Для Вінниці завантажують нову партію швейцарських трамваїв. Що про це відомо?

Для Вінниці завантажують нову партію швейцарських трамваїв. Що про це відомо?
Трамваї везтимуть в Україну вантажним автотранспортом, невеликими партіями. У Вінниці на техніку очікує дообладнання валідаторами, сертифікація та державна реєстрація
  • Цюрих завантажує партію вживаних швейцарських вагонів. Йдеться про трамваї типу Tram 2000, які місцева транспортна компанія вивела з експлуатації.
  • Їм уже по 40 років, вони мають 2 мільйони кілометрів пробігу. Але техніка регулярно проходила капремонти, тому і Вінниці вона послужить ще наступні 15 років.
  • Скільки ми отримаємо трамваїв? Що в них є? Та скільки за них заплатить громада?

Про завантаження вживаних трамваїв для Вінниці написав на своїй facebook-сторінці депутат Вінницької міськради Віктор Перлов.

«Tram 2000 завантажуються в Цюриху і незабаром відправляються до Вінниці, — пише він. — Ці трамваї виготовлені наприкінці 1980-х років у Швейцарії. Мають 21,4 метра довжину, 2,2 метра ширину, 50 сидячих і 54 стоячих місць. З нетерпінням чекаємо на маршрутах міста».

Відео дня

Журналісту Віктор Перлов розказав, що новину про перевезення дізнався з однієї зі швейцарських транспортних спільнот, в якій є і любителі рейкового транспорту, а також працівники VBZ (цюрихської транспортної компанії - авт.).

— За їх інформацію, перша партія постачання трамваїв «Tram 2000» буде невеликою: 5-6 одиниць із запланованих 35 для передачі Вінниці. Їх привезуть, щоб працівники нашого трамвайного депо ознайомилися з технікою — як її обслуговувати, як керувати. Адже є відмінність від попередніх швейцарських трамваїв «Міражів» та «Карпфенів», які наразі розвозять пасажирів по міських маршрутах, — прокоментував журналісту Віктор Перлов.

Про те, коли Tram 2000 поставлять на вінницькі маршрути, у Перлова немає інформації:

— Перед цим треба виконати ще великий обсяг робіт: дообладнати їх валідаторами, провести сертифікацію, держреєстрацію та багато іншого. Тому вінничанам не варто очікувати, що як тільки ці трамваї будуть в місті, то їх тоді ж і поставлять на маршрути, — підкреслив депутат міськради.

«Tram 2000 повністю функціонують»

До початку повномасштабної війни вінницька влада домовилася зі швейцарцями про постачання чергової партії вживаних трамваїв до нашого міста. Йдеться про «Tram 2000», які місцева транспортна компанія VBZ почала у 2021 році виводити з експлуатації.

Ці трамваї прослужили на вулицях Цюриха протягом останніх 44 років. Їх передадуть Вінниці, де вони зможуть прослужити наступні 15 років, повідомляло швейцарське видання Tages-Anzeiger.

Трамваї регулярно проходили капремонт за швейцарськими стандартами, тому місто не отримає «металобрухт».

— Tram 2000 має два мільйони кілометрів пробігу. Але вони все ще повністю функціонують, — сказав начальник відділу промислових операцій муніципалітету Цюриха Майкл Баумер.

Попередньо, планували передати місту 35 вагонів у 2022 році. Далі в мерії зазначали, що Цюрих зможе передати, на перспективу, ще 35 трамваїв, після 2025 року, коли мало закінчитися постачання першої партії рейкового транспорту. Але через напад росії на Україну увесь графік доставляння змістився, на невизначений час.

Що всередині «2000-ників»?

Майбутні «вінницькі трамваї» раніше оцінював вінничанин Валерій Старжинський.

— Це гарна техніка, в доброму стані, — говорив чоловік. — У цілому, поїздка на них дуже комфортна. Це заслуга і вагонів, і колій, які там в ідеальному стані. Тож трамваї можуть розганятися до 60 кілометрів на годину і більше.

«2000-ники» почали збирати у Швейцарії з 1976 року. Робили їх спочатку двосекційними. Але з 80-90-х вагони робили у новій модифікації: додавали третю секцію та низькопідлогову вставку, щоб у транспорт можна було заїхати на візку.

— Конструктивно вагони схожі на чеські КТ-4, які їздили Вінницею до появи «швейцарців», але мають три візки. Система керування нагадує ту, що в «Міражів»: повертаєш кермо вправо – вагон пришвидшується, повертаєш вліво – спрацьовують гальма, — сказав Старжинський.

Усередині салон зібраний з помаранчевого пластику. У порівнянні з «Міражами», значно менше алюмінієвих елементів. А от пасажиромісткість залишилися на тому ж рівні: двосекційний вагон розрахований на 50 сидячих і 54 стоячих місця, а трисекційний — на 68 сидячих та 75 стоячих.

— Для пасажирів тут є м’які сидіння. Вікна значно більші, ніж у вінницьких вагонів. А ще всередині є інформаційна система, на якій вказана назва зупинки та час прибуття до неї; дублювальна табличка з номером і назвою маршруту, — розповів Валерій Старжинський.

Більше про швейцарські вагони читайте в матеріалі: «Без старих трамваїв Цюрих вже не той». Вінничанин розказав, на чому швейцарці їздять зараз.

Про ціну вагонів

А нам це щось коштуватиме? Ще наприкінці 2020-го вінницька мерія та уряд Швейцарії підписали угоду про передачу трамваїв.

Міський голова Сергій Моргунов та посол Швейцарії в Україні Клод Вільд на підписанні Меморандуму про передачу трамваїв / Фото: vmr.gov.ua

Меморандумом передбачене надання запчастин, матеріалів, обладнання, консультаційних послуг та допомоги у навчанні персоналу «Вінницької транспортної компанії», аналогічно тому, як це відбувалося під час першої передачі цюрихських трамваїв у 2006-2011 роках.

Загальний бюджет проекту складає 3,55 мільйона швейцарських франків (139 млн грн за нинішнім курсом НБУ). З цієї суми внесок швейцарської організації SECO — 3,2 млн, компанії VBZ — 50 тисяч, а Вінницької міської ради — 300 тисяч швейцарських франків (11,8 млн грн за курсом НБУ).

Вінницька мерія витратить свій внесок на адаптацію цюрихських трамваїв до українських стандартів, введення їх в експлуатацію та підготовку депо для обслуговування цих вагонів.

А простими словами, 35 вагонів нам дістануться за ціною одного (!) VinLine.

Раніше, нагадаємо, швейцарці вирішили купити трамвайні рейки для Батозької.

 

Читайте також:

ФОТО ДНЯ: як везуть до Вінниці нові тролейбуси та трамваї

Плани на після війни. У Вінниці хочуть запустити річковий трамвай

«На фронт відправили вже кілька десятків»: вінницькі студенти роблять повербанки та зарядні станції

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (138)
  • Alexey Tanasov

    Злі ви якісь вінничане...)Скільки коментів прочитав-один негатив.Все у вас вкрадуть,наваряться і все таке інше.Краще б пораділи трохи і запропонували б вашій мерії,щоб поговорили з Київом та ці трамваї ще б доробили би,та якусь фічу для них нову придумалми б,щоб швейцарці коли побачили їх на ходу-самі б їх назад захотіли...Все вам зрада...)Нікого там повісить за них не хочете ні?)))Пускай вас в люди,у Європу...)))
  • Житель Міста

    Янукович родом із Єнакієво. За його каденції туди завезли такі трамваї, що і у європі таких немає. Цікаво, чому не зробив цього Порошенко у Вінниці.
    Та чому Зеленський ходить з протягнутою рукою і розпродує Україну, коли в нас по Зернових та Уранових залежнях капіталізація перевищую капіталізацію ОАЕ. До того ж зернові це ресурс який відновлюється.
  • Thomas McCrage

    Хлам....
  • Людмила Вознюк

    На тобі боже що мені не гоже.

keyboard_arrow_up