Плани на після війни. У Вінниці хочуть запустити річковий трамвай

- Міська влада хоче отримати річкову пристань «Вінниця». Для цього звернулися до уряду з проханням про безоплатну передачу цього майна з держвласності у комунальну.
- Крім того, зараз готують проектну документацію на капремонт п'яти місць біля Південного Бугу. Там побудують причали для річкового транспорту.
- Коли все це буде? Складно сказати. Однак ідея з появою річкового трамвая у Вінниці вперше прозвучала майже п’ять років тому.
На перспективу в місті хочуть запустити річковий транспорт. У попередньо озвучених намірах влади, він може функціонувати не тільки як розвага для туристів, а як ще один повноцінний вид громадського транспорту. Але перед усім цим, мерія хоче отримати базу для обслуговування водного транспорту.
Хочуть отримати річкову пристань
Наприкінці 2022 року міська влада ухвалила рішення «Про прийняття у комунальну власність об’єктів нерухомого майна по вулиці Миколи Оводова, 64». За цією адресою знаходиться річкова пристань «Вінниця».
З документа №2921 від 29 грудня 2022 року дізналися, що мерія звернулася до органів держвлади, щоб ті безоплатно передали усі об’єкти на пристані (адмінбудівлі, навіс, майстерня, причал) у власність громади.

Щоб що? Відповідь на це питання також дають в рішенні: в разі позитивного рішення про безоплатну передачу будуть використовувати майно пристані за цільовим призначенням («Для обслуговування водного транспорту»), із забороною на відчуження в приватну власність.
Будівництво причалів буде після війни
Далі більше. У ProZorro ми знайшли закупівлі на розробку проектно-кошторисної документації для капремонту декількох місць зупинки річкового транспорту в Вінниці.
Серед них є вже вище згадана річкова пристань «Вінниця» (Оводова, 64) А також:
- зупинка в районі вулиці Нагірної;
- зупинка біля вулиці Радіона Скалецького;
- зупинка в районі вулиці Князів Коріатовичів;
- зупинка біля вулиці В’ячеслава Чорновола.
Як пояснив директор департаменту комунального господарства міськради Юрій Семенюк, йдеться про побудову в цих місцях причалів для річкового трамвая.
— Попередньо, є така ідея. І до реалізації цього наміру ми готуємося поступово. Зараз виконуємо паперову роботу — зокрема, це виготовлення проектної документації. Щоб потім, коли це питання стане нагальним, ми одразу приступили до впровадження проектів, — каже Семенюк.
За його словами місця для причалів — Нагірну, Скалецького, Князів Коріатовичів, Оводова та Чорновола — обирали за рекомендаціями від «Агенції просторового розвитку».
— Фахівці з цього комунального підприємства провели роботу і дали декілька позицій для зупинки річкового транспорту, — каже Юрій Семенюк.
Однак, поки в Україні триває війна, про впровадження проекту з річкового транспорту у 2023-му навіть не йде мова.
— У мене немає строків на реалізацію цього проекту. Ми, в міру наших можливостей, виконуємо підготовчу роботу, з надією у те, що цю ідею почнемо втілювати в життя, — підкреслив директор департаменту комунального господарства міськради Юрій Семенюк.
Як вам ідея створення у Вінниці річкового трамвая?
Почали планувати річковий транспорт ще у 2018-му
Ідея з річковим транспортом у Вінниці не нова. Вперше її озвучили на виконкомі у 2018 році, коли зверталися до Кабміну з проханням передати в комунальну власність пристань «Вінниця».
— Ми лише озвучуємо наміри облагородити річкові транспортні перевезення у Вінниці, дати їм нове життя, а коли буде відповідне рішення уряду – будемо говорити конкретніше, розроблятимемо програму розвитку річкового транспорту на ближчі років десять, – говорив тодішній керівник департаменту комунального майна Ігор Шутак. — Ми прагнемо використати увесь потенціал Південного Бугу в межах міста. І передача майнового комплексу пристані на баланс Вінницької міської ради дасть поштовх для розвитку річкового транспорту в обласному центрі.
Далі, вже на сесії міськради у 2019 році, міський голова Сергій Моргунов розповів, що опрацьовується можливість запуску річкового трамвая, який курсуватиме не тільки як туристичний, а і як громадський транспорт.
— Є доручення відповідним підрозділам та безпосередньо заступнику міського голови Сергію Матусяку, щодо відпрацювання з одним із вінницьких виробників можливості побудови катерів та організації навігації на річці Південний Буг, — говорив міський голова.
Цим вінницьким виробником є завод «Аналог». На початку 2020 року ми спілкувалися з представниками заводу, які розповіли, що мають проектну документацію на виготовлення катерів з електродвигунами, що зможуть перевозити 20, 40 і 70 пасажирів. І також вже готові частини корпусів для двох катерів.
— Для завершального етапу складання річкових плавзасобів потрібна буде база, — розповідав представник заводу «Аналог», який просив не називати його прізвище. — Річ у тім, що кінцевий етап виробничого процесу має відбуватись у максимальній близькості до води, тобто на прибережній смузі річки. Такою базою може стати єдиний майновий комплекс майбутньої водної станції. Там буде центр стоянки суден та їх обслуговування.
Тоді ж представники заводу повідомили, що подали до міськради інвестиційний проект — створення річкового транспорту на Південному Бузі з маршрутом і зупинками від Сабарова до села Коло-Михайлівка.
Заступник міського голови Сергій Матусяк повідомив, що мерії цікавий цей проект і його будуть підтримувати. Але навесні 2020-го вдарив коронавірус, перший локдаун і пріоритети місцевої влади змістилася в бік медицини.
Раніше, нагадаємо, ми розказали, що для Вінниці придбали 20 польських тролейбусів.
Читайте також:
Від 500 гривень до 4,6 тисячі — грошова підтримка з бюджету Вінниці тим, хто її потребує
Бюджет Вінниці-2023. На що витратять 5 мільярдів гривень наших грошей?
У Вінниці шиють спальники з обігрівом, який працює від павербанка
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
Оксана Пошелюзная
Оксана Пошелюзная reply Оксана Пошелюзная
Денис Тищук reply Оксана Пошелюзная
Устим Якимович Кармелюк
Не платіть податки.
Щоб ці гади не могли отримати зарплату.
Якщо у нас нема прав-то нема і обов'язків.
https://youtu.be/-33LfHp8fkM
Леся Лесюк
Наталя Лавренюк