Тестовий режим та 23 світлофори. Що робитимуть з площею Гагаріна

Тестовий режим та 23 світлофори. Що робитимуть з площею Гагаріна
Попередньо, старт робіт визначений на другу половину літа. Після монтажу світлофорів, нової розмітки і переходів почнеться дослідження їхньої ефективності
  • Після критики в соцмережах, реорганізацію руху на площі Гагаріна вирішили представити офіційно. 
  • Архітектори пояснили для чого на перехресті світлофори, пішохідні переходи і чому зменшують кількість смуг. 
  • І ще стало відомо, що на проект готові витратити близько двох мільйонів гривень. Старт робіт — може бути вже цього літа.

Рух на площі Гагаріна збираються змінити: тут поставлять світлофори. Разом з цим прокладуть нові пішохідні переходи та зменшать кількість смуг для проїзду. Розробку проекту доручили фахівцям з компанії UCG, Івано-Франківськ. Однак, за такі новації нову схему руху розкритикували вінницькі водії, дорікаючи, що зі світлофорами і однією смугу руху на Соборну місто стоятиме в заторах.

Варто зазначити, що план з реорганізації Гагаріна з’явився неофіційно: активісту Віталію Павловському його передали наприкінці травня неназвані джерела. При цьому ми отримали підтвердження, що ця схема руху є правдивою.

Відео дня

Схема руху та візуалізації нової площі, яку опублікував активіст

Тиждень міська влада зберігала тишу, і 1 червня архітектори КП «Агенція просторового розвитку» публікують офіційну версію реорганізації руху на площі Гагаріна з поясненнями.

І ще за тиждень, 9 червня, представники цього комунального підприємства пояснили журналістам на прес-конференції мотивацію змін Гагаріна. Так для чого роблять нову площу?

Кожному потоку по світлофору

Керівник «Агенції просторового розвитку» Олександр Коротких на початку розповів, що простір навколо площі Гагаріна кардинально змінюється: є вуличний простір перед Аркою, триває реконструкція школи №2 з прилеглою територією, у планах — оновити простір навколо лебединого озера та частину вулиці Хлібної. І є потреба в оновленні самої площі Гагаріна, яка стає більш людною та з року в рік б’є рекорди по кількості ДТП — від 9 до 15 аварій щороку.

Проте варіант зі зміною пріоритетів руху не вирішує проблем площі.

— Через площу проходить більшість маршрутів громадського транспорту. Майже всі вони (крім трамваю №4) рухаються за напрямком Пирогова-Соборна, що є поясненням, чому головною на перехресті є саме ця дорога. Більшість поїздок по місту вінничани здійснюють саме на громадському транспорті — 52%, а доля приватних автомобілів у приміщеннях становить 14% (за даними дослідження GFK, 2018 рік), — говорить архітектор «Агенції просторового розвитку» Максим Кравчук.

Схема руху, яка була опублікована офіційно, на сайті Агенції

Відкинули і круговий рух. Якщо в нинішньому стані на площі 59 конфліктних точок, то з колом по центру їх буде 44. Плюс, за словами архітектора, на місця перетину шляхів різних учасників руху потраплятимуть і пішоходи. 

Тому обрали за основу варіант зі світлофорами, які будуть стояти на кожному напрямку — 10 для транспорту, 10 для пішоходів й три для трамваїв. 

— Є чотири цілі реорганізації площі Гагаріна — підвищити безпеку руху, прокласти нові пішохідні зв'язки, забезпечити стабільну роботу громадського транспорту та озеленення вивільнених площ від транспорту. Зі світлофорами і такою організацією руху нам вдасться цього досягти, — зазначив Олександр Коротких.

Чому забирають смугу

Декілька років тому був світлофор на перехресті Соборна-Театральна. Його вимкнули після кількох днів роботи, бо таке регулювання створювало лише затори. Чи буде так само зі світлофорами на Гагаріна?

— Нову площу Гагаріна можна порівняти з організацією руху на перехресті біля ринку Урожай. І там, і там є багато маршрутів громадського транспорту, світлофорне регулювання. Щоправда, на Урожаї пішоходи пересуваються підземним переходом. Але можна точно сказати, що рух на перехресті біля ринку є зрозумілим і дозволяє уникнути всіх конфліктних точок, які наразі притаманні площі Гагаріна, — відповів Коротких.

Найбільше водійську спільноту цікавило, а для чого зменшувати кількість смуг для проїзду на такому жвавому перехресті. Керівник «Агенції просторового розвитку» відповів, що є аргументи та дослідження трафіку на користь цьому.

