Залучати авіацію для доставки до лікарняних закладів важких хворих будуть гелікоптерами, що базуватимуться на аеродромі у Калинівці. Тут обладнають один з пунктів Системи авіаційної безпеки та цивільного захисту, що створюють в Україні. Робить це Міністерство внутрішніх справ. Інформація розмістили на сайті міністерства з посиланням на міністра Арсена Авакова.
Журналіст 20minut.ua уточнив інформацію про нову структуру.
Надання медичної допомоги стане головним завданням новоствореної структури. Якщо точніше, авіацію залучатимуть для транспортування пацієнтів та донорських органів. Найшвидше доправити хворого, команду лікарів або донорські органи з одного місця в інше можливо саме повітряним шляхом.
Крім того, бригади братимуть участь в рятувальних операціях, гасінні пожеж, виконанні окремих військових завдань. Так роз’яснюють на сайті МВС.
— Наші лікарі виконують надзвичайну роботу — проводять надскладні донорські операції, — цитують Арсена Авакова. — Я не відповідаю за медичну частину цього процесу, але можу сказати стосовно технологічної частини. Вже з першого квітня заступає на постійне чергування авіація МВС у Західному регіоні держави, це сім областей, а з першого травня таке чергування запроваджуємо у Київському регіоні (куди входить Вінницька область – авт.), далі приєднаються Черкаси та Схід країни. До осені такі пункти запрацюють по всій країні. Окрім льотного складу, на них постійно чергуватимуть медики. Гелікоптерами та літаками керуватимуть молоді пілоти, які вже пройшли, чи зараз проходять, відповідну підготовку.
Як зазначено у повідомленні на сайті МВС, кожен пункт базування охоплюватиме відстань приблизно у 350 кілометрів.
До роботи залучать вертольоти французького виробництва Airbus Helikopters, базова модель HI45, а також великі гелікоптери Super Puma. На жаль, для них потрібні більші вертолітні майданчики.
За словами міністра, наразі працює чотири легкі гелікоптери HI45, оснащені медичними модулями.
Загалом на чергування стануть 57 гелікоптерів: Airbus Helikopters HI45, великі Super Puma та маневрові HI25, а також вітчизняні Мі-8 та мі-2. Крім вертольотів, працюватимуть літаки Антонов та Diamond.
Калинівка неспроста обрана місцем базування одного з пунктів Системи авіаційної безпеки.
За містом розташовується аеродром, про об'єкт нагадує дорожній знак на автотрасі «Вінниця-Київ». На аеродромі базується один з підрозділів Національної гвардії України — ескадрилья безпілотних авіаційних комплексів.
— Наше летовище готове до прийому літаків і вертольотів, — каже заступник командира ескадрильї Володимир Шиманський. — Завершили реконструкцію злітної смуги. Уже років з 10, як аеродром не використовувався за призначенням, тому потрібно було виконати немало робіт, аби відновити його стан. Так сталося, що завершення робіт співпало з часом створення Системи авіаційної безпеки та цивільного захисту. Можемо приймати літаки й гелікоптери.
Заступник командира ескадрильї уточнив, що мова йде про літаки другого класу. Каже, злітна смуга має довжину два кілометри. Цієї відстані вистачає для зльоту й посадки літаків другого класу.
— Нині ще тривають роботи з облаштування системи освітлення злітної смуги, — розповідає Володимир Шиманський. — Це необхідно для того, аби мати можливість приймати літальні апарати у нічний час чи темну пору доби. Прокладають спеціальну систему освітлювальних приладів. До того часу, коли буде створено пункт, роботи завершать.
На аеродромі збудували нове приміщення на два поверхи з надбудовою для командно-диспетчерського пункту і керівника польотів. До речі, науку управляти польотами в ескадрильї уже освоюють. Вивчають досвід у військових авіаторів, точніше, у Гавришівській бригаді транспортної авіації Повітряних сил.
Поки що в ескадрильї не отримували вказівок про конкретні заходи щодо розгортання пункту Системи авіаційної безпеки.
Анатолій Пірникоза, директор Центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, дуже схвально відгукнувся про створення Системи авіаційної безпеки та цивільного захисту.
За його словами, медики на ділі переконалися в ефективності роботи «небесної» швидкої допомоги.
— До початку війни на Донбасі, наш Центр орендував вертоліт Мі-2 у підприємства «Мотор-Січ» і літак Ан-2, — розповідає Анатолій Пірникоза. — Літальні апарати знаходилися на авіаційному заводі. На території підприємства є злітна смуга. Там же приземлялися гелікоптери з пацієнтами. Звідти їх доправляли автомобілями швидкої допомоги до лікарняних закладів у Вінниці. Бувало, літак чи вертоліт, одразу брав курс на Київ чи Донецьк. Про Донецьк кажу тому, що там працював Інститут травматології з надзвичайно кваліфікованими фахівцями і науковцями. Про них говорили, що могли відновити навіть такі кістки, що роздроблені у порох.
З початком бойових дій на Донбасі літальні засоби у медиків забрали. Нині у розпорядженні Центру відсутня авіація.
За словами співрозмовника, авіація — це насамперед виграш у часі. Якщо, наприклад, до Піщанки чи Чечельника можна добратися машиною швидкої у кращому випадку за дві години, то борт летить 30 хвилин.
— Так, це дорожче, ніж використання автотранспорту, — каже Пірникоза. — Але ж йдеться про життя чи здоров’я людини. У такому випадку треба думати не про гроші, а про порятунок. Якщо система медичної авіаевакуації запрацює, це буде великий позитив насамперед для пацієнтів.
Переважно медики використовували вертоліт Мі-2. Машина маневрова, для посадки достатньо майданчика з твердим покриттям діаметром 25 метрів.
— У Вінниці можна знайти не одне таке місце, — говорить Пірникоза. — Біля лікарні Пирогова це може бути, наприклад, стадіон медичного університету. Можна використати стадіон Центрального парку культури. На Вишеньці є стадіон технічного університету.
Як саме буде відбуватися співпраця нового пункту Системи авіаційної безпеки та цивільного захисту з Центром екстреної медичної допомоги та медицини катастроф поки що це питання не обговорювалося. Не мають інформації про створення нової структури також в обласних управлінням міністерства з надзвичайних ситуацій та Національної поліції.
Читайте також:
П'яний водій вбив двох хлопчиків-велосипедистів, а сам не постраждав. Загиблим 6 та 7 років
Кияни продадуть запчастини для нових VinLine на 50 мільйонів гривень
Пандемічний дрес-код. Як карантин вплинув на стиль вінничани і світ моди?
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер