Минулого місяця, 24 вересня, у Вінниці запустили новий тролейбусний маршрут — 10А «Немирівське шосе — Вишенька».
На нього поставили один тролейбус VinLine №046, який проїжджав ділянку маршруту «Грош» — ЖК «Сімейний Комфорт», що на Немирівському шосе, на власному заряді акумуляторів: бо тут немає контактної мережі.
На Чехова тролейбус підіймав струмоприймачі та продовжував рух у звичайному режимі. Паралельно відбувалася підзарядка автономного ходу.
І у мерії говорили, що цей тролейбус, зібраний в ТТУ, може рухатися «без рогів» на відстань до 20 кілометрів. Але з 22 жовтня VinLine №046 став їздити за маршрутом №12А «Гніванське шосе — Немирівське шосе», який є на заміну №10А.
— Запустили цей маршрут, бо були прохання від пасажирів з Гніванського шосе забезпечити транспортне сполучення з містом Вінниця. Там недостатньо транспорту, а йде активна розбудова мікрорайону, — розповідає гендиректор «Вінницької транспортної компанії» Михайло Луценко. — Та ще є запит від мешканців Тяжилова, з району Немирівського шосе на збільшення кількості транспорту, який би довозив студентів до Аграрного університету.
У одну сторону тролейбус їхатиме 66 хвилин. Загальна довжина маршруту — 14 кілометрів. Проте, маршрут №12А частково дублює №10А.
З боку Немирівського шосе тролейбус так само стартуватиме від автосалону «Міцубісі» (зупинка «Грін Кул») і проїжджатиме 2,2 кілометра без контактної мережі.
Далі, прямуватиме по вулицях: Лебединського — Брацлавській — Коцюбинського — Соборна — Пирогова. На «Урожаї» буде повертати не на Вишеньку, а в бік Агрономічного.
На зупинці Аграрний університет тролейбус буде опускати струмоприймачі та проїжджатиме на автономному ходу ще дві зупинки по Гніванському шосе — «Хуторок», «вулиця Юзвінська» (це ще 1,1 кілометра маршруту без контактної мережі).
За словами керівника «Вінницької транспортної компанії» Михайла Луценка на маршруті 12А буде їздити один тролейбус з автономним ходом. Плюс, працюватиме муніципальний автобус «для підстрахування», що треба в разі зламання електротранспорту чи позапланового технічного обслуговування.
— Так, цього не вистачить, щоб забезпечити пасажирів транспортом. Тому міський голова Сергій Моргунов дав нам доручення зробити розрахунки ще на чотири VinLine з автономним ходом, щоб витрати на їхнє виробництво закласти у бюджеті на 2021 рік, — розказує Луценко.
Усього Вінниця має шість VinLine та всі з автономним ходом. Проте машини №№041 —045 можуть проїхати на власному заряді тільки 500 метрів. У ТТУ сказали, що їхній автономний хід є «технологічним»: щоб об’їхати місце ДТП чи виїхати з тролейбусного депо, не перечіплюючи двічі струмоприймачі.
На Гніванському шосе, нагадаємо, планували побудувати контактну мережу. Мер Вінниці Сергій Моргунов у 2018 році говорив, що там «планується встановлення опор контактної мережі». З того допису виникли чутки, що з Вінниці до Агрономічного будуть їздити тролейбуси. Чи дійсно є такі наміри?
— Прокладати контактну мережу дуже дорого. Потрібно ставити підстанцію. Потужності тягової підстанції, яка стоїть на Аграрному університеті, не вистачає, щоб продовжити лінію. Будівництво контактної мережі до Агрономічного поки не планується, — відповів Михайло Луценко. — Тому ми плануємо виготовляти тролейбуси з автономним ходом. На невеликі відстані це дуже зручно і вигідно. Якщо дозволятимуть фінансові можливості, то будемо закуповувати електробуси, автобуси на газу. І в стратегії розвитку міського транспорту є й пункт про розбудову контактної мережі.
Крім того, у 2019 році люди пропонували місцевій владі прокласти тролейбус з Вінниці й до Стрижавки. Про запуск тролейбуса «Вінниця — Стрижавка — Вінниця» відповів начальника тролейбусного депо Олександр Любивий, про що в цьому матеріалі.
Читайте також:
У Вінниці в маршрутках ставлять валідатори. Готівка залишиться?
Як платні парковки можуть врятувати Вінницю від заторів
Чи потрібні Вінниці нові мости? Спеціалісти розповіли про доцільність їхнього будівництва
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер