Рух на площі Гагаріна збираються змінити: тут поставлять світлофори. Разом з цим прокладуть нові пішохідні переходи та зменшать кількість смуг для проїзду. Розробку проекту доручили фахівцям з компанії UCG, Івано-Франківськ. Однак, за такі новації нову схему руху розкритикували вінницькі водії, дорікаючи, що зі світлофорами і однією смугу руху на Соборну місто стоятиме в заторах.
Варто зазначити, що план з реорганізації Гагаріна з’явився неофіційно: активісту Віталію Павловському його передали наприкінці травня неназвані джерела. При цьому ми отримали підтвердження, що ця схема руху є правдивою.
Схема руху та візуалізації нової площі, яку опублікував активіст
Тиждень міська влада зберігала тишу, і 1 червня архітектори КП «Агенція просторового розвитку» публікують офіційну версію реорганізації руху на площі Гагаріна з поясненнями.
І ще за тиждень, 9 червня, представники цього комунального підприємства пояснили журналістам на прес-конференції мотивацію змін Гагаріна. Так для чого роблять нову площу?
Керівник «Агенції просторового розвитку» Олександр Коротких на початку розповів, що простір навколо площі Гагаріна кардинально змінюється: є вуличний простір перед Аркою, триває реконструкція школи №2 з прилеглою територією, у планах — оновити простір навколо лебединого озера та частину вулиці Хлібної. І є потреба в оновленні самої площі Гагаріна, яка стає більш людною та з року в рік б’є рекорди по кількості ДТП — від 9 до 15 аварій щороку.
Проте варіант зі зміною пріоритетів руху не вирішує проблем площі.
— Через площу проходить більшість маршрутів громадського транспорту. Майже всі вони (крім трамваю №4) рухаються за напрямком Пирогова-Соборна, що є поясненням, чому головною на перехресті є саме ця дорога. Більшість поїздок по місту вінничани здійснюють саме на громадському транспорті — 52%, а доля приватних автомобілів у приміщеннях становить 14% (за даними дослідження GFK, 2018 рік), — говорить архітектор «Агенції просторового розвитку» Максим Кравчук.
Схема руху, яка була опублікована офіційно, на сайті Агенції
Відкинули і круговий рух. Якщо в нинішньому стані на площі 59 конфліктних точок, то з колом по центру їх буде 44. Плюс, за словами архітектора, на місця перетину шляхів різних учасників руху потраплятимуть і пішоходи.
Тому обрали за основу варіант зі світлофорами, які будуть стояти на кожному напрямку — 10 для транспорту, 10 для пішоходів й три для трамваїв.
— Є чотири цілі реорганізації площі Гагаріна — підвищити безпеку руху, прокласти нові пішохідні зв'язки, забезпечити стабільну роботу громадського транспорту та озеленення вивільнених площ від транспорту. Зі світлофорами і такою організацією руху нам вдасться цього досягти, — зазначив Олександр Коротких.
Декілька років тому був світлофор на перехресті Соборна-Театральна. Його вимкнули після кількох днів роботи, бо таке регулювання створювало лише затори. Чи буде так само зі світлофорами на Гагаріна?
— Нову площу Гагаріна можна порівняти з організацією руху на перехресті біля ринку Урожай. І там, і там є багато маршрутів громадського транспорту, світлофорне регулювання. Щоправда, на Урожаї пішоходи пересуваються підземним переходом. Але можна точно сказати, що рух на перехресті біля ринку є зрозумілим і дозволяє уникнути всіх конфліктних точок, які наразі притаманні площі Гагаріна, — відповів Коротких.
Найбільше водійську спільноту цікавило, а для чого зменшувати кількість смуг для проїзду на такому жвавому перехресті. Керівник «Агенції просторового розвитку» відповів, що є аргументи та дослідження трафіку на користь цьому.
— Трафік підраховували, є всі дані з цього приводу. Вони не є закритими. Свого часу, думаю, ми їх опублікуємо, як і сам проект. І будь-хто з фахівців чи активістів зможуть провести свою незалежну експертизу, — відповідає Олександр Коротких. — Немає цілі покращувати якість в'їзду в центральну частину міста для автомобілів, є мета забезпечити стабільний рух громадського транспорту. Зрозумійте, як тільки ми створимо більш сприятливі умови для проїзду, то ці умови заповняться на всі 100%. І матимемо ще більше приватного транспорту на головній вулиці, де рух його, за правилами, є заборонений.
— Якщо стається аварія на оновленій площі Гагаріна, де стовпчиками перекриті ділянки дороги, вивільнені від транспорту, то як водії зможуть об'єкти місце ДТП? Чи не стане все місто в заторах? — питає журналіст.
— Складно спрогнозували, що саме на правому повороті з Пирогова на вулицю Соборну мають відбуватися регулярні ДТП, і тому потрібна ще ціла смуга для повороту, щоб об'їхати місце аварії, — каже керівник «Агенції просторового розвитку». — Проектантам поставлена мета, щоб на площі Гагаріна був такий світлофорний об'єкт, який би унеможливлював виникнення аварії. Хоча, мабуть, можуть бути несподівані ситуації, які на певний час можуть в певний спосіб ускладнити перетин цього перехрестя.
Раніше міський голова Сергій Моргунов говорив, що робота над реорганізацією площі Гагаріна може початися у другій половині літа в 2020-му. Проект на завершальній стадії, а далі має пройти державну експертизу.
А після цього триватиме «тестовий режим» — на площі змонують певну частину рішень з проекту. Як пояснили архітектори, це потрібно, бо моделювання недосконале і роботу нової схеми руху має пройти перевірку реальним життям. Тому орієнтовно три місяці буде вестися відеофіксація, соцопитування і підрахунок змін трафіку.
Питаємо, а які можуть бути зміни після тестового режиму? Для прикладу, чи можуть забрати переходи, стовпчики, які, можливо, будуть недоречні?
— Досить багато часу пішло на аналіз нинішнього стану площі, опрацювання проектних рішень, бачення. Навряд чи будуть серйозні зміни між проектом і його впровадженням. Що може змінитися? Наприклад, фази роботи світлофорів чи інші нюанси. Але це можливо лише після тестового режиму, коли ми отримаємо зауваження та пропозиції всіх учасників руху, — відповів керівник «Агенції просторового розвитку» Олександр Коротких.
Архітектор Агенції Максим Кравчук зазначив, що попередня вартість реалізації тестового режиму — близько двох мільйонів гривень.
— Половина від суми — це влаштування світлофорних об'єктів та ще половина — нанесення дорожньої розмітки («холодний» пластик), влаштування стовпчиків та діленіаторів, які відмежують трамвайну колію. Та деякі роботи по організації пішохідних переходів — пониження бордюрів, влаштування ділянок тротуарів, — сказав Кравчук.
— Чи можна зробити тестовий режим «підручними матеріалами»? Для прикладу, перекрити частину смуг конусами чи бочками, а замість світлофора поставити регулювальника, щоб одразу не витрачати близько двох мільйонів гривень, — питає журналіст.
— Через складнощі з карантином і коронавірусом, які призвели до економічної кризи, у міста є ціль зробити проект дешевшим. Тому питання щодо організації цього тестового режиму також обговорюється, — відповів Олександр Коротких.
Світлофори на Гагаріна, нагадаємо, мають бути «розумними»: тривалість зеленого світла для проїзду буде збільшуватися на тому напрямку, де найбільше скупчення транспорту.
Читайте також:
Епіцентр ДТП стане осередком заторів? Що не так з планами на площу Гагаріна
Коло — не варіант. Як і навіщо змінюють схему руху на площі Гагаріна
Київський міст за «крок» до початку ремонту. Чи перекриють його знову?
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 41 від 9 жовтня 2024
Читати номер
Человек
Человек
Александр Владимирович
Человек reply Александр Владимирович
Человек reply Александр Владимирович
Sasha Sinelnikv reply Александр Владимирович
лишь бы как reply Sasha Sinelnikv
Там все центральные улицы по две-три полосы в каждом направлении. И процентов 50 улиц еще и с разделительной полосой. Парковки возле каждого магазина да и вдоль улиц почти везде в сплошную
Может мы разную Европу обсуждаем.
Sasha Sinelnikv reply лишь бы как
Лишь бы как reply Sasha Sinelnikv
Только один хрен ничего у вас не выйдет. Ибо стремление "щемить" автолюбителей ударит и по хероям-урбанистам. Стоять в пробках будем "усе". Только я сидя в машине с кондером а вы стоя в троллейбусе-трамвае-маршрутке, ровеснике русско-японской войны, нюхая подмышки соседей.
Sasha Sinelnikv reply Лишь бы как
Тешь себя и дальше иллюзиями.
Лариса Кравченко