Цьогоріч вінницькі транспортники мають зібрати десять тролейбусів VinLine. Такі наміри озвучили у мерії. Отож, комунальне підприємство «Вінницька транспортна компанія» оголосило щонайменше три тендери на закупівлю запчастин для складання «рогатих». Розбиралися, що хочуть купити і за скільки.
У ProZorro триває закупівля десяти кузовів для нових VinLine. З тендерної документації дізналися, що постачальник має надати машинокомплекти з передньою та задньою підвіскою, тяговим двигуном (посилання на закупівлю).
Каркас кузову повинен мати антикорозійний захист, низьку підлогу, три вхідних двері для пасажирів, довжиною 11,5 - 12,2 метри. Сидінь у салоні має бути не менше 30, а загальна пасажиромісткість — не менше 80.
Крім того, в машинокомплект мають додати: систему стисненого повітря гальмівної системи, системи споживачів і підвіски (без компресорного агрегату); систему гідравлічний підсилювач керма; зовнішнє і внутрішнє освітлення; світлову і звукову сигналізацію; ходову і гальмівну педалі.
Вентиляція у салоні та кабіні водія — природна припливна-витяжна через кватирки у бокових вікнах.
Загалом, транспортники готові заплатити за десять машинокомплектів для VinLine 41 мільйон гривень. Визначити підрядника мають на аукціоні 12 квітня.
Раніше у транспортній компанії заявляли, що всі нові VinLine зможуть їздити без струмоприймачів на відстань до 20 кілометрів. Автономний хід забезпечать тягові батареї, їхню закупівлю (посилання на тендер) оголосили кілька днів тому.
У тендерній документації транспортники написали ряд вимог до акумуляторів:
Цікаво те, що тягова батарея має бути сформована у блок під розміщення в нішах кузова МАЗ 203Т3М. Кузови від «МАЗів» використовували для зборки попередніх шести VinLine. Проте в тендері на закупівлю кузовів для складання нових десяти машин немає вказівки, що це мають бути конструкції саме від білоруського виробника.
За десять тягових батарей «Вінницька транспортна компанія» готова заплатити 10 мільйонів гривень. Аукціон на визначення постачальника стартує 23 квітня.
Новим VinLine потрібні й «мізки» — система керування тяговим двигуном та іншими механізмами тролейбуса. Її закріплюють ззовні в контейнер, на даху машини.
За тендерною документацією (посилання на закупівлю), система має забезпечувати керування двигуном в режимах «їзда», «гальмо»; живлення змінним струмом двигунів гідроагрегату, компресора та живлення постійним струмом бортової системи і заряду бортових, тягових акумуляторних батарей.
Також цей комплект для керування повинен в собі включати комутаційні електричні апарати і апарати захисту електричних кіл від коротких замикань, перевантаження і надмірно високих або низьких рівнів напруги контактної мережі а також гальмівний реостат.
Механізм керування тяговим двигуном має бути обладнана інформаційною системою для виведення даних про швидкість руху, стан системи, сигнали допоміжних функцій тролейбуса на монітори у кабіни водія.
Загалом, на 10 систем керування двигуном готові витратити 15 мільйонів 330 тисяч гривень. Переможець тендеру, якого визначать на аукціоні 16 квітня, повинен забезпечити монтаж і перевірку механізмів в нових тролейбусах VinLine.
Інших тендерів на запчастини для складання VinLine в ProZorro поки немає.
Загалом, сума оголошених закупівель на складові нових тролейбусів сягає 66 мільйонів 330 тисяч гривень. Але, за умовами системи ProZorro, перемагає у тендері та компанія, що запропонує найменшу ціну за закупівлю. І в теорії, остаточна вартість механізмів може бути меншою.
Після підписання договорів на поставку, вінницькі транспортники мають отримувати по одному кузову, тяговій батареї та системі керування щомісяця, протягом одного року.
З 2019 року на базі тролейбусного депо зібрали шість тролейбусів Vinline.
У транспортній компанії раніше пояснювали, що складати в депо тролейбуси дешевше, ніж купувати новий тролейбус: вартість одного VinLine близько 6 мільйонів 800 тисяч гривень, тоді як новий з заводу коштує понад 7,5 мільйонів.
— Тролейбус, який ми збираємо своїми силами, дозволяє утримувати робочі місця і нормальний рівень оплати праці для спеціалістів. Бо зарплата тих людей, які працюють над збіркою тролейбусів, більша, — говорить Луценко.
На цьому тижні, нагадаємо, вінницькому тролейбусу виповнилося 57 років.
Читайте також:
У Харкові їздить зелений «близнюк» нашого VinLine
Третя спроба. Для Вінниці хочуть купити 10 турецьких автобусів
Ціна на проїзд у Вінниці росте, а комфорт — ні. Як це змінити?
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 19 від 7 травня 2025
Читати номер