— Трафік підраховували, є всі дані з цього приводу. Вони не є закритими. Свого часу, думаю, ми їх опублікуємо, як і сам проект. І будь-хто з фахівців чи активістів зможуть провести свою незалежну експертизу, — відповідає Олександр Коротких. — Немає цілі покращувати якість в'їзду в центральну частину міста для автомобілів, є мета забезпечити стабільний рух громадського транспорту. Зрозумійте, як тільки ми створимо більш сприятливі умови для проїзду, то ці умови заповняться на всі 100%. І матимемо ще більше приватного транспорту на головній вулиці, де рух його, за правилами, є заборонений.

Одна з 13 (!) аварій, які трапилися на площі Гагаріна у 2019-му. Легковик не поступився дорогою маршрутці, що їхала головною дорогою з Соборної на Пирогова

— Якщо стається аварія на оновленій площі Гагаріна, де стовпчиками перекриті ділянки дороги, вивільнені від транспорту, то як водії зможуть об'єкти місце ДТП? Чи не стане все місто в заторах? — питає журналіст.

— Складно спрогнозували, що саме на правому повороті з Пирогова на вулицю Соборну мають відбуватися регулярні ДТП, і тому потрібна ще ціла смуга для повороту, щоб об'їхати місце аварії, — каже керівник «Агенції просторового розвитку». — Проектантам поставлена мета, щоб на площі Гагаріна був такий світлофорний об'єкт, який би унеможливлював виникнення аварії. Хоча, мабуть, можуть бути несподівані ситуації, які на певний час можуть в певний спосіб ускладнити перетин цього перехрестя.

Тест за два мільйони

Раніше міський голова Сергій Моргунов говорив, що робота над реорганізацією площі Гагаріна може початися у другій половині літа в 2020-му. Проект на завершальній стадії, а далі має пройти державну експертизу. 

А після цього триватиме «тестовий режим» — на площі змонують певну частину рішень з проекту. Як пояснили архітектори, це потрібно, бо моделювання недосконале і роботу нової схеми руху має пройти перевірку реальним життям. Тому орієнтовно три місяці буде вестися відеофіксація, соцопитування і підрахунок змін трафіку.

Питаємо, а які можуть бути зміни після тестового режиму? Для прикладу, чи можуть забрати переходи, стовпчики, які, можливо, будуть недоречні?

— Досить багато часу пішло на аналіз нинішнього стану площі, опрацювання проектних рішень, бачення. Навряд чи будуть серйозні зміни між проектом і його впровадженням. Що може змінитися? Наприклад, фази роботи світлофорів чи інші нюанси. Але це можливо лише після тестового режиму, коли ми отримаємо зауваження та пропозиції всіх учасників руху, — відповів керівник «Агенції просторового розвитку» Олександр Коротких.

Архітектор Агенції Максим Кравчук зазначив, що попередня вартість реалізації тестового режиму — близько двох мільйонів гривень.

— Половина від суми — це влаштування світлофорних об'єктів та ще половина — нанесення дорожньої розмітки («холодний» пластик), влаштування стовпчиків та діленіаторів, які відмежують трамвайну колію. Та деякі роботи по організації пішохідних переходів — пониження бордюрів, влаштування ділянок тротуарів, — сказав Кравчук.

— Чи можна зробити тестовий режим «підручними матеріалами»? Для прикладу, перекрити частину смуг конусами чи бочками, а замість світлофора поставити регулювальника, щоб одразу не витрачати близько двох мільйонів гривень, — питає журналіст.

— Через складнощі з карантином і коронавірусом, які призвели до економічної кризи, у міста є ціль зробити проект дешевшим. Тому питання щодо організації цього тестового режиму також обговорюється, — відповів Олександр Коротких.

Минулої осені конусами і баками перекривали проїзд біля площі Перемоги. Так тестували майбутню пішохідну зону між Будинком офіцерів та Ювілейним

Світлофори на Гагаріна, нагадаємо, мають бути «розумними»: тривалість зеленого світла для проїзду буде збільшуватися на тому напрямку, де найбільше скупчення транспорту.

 

Читайте також:

Епіцентр ДТП стане осередком заторів? Що не так з планами на площу Гагаріна

Коло — не варіант. Як і навіщо змінюють схему руху на площі Гагаріна

Київський міст за «крок» до початку ремонту. Чи перекриють його знову?

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (17)
  • Человек

    может полиция должна делать свою работу и штрафовать за не соблюдение рядности и проезд на соборную??? И тем более пропуск пешеходов на переходах
  • Человек

    А что на соборную уже будет разрешён вьезд всем кроме общественного транспорта???? к чему там светофоры, если туда ехать нельзя с пирогова и с хмельницкого шоссе
  • Александр Владимирович

    Цей довбаний Архітектор-Велосепедист взагалі не друже з головою!!! Замість того щоб збільшувати пропускну спроможність доріг з поглядом на майбутнє (що роблять в усьому світі, особливо у США), він навпаки її зменшує! Це якись нонсес! Строять непотрібні велосипедні доріжки замість розширення смуг руху... Подивіться зараз вже які затори!

