- Ми закінчили університет, були молоді та зелені, і тут якраз Олена виходила заміж, - розповідає співвласниця студії весільного дизайну "Marry Me" Анна Сізова. - Ми самі розробляли дизайн, шили декор, навіть самі робили запрошення. Так у нас виникла ідея цим займатись. Але ми все добре обдумали і зрозуміли, що поки не готові. Батьки нас не підтримали, друзі теж, сказали, щоб ми йшли на роботу. Ну ми і пішли: хто в банк, хто на державну службу.
Влітку 2014 року дівчата зрозуміли, що працювати на когось більше не хочуть і прикрасивши декілька весіль своїх знайомих всерйоз замислились над власною справою. Почали вивчати ринок, американські весільні сайти та ціни конкурентів. Паралельно дивились безкоштовні майстер-класи та роботи вінницьких студій. Коли зрозуміли, що багато вінничан не можуть собі дозволити елітний весільний декор, а бюджетний варіант не вражає різноманітністю, вирішили обрати золоту середину: робити гарно, стильно, доступно та з індивідуальним підходом.
Стартовий капітал та ризики
Спочатку подруги нарахували початкових затрат на 10 тисяч гривень. На ділі ж виявилось у п’ять разів більше, і це не рахуючи швейної машинки та комп’ютера. Кредит брати не довелось. Половину суми дали батьки, інша половина – власні заощадження.
- Починали, коли курс долара з восьми різко став по 26. Ми не знали, чи будуть люди у нас що-небудь замовляти, - каже Олена. - Досвіду в нас теж не було – ще один великий ризик. На платні тренінги з декорування грошей вже не вистачало.
За словами дівчат, гроші окупились за один весільний сезон: весна, літо,осінь. Та заробіток підрахувати важко: подруги постійно поповнюють колекцію аксесуарів. Рекламу починали з соцмереж. Створили сторінку, додавали людей, які закохані чи зустрічаються, і почали шукати перших клієнтів. Займаються справою вже другий рік і зупинятись не планують. Травень повністю розпланований, а в кінці місяця подруг очікує новий цікавий досвід: прикрашатимуть школу у Вапнярці на врученні дипломів.
Весільні декоратори: як все влаштовано
З кожним клієнтом працюють індивідуально: малюють ескіз та розробляють дизайн, тому й ціни на послуги встановлюються окремо. Одні лише прикрашають місце для наречених, інші замовляють виїзну фотозону та декор усього залу. Аксесуари замовляють закордоном. Тканини купують в Хмельницькому або Одесі, бо у Вінниці втричі дорожче.
- Минулого року ми робили панно для молодих у формі серця із тисячі метеликів. І всі вирізали десь тиждень. За таку роботу не кожен би узявся, але ми загорілись, - каже Олена. - Бувало і по дві доби не спати. Коли сам на себе працюєш, то готовий працювати і 25 годин на добу.
Обрати нішу та робити
- Коли починали, хотіли братись за все і одразу, робити і запрошення, і святкові аксесуари для гостей. Та зрозуміли, що нам просто рук не вистачить, і вирішили робити гарно щось одне, тому оберіть нішу, - каже Олена. - Якщо дуже багато конкурентів – сенсу немає. Є багато, хто починав разом з нами, і їх уже немає.
Починати без бюджету теж нереально, кажуть дівчата. На ринку багато недобросовісних конкурентів, через них страждають усі інші.
- Потрібно починати і робити. Бо якщо довго думаєш, тебе починають відмовляти, - каже Анна. - І подумати тверезо: що ти вмієш робити і до чого є талант.
Не знайшов роботу для душі, створи її сам! Центр Громадської Активності "Результат" за підтримки Медіа Корпораціії «RІА» в рамках проекту "Startup&Go" проводить зустрічі з молодими вінницькими підприємцями. Слідкуй за розкладом зустрічей в соцмережі та приходь за адресою: вул. Хмельницьке шосе 23 (прохід зліва від торгового інституту ВТЕІ КНТЕУ). 4 поверх.
Читайте також:
Бізнес у кризу: колишній боєць АТО відкрив сімейний кінотеатр
Вінничанин робить бізнес на іграшках для дорослих
Кавовий бізнес по-новому: без сиропів та з безкоштовними зефірками
Як зробити бізнес в кризу: подружжя відкрило історичне кафе у центрі міста
Як зробити бізнес в кризу: Євгенія Маркова заробляє на приготуванні та доставці їжі
Як зробити бізнес в кризу: 28-річна Аліна відкрила спортивний центр
Як зробити бізнес в кризу: Олександр відкрив у Вінниці чоловічу перукарню
Як зробити бізнес у кризу: травматолог Андрій лікує вінничан за допомогою тренажерів
Бізнес в кризу: власник кінотеатру “Бродвей” каже, що він окупився за півроку
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер