Задрищенск.
    Только один хрен ничего у вас не выйдет. Ибо стремление "щемить" автолюбителей ударит и по хероям-урбанистам. Стоять в пробках будем "усе". Только я сидя в машине с кондером а вы стоя в троллейбусе-трамвае-маршрутке, ровеснике русско-японской войны, нюхая подмышки соседей.

    Sasha Sinelnikv reply Лишь бы как

    Блажен кто верует.
    Тешь себя и дальше иллюзиями.
  • Лариса Кравченко

    этими проблемами должны заниматься не архитекторы, а специалисты по орожному движению,это во-первых,а во-вторых как было раньше ,было меньше аварий, а значит было правильно. мало того,что сейчас аварийность увеличилась,так и пробки, а это значит, не надо нам экспериментов, надоело, главное движение как было
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Вінниці за сьогодні
21:01 Ворожа куля обірвала життя. Оратів попрощався з загиблим Героєм photo_camera 20:10 ФОП у 15 років: юний вінницький волонтер зареєстрував на сайті президента петицію play_circle_filled 19:07 ГРВІ та грип. Де у Вінницькій області найвищі рівні захворюваності? play_circle_filled photo_camera 18:35 Понад 160 вінницьких вулиць отримали нові назви. Чи знаєте ви на честь кого? (ТЕСТ) Від читача 16:03 ПРИМУСОВА ПАСПОРТИЗАЦІЯ легітимна виключно для злочинців! 18:04 На Вишеньці 19-річний парубок мав розкласти 25 «закладок». Не встиг photo_camera 17:22 «Хаймарсів буде більше і ще дечого». Що робила у Пентагоні онука нашого земляка з Калинівки? 17:14 Наслідки ДТП вихідних: п'ятеро травмованих, шість побитих машин та мотоцикл photo_camera 16:11 З жовтня субсидії та пільги виплачує Пенсійний фонд України 15:15 Боронячи нашу країну загинув 56-річний військовий з Вінниччини photo_camera 15:01 «Може сотні років стояти». Столяр продає дубовий стіл, всі виручені гроші передасть військовим photo_camera 14:29 На Нечая Chevrolet збив 74-річного пішохода. Потерпілий загинув 13:34 Історія міста у світлинах, як зігрітися у холодній квартирі та інше важливе за 2 жовтня у Вінниці 13:01 Зміни для вінничан у жовтні — нова «мінімалка», іпотека під 3% та зростання пенсій 12:22 Потрощена машина в кюветі. На Жмеринщині сталася смертельна автопригода 11:33 Один летальний та 50 нових випадків. Ситуація з COVID-19 у Вінницькій області photo_camera 11:21 Доля собачки, яку збив водій на Audi, відома. Невідома доля справи про жорстоке поводження з тваринами 10:41 Без води та світла. Перелік адрес, де у Вінниці 3 жовтня відключили послуги play_circle_filled 10:12 В останню путь провели загиблого на Донеччині воїна Віктора Тарана 09:18 В Україні оголосили штормове попередження. Що чекати вінничанам? photo_camera
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Вінниці Ваші відгуки про послуги у Вінниці
keyboard_arrow_up