Комунальне підприємство «Агенція просторового розвитку» сьогодні, 14 жовтня, опублікувала аналіз доцільності побудови нових мостів у Вінниці. Оскільки, від вінничан часто можна почути думки щодо необхідності будівництва нових мостів задля розв'язання ситуації із заторами.
Спеціалісти комунального підприємства проаналізували ефективність побудови тих мостів, які передбачені у генеральному плані нашого міста. А також у стратегії міського транспорту і просторового розвитку, розробленій у 2015 році разом з швейцарськими експертами.
Діючим генеральним планом Вінниці, пояснимо, передбачені три нові мости через Південний Буг. Перший — з вулиці Гонти на П'ятничани, другий — з вулиці Скалецького на Старе місто, та третій — із Сабарівського шосе на Старе місто.
Генпланом теж передбачені нові тунелі та шляхопроводи для перетину залізничних колій у чотирьох місцях: по вулиці Гонти, вулиці Янгеля, провулку Тяжилівському та по вулиці Пулюя.
Однак, як пишуть у публікації «Агенції просторового розвитку», в існуючій містобудівній практиці України діє така закономірність: реалізація генерального плану не обмежується в часі і розробка генплану не передбачає економічні обґрунтування прийнятих рішень. Тому, за їхніми словами, існуючий генеральний план Вінниці навряд чи можна вважати реалістичним.
Комплексна стратегія міського транспорту і просторового розвитку, розроблена у 2015 році за участю швейцарських експертів, підходить до питань будівництва мостів і шляхопроводів, за думкою спеціалістів комунального підприємства, більш реалістично. Як читаємо у цій стратегії, у місті пропонують побудувати один новий шляхопровід через залізницю — з вулиці Янгеля на вулицю Ватутіна. Також у цій стратегії пропонують звести один новий міст з вулиці Гліба Успенського на вулицю Коріатовичів, тобто поруч з існуючим Староміським мостом.
Однак, як помічаємо, що у стратегії не йдеться про нові мости на Скалецького та Гонти, які найчастіше обговорюються серед вінничан.
«Для реалізації мосту, що сполучить вулицю Гонти та район П'ятничани необхідно викупити щонайменше чотири земельних ділянки і при цьому міст буде виходити на вулицю Богуна, яка має лише по одній смузі в кожному напрямку», — пишуть спеціалісти «Агенції просторового розвитку».
Крім того, як пояснюють фахівці, потенційний транспортний потік із вулиці Київської до центру міста все одно виходитиме на перехрестя з вулицею Магістратською.
Для реалізації іншого мосту — з вулиці Скалецького на Старе місто, який є у генплані Вінниці, потрібно викупити у власників та знести щонайменше 20 житлових будинків, пояснюють фахівці комунального підприємства.
У аналізі спеціалістів читаємо, що потенційний вплив даного мосту на вулично-дорожню мережу моделювався на одному із тренінгів, які проводили розробники транспортної моделі Вінниці. У висновку дійшли до того, що очікуваний потік транспорту по цьому мосту буде в чотири рази меншим, ніж на існуючому Староміському. Так вийде через те, що міст буде виходити на досить віддалену частину Старого міста і не зможе ефективно обслуговувати весь район.
Тому вищезгадана комплексна стратегія міського транспорту і просторового розвитку пропонує для розвантаження Староміського мосту побудувати поруч із ним дублюючий міст, що виходитиме на перехрестя вулиці Коріатовичів та вулиці Городецького.
Третій міст, який є генплані Вінниці, має пролягати з Сабарівського шосе на Старе місто. Проте, як вважають фахівці «Агенції просторового розвитку», міст на Сабарові є частиною передбаченої генпланом кільцевої дороги, і може бути реалізований лише в комплексі з рештою ділянок кільцевої дороги.
«Цей проект є надзвичайно дороговартісним та мало впливає на пропускну здатність вуличної мережі в середині міста, тому не може вважатися пріоритетним», — пишуть на сторінці Агенції.
За їхніми словами, на сьогоднішній день найбільш актуальним є питання будівництва шляхопроводу через залізничні колії, що сполучить вулицю Янгеля з мікрорайоном Тяжилів. Це дасть змогу значно розвантажити одне із найбільш критичних перехресть міста — перетин вулиць Привокзальна, Брацлавська та Лебединського. А також скоротить час поїздки з Тяжилова до інших частин міста.
Для цього уже розроблено детальний план території для даного об'єкту та вирішуються питання виділення земельної ділянки під будівництво. Проте подібні інфраструктурні проекти вимагають значних капіталовкладень, а отже реалізація може займати тривалий час.
Додамо, ефект для системи громадського транспорту від реалізації шляхопроводу через залізницю був детально розглянутий у розробці маршрутної мережі в районі Замостя.
Який міст, на вашу думку, треба побудувати першим?
Читайте також:
Скляну висотку хочуть звести впритул з Центральним парком. Вінничан запрошують на обговорення
Як будуть прибирати тягнучки перед світлофорами на Гагаріна
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 6 від 5 лютого 2025
Читати номер
Пушкин Александр
AK
AK
Сергей Краснов
Сергей Краснов reply Сергей Краснов
Игорь Назаров reply Сергей Краснов