    Человек reply Александр Владимирович

    он же даже не архитектор, он в политехе учился на задрыпаной специальности

    Человек reply Александр Владимирович

    Абсолютно согласен. Особенно жесть будет, ползти с пирогова на соборную в один ряд за троллейбусом, которые там едут 5км/час и автобусами. Которые иначе никак не объехать.!!!!

    Sasha Sinelnikv reply Александр Владимирович

    Не нужно так НАГЛО врать - вся Европа сокращает парковочные места, сужает дороги, вводит кабальные налоги на авто, дорогущий ТО, запрет на въезд в центр городов дизелей, строит огромное колличество велодорожек, расширяют тротуары, а водителей авто всячески щимят, и т.д.,  поэтому не надо выдавать желаемое за действительное.

    лишь бы как reply Sasha Sinelnikv

    Ну поищи тогда в Европе города с населением около 500 тыс и покатайся по них на гугл-карте в панорамном режиме. Лиссабон например. И потом продемонстрируй нам конкретно где это они сокращают количество парковок, расширяют тротуары и сужают дороги.
    Там все центральные улицы по две-три полосы в каждом направлении. И процентов 50 улиц еще и с разделительной полосой. Парковки возле каждого магазина да и вдоль улиц почти везде в сплошную
    Может мы разную Европу обсуждаем.

    Sasha Sinelnikv reply лишь бы как

    Не надо путать х@й с пальцем, столица государства Лиссабон и недообласной сельский центр Винница. В Киеве тоже полно улиц с  2-3 полосами в каждом направлении.

    Лишь бы как reply Sasha Sinelnikv

    А вот по этому комменту и видно отношение почитателей "главного урбаниста" Винницы к городу где они живут. И их стремление превратить Винницу не в город равный столице европейского государства  а в обыкновенный Мухосранск или Задрищенск.
    Только один хрен ничего у вас не выйдет. Ибо стремление "щемить" автолюбителей ударит и по хероям-урбанистам. Стоять в пробках будем "усе". Только я сидя в машине с кондером а вы стоя в троллейбусе-трамвае-маршрутке, ровеснике русско-японской войны, нюхая подмышки соседей.

    Sasha Sinelnikv reply Лишь бы как

    Блажен кто верует.
    Тешь себя и дальше иллюзиями.
  • Лариса Кравченко

    этими проблемами должны заниматься не архитекторы, а специалисты по орожному движению,это во-первых,а во-вторых как было раньше ,было меньше аварий, а значит было правильно. мало того,что сейчас аварийность увеличилась,так и пробки, а это значит, не надо нам экспериментов, надоело, главное движение как было
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Вінниці за сьогодні
21:00 У Вінниці відбудеться тренінг «Домедична допомога. Зупинка кровотеч» 20:03 Ярмарок локальних брендів, смачна їжа, майстерки і активності — уже цими вихідними у Вінниці 19:24 «У полковника навчилися»: 600 маскувальних сіток передали на фронт «берегині» з Білої і Гальжбіївки 19:05 Сонячні панелі на будинках з ОСББ: як працює програма Фонду енергоефективності Від читача 17:36 Укртелеком продовжує допомагати забезпечувати стабільність роботи державних служб 18:37 Мамі штрафи, а хлопцю нічого: чому не карають 20-річного, який підсадив 16-річну дівчину на «солі»? play_circle_filled 18:07 У Вінниці відкрили Центр туристичної інформації 17:12 Працюють по 27 годин: хірург «Червоної Калини» Богдан Журавель розповів про роботу на передовій 16:13 У Вінниці молитовно вшанували Подільську святиню — Браїлівську ікону Божої Матері 15:18 У проєкті нового ЦНАПу, який будують у Стрижавці, знайшли переплати на мільйони гривень 15:08 Вінничанин, який вкрав у коханки півтора мільйона гривень, вийшов під таку ж заставу 14:11 До смерті побив 92-річну бабусю коханої: у поліції розповіли обставини трагедії 13:09 У власність держави повернули земельну ділянку, якою володів громадянин росії 12:06 Здавав координати військових частин та навчальних центрів ЗСУ. Затримали завербованого курсанта 11:06 Заплатив $2000 за нелегальну подорож до Молдови. Прикордонники спіймали ухилянта 10:41 Потужний удар по ворожому арсеналу боєприпасів знищив близько 400 «Шахедів» 10:13 Без світла та води: оперативні дані про відключення 10 жовтня 10:10 Факторія та Сінема Сіті: де відзначити незабутній день народження вашого підлітка (партнерський проєкт) 09:07 «Прожив коротке, проте гідне життя..», — у Радівці відкрили меморіальну дошку Герою Івану Левчуку 08:11 Сьогодні вітайте працівників стандартизації та метрології. Історія, традиції та забобони 10 жовтня
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Вінниці Ваші відгуки про послуги у Вінниці
keyboard_arrow_up